Hallo,
Wie kan mij helpen aan de tip om een Silver decoder van Lenz spoor N te kunnen resetten met slecht een piko Digi1 setje?
Ik had met de kerst een rondje rond de kerstboom gelegd en de trein reed braaf zijn rondjes. gewoon langzaam als een
boemeltje. Echter op een bepaald moment stond de lok stil ( de TRIX 6400) en waren de lampen aan beide zijden aan het
knipperen. Verdorie, decoder kapot, dacht ik. Een andere, zelfde type, uit een andere lok gehaald en na een tijdje precies hetzelfde. Balen dus. Zoeken op de diverse fora leerde mij dat dit een teken van kortsluiting moest zijn. Nou, hoeveel kortsluiting kan je maken met een ovaaltje.Maar wat nu? de decoders zouden kunnen worden gereset. Maar ik heb geen
Intellibox. Ik weet bij mij in de buurt niemand met zo'n ding. Ik vermoed dat het een simpele handeling is. Ik weet dat je niet moet dollen met die dingetjes maar wellicht is er een trucje om dit op te lossen.
Ik wil ook wel bij iemand langsgaan die dit voor mij wil doen. Ik woon in Vlaardingen.
En dan weet ik nog steeds niet hoe het is ontstaan. Wie heeft goede raad?
Alvast bedankt.
resetten van een Lenz Silver decoder met een Piko Digi1 ?
-
Onderwerp starter - Berichten: 2
Re: resetten van een Lenz Silver decoder met een Piko Digi1
Knipperen duidt op kortsluiting. Zit de kortsluiting niet gewoon in je loc?
Ik heb een loc met ook dit euvel, dat blijkt uiteindelijk in de motor van de loc te zitten. Zie dit draadje.
Nog een tip, Cor: http://n-spoorforum.nl/viewforum.php?f=23
Ik heb een loc met ook dit euvel, dat blijkt uiteindelijk in de motor van de loc te zitten. Zie dit draadje.
Nog een tip, Cor: http://n-spoorforum.nl/viewforum.php?f=23
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Cor wat denk je van de plaatselijke trein winkel.
Groet Henk
Groet Henk
Decoder A gaat over de flip in loc 1
Decoder B gaat ook over de flip in loc 1
Lijkt mij dat het probleem zit in loc 1 en niet in decoder A of B.
Als de lok wel kort rijd kan het vervuidling van de motor zijn of zwaar lopen door een andere oorzaak. De lok rijdt dan kort wel tot die warmer wordt en gaat dan zoveel stroom verbruiken dat de decoder dit gaat zien als kortsluiting. Snap je wat ik bedoel?
Decoder B gaat ook over de flip in loc 1
Lijkt mij dat het probleem zit in loc 1 en niet in decoder A of B.
Als de lok wel kort rijd kan het vervuidling van de motor zijn of zwaar lopen door een andere oorzaak. De lok rijdt dan kort wel tot die warmer wordt en gaat dan zoveel stroom verbruiken dat de decoder dit gaat zien als kortsluiting. Snap je wat ik bedoel?
-
Onderwerp starter - Berichten: 2
Heren,
Bedankt voor jullie reacties. Ik begin bij de eerste. Over de flip? Is dat te warm of overbelast?
Dan de suggestie van een handelaar in de buurt. Ik woon loopafstand van de MTE hier.
Maar daar is men minder blij met dit soort klanten. Als je komt voor een prijzige beginset
of een intellibox is het goed. Vroeger was dit wel anders maar met de huidige verkopers is
het een kille boel. Dus ik ben daar afgehaakt.
Sluiting in de lok lijkt mij onwaarschijnlijk. Analoog rijden de loks perfect en via de Amperemeter
is het verbruik rond de 150 mA. ook geen hoge aanloopstroom.Vuile motor is ook onwaarschijnlijk.
de lok is nu 4 maanden oud en had met de Kerst slechts totaal een paar uur gereden. de andere lok
, de Zwitserse 440 , doet hetzelfde. Heeft ook ooit goed gereden met een van de decoders.
Maar ik begrijp dat het resetten niet zomaar gaat lukken met de eigen middelen.
Ik zal eens een briefje ophangen bij de supermarkt om iemand in de buurt te vragen.
Ik heb nog wel een oude Roco muis type 1. Zal daar ook niet mee lukken?
En ik was zo blij met mijn Piko spul. Eindelijk een betaalbare digitaalsetje. Op Marktplaats voor
30 euries en het werkt perfekt. Afstandbediening en functietoetsen. Ik rij ook nog spoor HO met
het meest Roco loks en met geluid en dat gaat allemaal prima. Veel Kuhn decoders (T145) en pas wat
Lenz silver, die ook perfect werken. Ik snap wel dat ik geen aanpassing kan doen met cv's.
Maar het doet wat ik wil en voor die prijs ben ik dan tevreden. op het resetten na dan.
Toch mijn dank voor jullie meedenken.
Met vriendelijke groet,
Cor den Hollander
Vlaardingen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik begin bij de eerste. Over de flip? Is dat te warm of overbelast?
Dan de suggestie van een handelaar in de buurt. Ik woon loopafstand van de MTE hier.
Maar daar is men minder blij met dit soort klanten. Als je komt voor een prijzige beginset
of een intellibox is het goed. Vroeger was dit wel anders maar met de huidige verkopers is
het een kille boel. Dus ik ben daar afgehaakt.
Sluiting in de lok lijkt mij onwaarschijnlijk. Analoog rijden de loks perfect en via de Amperemeter
is het verbruik rond de 150 mA. ook geen hoge aanloopstroom.Vuile motor is ook onwaarschijnlijk.
de lok is nu 4 maanden oud en had met de Kerst slechts totaal een paar uur gereden. de andere lok
, de Zwitserse 440 , doet hetzelfde. Heeft ook ooit goed gereden met een van de decoders.
Maar ik begrijp dat het resetten niet zomaar gaat lukken met de eigen middelen.
Ik zal eens een briefje ophangen bij de supermarkt om iemand in de buurt te vragen.
Ik heb nog wel een oude Roco muis type 1. Zal daar ook niet mee lukken?
En ik was zo blij met mijn Piko spul. Eindelijk een betaalbare digitaalsetje. Op Marktplaats voor
30 euries en het werkt perfekt. Afstandbediening en functietoetsen. Ik rij ook nog spoor HO met
het meest Roco loks en met geluid en dat gaat allemaal prima. Veel Kuhn decoders (T145) en pas wat
Lenz silver, die ook perfect werken. Ik snap wel dat ik geen aanpassing kan doen met cv's.
Maar het doet wat ik wil en voor die prijs ben ik dan tevreden. op het resetten na dan.
Toch mijn dank voor jullie meedenken.
Met vriendelijke groet,
Cor den Hollander
Vlaardingen.