Stap voor stap een Modelspoorbaan bouwen

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
willemderuijter

Stap voor stap een Modelspoorbaan bouwen

Bericht door willemderuijter »

kent iemand dit e-boek van Koen Kuypers? heb je er wat aan? ik ben wel geinteresserd maar wil weten of er mensen zijn op dit forum die dit boek hebben en of je er voordeel van haalt.

groetjes Caroline

Groetjes Caroline

evo

Re: Stap voor stap een Modelspoorbaan bouwen

Bericht door evo »

Ik ken het boek niet, maar ik denk dat je er meer aan hebt om op dit forum (en andere fora/websites/joetjoep) zoveel mogelijk te lezen over baanbouw. Dan zie je een hoop verschillende methoden in woord & beeld en kun je ook vragen stellen.

Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

Marcel

Bericht door Marcel »

Ik heb het boek niet maar Koen is een ervaren modelbouwer en heeft zijn ervaringen en tips er in beschreven.
Op YouTube staan ook fimpjes met handige tips van hem,hij heeft meerdere boekjes geschreven die niet in de handel verkrijgbaar zijn,en daarom ook goedkoper.
Het is in ieder geval geen verkoopstunt,maar een stap voor stap opbouw plan.
En zo heeft iedereen hier op het forum ook zo z'n eigen ervaringen en tips,alleen wij schrijven het hier.

Lemland

Bericht door Lemland »

Ik vind dat je aan allebei wat hebt, fora (en sites als nproject) én boeken (en tijdschriften). Ligt er ook helemaal aan wat je prettig vindt, voordeel van een boek is dat het duidelijk bij elkaar staat. En leest soms fijn, vind ik (voor het slapen gaan, als ik ergens moet wachten ect.) Internet is daarentegen lekker interactief, stel een vraag als er wat duidelijk is en de antwoorden volgen vaak vanzelf.

Bart

de nspoorder

Bericht door de nspoorder »

Hallo ,Caroline,

Ik ken Koen, met de boeken die hij schrijft het is wel interessant voor beginners en ook voor de gevorderde model bouwer er staan goede tips in, die ge als modelbouwer kunt gebruiken.
Maar ik vind dat ge nog meer informatie krijgt via forums zoals hier bijvoorbeeld, als ge meer wenst te weten over mpdelspoor en alles wat er bij hoort ik heb zelf ondervonden.

groeten, de N Spoorder

Richie

Bericht door Richie »

Ik heb zelf een proef gedaan en ik vond het tegenvallen voor mezelf. Voor een beginner wellicht wel goed maar ik vond dat alle informatie ook in een goed boek zijn te vinden en via fora zoals deze bovendien helemaal gratis. Tip is ook om via youtube zelf op zoek te gaan naar modelbaanfilmpjes.

The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.

Wim

Bericht door Wim »

Ik ken gedeeltelijk de mails van Koen. Hallo Caroline!
Nog regelmatig krijg ik mail van Koen Kuypers.

Het is begrijpelijke taal. En soms gaat hij wat dieper op de stof in.
Het boek heb ik niet nodig. Moet nog veel leren hoor...

Maar ik haal die info die ik nodig heb hier of van het wereld wijde web weg :geek:

Namens mij zou het een aanrader zijn voor de "echte" beginner!

matthijskuiper

Bericht door matthijskuiper »

Net de site van Koen gezien, beetje vreemde layout.
Maar voor een beginner vanaf niveau 0 zonder ervaring of rails in zijn bezit zou het nuttig kunnen zijn.
Als staat er meer op de site van Nproject, of op dit forum. (Niets ten nadele van Koen)

Verder zou ik niet voor een E reader kiezen maar een echt boek. Deze zijn in de hobbyzaak te koop of via Nspoor store. (link boven)

Of je ene boek wel of niet nodig hebt is aan jou, maar ik zel vindt het wel fijn om iets in handen te hebben en als refferentie te hebben. Ben nu ook weer op zoek naar een linkje van dit forum wat ik 2 maand gelden ook zag.

Jos

Bericht door Jos »

Modelbaanbouw Churwalden, een project van Dhr. Bakker. Hij heeft een PDF gemaakt van zijn bouwverslag, is een mooi boekje geworden met veel tips:

http://home.kpn.nl/bakk2697/home5.html

Groetjes,
Jos

Onderwerp starter
willemderuijter

Bericht door willemderuijter »

Bedankt voor de reacties en tips. Idd hier vind ik al een schat aan informatie en via het web en YouTube ook. We zijn ook niet helemaal beginners meer. Ik vind dit een heel fijn forum dank aan iedereen die het forum leuk maken en op antwoorden.

Vandaag naar een treinenwinkel om de kapotte rails te vervangen en te gaan opbouwen met een bestaand plan zoals het vroeger lag en een stukje uitbreiding omdat de treinplaan wat groter is.

Toch wel fijn sneeuw buiten kun je lekker binnen met de treinen spelen. Want wat zouden we zijn zonder onze trein. Geen vetraging en hopenlijk geen sneeuwschade aan. Onderkant van de trein.

Fijne dag iedereen

Groetjes caroline

Groetjes Caroline
Plaats reactie