NL N-baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 404
- Contacteer:
Re: NL N-baan
Intussen de perrons wat meer details en aankleding gegeven:
En nog even een overzichtje van het gedeelte wat tot nu toe 'aangekleed' is:
@ Jos, bedankt voor de tip, spuitlijm werkt prima!
Snel weer verder
gr
En nog even een overzichtje van het gedeelte wat tot nu toe 'aangekleed' is:
@ Jos, bedankt voor de tip, spuitlijm werkt prima!
Snel weer verder
gr
Leuk hoor, die achtergrond geeft meteen resultaat, de baan lijkt er meteen veel groter door.
groeten,
Jeroen
Jeroen
En ben je al verder Rik , benieuwd of je al verder gegaan met de baan .
En die achtergrond super gewoon
mvg Sjaak
En die achtergrond super gewoon
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Hoi Rik
Dat wordt weer erg mooi!
Die achtergrond vind ik ook erg mooi en zo ziet er gelijk erg realistisch uit.
Groeten Richard
Dat wordt weer erg mooi!
Die achtergrond vind ik ook erg mooi en zo ziet er gelijk erg realistisch uit.
Groeten Richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Hallo Rik.
Je perrons hebben de Nederlandse status helemaal behaalt
Welke lijmmethoden gebruik je om de spulletjes te lijmen op de perrons ?
Daar ik ook voor de lastige taak zal komen op mijn baan om de zeer fraaie detais te gaan aanbrengen'
Ik weet nog totaal niet hoe en wat ik daarmee ga aanvangen dat moet immers groeien, denk ik.
Geen kaas van gegeten, in mijn geval zwitserse kaas
Kijk jij hebt wel een voordeel wat betreft het Nederlandsche spoor.
Ik daar in tegen, zal het met wat internet mij aan info bied, zwitserland is een beetje te ver weg voor mij
Maar deze modelbaan vindt ik echt al een van de vele toppers
Keep on good work, my frend
.
Martin de Deugd
Je perrons hebben de Nederlandse status helemaal behaalt
Welke lijmmethoden gebruik je om de spulletjes te lijmen op de perrons ?
Daar ik ook voor de lastige taak zal komen op mijn baan om de zeer fraaie detais te gaan aanbrengen'
Ik weet nog totaal niet hoe en wat ik daarmee ga aanvangen dat moet immers groeien, denk ik.
Geen kaas van gegeten, in mijn geval zwitserse kaas
Kijk jij hebt wel een voordeel wat betreft het Nederlandsche spoor.
Ik daar in tegen, zal het met wat internet mij aan info bied, zwitserland is een beetje te ver weg voor mij
Maar deze modelbaan vindt ik echt al een van de vele toppers
Keep on good work, my frend
.
Martin de Deugd
-
- Contacteer:
Heren bedankt voor de reacties!
@ Martin , Ja het feit dat ik zelf bij de spoorwegen werk zorgt ervoor dat je bepaalde details weet aan
te brengen waar de meeste niet aan denken, maar die wel veel doen.
Wat betreft het vastlijmen gebruik ik voornamelijk gewoon houtlijm, en soms een dotje (silliconen) kit.
Beide hebben het voordeel dat ze doorzichtig opdrogen. Eventuele rest lijm bobbels werk ik vaak nog weg
met wat groenspul.
De laatste dagen niet héél veel meer gedaan, nog wel de achtergrond wat verder naar links doorgetrokken
en de bovenleidings portalen in het station gemaakt.
Ik ga nog wel proberen om de overgang van de achtergronden iets beter op elkaar aan te laten sluiten. En de volgende
uitdaging is natuurlijk om de overweg te voorzien van AHOB's. Wellicht dat een cursusje bij Jos daar nog wat aan kan bijdragen .
En ik moet nog eens proberen om de foto's wat mooier te belichten. Iemand daar suggesties / trucs / tips voor?
Grtn Rik
@ Martin , Ja het feit dat ik zelf bij de spoorwegen werk zorgt ervoor dat je bepaalde details weet aan
te brengen waar de meeste niet aan denken, maar die wel veel doen.
Wat betreft het vastlijmen gebruik ik voornamelijk gewoon houtlijm, en soms een dotje (silliconen) kit.
Beide hebben het voordeel dat ze doorzichtig opdrogen. Eventuele rest lijm bobbels werk ik vaak nog weg
met wat groenspul.
De laatste dagen niet héél veel meer gedaan, nog wel de achtergrond wat verder naar links doorgetrokken
en de bovenleidings portalen in het station gemaakt.
Ik ga nog wel proberen om de overgang van de achtergronden iets beter op elkaar aan te laten sluiten. En de volgende
uitdaging is natuurlijk om de overweg te voorzien van AHOB's. Wellicht dat een cursusje bij Jos daar nog wat aan kan bijdragen .
En ik moet nog eens proberen om de foto's wat mooier te belichten. Iemand daar suggesties / trucs / tips voor?
