En leuk om de verwarmde wissels van boven eens te zien.

Doen inderdaad goed hun werk.

Het idee om wisselverwarming met drones te controleren is dus nog niet zo gek...michel schreef: En leuk om de verwarmde wissels van boven eens te zien.![]()
Doen inderdaad goed hun werk.
Het is weer wat anders dan die 1600'n. Ik vind deze mooier, maar dat is een kwestie van smaak.Rik schreef:Nu dat HRTS de Autotreinen van en naar de Sloehaven over heeft genomen van DB Schenker zien we dit soort locs dagelijks nu
in plaats van de rode 1600'en. Of het nou echt een verbetering is...
Rik schreef:Vrijdag op zaterdagnacht jl. kwam er een containertrein vanuit België die blijkbaar al vanaf Antwerpen haven met
een vaste handrem op de 2e wagon reed. Bij checken in Roosendaal bleek dat de betreffende as er toch wel erg slecht
uitzag. Na de opgeroepen wagenmeester/storingsdienst te hebben laten kijken zei deze zelfs dat er groot ontsporingsgevaar
was. Dus moest de wagon uit de trein gerangeerd worden en vanwege het ontsporingsgevaar nu eens niet met 1 wagon rangeren
, maar de wagon laten staan en de hele trein eromheen halen. Gelukkig was het in de nacht dus dan is dat nog te doen.
Vervolgens werd een locje vanuit de kijfhoek gecharterd om het ene wagentje ergens op een spoortje uit de weg te zetten. Dit is
gebeurd en thans staat er dus 1 wagon met 2 containers op spoor 44 in Rsd. Het wagentje wat voorop liep in de trein werd alsnog
meegenomen wat volgens mij resulteerde in de kortste containertrein naar de kijfhoek oooit :
En onderweg naar huis spotte ik de nieuwste locomotief van HUSA. Hij lijkt me alleen niet echt heel sterk... miss alleen voor rangeerdienst??
gr
Haha, leuk gevondenCC72000 schreef:Railing for holland!