Wagonvoorraadkoffer.
Wagonvoorraadkoffer.
Een koffer is een ideale plek om een redelijke hoeveelheid wagons op te bergen.
De kern van dit idee had ik ooit eens gelezen op Nproject.org. Martin, nog dank voor dit goede idee.
Bij de kringloop kocht ik voor maar liefst € 1,50 een koffer, waar de naam van de eigenaar nog opstond.
Helaas kan ik de naam van de eigenaar niet ontcijferen.
Op ons bedrijf wordt veel PVC gebruikt als isolatie voor electrische componenten, zoals hoofdschakelaars, verdeelrailen, etc..
Zonder dit PVC zou de omloopsnelheid van collega's stukken hoger zijn, iets wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Hier heb ik dus een aantal platen PVC gezaagd. Deze gaan dienen als bodem van iedere lade.
Gelukkig hadden wij ook nog draadgootdeksels die waren afgekeurd en die de fabrikant niet terug hoefde toen hij ons van een nieuwe lading deksels voorzag. Hiervan heb ik stroken gezaagd, lange waar wagons op kunnen staan en korte (32 mm) die als afstand dienen tussen de plateaus waarop de wagons staan.
De breedte van alle stroken is 23mm.
Verder heb ik het handvat van de koffer aan de andere kant gezet, staan de wagons bij het meenemen ook netjes op de wielen i.p.v. op het dak.
Vaak zegt een plaatje meer dan een paar lange zinnen.
De omhoog staande strookjes met de gaten (handvatten) heb ik met popnagels op de PVC-plaat gemaakt; kon ik gelijk kracht gebruiken bij het in- en uit de koffer halen van een compleet plateau.
Voor de rest is het een kwestie van stug doorstapelen van de niveaus waarop de wagons staan.
De lagen heb ik met Faller-lijm vastgezet. Nu is dit niet geschikt om erg veel kracht op te zetten, maar het ging mij even om de ruwe vorm. Hierna heb ik de op maat gezaagde stukjes onderling met PVC-lijm nagestreken (de lijm die ook wordt gebruikt bij o.a. rioolbuizen, electrische leidingen, etc.) Deze lijm heb ik met een klein kwastje opgebracht. De lijm zelf kost bij de Gamma ca. € 8,-. In principe werkt deze manier van bouwen zeer snel.
Het resultaat spreekt voor zich.
Met twee avondjes plakken een koffer met een bergruimte voor 143 wagons
Normaliter heb ik wagons uit tijdperk-II, EN wagons die ik zelf mooi vind.
Voor mij betekent dat een simpele bouw; echt lange wagons heb ik niet.
Mijn langste personenwagons zijn of de 3-assige van Fleischmann en die langen Schwalbacher van Arnold (niet op foto).
Nog een overzicht
De afwerking kan het beste gebeuren met een strook vilt. Op een stoffenmarkt verkrijgbaar voor minder dan € 5,-/meter.
De stof heb ik al in huis inclusief een stuk DIN-rail van 35 mm. De vakjes zijn 32 mm hoog, dus dat was voor mij een goed hulpmiddel om het vilt te snijden.
Helaas wordt de koffer niet afgewerkt. Ik was net klaar met de bouw toen mijn broertje langskwam. Hij had nog een ladekastje met 42 laatjes; ongeveer even hoog als de bakjes die ik gemaakt had (30mm i.p.v. 23mm).
Voor de goede orde: uiteraard zou bovenstaand ook met hout (triplex o.i.d.) gemaakt kunnen worden.
Met dank aan Jos: ik had zijn beschrijving van 'Photo bucket' toch weer nodig.
Succes met uw knutselideeën op dit gebied.
m-spoor.
De kern van dit idee had ik ooit eens gelezen op Nproject.org. Martin, nog dank voor dit goede idee.
Bij de kringloop kocht ik voor maar liefst € 1,50 een koffer, waar de naam van de eigenaar nog opstond.
