Zo de rust is voorbij aan het front.....
De eerste lat geplaatst in het kader van Fase 2 van Fantasia.
![P1070957.JPG](./download/file.php?id=640&sid=1ada3da9a827fb2a6edc7a188cfa7fc3)
- P1070957.JPG (104.56 KiB) 5316 keer bekeken
Hier komt de tafel waar het nieuwe schaduwstation komt. Het schaduwstation gaat bestaan uit 12 opstelsporen en 2 keerlussen welke via 2 helixen met de baan zijn verbonden. Gepland zijn 28 wissels maar wel met een boog van 24 graden dit omdat anders de beoogde lengte van de opstelsporen niet kan worden gehaald. Onderstaand is het schaduwstation te zien dat van 2 zijden bereden kan worden. De blauwe lijnen liggen op een hoogte van 21 cm. en voeren naar de linkerzijde waar deze terug komen in het zichtbare gedeelte.
![Fant2.jpg](./download/file.php?id=641&sid=1ada3da9a827fb2a6edc7a188cfa7fc3)
- Fant2.jpg (61.82 KiB) 5317 keer bekeken
Het zichtbare gedeelte zal voorlopig bestaan uit paradebaan met 2 x 2 sporen in beide richtingen. 4 Fly-over's moeten er voor zorgen dat er een afwisselend rijpatroon komt. Rechtsboven komt de verbinding met de bestaande baan. Als Fase 2 afgerond is heb ik nog de mogelijkheid om een kopstation vanuit de midden van de onderzijde te maken. In het baanplan is er al rekening meegehouden dat dit gaat gebeuren. Het onderste spoor ligt verhoogd zodat de doorgaande treinen op de middelste 2 sporen geen last van de treinen hebben die naar dit station zullen gaan.
![fant2a.jpg](./download/file.php?id=642&sid=1ada3da9a827fb2a6edc7a188cfa7fc3)
- fant2a.jpg (52.58 KiB) 5316 keer bekeken
Het railmateriaal zal PECO worden. Heb inmiddels een proefopstelling gemaakt met zowel een Seep van Gaugemaster en een PL10W van Peco. Het grote vermogen voor het omschakelen van de wissels noopt me om er een schakeling met 2 bistabiele relais er tussen te zettten om de wissel decoders te sparen. Mijn voorkeur nu gaat uit naar de Seep mede omdat daar een omschakelaar in zit voor de polarisatie van het hartstuk. Andere optie is nog om het met een servo te doen. Gezien de vorderingen van
Karst Drenth heb ik daar wel oren naar. E.e.a. is afhankelijk van kosten en levertijd cq beschikbaar worden.
Tot later Rob