Na lang aan de gevels bezig te zijn was het weer leuk om iets kleins te doen. Dus ben ik begonnen aan het terras voor de Brasserie.
Eerst de onderbouw gedaan natuurlijk, inclusief de rolstoel-opgang voor het station.
Ik heb even na moeten denken over de drie betonnen hemelwaterafvoeren die aan de voorzijde zitten.
Uiteindelijk besloten om eerst een vierkant plaatje van 0,25 mm te pakken, daarna een schijfje afsnijden van een rond profiel van 1,6 mm diameter. In dat schijfje een gaatje geboord van 0,6 mm en daarna de bovenkant weg te snijden, dan houd je een gootje over.
Aan de randen staan van die schermen met glas, die je moeten beschermen tegen de wind.
Eerst heb ik geprobeerd om, net als in het echt, met H-profielen deze schermdelen in elkaar te zetten. De kleinste profielen in styreen zijn 1,5 x 1,5 mm, dit gaf voor mij een te grof resultaat. De profielen staan nog wel een beetje scheef, maar het was maar om het voor het zicht neer te zetten.
Dus alles maar zelf maken met strips van 0,25 mm dik. Het meest linkse scherm is als volgt gebouwd:
Eerst een stukje "glas" uitgesneden van 22 x 9 mm. Daarna aan beide onderzijden een strip van 0,5 x 0,5 mm als fundering. Aan de voorzijde een strip van 22 x 4 mm. Daarna de 4 staanders op het glas geplakt van 5 x 1 mm. Tenslotte alle staanders aan voor en achterzijde geplakt, 8,5 x 1 mm.
Natuurlijk even controleren of alles goed past. De punt van de rolstoelopgang doet tevens dienst als "inhaakpunt" voor beide delen van het gebouw, zodat alles goed aan blijft sluiten.
Tot zover voor vandaag.
Groetjes,
Jos