Vorige week dan eindelijk de spullen van Fast Tracks binnen gekregen. Hier heb ik een beginners set gekocht voor een #6 wissel in code 55 en nog wat extra spullen.

Meteen maar geprobeerd om een wissel te maken. Over het resultaat ben ik wel tevreden. De test met een los draaistel loopt mooi door de wissel heen.
Alleen het solderen in de mal gaat niet echt handig, dit omdat de bielzen vrij laag liggen en daardoor kom je met de soldeerbout er niet goed bij. Waardoor je met de punt moet solderen en dan vloeit het soldeer niet goed.
Nu probeer ik het op een anderen manier. Hierbij heb ik een template van de #6 wissel uitgeprint en vast geplakt met schilders tape.
De printplaat stroken opmaat geknipt en de isolatie gleuven gemaakt.
Met een satéprikker druppeltjes houtlijm op het papier aangebracht en de stukjes printplaat op zijn plaats gelegd.
Het aanbrengen van de houtlijm op de printplaat en dan op de template leggen werkt niet. De kans is groter dat de lijm op de bovenkant van de printplaat komt. (Weer een ervaring rijker

Met behulp van de puntstuk mal de rail in de juist hoek gevijld en in de mal vast gezet met een stukje tape.
Het puntstuk vast gesoldeerd met behulp van een beetje soldeervet.
Na het solderen d.m.v. een fijn vijltje en 1000 korrelig schuurpapiertje de soldering glad gemaakt.
Word vervolgd.....