Helaas kan ik de naam van de eigenaar niet ontcijferen.
Op ons bedrijf wordt veel PVC gebruikt als isolatie voor electrische componenten, zoals hoofdschakelaars, verdeelrailen, etc..
Zonder dit PVC zou de omloopsnelheid van collega's stukken hoger zijn, iets wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Hier heb ik dus een aantal platen PVC gezaagd. Deze gaan dienen als bodem van iedere lade.
Gelukkig hadden wij ook nog draadgootdeksels die waren afgekeurd en die de fabrikant niet terug hoefde toen hij ons van een nieuwe lading deksels voorzag. Hiervan heb ik stroken gezaagd, lange waar wagons op kunnen staan en korte (32 mm) die als afstand dienen tussen de plateaus waarop de wagons staan.
De breedte van alle stroken is 23mm.
Verder heb ik het handvat van de koffer aan de andere kant gezet, staan de wagons bij het meenemen ook netjes op de wielen i.p.v. op het dak.
Vaak zegt een plaatje meer dan een paar lange zinnen.
De omhoog staande strookjes met de gaten (handvatten) heb ik met popnagels op de PVC-plaat gemaakt; kon ik gelijk kracht gebruiken bij het in- en uit de koffer halen van een compleet plateau.
Voor de rest is het een kwestie van stug doorstapelen van de niveaus waarop de wagons staan.
De lagen heb ik met Faller-lijm vastgezet. Nu is dit niet geschikt om erg veel kracht op te zetten, maar het ging mij even om de ruwe vorm. Hierna heb ik de op maat gezaagde stukjes onderling met PVC-lijm nagestreken (de lijm die ook wordt gebruikt bij o.a. rioolbuizen, electrische leidingen, etc.) Deze lijm heb ik met een klein kwastje opgebracht. De lijm zelf kost bij de Gamma ca. € 8,-. In principe werkt deze manier van bouwen zeer snel.
Het resultaat spreekt voor zich.
Met twee avondjes plakken een koffer met een bergruimte voor 143 wagons
Normaliter heb ik wagons uit tijdperk-II, EN wagons die ik zelf mooi vind.
Voor mij betekent dat een simpele bouw; echt lange wagons heb ik niet.
Mijn langste personenwagons zijn of de 3-assige van Fleischmann en die langen Schwalbacher van Arnold (niet op foto).
Nog een overzicht
De afwerking kan het beste gebeuren met een strook vilt. Op een stoffenmarkt verkrijgbaar voor minder dan € 5,-/meter.
De stof heb ik al in huis inclusief een stuk DIN-rail van 35 mm. De vakjes zijn 32 mm hoog, dus dat was voor mij een goed hulpmiddel om het vilt te snijden.
Helaas wordt de koffer niet afgewerkt. Ik was net klaar met de bouw toen mijn broertje langskwam. Hij had nog een ladekastje met 42 laatjes; ongeveer even hoog als de bakjes die ik gemaakt had (30mm i.p.v. 23mm).
Voor de goede orde: uiteraard zou bovenstaand ook met hout (triplex o.i.d.) gemaakt kunnen worden.
Met dank aan Jos: ik had zijn beschrijving van 'Photo bucket' toch weer nodig.
Succes met uw knutselideeën op dit gebied.
m-spoor.
Laatst gewijzigd door m-spoor op 30 dec 2012 10:10, 6 keer totaal gewijzigd.
Re: Wagonvoorraadkoffer.
Mooi verslag van de opbouw.
En zeker een handige tip van Martin vooral als je er veel mee onderweg moet.
En zeker een handige tip van Martin vooral als je er veel mee onderweg moet.
-
- Berichten: 5335
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Wagonvoorraadkoffer.
Ik vind dat koffer zeer geslaagd, groetjes Michiel
Ps; wat ga je er nu mee doen eigenlijk?
Ps; wat ga je er nu mee doen eigenlijk?
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Re: Wagonvoorraadkoffer.
