Max amperage
Max amperage
hallo allemaal,
ik heb een voeding van 14 volt en 6 amp , nu wil ik die gaan gebruiken voor mijn baan .
Vraag is dus of die 6 amp niet teveel en zoja hoe ik die naar beneden kan krijgen .
gr Jan
ik heb een voeding van 14 volt en 6 amp , nu wil ik die gaan gebruiken voor mijn baan .
Vraag is dus of die 6 amp niet teveel en zoja hoe ik die naar beneden kan krijgen .
gr Jan
Re: Max amperage
Beste Jan,
Wat ga je voeden met die voeding?
Groet, Anne W
Wat ga je voeden met die voeding?
Groet, Anne W
H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647
Ik snap niet helemaal waarom je dat wilt? De spanning is geregeld dus als je weinig aanstuurt heb je veel weerstand en blijft de stroom lekker laag. Zet je er meer treinen/lampjes/wat dan ook op (dit plaats je parallel!) dan daalt de totale weerstand en neemt de stroom toe. En kom je dan boven de 6A dan kan hij op een gegeven moment gewoon de spanning niet meer leveren...
Edit: Ik denk dat je je vooral moet beseffen dat die 6A het MAXIMUM is wat geleverd kan worden. Als je voor de gein eens een 10K weerstand ertussen hangt en de stroom meet dan zie je dat de stroom 14/10000= 0,0014A is. Het vermogen is dan overigens 0.02W
Edit: Ik denk dat je je vooral moet beseffen dat die 6A het MAXIMUM is wat geleverd kan worden. Als je voor de gein eens een 10K weerstand ertussen hangt en de stroom meet dan zie je dat de stroom 14/10000= 0,0014A is. Het vermogen is dan overigens 0.02W
Hallo Anne,
Ik heb een baan in drie secties die ieder via een roco multimaus wordt een bezetmelders wordt gevoed.
Anders moet ik drie losse trafo aanschaffen , dus als het met deze voeding kan scheelt dat heel wat kosten.
de voeding heeft drie uitgangen van 12V/6A .
Gr Jan
Ik heb een baan in drie secties die ieder via een roco multimaus wordt een bezetmelders wordt gevoed.
Anders moet ik drie losse trafo aanschaffen , dus als het met deze voeding kan scheelt dat heel wat kosten.
de voeding heeft drie uitgangen van 12V/6A .
Gr Jan
Jan, van deze zin kan ik geen chocola maken. Wat wil je zeggen?Jan64 schreef: Ik heb een baan in drie secties die ieder via een roco multimaus wordt een bezetmelders wordt gevoed.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Hallo Steven,
het is heel simpel , ik heb drie secties in mijn baan die ik elk wil voeden met 12V/6A .
Maar is 6A niet teveel.
Gr Jan
het is heel simpel , ik heb drie secties in mijn baan die ik elk wil voeden met 12V/6A .
Maar is 6A niet teveel.
Gr Jan
Ehm... maar je hebt dus een Multimaus? Dus je rijdt digitaal. Dan wordt je baan toch gevoed door de Multimaus? En elke Multimaus heeft zijn eigen voeding die er bij hoort/is geleverd?
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Beste Jan,
Met mijn vraag wilde ik duidelijkheid schaffen met wat je wil met die voeding en die is er nu, ik ben geen "Muis" gebruiker, maar ik denk dat het niet gaat wat je wil, de voeding voor je bezetmelders moet af komen van de "Muis" en die heeft zijn eigen voeding.
Het is nu aan de "Muis" deskundigen om je verder te helpen.
Overigens, er is nu een nieuwe demo "n"-baan in Houten, die mensen willen je, in algemene zin best wel verder helpen, ook al zijn dat ook geen "Muis" gebruikers, maar de principes zijn altijd hetzelfde.
Groet, Anne W
Met mijn vraag wilde ik duidelijkheid schaffen met wat je wil met die voeding en die is er nu, ik ben geen "Muis" gebruiker, maar ik denk dat het niet gaat wat je wil, de voeding voor je bezetmelders moet af komen van de "Muis" en die heeft zijn eigen voeding.