Grtn Rik
-
- Contacteer:
Heb weer een stukje van de baan aangekleed. Is wat tijd overheen gegaan sinds de laatste
keer, maar ben eerst wat met bezetmelders, virtuele com poorten en laptop's in de weer geweest.
Resultaat is wel dat nu het stuk baan wat er ligt volledig automatisch opereert m.b.v. koploper.
Ook heb ik bij wijze van proef eens gekeken of ik een knippelicht installatie kon aansluiten en laten
besturen door koploper. Ook dit is gelukt zoals te zien in onderstaand filmpje. Nu alleen nog de paaltjes
wat schalen aangezien dit eigenlijk een H0 aki is.
http://www.youtube.com/watch?v=QdDPR4YG ... e=youtu.be
Gr Rik
keer, maar ben eerst wat met bezetmelders, virtuele com poorten en laptop's in de weer geweest.
Resultaat is wel dat nu het stuk baan wat er ligt volledig automatisch opereert m.b.v. koploper.
Ook heb ik bij wijze van proef eens gekeken of ik een knippelicht installatie kon aansluiten en laten
besturen door koploper. Ook dit is gelukt zoals te zien in onderstaand filmpje. Nu alleen nog de paaltjes
wat schalen aangezien dit eigenlijk een H0 aki is.
http://www.youtube.com/watch?v=QdDPR4YG ... e=youtu.be
Gr Rik
Niet alleen de paaltjes, maar ook het schild met de lampen is best wel groot. Dat kost nog wel wat werk.
Maar wel leuk.
Maar wel leuk.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
Hallo Rik.
Hou je er rekening mee dat de laatste openbare AKI omstreeks april/mei 2007 is omgebouwd? Sindsdien zijn er op de openbare weg geen AKI's meer te vinden.
En niet alleen de mast en het scherm moeten worden verkleind, ook het kruis moet worden aangepast. Een kruis met 2 balken gold voor een enkelsporige overgang. In jouw geval moet het een dubbel kruis zijn vanwege 2 of meer sporen.
Hou je er rekening mee dat de laatste openbare AKI omstreeks april/mei 2007 is omgebouwd? Sindsdien zijn er op de openbare weg geen AKI's meer te vinden.
En niet alleen de mast en het scherm moeten worden verkleind, ook het kruis moet worden aangepast. Een kruis met 2 balken gold voor een enkelsporige overgang. In jouw geval moet het een dubbel kruis zijn vanwege 2 of meer sporen.
-
- Contacteer:
Tja die aki was meer als probeersel om te kijken of ik zoiets via koploper aangestuurd kreeg en dat lukt dus -> experiment geslaagd. Uiteraard is het
de bedoeling dat zeker op zo'n drukke overweg een AHOB komt.
Helaas door het gedeeltelijk ( letterlijk ) in rook opgaan van mn bezetmelder kan ik even niet automatisch rijden. ( en nou geen grappen over prorail )
Nouja het positieve is dat aangezien ik nu niet afgeleid wordt met rijden en dus weer aan het bouwen gegaan ben.
Aan de andere kant van de zolder een stuk tafel aangebouwd waar het op Lage Zwaluwe gebaseerde gedeelte gaat komen incl. de fly over. Ook
daarvan zijn de eerste 'sporen' nu zichtbaar. Hellingen zijn niet meer dan 2.5 %
En nog een sfeerplaatje. Akkerland moet nog gekleurd en vastgelegd worden uiteraard.
Terechte opmerkingen over de grofheid van de zelfgesoldeerde draden hebben me wel aan het denken gezet of ik mijn eigen bovenleidingsportalen
kan combineren met bv. pre-gefabriceerde rijdraden van vollmer of viessman. Dat scheelt veel werk en ziet er toch mooier uit, maar ik wil wel graag de
typerende brabantse bogen blijven gebruiken dusja.. Maar eens proberen misschien gewoon.
Gr Rik
de bedoeling dat zeker op zo'n drukke overweg een AHOB komt.
Helaas door het gedeeltelijk ( letterlijk ) in rook opgaan van mn bezetmelder kan ik even niet automatisch rijden. ( en nou geen grappen over prorail )
Nouja het positieve is dat aangezien ik nu niet afgeleid wordt met rijden en dus weer aan het bouwen gegaan ben.
Aan de andere kant van de zolder een stuk tafel aangebouwd waar het op Lage Zwaluwe gebaseerde gedeelte gaat komen incl. de fly over. Ook
daarvan zijn de eerste 'sporen' nu zichtbaar. Hellingen zijn niet meer dan 2.5 %
En nog een sfeerplaatje. Akkerland moet nog gekleurd en vastgelegd worden uiteraard.
Terechte opmerkingen over de grofheid van de zelfgesoldeerde draden hebben me wel aan het denken gezet of ik mijn eigen bovenleidingsportalen
kan combineren met bv. pre-gefabriceerde rijdraden van vollmer of viessman. Dat scheelt veel werk en ziet er toch mooier uit, maar ik wil wel graag de
typerende brabantse bogen blijven gebruiken dusja.. Maar eens proberen misschien gewoon.
