Duisburg-Beksheim

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

gek op stoom
Berichten: 1932
Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
Locatie: swifterbant

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door gek op stoom »

mooi hoor met dat middag zonnetje


Gr Andy


Gebruikersavatar

michel
Berichten: 379
Lid geworden op: 27 sep 2012 20:45

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door michel »

Mooi sfeerplaatje heel fraai. :)


gr michel
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Ja was wel weer even leuk om te zien zo met die zon. Heb zojuist ook weer even goed gereden met de baan. Gaat weer lekker, al moet je hier en daar blijven schoonmaken met die dingen.....krijg je met een wisselstraat onder bovenleiding terwijl daar langzaam wordt gereden.


Afbeelding
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

Weer een mooie prent.
Dat is wel het voordeel als de zon er bij kan dat geeft gelijk een veel mooier beeld om foto' s te maken.

Ben je al begonnen aan je nieuwe baan?

mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Hi Bob,

Bij Boppard had ik veel meer zon 'tot mijn beschikking'. Hier veel meer ruimte, maar minder zonlicht. Wellicht ooit een dakkapel erin laten zetten, vergunningen permitting :geek: . Maar goed, ik woon, pardon, WE wonen hier net en daar heb ik nog niet echt lekker geld voor.

Anyway, ik ben nog niet begonnen aan de nieuwe baan. Om dingen wat makkelijker te maken denk ik toch ik de linkermodule 'in reserve' houd voor mocht er ooit nog aan naar beurzen gegaan moet worden. Die linkermodule (met snelweg) is cruciaal, want vanaf daar zou ik een 180 graden bocht moeten maken naar de andere muur. Dat leent zich dus direct voor een mooie combo Ruhrgebiet/Rheintal. Of wellicht onder Ruhrgebiet en boven Rhein! Eens kijken hoe gek we het kunnen maken! (niks te is te gek als ik dat van jou zie, overigens....)

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1469
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door evo »

Jeroen schreef:Of wellicht onder Ruhrgebiet en boven Rhein! Eens kijken hoe gek we het kunnen maken! (niks te is te gek als ik dat van jou zie, overigens....)
Bob heeft natuurlijk niet de handicap dat het allemaal nog te vervoeren moet zijn.

Dat onder/boven idee lijkt me erg leuk trouwens. Dit zie je op veel Australische/Amerikaanse banen ook. In NL lijkt het mode te zijn om onder een schaduwstation te hebben en dan met een helix naar de bovenliggende zichtbare baan. In AU/USA banen zie je soms dat ze op ongeveer 1m hoogte een zichtbare baan hebben en 30-50cm daarboven nog een (met een helix ertussen). Soms ligt de bovenste baan versprongen, achter de onderste, soms ook zitten ze recht boven elkaar.
Wat je ook vaak ziet, is dat het schaduwstation achter de baan ligt (zoals nu bij jou ook het geval is).

Briljante foto overigens, met dat ochtendlicht!


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Jeroen,

Het leukste van dingen doen is vaak de planning. Ik heb ooit (2003) mijn basis concept bedacht van de baan en daarna is er in loop van de jaren van alles bij gekomen. (Voortschrijdend inzicht noemen ze dat ;) )
Als ik het over zou doen zou ik het ook weer anders doen.

Ik zou zeggen blijf nog even nadenken en laat er weer wat moois uit voort komen. Maar op een Ruhrgebied baan horen toch wel V200 thuis ;) .

@Edwin, ben 2 jaar geleden in Brisbane op de Queensland modelrail dagen geweest (1 mei). Daar heb ik inderdaad enkele banen gezien zoals je omschrijf. Echter het niveau van de Australische banen is niet te vergelijken met de Europesche modelbanen. De Australische banen zien er echt niet uit :o en kunnen niet aan het niveau tippen van de Europesche banen (met uitzondering van jouw baan natuurlijk :D :D ). Bij gelegenheid zal ik de foto's eens opzoeken en plaatsen op mijn website.

mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Gooooooohooooo.........nou typ ik dit voor de driede keer! :evil: :evil:

Anywayo, Bob&Stevo,

Het plan is inderdaad om iets dergelijks 'ongebruikelijks' (alhoewel, ik zag het hier op het forum ook al langskomen) te gaan bouwen. Maximaal fun en attractie terwijl de ruimte ook maximaal wordt benut, althans zo lijkt het. Zo wil ik op niveautje Du-B. nog wat meer Ruhrgebiet gaan bouwen. Ik zat laatst zo'n Fuehrermitstandsfahrtyoutubevideo (jawohl, onuitspreekbaarder kan het ook niet....) te kijken en dan krijg je direct weer ideeen. Ik moet en zal ergens iets 4-sporigs hebben met wat van die fly-overs enzo. Beetje bebouwing erbij en klaar. Dan ergens in de hoek van de kamer zo'n verschrikkelijk te bouwen spiraalding en dan op de bovenbaan weer een mooi stukkie Rheintal. Daar wil ik ook aardig wat items van hebben van uit het grote voorbeeld.