Hoe ga je de koppelingen beschermen als de koffer gaat schudden? Als je de koffer statisch gaat gebruiken (of thuis en voorzichtig opbergt e.d.) moet het goed komen, maar echt als koffer gebruiken zie ik nog wel wat haken en ogen aan.
Vindt het er wel rete strak uitzien trouwens. Heel fraai!
Vindt het er wel rete strak uitzien trouwens. Heel fraai!
-
- Berichten: 5335
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Wagonvoorraadkoffer.
Deel die haken en ogen dan ook met ons kan m-spoor vertellen hoe hij het had gedacht op te lossen.
Het mooiste zou natuurlijk zijn als dit topic ook met een koffer eindigt die af is en goed bruikbaar is .
Groetjes Michiel
Het mooiste zou natuurlijk zijn als dit topic ook met een koffer eindigt die af is en goed bruikbaar is .
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Re: Wagonvoorraadkoffer.
Bij deze: http://www.nproject.org/nl/algemene-tip ... einen.html Sneller kon niet. Gaat inmiddels alweer jaren mee naar beurzen, rammelend in de aanhanger over verkeersheuvels en andere ellende en werkt prima. Nog niets afgebroken.
Nadeel is dat er minder in past als de koffer in dit topic, maar zoals gezegd voor een thuisoplossing ziet het er rete strak uit.
Nadeel is dat er minder in past als de koffer in dit topic, maar zoals gezegd voor een thuisoplossing ziet het er rete strak uit.
-
- Berichten: 5335
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Wagonvoorraadkoffer.
Dan lijkt mij een mix van die 2 de meest efficiënte oplossing, groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Re: Wagonvoorraadkoffer.
Alleen hoe ziet die er dan uit.... mhhhh denk denk.... die vakjes zijn wel mega strak... mhhhhh
-
- Berichten: 5335
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Wagonvoorraadkoffer.
Ik zie dat als volgt, m-spoor wilde die vakjes bekleden net als jij dus daar zijn de treinen al beschermd. Wat je dan nog hebben moet is iets zodat ze niet schuiven en volgens mij moet dat met schuim ook prima kunnen alleen zal het wel een iets dunner soort schuim moeten zijn. Wat voor een schuim precies weet ik zo niet dat zou ik dan moeten bedenken als ik zelf zoiets zou bouwen maar het schuim mag alles wel goed vast drukken denk ik. Het moet niet zo zijn dat je er op moet gaan zitten om het koffer dicht te krijgen maar dan je ff kracht moet zetten om hem dicht te krijgen lijkt mij geen probleem als het schuim het spul is dat je samen drukt.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Re: Wagonvoorraadkoffer.
De afwerking was als volgt gepland:
Op de bodem van ieder vakje zou een stukje (groen) vilt komen. Keurig op maat gesneden met de eerder genoemde DIN-rail.
De wagons liggen nu aan één kant op vilt. De onderkant van ieder plateau was ook voorzien dat deze geheel bekleed zou worden met vilt; zijde twee van iedere wagon nu ook goed.
Als laatste zou op de onderkant (groen) "chenilledraad" van 9 mm dik. Dit draad is van het merk Rayher en kost in een hobbywinkel nagenoeg niets.
Bedoeling was dat ik van iedere rij zou opmeten hoe groot de afstand was van de onderzijde van het plateau tot de onderzijde van iedere bodem van een wagon.
Voor iedere wagon is deze hoogte hetzelfde, zowel personen als goederenwagons. Dit m.u.v. van diepladers, maar die heb ik toch niet.
De genoemde DIN-rail kon ik dan zowel links als rechts op hoogte houden en dan per vak zo'n twee centimeter van het chenilledraad plakken. Omdat dit draad qua dikte zeer variabel (flexibel) is waren de wagons daarmee direct gefixeerd in hun vakje.
Zoals aangegeven in de beschrijving: een vakje is 23mm hoog. De wagon ligt zo tussen twee stroken vilt en de chenilledraad fixeert het wagonnetje.
