s88xpressnetli, s88sd16-n, koploper

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Robin Turpijn

s88xpressnetli, s88sd16-n, koploper

Bericht door Robin Turpijn »

Goedemorgen allemaal,

Ben inmiddels al een paar avonden/nachten bezig om bezetmelding aan de praat te krijgen in koploper. Ik heb afgelopen week voor mijn verjaardag een s88xpressnetli, s88sd16-n en roco multimaus gekregen.

In koploper een simpele baan gemaakt met 3 blokken. Per blok nu 3 bezetmeldpunten. En omdat ik direct heb aangesloten op de multimaus ook 2 wissels meegenomen op de s88sd16-n. Heb deze alleen niet laten detecteren. Puut voor stroom.

blok 1: 65.1, 66.7, 65.2
blok 2: 65.3, 66.8, 66.6
blok 3: 66.3, 65.7, 66.2
wissel_lb: 65.5
wissel_ro: 66.6

Patchkabel in interface op de bezetmelder. Handmatig rijden in koploper geen probleem. Bij opnieuw starten en aanzetten van communicatie, vervolgens testprogramma, worden bezetmelders mooi gedetecteerd. Echter wanneer ik de baan weer aanzet en tracht simpel auto te rijden van blok1 naar 2 en 3, gaat het niet goed. De blokken blijven blauw. (bezet!)

Enig idee wat ik eventueel fout doe?

dizkartes

Re: s88xpressnetli, s88sd16-n, koploper

Bericht door dizkartes »

misschien heel simpel gedacht van mij... zijn ze geissoleerd?

Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882

Maurits71

Bericht door Maurits71 »

Hi Robin,

ik ga een vervelend antwoord geven en dat is om je vraag even op het koploperforum te stellen, ik denk dat je dan een meer direct antwoord krijg als hier. persoonlijk denk ik dat je de secties met de bezetmelders niet goed geisoleerd heb, maar goed.

gr.

M.

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Onderwerp starter
Robin Turpijn

De secties zijn geisoleerd. sterker nog heb ze letterlijk los gehad om dit zeker te weten Ik ga het koploperforum ook eens raadplegen.

shoven

Bericht door shoven »

Werken ze in het test-deel van Koploper? Daar kun je zien of de bezetmelders werken, even met je vinger beide rails verbinden bij de bezetmeld-sectie en dan moet Koploper een bezetmelding binnenkrijgen.

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
Robin Turpijn

Die werken. Alleen dan blijft de bezetmelding aanstaan. Mijn blokken blijven blauw gekleurd. Mijn rails is in de binnenring geisoleerd met de isolatie rail verbindingen van fleischman.

martinb

Bericht door martinb »

Stuur even een mail naar de maker van de printjes, dan heb je n.a.w. veeeeeel sneller een correct antwoord. Fout zit niet in koploper maar in de aansluiting van de printjes m.i.

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Rik
Contacteer:

Bericht door Rik »

Heb je na het aanmaken van een loc en van deze het rijwindow te openen hem naar een blok toegesleept?
Als je de loc zomaar op een sectie zet wordt hij blauw omdat koploper wel ziet dat er bezetting is maar niet weet
'wat' deze bezetting is. Als je dus een loc naar een blok toesleept weet koploper dat de bezetting afkomstig is van deze
specifieke loc... Zomaar een idee..

Gr Rik

Onderwerp starter
Robin Turpijn

Het slepen van de loc naar het blok(blok 1) gaat goed. Echter blijven blokken 2 en 3 op bezetmelding staan (blauw).

Onderwerp starter
Robin Turpijn

Na het slepen van de loc in blok 1 kan ik na herstart van koploper en print 1 maal automatisch rijden. Ga netjes van 1 naar 2. Dan gaat blok 2 op rood, blok 1 wordt 2 seconden groen en wordt direct blauw. En dat blijft tot ik dus alles gereset heb.

shoven

Bericht door shoven »

Doe effe een mailtje naar Wim Ros, en leg hem uit hoe je alles hebt aangesloten. Wim helpt je dan wel uit de brand. Ik heb ook eens onverklaarbare verschijnselen gehad met een bezetmelder-print van hem, na mailen van een foto bleek er een transistor op de print te ontbreken. Wim stond binnen een kwartier op de stoep met de transistor en soldeerde hem er ter plekke in (hij woont hier vlakbij). Dat heet service!

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Detlev

Bericht door Detlev »

Ff een simpel testje:

Haal de detector van de baan. Dan kun je kijken 1) of hij dan nog steeds blauw wordt en 2) je kunt de weerstand tussen de rails meten. Is die kleiner dan oneindig dan heb je de oorzaak gevonden.

pp4trains

Bericht door pp4trains »

Moet je de blokken niet laten vrijgeven in KL? In "onderhouden blokken" --> blokeigenschappen --> bezetmeldingen

Hier kun je aangeven dat je vorige blok vrijgeeft.

Groeten,
Patrick

Onderwerp starter
Robin Turpijn

Ik ga eens testen wat de weerstand is. Het blok wordt ook vrijgeven maar springt direct na vrij op bezet. (rood ->groen->blauw.)
Ik geef het vorige blok vrij in koploper.

Plaats reactie