Faller heeft uitstel van betaling aangevraagd

Plaats reactie

Onderwerp starter
bas den boer

Faller heeft uitstel van betaling aangevraagd

Bericht door bas den boer »

Zoals hier boven staat is Faller failliet. http://www.suedkurier.de/region/schwarz ... 19,3919182

groetjes,
Bas den Boer
Laatst gewijzigd door bas den boer op 28 aug 2009 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Nico

Re: Faller failliet

Bericht door Nico »

Nou, dat kan ook wel eens het einde voor FCS betekenen dan. Laten we hopen dat er iets geregeld wordt.

Onderwerp starter
bas den boer

Bericht door bas den boer »

ik hoop dat ze een door start maken.

Thrilly

Bericht door Thrilly »

auch, das geen fijn nieuws. Inderdaad maar hopen op overname/doorstart

Rory

(n-spoor website met project volgt)

apk

Bericht door apk »

tja jammer, maar weer een voor het lijstje zal helaas wel niet de laatste zijn.

Gr Albertjan.

WWW.KLIKHIERNIET.NET en ook niet zeuren als je het wel doet!!!!!

Chris83

Bericht door Chris83 »

hmm gaan ze dan ook stoppen met huisjes maken? vond dat de mooiste bouwsets en het fijnste, naja gelukkig is ook vollmer er nog die voldoet ook aan de bouw eisen die ik stel.

Alleen dat faller car system zou ik nog wel graag willen.

Groeten Chris

-Henk-

Bericht door -Henk- »

Chris83 schreef:naja gelukkig is ook vollmer er nog die voldoet ook aan de bouw eisen die ik stel.
Ik had toch het idee dat Vollmer een paar jaar geleden door Faller was overgenomen
Dus ik vraag mij af of Vollmer wel door gaat

Mvg
Henk

RaceDuck

Bericht door RaceDuck »

Graag kop aanpassen in: Faller heeft uitstel van betaling aangevraagd

en dat is nog steeds geen faillisement.. t is hier de telegraaf niet he

De Ns in N spoor database http://www.ns1op160.nl

Deze site is sinds 2022 in eigendom van Hans

Wesley

Re: Faller heeft uitstel van betaling aangevraagd

Bericht door Wesley »

Niet per se hoor... het Duitse faillissementsrecht werkt anders. Er zijn niet twee (uitstel van betaling en faillissement) maar slechts één insolventieprocedure (het Insolvenzverfahren). De uitkomst van die procedure kan zowel liquidatie (vergelijkbaar met de uitkomst van het Nederlandse faillissement) als sanering (vergelijkbaar met de uitkomst van het Nederlandse uitstel van betaling) zijn. Beide topictitels zijn dus juist en allebei zijn ze ook onjuist :mrgreen:. Helemaal correct zou zijn "Faller heeft een insolventieprocedure aangevraagd".

Tot zover het college Konkursrecht ;). Het is hier tenslotte niet de Telegraaf, wij zoeken eerst iets na voordat we iets opschrijven :lol:.

Swiftly and with style !
Afbeelding

vantongeren

Bericht door vantongeren »

Heel jammer allemaal. Voor de zekerheid gelijk nog wat gebouwen besteld die nog op mijn verlanglijstje stonden en dan zie ik wel waar het schip strand, al hoop ik uiteraard op een goede doorstart van Faller.
Enig idee hoe lang het duurt voordat we weten hoe de insolventieprocedure uitpakt?

Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III

Wesley

Bericht door Wesley »

Nee, geen idee. Ik weet wel dat in Nederland faillissementsprocedures heel "snel" zijn ingericht teneinde met de grootst mogelijke spoed tot een uitspraak te kunnen komen, dit met name om het gevaar van Paulianeus handelen te voorkomen* en om zekerheid in de situatie te brengen. Dat zal in Duitsland ook wel zo zijn, vermoed ik. Laten we zeggen... een week of 2, zoiets?

* Kort gezegd houdt de Pauliana in: een zooi spullen verkopen terwijl je weet dat het faillissement aanstaande is, om zo je schuldeisers te benadelen of één of enkele schuldeisers te bevoordelen boven de andere.