In het stalen ladekastje van mijn broer doe ik het iets anders. Ik maak het raamwerk zoals ik eerder heb gemaakt van PVC-strookjes van 23mm, echter zonder bodemplaat. Natijd leg ik eerst een stuk vilt in het laatje (ieder laatje is 30mm diep) en daar komt dan het raamwerk bovenop te liggen.
Omdat ik zo'n kastje niet aan een hengsel hoef (kan) optillen is dit dan ook afdoende. Dus geen problemen met beschadigde zijkanten of koppelingen.
Zeer zeker dat ik nu al mijn wagons en locomotieven op één plek kan opbergen. Zwenkwieltjes onder het kastje (al in huis) en het project 'opbergen' eindelijk eens af.
m-spoor.
Op de bodem van ieder vakje zou een stukje (groen) vilt komen. Keurig op maat gesneden met de eerder genoemde DIN-rail.
De wagons liggen nu aan één kant op vilt. De onderkant van ieder plateau was ook voorzien dat deze geheel bekleed zou worden met vilt; zijde twee van iedere wagon nu ook goed.
Als laatste zou op de onderkant (groen) "chenilledraad" van 9 mm dik. Dit draad is van het merk Rayher en kost in een hobbywinkel nagenoeg niets.
Bedoeling was dat ik van iedere rij zou opmeten hoe groot de afstand was van de onderzijde van het plateau tot de onderzijde van iedere bodem van een wagon.
Voor iedere wagon is deze hoogte hetzelfde, zowel personen als goederenwagons. Dit m.u.v. van diepladers, maar die heb ik toch niet.
De genoemde DIN-rail kon ik dan zowel links als rechts op hoogte houden en dan per vak zo'n twee centimeter van het chenilledraad plakken. Omdat dit draad qua dikte zeer variabel (flexibel) is waren de wagons daarmee direct gefixeerd in hun vakje.
Zoals aangegeven in de beschrijving: een vakje is 23mm hoog. De wagon ligt zo tussen twee stroken vilt en de chenilledraad fixeert het wagonnetje.
In het stalen ladekastje van mijn broer doe ik het iets anders. Ik maak het raamwerk zoals ik eerder heb gemaakt van PVC-strookjes van 23mm, echter zonder bodemplaat. Natijd leg ik eerst een stuk vilt in het laatje (ieder laatje is 30mm diep) en daar komt dan het raamwerk bovenop te liggen.
Omdat ik zo'n kastje niet aan een hengsel hoef (kan) optillen is dit dan ook afdoende. Dus geen problemen met beschadigde zijkanten of koppelingen.
Zeer zeker dat ik nu al mijn wagons en locomotieven op één plek kan opbergen. Zwenkwieltjes onder het kastje (al in huis) en het project 'opbergen' eindelijk eens af.
m-spoor.
Re: Wagonvoorraadkoffer.
Leuk idee dat chenilledraad!!
- Bijlagen
-
- Chenilledraad.jpg (200.26 KiB) 4776 keer bekeken
-
- Berichten: 5335
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Wagonvoorraadkoffer.
M-spoor dank voor je uitleg, dat is ook wel handig bedacht, groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Re: Wagonvoorraadkoffer.
Ik heb in mijn koffer schuimrubber opmaat gesneden vormen
Groeten Erik
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=5696
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=5696
Re: Wagonvoorraadkoffer.
Ik heb geen rongen en pantograaf .
Bij rongen moet je heel voorzichtig zijn die blijven snel haken in het schuim.
Bij de pantograaf moet voldoende extra ruimte vrijgehouden worden.
Bij rongen moet je heel voorzichtig zijn die blijven snel haken in het schuim.
Bij de pantograaf moet voldoende extra ruimte vrijgehouden worden.
Groeten Erik
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=5696
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=5696
Vervolg: Wagonvoorraadkoffer.