Het voordeel van dit idee (verder zijn er namelijk alleen maar nadelen: lastige constructie, veel planning, zo'n fuk-spiraal, een enorm schaduwstation=een enorm geldbedrag, ws. ook een booster=geld, etc. etc. etc.) is dat ik op het onderste niveau een thema kies met wat minder geeleveerd terrein. Vanwege het schuine dak is het hoger gelegen deel het Rheintal, waar ik minder breedte nodig heb en meer hoogte. Op een stukje van 40 cm breed kun je namelijk ook een prima illusie geven van het Rheinische gebeuren....zeker als je beseft dat je dan praktisch moet staan om het allemaal te zien. Ik hoef alleen maar in een enkele hoek de keerlus maken met een enigszins acceptabele radius. Naja, daar heb ik verder wel ervaring mee, dus dat moet goed komen.

Tot deze tijd is Beksheim zelfs nog modulair, maar als het allemaal doorgaat, zeker met de S88-bus als beperking dan wordt dat uiteindelijk toch een geheel. Kijk, dat zijn details waar ik nog wel even over kan gaan nadenken. Ik zal zoals jullie van mij gewend zijn gewoon weer wat schetsen, en dan timmer ik weer wat bakken in elkaar zodat ik dit jaar weer relaxed in de tuin het e.e.a. kan gaan doen aan bouwen. En wie weet maken we het in eerste instantie weer zo dat we het ook nog FF 'for the time being' aanschouwbaar kunnen maken op het N-spoorevenement ofzo. Ik doe maar eens gek ;)

Yo!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1469
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door evo »

bob vermeulen schreef:Echter het niveau van de Australische banen is niet te vergelijken met de Europesche modelbanen. De Australische banen zien er echt niet uit :o en kunnen niet aan het niveau tippen van de Europesche banen
Bob, hier heb je helemaal gelijk in (ik beweerde ook niet dat ze mooi waren).
Alles is hier amateuristisch, dus ook de modelbouw. Ik ben op 2 modelspoor shows geweest hier, en in het totaal waren er 1 of 2 banen de moeite waard om even stil bij te blijven staan. Maar goed, heb je al eens gekeken hoe hier huizen gebouwd worden, hoe infrastructuur "gepland" wordt, hoe bedrijven gerund worden, ik kan hier boeken over volschrijven, dus houd ik nu maar op.
Oh, en btw, Brisbane is in Queensland, dat is nog achterlijker dan het meer "Europese" zuiden waar ik woon.
/rant


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Maurits71 »

whehe, off topic maar je zou haast denken dat ze van de Engelsen afstammen.

sorry, on topic again


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

ZO, dat was weer even 2 weken van geen activiteit. Pffff.....maar we zijn er weer hoor!

Gisteren heb ik uuuuren heerlijk gereden met de hele boel. Dat was de afgelopen tijd nou allerminst een vanzelfsprekendheid. Het bleek dat de boel erg vies was, keer op keer vies werd, en echt om het kwartier moest worden schoongemaakt. Dat was vreemd, want er zijn delen bij Boppard die ik nog nooit schoon heb hoeven maken. Gewoon even rijden en klaar. Nu rijdt alles bij Beksheim wel langzaam en over veel meer wissels enzo....dus ik dacht dat het daar aan lag. Ook niet.

Ik weet niet of jullie dit al wisten, maar van vuile wagons (als in: de wielen) wordt de baan maximaal vies! De boosdoener bij mij was de kolentrein. Die heeft gewoon verschrikkelijk veel assen die stuk voor stuk echt goor zijn. Die liet ik eens niet meerijden (Koploper: stop loc) en voila! Daarna de 189 laten rijden met wat 'anders' en er was geen vuiltje meer aan de lucht (letterlijk en figuurlijk)!

Gouden tip dus wat mij betreft. Ik snap wel dat wagons vies worden van rails, maar andersom? Weer wat geleerd.

Foto-time! Eerst 2 overzichtjes....

Afbeelding

Afbeelding

En wat details. Ik heb de laatste tijd hier en daar van die kleine klusjes gedaan. Kleine reparaties, beetje autootjes plaatsen, hm-paaltjes....dat soort dingen....

Met dank aan Ron! :geek:

Afbeelding

en.....een wedje tussen de Manta (Manta jonguh!) en een 2CV blijkt geen on-spectaculair idee. Maar ja.....waar begin je ook aan met je Eend..... Anyway, lekker gummen op de rotonde!

Afbeelding

De containertrein is nu voorzien van dieselpower. Blijft een sterke en gave lok die 66!

Afbeelding

En natuurlijk nog even een TRAXX achtig ding. De 145 trekt een UC over de Ruhr-spoorlijn....

