piko g1206
-
Onderwerp starter - Berichten: 404
- Contacteer:
piko g1206
Vraag : heeft iemand hier al ervaring met het digitaliseren van de piko mak1206?
Hij is digitaal voorbereid dus kwestie van stekker erin pluggen en klaar zou je zeggen, maar
mijn loc begint dan meteen op hééle langzame snelheid te rijden. Hij reageert verder wel op
commando's vanuit de IB maar bij snelheid 0 blijft hij toch vooruit kruipen. Heb al geprobeerd
de cv 67 op 0 te zetten ( de cv voor minimale snelheid ) maar dit maakt geen verschil. Hij doet dit
bij alle decoders zodra ze ingeplugged worden.
De decoder is er 1 van fleischmann.. Dezelfde decoder geeft btw geen problemen in andere locs.
Ik vraag me af of ik iets over het hoofd zie. ..
Is het trouwens normaal dat de fleischmann decoder met stekker met kabelverbinding naar het printplaatje
binnen een paar seconden bloedheet wordt? Het staat wel in de manual dat ze warm worden, maar de vaste
stekkerdecoders worden toch een stuk minder warm..
Alvast bedankt!
Gr
Hij is digitaal voorbereid dus kwestie van stekker erin pluggen en klaar zou je zeggen, maar
mijn loc begint dan meteen op hééle langzame snelheid te rijden. Hij reageert verder wel op
commando's vanuit de IB maar bij snelheid 0 blijft hij toch vooruit kruipen. Heb al geprobeerd
de cv 67 op 0 te zetten ( de cv voor minimale snelheid ) maar dit maakt geen verschil. Hij doet dit
De decoder is er 1 van fleischmann.. Dezelfde decoder geeft btw geen problemen in andere locs.
Is het trouwens normaal dat de fleischmann decoder met stekker met kabelverbinding naar het printplaatje
binnen een paar seconden bloedheet wordt? Het staat wel in de manual dat ze warm worden, maar de vaste
Alvast bedankt!
Gr
Re: piko g1206
Degene die ik heb (685302/685402/685502), worden niet zo bloedheet. Wellicht dat deze decoder reageert op de combo met Piko?
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Hallo RikRik schreef:Vraag : heeft iemand hier al ervaring met het digitaliseren van de piko mak1206?
Alvast bedankt!
Gr
Iets maar niet zo dat je vingers brand, want dan is er iets niet pluis
Heb ook al wat ervarring met loc digitaal ombouwen.
Oorzaak is dat er op je print der loc nu bepaalde analoog weerstanden/ ontstorings elementen zitten waar de decoder door van slag raakt.
Zij knijpen als het waarde digitale stroom onnodig
Dat triggert een extra weerstand waar de decoder door warm word, raakt ovebelast en schiet de beveiliging aan.
Heb dezelfde elende ook gehad met de MRCE DISPO loc van HT
Analoog reed ie goed, decoder erin en 4 minuten rijden en stop, wachten.
weer 4 minuten stop.
Decoder werdt net als je omschreef bloedheet.
Martin de Deugd
-
- Contacteer:
Bedankt voor de antwoorden dusver.
@ Martin. Maar in een loc die digitaal voorbereid is in de vorm van een 6 polige nem schacht zitten toch geen
weerstanden of ontstorings elementen? Die moet toch gewoon meteen goed werken wanneer er een decoder
ingeprikt wordt?
gr Rik
@ Martin. Maar in een loc die digitaal voorbereid is in de vorm van een 6 polige nem schacht zitten toch geen
weerstanden of ontstorings elementen? Die moet toch gewoon meteen goed werken wanneer er een decoder
ingeprikt wordt?
gr Rik
Hallo Rik.Rik schreef:Bedankt voor de antwoorden dusver.
ingeprikt wordt?
gr Rik
Als ie digitaal ready is, wordt die wel eerst op analoog basis gelevert.
Als je dan de dummy eruit gehaald hebt zitten er op de loc print toch echter ook kleine componentjes.
Weerstanden en ook ontstoorders.
Waar een decoder wel of geen samenwerkings verband ziet, verschilt wel bij merk en typen decoders overgens.
Dit stukje was bewijs dat er iets in de loc niet thuis hoord bij digitaal rijden.
Vandaar
Rik schreef: mijn loc begint dan meteen op hééle langzame snelheid te rijden.