In bovenstaand verhaal heb ik uiteindelijk de wagonvoorraadkoffer opzij gezet; ik kreeg een ladenkastje van mijn broer Richard.
De kast zelf was een lelijk wit ding met een zwarte sokkel. Deze laatste heb ik als eerste verwijderd en vervolgens het kastje voorzien van zwenkwielen.
Daarna het kastje zelf in de kleur beige geschilderd, de laadjes roomwit.
Daarna -vanwege de warmte- buiten aan de opzet begonnen met de inmiddels bekende PVC-stroken.
Is één keer een basishokje klaar dan gaat het snel met de rest; je bouwt in binnen een avond (als het niet zo warm is) makkelijk twee laadjes.
Op het PVC-lijmpotje staat OUD; alle lijmen, e.d. waarmee ik begin zet ik oud op, zo houd ik één bus/tube tegelijk open.
Intussen was de onderplaat al ruim 48 uur gedroogd en op maat gesneden.
De PVC-plaat van 2 mm is op ons bedrijf op maat gezaagd. Daarna ingesmeerd met houtlijm dat met een roerhoutje is verdeeld over het gehele plaatoppervlak.
Het groene vilt had ik al aangeschaft voor de koffer, maar gaat nu op deze plaat.
Als laatste handeling hiervoor met een stanleymes het teveel aan vilt eraf gesneden. 't Ziet er in werkelijkheid vrij strak uit.
Tijdens het bouwen had ik bedacht dat deze lade maar voor de locomotieven moest worden.
De vakindeling is klaar (later wel weer wat aangepast) en wordt even bovenop de viltmat gelegd.
Het geheel in een lade gemaakt en boven en onder de vakindeling zacht kunststof verpakkingsmateriaal gelegd.
Ook dit is er later weer uitgegaan. Typisch bij een bouw: je doet veel dingen de eerste keer toch fout of overbodig. Het helpt je in ieder geval door de warme zomerdagen.
De wagons en locomotieven liggen nu los op de viltmat. Voor mij is dit meer dan voldoende.
Met het kastje waarin deze lade komt rijd ik toch geen hoge snelheden. Achteraf wel uitgeprobeerd, maar alles bleef keurig liggen.
De enige electrische locomotief die ik heb is voor het railslijpen. De blauwe- en rode Edelweisswagons hang ik achter een andere (groene) locomotief.
Het geheel op mijn testbaan even rechtop gezet; staan de locomotieven tenminste netjes op hun onderplaten.
Wel een soort gezichtsbedrog(?). De PVC-strook onder de Engelse locomotief schijnt door te buigen.
De lade gaat in het kastje, nog 41 laden te gaan.
Merk op dat de PVC-strook onder de Engelse locomotief nu wel recht is.
Een tweede lade een dag later gemaakt, 't was werkelijk veel te warm.
Hierin een deel van mijn personenwagons.
Opnieuw een modificatie; het kunststof onder het frame is nu ook weg, het frame wordt nu gedragen door twee op elkaar gelijmde M5-moeren en een volgring. Een aanpassing die ik nog moet doorvoeren bij de locomotievenlade.
Ook deze gaat het kastje in, nog 40 laden te gaan.
Het zullen er wel geen 40 laden met alleen wagons meer worden, maar in ieder geval moeten moet de inhoud van mijn koffer nog worden ondergebracht.
De overige laden wellicht gevuld met diverse bakjes voor o.a. sceneryspullen, misschien zelfs wat catalogi, schema's, etc..
Laatste foto betreft de twee laadjes open.
De groene BR-56 (K.P.E.V., uit het vak linksonder) staat weer op de proefbaan.
De kast zelf was een lelijk wit ding met een zwarte sokkel. Deze laatste heb ik als eerste verwijderd en vervolgens het kastje voorzien van zwenkwielen.
Daarna het kastje zelf in de kleur beige geschilderd, de laadjes roomwit.
Daarna -vanwege de warmte- buiten aan de opzet begonnen met de inmiddels bekende PVC-stroken.