Afbeelding

Afbeelding

Jeau!!

J.


Afbeelding

Paul B
Berichten: 554
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:00

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Paul B »

Wat een weelde. Zeg, de eend heeft gewonnen, toch?


Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3747
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Schachbrett »

Het zijn weer prachtige pica's,mooi om te zien!


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

Weer een mooie foto serie.
Van dat vervuilen en schoonmaken dat begrijp ik niet bij mijn doen bijna altijd alle treinen mee aan de vervuiling.
Daarom heb ik nu een schaduwstation gemaakt waar ik complete treinen uit de baan kan laten komen. Die kan ik dan lekker compleet schoon maken en weer de baan op sturen.

Wat bij jou baan ook mee speeld is natuurlijk dat je baan in het Ruhrgebied is en dan heb je natuurlijk wel extra vervuiling en Boppard was in een toch vrij natuurschoone omgeving :mrgreen: :mrgreen:

mvrg Bob
Laatst gewijzigd door bob vermeulen op 18 jan 2013 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Thanks,

Ja Bob. Ik moest je zin even drie keer lezen, maar ik snap 'm denk ik wel. Inderdaad leek het erop dat bij het eerste kwartiertje er niet zoveel aan de hand was. Daarna maakte ik een zekere lok schoon (qua wielen) en de rails. Vervolgens reed diezelfde lok goed rond tot 20 min. later. Daarna begon hij weer te stotteren. De wagons verspreiden het vuil dus beter dan ik dacht. Want op bepaalde baanvakken waar enkel een S-bahn stelletje komt was er nooit wat aan de hand. Nu dus 'even' de kolentrein schoonmaken. Ook maak ik nu elke goederenwagon schoon die op de baan komt. En pak ik er af en toe een paar uit een samenstelling.

Zometeen weer FF lekker fahren. Zal dan ook weer wat foto's maken.

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Bilder doen het altijd goed.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Maurits71 »

oww die 66 :D :D


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Lemland »

Jeroen schreef:Zal dan ook weer wat foto's maken.
Als je dan ook in de buurt van de brug & het politieongeluk komt, graag ook daar een plaatje (of wat). :lol:
Komende dagen/weken eindelijk met onze Hackdelen aan de slag, kan elke input (met name van pijlers/oplegging etc) gebruiken.

Bart


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Goed! Gaan we doen!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ron »

Leuke details weer, dat maakt toch ook de baan af.

Kwamen die auto's bij mij vandaan, dat weet ik toch niet meer, zeker last van vroege dementie :mrgreen:

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Nog even wat plaatjes uit de oude doos....

Afbeelding

....en aan de andere kant.

Afbeelding

Kun je alvast een beetje studeren. Ik ga nu ff naar boven. Rijden fotograferen.

J.

Last-minute edit: Ja Ron, die kwamen uit jouw oude doos. Die ben ik nog niet vergeten. Sterker nog, ik ben er maximaal mee aan het plannen.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ron »

Mooi, ben benieuwd wat je ermee gaat brouwen.

Stoere lok he! die blauwe BR101, rijdt sinds kort hier ook rond.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Ja, ben volop aan het plannen nog. En even funds zoeken....maar dat komt allemaal goed.

Die DIN 101 heb ik al jaren en is inderdaad een fraaie verschijning. Weer eens wat anders dan dat rood. Zag 'm al in jouw draadje.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Lemland »

Jeroen schreef:Ik ga nu ff naar boven. Rijden fotograferen..
En oude buren begroeten hmm? ;-) Thnx voor deze plaatjes alvast!
Hoe liggen de brugdelen op het brughoofd? Direct of op liggers?

Bart


Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Overdijk »

Jeroen schreef:Thanks,

Ja Bob. Ik moest je zin even drie keer lezen, maar ik snap 'm denk ik wel. Inderdaad leek het erop dat bij het eerste kwartiertje er niet zoveel aan de hand was. Daarna maakte ik een zekere lok schoon (qua wielen) en de rails. Vervolgens reed diezelfde lok goed rond tot 20 min. later. Daarna begon hij weer te stotteren. De wagons verspreiden het vuil dus beter dan ik dacht. Want op bepaalde baanvakken waar enkel een S-bahn stelletje komt was er nooit wat aan de hand. Nu dus 'even' de kolentrein schoonmaken. Ook maak ik nu elke goederenwagon schoon die op de baan komt. En pak ik er af en toe een paar uit een samenstelling.

Zometeen weer FF lekker fahren. Zal dan ook weer wat foto's maken.

Grtz,

J.
Ik heb in mijn baanplan opgenomen om een wielenreiniger (bv van LUX http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=2284) in te bouwen op de verbinding van het schaduwstation naar de klimspiraal/hoofdbaan. Zou dat niet ook iets zijn voor jouw, vooral gezien de vele assen die rondrijden in jouw goederentreinen.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Plaats reactie