Hij doet dit bij alle decoders zodra ze ingeplugged worden.
Martin de Deugd
Als je het boekje nog hebt van de lok..... kijk dan even of daar iets in staat.....
Ik zie regelmatig boekjes waarin nogal wat handelingen in staan om de "digitaal-voorbereide" loc digitaal te maken.....
Probeer het anders op de site van de fabrikant.....
Succes,
Eric
Ik zie regelmatig boekjes waarin nogal wat handelingen in staan om de "digitaal-voorbereide" loc digitaal te maken.....
Probeer het anders op de site van de fabrikant.....
Succes,
Eric
Kato, Z21, nieuwe baan bouwen.
http://www.friesemodelbaanclub.nl is mijn club!
http://www.friesemodelbaanclub.nl is mijn club!
-
Hoi Allen.
Ik heb er ook 2 het gaat hier toch over die van Husa en Acts ?
Die van mij zijn beide digitaal maar je moest even de decoder omdraaien en dan werkt het meteen.
Want er hoeft namelijk niets te worden verwijderd.
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.
Mvg Machinisie
Die van mij zijn beide digitaal maar je moest even de decoder omdraaien en dan werkt het meteen.
Mvg Machinisie
We leren en komen zo meer te weten.Machinisie schreef:Hoi Allen.
Mvg Machinisie
Ok komt de vraag.
Welke decoder[s] heb je er ingebouwt.
Want ik schreef.
Martin de Deugdmdedeugd schreef:
Hallo Rik.
Als ie digitaal ready is, wordt die wel eerst op analoog basis gelevert.
Als je dan de dummy eruit gehaald hebt zitten er op de loc print toch echter ook kleine componentjes.
Weerstanden en ook ontstoorders.
Waar een decoder wel of geen samenwerkings verband ziet, verschilt wel bij merk en typen decoders overgens.
Dit stukje was bewijs dat er iets in de loc niet thuis hoord bij digitaal rijden.
Vandaar
Rik schreef: mijn loc begint dan meteen op hééle langzame snelheid te rijden.
Hij doet dit bij alle decoders zodra ze ingeplugged worden.
De decoders hebben allemaal een handleiding, zit er bij of is online te vinden.
Daarin staat van alles over de inbouw en het eventueel verwijderen van componenten.
Lees hem en doe wat er in staat.
EDIT: het verschilt gewoon per decoder of je componenten kunt laten zitten of niet. Daarom worden ze niet op voorhand weggelaten.
Daarin staat van alles over de inbouw en het eventueel verwijderen van componenten.
Lees hem en doe wat er in staat.
EDIT: het verschilt gewoon per decoder of je componenten kunt laten zitten of niet. Daarom worden ze niet op voorhand weggelaten.
Laatst gewijzigd door shoven op 27 dec 2012 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Dat zou zo zijn moest men de ontstorings-elementen ook op de analoge stekker zetten.... maar dat gebeurt bijna nooit.Rik schreef:Bedankt voor de antwoorden dusver.
ingeprikt wordt?
gr Rik
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
-
- Contacteer:
Het bleek toch aan de decoder te liggen. Het was een Fleischmann decoder.
Vervangen door een uhlenbrock en problemen opgelost. Blijkbaar gaan die gewoon
niet samen.
Jammergenoeg kan ik nog steeds niet fatsoenlijk rijden met de loc omdat ( in mijn geval )
de stroomafname dramatisch is. Op normale stukken gaat het wel, maar er is bijna geen enkel
wissel waar hij niet op stopt en engelse wissels komtie sowieso niet overheen. Aan de voeding ligt
het niet want alle andere treinen rijden er wel overheen. Zijn er meer mensen met deze ervaring bij deze loc?
Gr Rik
Vervangen door een uhlenbrock en problemen opgelost. Blijkbaar gaan die gewoon
niet samen.
Jammergenoeg kan ik nog steeds niet fatsoenlijk rijden met de loc omdat ( in mijn geval )
de stroomafname dramatisch is. Op normale stukken gaat het wel, maar er is bijna geen enkel
wissel waar hij niet op stopt en engelse wissels komtie sowieso niet overheen. Aan de voeding ligt
het niet want alle andere treinen rijden er wel overheen. Zijn er meer mensen met deze ervaring bij deze loc?
Gr Rik