Brummenbach
Re: Brummenbach
Ben met schuim een stukje aan het pielen om het "hoekje om te gaan".
Hier moet dan het huis van de wijnboer annex restaurant komen en een soort weggetje naar achteren en een naar de wijngaard.
Zal allemaal passen en meten worden.
Zit ook met die vreselijke balk, denk dat ik dat ding maar gewoon hemelsblauw maak.
Let niet op de bovenleiding want hier houdt die voorlopig ff op.
Verder is de eerste sleepboot gearriveerd.
En zijn de eerste roco kolenwagen (Faalswagen ofzoiets) vervuild. Nog een heel stel te gaan hierna.
Natuurlijk ook weer wat gereden, met oa. een treinstel met vervuilde schuifwand wagens.
Hoop volgende week nog een paar hiervan te scoren.
en met de zwaarlast wagens.
Verleden week bij Hans nog 3 gekocht, totaal is nu 11.
Maken een leuk geluid als het voorbij komt met die 6 assen.
Deze 2 assertjes van fleischmann blijven het ook leuk doen. Vooral als ze vies zijn
Verder weer eens de 103 van stal gehaald en de assen van de rijtuigen eens goed schoongemaakt
Daar hing weer een zooi vuil aan. Nu hoor je ze weer lekker voorbijkomen.
Voordeel van deze baan is dat ik eens lekker met lange treinen kan rijden,
gr. Ron.
Hier moet dan het huis van de wijnboer annex restaurant komen en een soort weggetje naar achteren en een naar de wijngaard.
Zal allemaal passen en meten worden.
Zit ook met die vreselijke balk, denk dat ik dat ding maar gewoon hemelsblauw maak.
Let niet op de bovenleiding want hier houdt die voorlopig ff op.
Verder is de eerste sleepboot gearriveerd.
En zijn de eerste roco kolenwagen (Faalswagen ofzoiets) vervuild. Nog een heel stel te gaan hierna.
Natuurlijk ook weer wat gereden, met oa. een treinstel met vervuilde schuifwand wagens.
Hoop volgende week nog een paar hiervan te scoren.
en met de zwaarlast wagens.
Verleden week bij Hans nog 3 gekocht, totaal is nu 11.
Maken een leuk geluid als het voorbij komt met die 6 assen.
Deze 2 assertjes van fleischmann blijven het ook leuk doen. Vooral als ze vies zijn
Verder weer eens de 103 van stal gehaald en de assen van de rijtuigen eens goed schoongemaakt
Daar hing weer een zooi vuil aan. Nu hoor je ze weer lekker voorbijkomen.
Voordeel van deze baan is dat ik eens lekker met lange treinen kan rijden,
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Brummenbach
Hoi Ron,
Zie er geweldig uit, ik hoop dat je weer op meer trakteert!
Misschien om je balk weg te werken, een dun stukje triplex rond trekken, op maat maken en verven?
En zo je balk wegwerken, ben je meteen van die scherpe hoek af?
Het is maar een idee
Mvg,
Ad
Zie er geweldig uit, ik hoop dat je weer op meer trakteert!
Misschien om je balk weg te werken, een dun stukje triplex rond trekken, op maat maken en verven?
En zo je balk wegwerken, ben je meteen van die scherpe hoek af?
Het is maar een idee
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: Brummenbach
Ron,
Is dat gewoon verpakkingspiepschuim wat vaak in dozen met witgoed zit?
Leuk die 103 met wagens, alleen mis ik nog dat panoramarijtuig (heet dat zo?) in de sleep.
Is dat gewoon verpakkingspiepschuim wat vaak in dozen met witgoed zit?
Leuk die 103 met wagens, alleen mis ik nog dat panoramarijtuig (heet dat zo?) in de sleep.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Brummenbach
Erg mooi allemaal .