Is één keer een basishokje klaar dan gaat het snel met de rest; je bouwt in binnen een avond (als het niet zo warm is) makkelijk twee laadjes.
Op het PVC-lijmpotje staat OUD; alle lijmen, e.d. waarmee ik begin zet ik oud op, zo houd ik één bus/tube tegelijk open.
Intussen was de onderplaat al ruim 48 uur gedroogd en op maat gesneden.
De PVC-plaat van 2 mm is op ons bedrijf op maat gezaagd. Daarna ingesmeerd met houtlijm dat met een roerhoutje is verdeeld over het gehele plaatoppervlak.
Het groene vilt had ik al aangeschaft voor de koffer, maar gaat nu op deze plaat.
Als laatste handeling hiervoor met een stanleymes het teveel aan vilt eraf gesneden. 't Ziet er in werkelijkheid vrij strak uit.
Tijdens het bouwen had ik bedacht dat deze lade maar voor de locomotieven moest worden.
De vakindeling is klaar (later wel weer wat aangepast) en wordt even bovenop de viltmat gelegd.
Het geheel in een lade gemaakt en boven en onder de vakindeling zacht kunststof verpakkingsmateriaal gelegd.
Ook dit is er later weer uitgegaan. Typisch bij een bouw: je doet veel dingen de eerste keer toch fout of overbodig. Het helpt je in ieder geval door de warme zomerdagen.
De wagons en locomotieven liggen nu los op de viltmat. Voor mij is dit meer dan voldoende.
Met het kastje waarin deze lade komt rijd ik toch geen hoge snelheden. Achteraf wel uitgeprobeerd, maar alles bleef keurig liggen.
De enige electrische locomotief die ik heb is voor het railslijpen. De blauwe- en rode Edelweisswagons hang ik achter een andere (groene) locomotief.
Het geheel op mijn testbaan even rechtop gezet; staan de locomotieven tenminste netjes op hun onderplaten.
Wel een soort gezichtsbedrog(?). De PVC-strook onder de Engelse locomotief schijnt door te buigen.
De lade gaat in het kastje, nog 41 laden te gaan.
Merk op dat de PVC-strook onder de Engelse locomotief nu wel recht is.
Een tweede lade een dag later gemaakt, 't was werkelijk veel te warm.
Hierin een deel van mijn personenwagons.
Opnieuw een modificatie; het kunststof onder het frame is nu ook weg, het frame wordt nu gedragen door twee op elkaar gelijmde M5-moeren en een volgring. Een aanpassing die ik nog moet doorvoeren bij de locomotievenlade.
Ook deze gaat het kastje in, nog 40 laden te gaan.
Het zullen er wel geen 40 laden met alleen wagons meer worden, maar in ieder geval moeten moet de inhoud van mijn koffer nog worden ondergebracht.
De overige laden wellicht gevuld met diverse bakjes voor o.a. sceneryspullen, misschien zelfs wat catalogi, schema's, etc..
Laatste foto betreft de twee laadjes open.
De groene BR-56 (K.P.E.V., uit het vak linksonder) staat weer op de proefbaan.
Laatst gewijzigd door m-spoor op 08 aug 2013 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wagonvoorraadkoffer.
Ideaal als je echt veel materiaal kwijt moet en beperkte ruimte op laatst over heb
...maar vind het wel een beetje jammer om zoveel moois aan het oog te onttrekken
Mvg,
Ad
...maar vind het wel een beetje jammer om zoveel moois aan het oog te onttrekken
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: Wagonvoorraadkoffer.
Dat zijn dus precies de ladenkastjes waar ik het laatst over had. Zijn echter nogal duur om te kopen, fijne broer heb jij
Re: Wagonvoorraadkoffer.
Heeft Ikea iets..? Kantoorafdeling..? En in de laden de potsjeshouders voor de keuken, bekleden met plakvilt en de duvel en z'n ouwe moer kan er in..
voorlopig nog geen baan, want helaas geen baan..