Zoals jullie wel zullen weten is het Graham Farish model 1:148 in plaats van 1;160, maar daar wil ik mijn modelbouwpret niet door laten bederven
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
ik heb van over het kanaal een "Class 08 diesel shunter 13365 in BR green with late crest" laten komen en het is inderdaad een heel fraai N-locje! Ik heb voor deze uitvoering gekozen omdat het een erg goede basis is voor de groene uitvoering a la NS 639 (Simpelveld) of 650 (VSM) die ik wil gaan maken.
De opbouw is van zinkspuitgietwerk met kunststof details (o.a. luchtinlaat aan de voorzijde, accukasten) en bv ook opgezette metalen en kunststoffen relingen en zandstrooiers, opgezette ladders, buitenliggend drijfwerk met drijfstang, in de verpakking zitten zelfs apart luchtslangen verpakt! Ziet er erg goed en overtuigend uit.
De NS versie zal ik digitaliseren, een inbouwverslag heb ik op een engelse site gevonden. Verder wil ik hem/haar van een blauw zwaailicht voorzien, details zal ik ver-NS-en: accubakken, verlichting, nummerplaten. Ik heb getwijfeld over seinverlichting, maar dat zal waarschijnlijk niet gaan lukken ivm de beschikbare ruimte en de plaats waar de verlichting moet komen.
Fred