Het is nu aan de "Muis" deskundigen om je verder te helpen.
Overigens, er is nu een nieuwe demo "n"-baan in Houten, die mensen willen je, in algemene zin best wel verder helpen, ook al zijn dat ook geen "Muis" gebruikers, maar de principes zijn altijd hetzelfde.
Groet, Anne W
H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647
Hallo ,
Ik wwet dat de voeding via de muis moet alleen heb ik daar die stekkervoeding bij en die is gewoon niet zwaar genoeg.
Jan
Ik wwet dat de voeding via de muis moet alleen heb ik daar die stekkervoeding bij en die is gewoon niet zwaar genoeg.
Jan
Volgens mij zit de stroombegrenzing van de multimaus in de centrale, dus een zwaardere voeding gaat dan niet helpen.
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Lijkt er eerder op dat je wat boosters nodig hebt voor je baan..
Meer power geven aan de maus gaat niet helpen, die gaat het toch begrenzen, dan wel brand je die door.
Meer power geven aan de maus gaat niet helpen, die gaat het toch begrenzen, dan wel brand je die door.
Groet,
Wouter
http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Wouter
http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Beste Jan,
Er zijn nu een aantal vragen te beantwoorden:
zit de stroombegrenzing in de muis, zo ja is de standaard voeding groot genoeg voor deze begrenzing, zo nee komt de soort en grootte van de spanning van je eigen voeding overeen met de standaard voeding, zo ja dan kun je het proberen
zit de stroombegrenzing niet in de muis maar in de voeding, komt de soort en grootte van de spanning van je eigen voeding overeen met de standaard voeding, zo ja dan kun je het proberen, maar let wel op dat een te grote voeding de capaciteit van je muis te boven kan gaan.
Groet, Anne W
Er zijn nu een aantal vragen te beantwoorden:
zit de stroombegrenzing in de muis, zo ja is de standaard voeding groot genoeg voor deze begrenzing, zo nee komt de soort en grootte van de spanning van je eigen voeding overeen met de standaard voeding, zo ja dan kun je het proberen
zit de stroombegrenzing niet in de muis maar in de voeding, komt de soort en grootte van de spanning van je eigen voeding overeen met de standaard voeding, zo ja dan kun je het proberen, maar let wel op dat een te grote voeding de capaciteit van je muis te boven kan gaan.
Groet, Anne W
Er zijn 2 modellen van de voeding bij de MM, een zware en een lichte. De zware is een echte trafo en levert 3A. De lichte (stekker)trafo wordt tegenwoordig meegeleverd en geeft 2A. De zware is los te koop.
Hou je aan de door de fabrikant aangegeven grenzen voor de voeding, anders geeft je centrale op een gegeven moment mogelijk rooksignalen... overigens is voor zover ik weet de centrale begrensd, als ik teveel locs laat rijden stopt ie er zelf mee, dan schakelt de beveiliging in. Of en hoe dat werkt bij een niet goedgekeurde trafo weet ik niet.
Hou je aan de door de fabrikant aangegeven grenzen voor de voeding, anders geeft je centrale op een gegeven moment mogelijk rooksignalen... overigens is voor zover ik weet de centrale begrensd, als ik teveel locs laat rijden stopt ie er zelf mee, dan schakelt de beveiliging in. Of en hoe dat werkt bij een niet goedgekeurde trafo weet ik niet.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Een booster is gewoon een extra Multimaus, heel simpel te regelen door nog een setje te kopen, kost je 60 a 70 euro. Heb je meteen een extra regelaar.dizkartes schreef:Lijkt er eerder op dat je wat boosters nodig hebt voor je baan..
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Hallo Steven,
Ik heb al drie multi-muizen , maar nog maar 1 trafo.
Daarom mijn vraag over deze voeding.
Gr Jan
Ik heb al drie multi-muizen , maar nog maar 1 trafo.
Daarom mijn vraag over deze voeding.
Gr Jan