je komt dat station toch uit met Vmax=40, dan maakt dat wissel ook niet zoveel uit, maar misschien met je even een schetsje maken van wat je precies bedoeltmatthijskuiper schreef:Dat kan dan toch ook? of je laat de tak de andere kant op gaan, als ik de verkeerde wissel noemdeP Bender schreef:Tja, alleen de lus is het "doorgaande spoor", dus daar moeten alle wissels in "rechtstand" bereden wordenmatthijskuiper schreef:Erg mooi plan is het aan het worden, misschien kan je nog 1 linkse wissel op het rechter in rij spoor leggen.
Dus waar nu hoofdspoor geschreven staat, voor mijn gevoel rijdt eht dan iets gladder.
Dat kan ik zeker zien, het ziet er ook erg speels en werkbaar uit.mikey schreef:Er zit ook een hoop denkwerk in(Paul krijgt een hoop credits van mij)
Het eind resultaat zal nog wel even op zich moeten wachten. Eerst wil ik mijn huidige bakken helemaal af hebben. Waar precies bedoel je die wissel eigenlijk? Ik sta nog steeds open voor ideeën hoormatthijskuiper schreef:Dat kan ik zeker zien, het ziet er ook erg speels en werkbaar uit.mikey schreef:Er zit ook een hoop denkwerk in(Paul krijgt een hoop credits van mij)
Zoals eerder gezegd, kan er nog wel een wissel bij, maar je zit al aan de 1000 eu.
Dus ik sluit mij aan bij het ontwerp, kan geen directe blokade vinden waardoor je vloeiendheid weg stroomt.
En met scenary is het zeker mooier en duidelijker. Ben benieuwd naar het eind resultaat.
Ik heb geduld. Maar de wissels die ik elke keer in mijn hoofd krijg maken meer openingen, maar niet meer rijwegen, als je begrijpt wat ik bedoel.mikey schreef:Het eind resultaat zal nog wel even op zich moeten wachten. Eerst wil ik mijn huidige bakken helemaal af hebben. Waar precies bedoel je die wissel eigenlijk? Ik sta nog steeds open voor ideeën hoormatthijskuiper schreef:Dat kan ik zeker zien, het ziet er ook erg speels en werkbaar uit.mikey schreef:Er zit ook een hoop denkwerk in(Paul krijgt een hoop credits van mij)
Zoals eerder gezegd, kan er nog wel een wissel bij, maar je zit al aan de 1000 eu.
Dus ik sluit mij aan bij het ontwerp, kan geen directe blokade vinden waardoor je vloeiendheid weg stroomt.
En met scenary is het zeker mooier en duidelijker. Ben benieuwd naar het eind resultaat.
Ik ga met meerdere locomotieven werken. Omlopen gaat alleen in uiterste nood gebeuren (trein van een ander). Maar naar voren plaatsen kan toch nog steeds?? Ik zie niet helemaal waar het ophoopt.matthijskuiper schreef:Ik dacht dat je ook je loc wilde ontkoppelen en weer naar voren wilde plaatsen?
Want daar zou je nu wel een probleem krijgen.
mikey schreef:Ik ga met meerdere locomotieven werken. Omlopen gaat alleen in uiterste nood gebeuren (trein van een ander). Maar naar voren plaatsen kan toch nog steeds?? Ik zie niet helemaal waar het ophoopt.matthijskuiper schreef:Ik dacht dat je ook je loc wilde ontkoppelen en weer naar voren wilde plaatsen?
Want daar zou je nu wel een probleem krijgen.
Deze sporen zijn ook niet bedoeld om om te kunnen lopen. Hierop kunnen 2 kortere treinstellen op 1 perron staan zoals koplopers, hondekoppen (moet nog uitkomen) en wadlopertjes.matthijskuiper schreef:
op spoor 3 en 4 moet je een heel eind terug voor je op het omloop spoor komt. Het kan natuurlijk wel zonder problemen.
Bedankt Alfred! Ben je maandag ook weer van de partij?Het ziet er goed uit
Groet van Alfred
Naar de 1e engelse wissel kan ik nog wel naar kijken. Helaas verlies ik er dan wel weer kostbare ruimte mee. Ik gebruik wel de engelse wissels van Peco. Mijn treinen rijden daar in ieder geval vlekkenloos overheenZaunkönigs Bahn schreef:Ik heb je plan bekeken en daar heb ik toch wel wat kanttekeningen bij. Engelse wissel zijn mooi daar waar ECHT geen ruimte is. Ze worden dus spaarzaam gebruikt, alleen al vanwege het feit dat het wissel langzaam bereden moet worden. Aan het begin van het kopstation zit er een die ik er echt uit zou halen. Wat verderop vier van die dingen achter elkaar. Dat is vragen om ontsporingen. Heb je deze opzet al getest met AL je rijdend materieel? Verder zitten er een aantal dubbels in, in het echt gebeurd dat niet.
Zo heb ik het nog niet bekeken. Dat is wel weer een goeie om over na te denkenDie blauwe cirkels lijken mij waterzuiverings installaties, klopt dat? Kan de tekst niet goed lezen. Als dat zo is, dit mag zo niet. Er mag geen kantoor in de nabijheid van zo'n installatie liggen. Daar moet heel veel meer ruimte tussen zitten om stankoverlast te vermijden.