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Re: Brummenbach
De panorama wagens zaten vnl in de Rheingold en Rheinpfeilen, een kleine 10 jaar voor deze sleep uit de IC70 stundentakt tijd. Toen waren de Pano`s geloof ik al gekocht door TUI voor de Apfelpfeil oid.Hookies schreef:Ron,
Leuk die 103 met wagens, alleen mis ik nog dat panoramarijtuig (heet dat zo?) in de sleep.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Re: Brummenbach
@Ad,
Bedankt voor het idee, heb er naar gekeken, maar kom dan toch ruimte tekort.
@Martin,
Het is XPS schuim te koop bij de praxis. 1 pak bevat 5 grote platen en kost rond de 35 euro.
Vrij prijzig maar heel makkelijk te snijden. en te verwerken.
Zo heb ik ook de tunnelingang ermee gemaakt.
Persoonlijk vind ik zo'n panorama wagen niet mooi, dus hij zal er dan ook niet komen.
@Ron,
Bedankt voor de expertise.
Altijd fijn om mannen zoals jij en Robert op het forum te hebben.
gr. Ron.
Bedankt voor het idee, heb er naar gekeken, maar kom dan toch ruimte tekort.
@Martin,
Het is XPS schuim te koop bij de praxis. 1 pak bevat 5 grote platen en kost rond de 35 euro.
Vrij prijzig maar heel makkelijk te snijden. en te verwerken.
Zo heb ik ook de tunnelingang ermee gemaakt.
Persoonlijk vind ik zo'n panorama wagen niet mooi, dus hij zal er dan ook niet komen.
@Ron,
Bedankt voor de expertise.
Altijd fijn om mannen zoals jij en Robert op het forum te hebben.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Brummenbach
Mooi, die lange sleep achter die 103!
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
-
- Moderator
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Brummenbach
Overigens... Het Duitse stundentakt systeem werd in 1979 ingevoerd tezamen met de tweede klasse in de ICs. Bekend onder de naam Stundentakt'79. Het systeem was in grote lijnen gebaseerd op de principes van de Zwitserse dienstregeling en Spoorslag'70 van de Nederlandse spoorwegen. Ook werden rond die tijd vele van de TEE's vervangen door de Eurocity aangezien de TEE uitsluitend eerste klasse was, vele namen zijn toen wel behouden gebleven en op de treinen van de Eurocity geplakt.
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Brummenbach
Oeps tikfout die 9 en die 0 ook. Liggen zo verrekte dicht bij elkaar.Robert_N-Nm schreef:Overigens... Het Duitse stundentakt systeem werd in 1979 ingevoerd tezamen met de tweede klasse in de ICs. Bekend onder de naam Stundentakt'79. Het systeem was in grote lijnen gebaseerd op de principes van de Zwitserse dienstregeling en Spoorslag'70 van de Nederlandse spoorwegen. Ook werden rond die tijd vele van de TEE's vervangen door de Eurocity aangezien de TEE uitsluitend eerste klasse was, vele namen zijn toen wel behouden gebleven en op de treinen van de Eurocity geplakt.
Robert
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Re: Brummenbach
Lekker bezig oom!
Goed dat je me gisteren nog even aansprak en me attendeerde op je Posts van je nieuwe baan.
Want sinds ik de mijne heb afgebroken (al enige tijd geleden) heb ik dit forum weinig meer bezocht en moet ik me er nog echt even toe zetten m'n hobby ruimte op te schonen en met wat nieuws te gaan beginnen.
Maar nu dit draadje van begin tot nu te hebben doorgelezen, triggerd me dat toch zeker wel om er binnenkort ook echt mee aan de slag te gaan.
Thanks for the push in the back!
Groet,
Ferry
Goed dat je me gisteren nog even aansprak en me attendeerde op je Posts van je nieuwe baan.
Want sinds ik de mijne heb afgebroken (al enige tijd geleden) heb ik dit forum weinig meer bezocht en moet ik me er nog echt even toe zetten m'n hobby ruimte op te schonen en met wat nieuws te gaan beginnen.
Maar nu dit draadje van begin tot nu te hebben doorgelezen, triggerd me dat toch zeker wel om er binnenkort ook echt mee aan de slag te gaan.
Thanks for the push in the back!
Groet,
Ferry
Re: Brummenbach
Dit is een hoog kwijlgehalte zo mooi .