Gr Rik
Mooi Rik die bovenleiding
En bezetmelder in rook dat heb ik al meer gehoord bij Maurits
Die wist het postadres van rosoft uit zijn hoofd ,
overigings de beste service die je kan krijgen
mvg Sjaak
mvg Sjaak
Terecht dat je die bogen wilt gebruiken, die zien er fantastisch uit.
Trouwens de rest ook, echt een Hollands landschap.
gr. Ron.
Trouwens de rest ook, echt een Hollands landschap.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
He laat mij er buiten, ik sloop nooit bezetmelders. Hooguit een enkele servoswitch.Krab schreef:Mooi Rik die bovenleiding
mvg Sjaak
Rik ziet er top uit, ben erg nieuwsgierig naar je oplossing met eigenbouw masten en standaard rijdraad, heb dit voor de UK ook in gedachte.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
- Contacteer:
De Markbrug ( in het echt gelegen tussen Oudenbosch en Zevenbergen ) begint intussen wat vorm te krijgen :
En nog zomaar wat plaatjes.
Nu wordt het weer tijd om de bovenleiding een stukje door te trekken.
Helaas blijft het lastig om fatsoenlijke belichting te krijgen voor de foto's :S
grz
En nog zomaar wat plaatjes.
Nu wordt het weer tijd om de bovenleiding een stukje door te trekken.
Helaas blijft het lastig om fatsoenlijke belichting te krijgen voor de foto's :S
grz
Mooi Rik herken de situatie daar
mvg Sjaak
mvg Sjaak
-
- Contacteer:
Wat voortgangs-foto'tjes.
Zelfgemaakt onderstation :
Aankondigingbord voor de overweg 16.5:
Stations aankondigingsbord :
Zomaar:
Nou, zo maar richting werk voor een nachtdienstje op Roosendaal. Dat wordt weer lekker rangeren
gr
Zelfgemaakt onderstation :
Aankondigingbord voor de overweg 16.5:
Stations aankondigingsbord :
Zomaar:
Nou, zo maar richting werk voor een nachtdienstje op Roosendaal. Dat wordt weer lekker rangeren
gr
-
- Contacteer:
Leuk, zo'n gebouwtje met graffiti.
De bovenleiding mag nog wel iets strakker lijkt het.
De bovenleiding mag nog wel iets strakker lijkt het.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
tof schuurtje, zag het net pas in je diorama staan.
misschien wil je die tractor iets van de kant halen, anders staat het zo "gemaakt"
misschien wil je die tractor iets van de kant halen, anders staat het zo "gemaakt"
-
- Contacteer:
Tjah helaas is met zelfbouw de bovenleiding nooit zo strak te krijgen als met geprefabriceerde onderdelen, echter
ik ben zelf tot nu toe redelijk tevreden erover en ik merk dat ik het gaandeweg steeds netter krijg.
@ Mattijs : Dat tractortje moet inderdaad effe een andere plek krijgen, dit ziet er niet uit.
gr
ik ben zelf tot nu toe redelijk tevreden erover en ik merk dat ik het gaandeweg steeds netter krijg.
@ Mattijs : Dat tractortje moet inderdaad effe een andere plek krijgen, dit ziet er niet uit.
gr
Hoi Rik,
misschien is het een optie om de allerdunste Sommerfeldt HO-draad
te gebruiken...maar zoals jezelf aangeeft oefening baart kunst,
en het is zo wel weer een stuk betaalbaarder met zelfbouw....
Mooie betonmastjes trouwens...
Mvg,
Tis
misschien is het een optie om de allerdunste Sommerfeldt HO-draad
te gebruiken...maar zoals jezelf aangeeft oefening baart kunst,
en het is zo wel weer een stuk betaalbaarder met zelfbouw....
Mooie betonmastjes trouwens...
Mvg,
Tis
Mooie scene hoor. Ben het ermee eens dat misschien de bovenleidingen netter zouden kunnen, tenminste misschien afknippen van de uitstekende stukjes, maar wetende dat solderen zo nu en dan bijzonder lastig kan zijn heb ik misschien geen recht van spreken...
De achtergrond werkt wel als je er recht op kijkt, je zou misschien met licht kunnen spelen om de randen van het papier te verbergen. Of misschien daarvoor waar mogelijk een verticaal iets plaatsen (een boom ofzo) om de rand te verbergen. Valt misschien meer op als je er met de vergrootglas of op de computer naar kijkt.
Maar het ziet er zeker geloofwaardig uit!
De achtergrond werkt wel als je er recht op kijkt, je zou misschien met licht kunnen spelen om de randen van het papier te verbergen. Of misschien daarvoor waar mogelijk een verticaal iets plaatsen (een boom ofzo) om de rand te verbergen. Valt misschien meer op als je er met de vergrootglas of op de computer naar kijkt.
Maar het ziet er zeker geloofwaardig uit!
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)