Ik heb al een lange tijd een Brawa Ludmilla (BR232) welke analoog en digitaal enorm prettig reed. Mooi langzaam en goed. Wel is bekend dat ze moeite hebben met vuil en een hoge startspanning vragen van de decoder om op gang te komen.
Een goed half jaar geleden begon hij te kuren doordat blijkbaar de CV29 was gereset en de DC herkenning weer aanstond. Hoe dat kan is me een raadsel. Maar goed decoder hersteld en het ging weer een lange tijd goed. De kuren waren het stotteren van de snelheid wat inhield dat hij een x snelheid had en ineens accelereerde voor een klein moment en dit na een paar seconde herhaalde. Hij ging dus telkens een stapje ahrder rijden voor een paar seconden wat resulteerde dat mijn snelheidsmeting niet klopt en de loc zijn blok voorbij schoot.
Na is het euvel weer terug en omdat het erg vervelend is eb ik nu de decoder gereset en opnieuw ingesteld. Maar tijdens het Ijken blijkt ook dit niet te helpen. Dat is nu een raar grafiek geworden
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
De CV waardes:
1: 232
2: 10
3: 1
4: 1
5: 100
6: 0
29: 35 (DC uit, richting verwijsseld, lange adressen aan)
Ligt het aan de decoder of moet ik het in de loc zoeken? Wie kan mij hier verder mee helpen?
Groetjes