Gelukkig op het werk niet thuis
mvg Sjaak
Gelukkig op het werk niet thuis
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Brummenbach
ferryk schreef:Lekker bezig oom!
Goed dat je me gisteren nog even aansprak en me attendeerde op je Posts van je nieuwe baan.
Want sinds ik de mijne heb afgebroken (al enige tijd geleden) heb ik dit forum weinig meer bezocht en moet ik me er nog echt even toe zetten m'n hobby ruimte op te schonen en met wat nieuws te gaan beginnen.
Maar nu dit draadje van begin tot nu te hebben doorgelezen, triggerd me dat toch zeker wel om er binnenkort ook echt mee aan de slag te gaan.
Thanks for the push in the back!
Groet,
Ferry
Dank je wel neef.
Denk wel dat je, nu het mooie weer begint, toch met andere dingen aan de slag gaat
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
- Locatie: Zwolle
Re: Brummenbach
Hallo Ron.
In de eerste plaats mijn complimenten voor je modelbouw-kwaliteiten: ik zit te watertanden.
Wat betreft de IC 79. Deze waren volgens mij evenzeer bekend onder de DB-slogan: jede Stunde, jede Klasse. Wel zullen langs de Rijn waarschijnlijk geen 7-delige IC’s hebben gereden. Die lengte kwam je meer tegen op de uitlopers van het net. Of…misschien aan het begin van zon- en feestdagen. Dat laatste houd ik voor goed mogelijk.
Omdat het de bedoeling was dat op de overstapstations de gelijke klassen naast elkaar aan weerszijden van het perron stonden, was de samenstelling redelijk strikt. De volle lengte kende 4 x A (waarvan 1 Grossrauml), 1 x WR, 6(of 7) x B.
De volgorde Ap-Av-Av wilde per dienstregeling nog wel eens wisselen. Voor de restauratie valt de Buckel Speisewagen af, die reden in de tijd al nauwelijks meer. De panoramawagens hebben deze periode sowieso niet meer meegemaakt. Daarentegen kwam je later wel in plaats van de WR de (bij de reizigers niet geliefde) Quick Pick’s tegen.
Voor een 7-delige IC zou de samenstelling kunnen zijn: Ap (Grossraum, dus met de vele raampjes), Av (Abteil), WR (TEE-kleurig), en dan 4 x een Bm235. Die laatste werden successievelijk vervangen door Eurofima-B’s.
In de eerste plaats mijn complimenten voor je modelbouw-kwaliteiten: ik zit te watertanden.
Wat betreft de IC 79. Deze waren volgens mij evenzeer bekend onder de DB-slogan: jede Stunde, jede Klasse. Wel zullen langs de Rijn waarschijnlijk geen 7-delige IC’s hebben gereden. Die lengte kwam je meer tegen op de uitlopers van het net. Of…misschien aan het begin van zon- en feestdagen. Dat laatste houd ik voor goed mogelijk.
Omdat het de bedoeling was dat op de overstapstations de gelijke klassen naast elkaar aan weerszijden van het perron stonden, was de samenstelling redelijk strikt. De volle lengte kende 4 x A (waarvan 1 Grossrauml), 1 x WR, 6(of 7) x B.
De volgorde Ap-Av-Av wilde per dienstregeling nog wel eens wisselen. Voor de restauratie valt de Buckel Speisewagen af, die reden in de tijd al nauwelijks meer. De panoramawagens hebben deze periode sowieso niet meer meegemaakt. Daarentegen kwam je later wel in plaats van de WR de (bij de reizigers niet geliefde) Quick Pick’s tegen.
Voor een 7-delige IC zou de samenstelling kunnen zijn: Ap (Grossraum, dus met de vele raampjes), Av (Abteil), WR (TEE-kleurig), en dan 4 x een Bm235. Die laatste werden successievelijk vervangen door Eurofima-B’s.
Re: Brummenbach
Allen bedankt voor de info betreffende de TEE.
Deze gaat bij mij als een soort museum trein rijden, lekker makkelijk
Van de week een nieuwe wagon ontvangen, begint nu een aardige lengte te worden.