Swiftly and with style !
Afbeelding

vantongeren

Bericht door vantongeren »

Volgens website Faller: so dass das Insolvenzverfahren zu Beginn des Jahres 2010 wieder verlassen werden kann.
Volgens de tekst kunnen we dus toch nog tot begin 2010 wachten. :evil:
Laatst gewijzigd door vantongeren op 05 sep 2009 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III

Wesley

Bericht door Wesley »

Dat denk ik eigenlijk niet. Ik interpreteer die tekst zodanig dat aan Faller inderdaad "slechts" surseance is verleend (en niet tot vereffening van de boedel wordt overgegaan) en dat de surseance - en daarmee ook het Insolvenzverfahren - tot begin 2010 loopt. Je kunt een beslissing over een faillissement als rechtbank geen half jaar aanhouden, dan weet je namelijk zeker dat de tent leeg is tegen die tijd...

Met een grote slag om de arm zeg ik dus: betrekkelijk goed nieuws in de zin dat Faller niet failliet is.

Swiftly and with style !
Afbeelding

spoor65

Bericht door spoor65 »

Wesley,

Ik kan niet anders dan met jouw conclussie eens zijn. jammer dat mensen zinnen, vermeld op de site van Faller Telegrafisch uit hun verband blijven rukken. of ze begrijpen eenvoudigweg geen duits.

laat ik het ff op het laatste houden, maar dan lijkt het mij nog beter en zinvoller dat zo iemand dan ff vraagt wat de inhoud van de tekst betekend, ipv maar wat roept.

ff ter aanvulling op het positieve nieuws, op de home-pagina zie je al in vette letter staan: Es geht weiter!
vertaling: Het gaat door!

Dan het 1e deel van het artikel zelf, op de Faller-site:

Gütenbach / 2. September 2009 – Der als vorläufiger Insolvenzverwalter bestellte Dr. Volker Grub hält FALLER für zukunftsfähig. FALLER sei eine große Marke, die mit Märklin vergleichbar ist. Auch nach gesunkenen Umsätzen sei FALLER immer noch unangefochtener Marktführer für Modelleisenbahnzubehör. Darunter werden verstanden: Häuser- und Gebäudemodelle, Figuren sowie Geländebaumaterialien.

oftewel vrij vertaald:
De voorlopige curator(bewindvoorder) DR. Volker Grub denkt dat er voor FALLER een toekomst is. Faller is een groot merk, vergelijkbaar met Marklin, ook na de gedaalde omzetten, is FALLER nog steeds de absolute Marktleider voor modelbouwtoebehoren, waaronder word verstaan: Huisjes en bebouwen, figuren en ook landschapbouw materiaal.

Voor de komplete duitse tekst:
http://www.faller.de/App/WebObjects/XSe ... elles.html

Vragen omtent de vertaling mag natuurlijk altijd, liever dan gewoon weer klakkeloos conclusies trekken.

Ik hou hoop op een goed aflopend verhaal van FALLER.

mvg
Freddy(Spoor65)

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

spoor65

Bericht door spoor65 »

vantongeren schreef:Volgens website Faller: so dass das Insolvenzverfahren zu Beginn des Jahres 2010 wieder verlassen werden kann.
Volgens de tekst kunnen we dus toch nog tot begin 2010 wachten. :evil:
Om hier nog even een aanvulling te geven op mijn bovenstaande bericht,

Dit is dus alleen maar heel positief nieuws, want wat hier uiteindelijk staat, is dat de verwachting is, dat de voorlopige bewindvoorder (in Nederlands de Curator dus) verwacht dat in het begin van 2010 (laten we het ff op zijn Nederlands uitleggen) de uitstel van betaling kan worden opgeheven, omdat Faller dan weer draagkrachtig genoeg kan zijn om zelfstandig zonder toezicht verder te kunnen werken.

Mvg

Freddy(Spoor65)

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Wesley

Bericht door Wesley »

Het gaat niet alleen om kennis van het Duits, maar ook van de juridische terminologie. Zo heet degene die de boedel beheert in Nederlands faillissement weliswaar een curator, maar in geval van surseance toch echt bewindvoerder en geen curator. In Duitsland is er zoals gezegd slechts één procedure die meerdere "uitkomsten" kan hebben, te weten het Insolvenzverfahren. De man of vrouw die in dat geval over de boedel gaat is de Insolvenzverwalter.

Swiftly and with style !
Afbeelding
Plaats reactie