Verder is de wijngaarde wat afgevlakt, vond het bovenste gedeelte te stijl.
Bergje gemaakt voor in de hoek met woning annex restaurant van de wijnboer.
Bovenleiding aangelgd in de bocht.
Bergje moet nu verder afgewerkt worden met gips, muurtje krassen ed.
Wel de laatste weken veel gereden, hier wat fotootjes ervan.
gr. Ron.
Deze gaat bij mij als een soort museum trein rijden, lekker makkelijk
Van de week een nieuwe wagon ontvangen, begint nu een aardige lengte te worden.
Verder is de wijngaarde wat afgevlakt, vond het bovenste gedeelte te stijl.
Bergje gemaakt voor in de hoek met woning annex restaurant van de wijnboer.
Bovenleiding aangelgd in de bocht.
Bergje moet nu verder afgewerkt worden met gips, muurtje krassen ed.
Wel de laatste weken veel gereden, hier wat fotootjes ervan.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
- Moderator
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Brummenbach
Verdiep je eens in de 4322 van Viessmann. Daarmee kan je lange draden gebruiken in de bogen die daarvoor feitelijk te scherp zijn. Oogt naar mijn idee beter.
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Brummenbach
Ja, ik loop nu een beetje met korte rijdraden te klooien.Robert_N-Nm schreef:Verdiep je eens in de 4322 van Viessmann. Daarmee kan je lange draden gebruiken in de bogen die daarvoor feitelijk te scherp zijn. Oogt naar mijn idee beter.
Robert
Volgens mij kan je met eentje aan een kant beide rijbanen bedienen
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Brummenbach
Hallo Ron.
Prachtig.
Als ik al dat moois bij jou zo zie.
Neig ik er zelf ook steets meer en meer naar mijn baan ook af te breken en zoiets te gaan bouwen.
Vindt dit veel mooier dan die baan die ik nu heb.
Martin de Deugd
Prachtig.
Als ik al dat moois bij jou zo zie.
Neig ik er zelf ook steets meer en meer naar mijn baan ook af te breken en zoiets te gaan bouwen.
Vindt dit veel mooier dan die baan die ik nu heb.
Martin de Deugd
Re: Brummenbach
Tja Martin, Het is een leuk baantje zo.
Ik kan overal makkelijk bij en zit op mijn gemak naar de voorbij rijdende treinen te kijken.
Maar als je meer van een complexe baan houdt met veel wissels en rangeer bewegingen, moet je hier niet aan beginnen.
In afwachting van mijn bestelling voor de bovenleiding in de bocht, alleen maar wat gereden vandaag.
Hier twee 151ers, de voorste met de slabber misstaat niet, maar denk er wel aan om nog een verkeersrode aan te schaffen.
En een 111 sleepje, wel grappig als dit zo voorbij komt.
gr. Ron
Ik kan overal makkelijk bij en zit op mijn gemak naar de voorbij rijdende treinen te kijken.
Maar als je meer van een complexe baan houdt met veel wissels en rangeer bewegingen, moet je hier niet aan beginnen.
In afwachting van mijn bestelling voor de bovenleiding in de bocht, alleen maar wat gereden vandaag.
Hier twee 151ers, de voorste met de slabber misstaat niet, maar denk er wel aan om nog een verkeersrode aan te schaffen.
En een 111 sleepje, wel grappig als dit zo voorbij komt.
gr. Ron
Ik rommel maar wat aan!
Re: Brummenbach
nog steeds stoere bakken
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Brummenbach
Vuile handen, vuile wagons...........toch een tevreden gevoel
gr. Ron.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Brummenbach
Die zijn erg mooi geweathert Mijn vloot moet er ook nog steeds eens aan gaan geloven
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Brummenbach
Ik zit er zelf aan te denken straks de Raillion Logistics BR 151 als die uitgeleverd wordt, bij mijn DB Cargo BR 151 in te zetten.Ron schreef:
Hier twee 151ers, de voorste met de slabber misstaat niet, maar denk er wel aan om nog een verkeersrode aan te schaffen.
gr. Ron
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55