baan van mathijs

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
mmaatthhiijjss

baan van mathijs

Bericht door mmaatthhiijjss »

hallo,

ik ben begonnen met mijn baan te bouwen :D
het plan was eerst om station coevorden te maken maar dat werd net iets te groot dus ben ik over gegaan naar een zelf in elkaar gebouwd sporen plan:
(de verhoudibgen kloppen niet helemaal en er komt waarschijnlijk nog wel meer bij)
Afbeelding
dit is een ovaal met het oude sporenplan(situatie 1985) van station beekbergen en een beetje fantasie erin gebouwd
ik weet niet of dit het gaat blijven maar eerst is dit het plan.

Mathijs

N spoor baan 4X1 meter in aanbouw

spoor65

Re: baan van mathijs

Bericht door spoor65 »

Hoi Mathijs,

Zojuist ff een stuk tekst ook vermeld in jouw voorstel draadje.

Wat betreft station Coevorden, dat lijkt me toch wel een uitdaging hoor, met de vele mogelijkheden die dat station jou in model zou kunnen brengen.

Als ik ff een keer tijd heb, zal ik het sporenplan van Coevorden er ff bijzoeken en eens kijken wat er eventueel in deze richting mogelijk is voor jou.

Wat betreft je huidig hier geplaatste sporenplan, zeker een leek basis plan om eens wat mee te beginnen, maar ik ben bang dat je door slechts een enkelsporig ovaal toch wel snel door je rij mogelijkheden heen bent.

Trouwens, met een afmeting van 4x1 meter, zou ik je willen aanraden niet al te veel strak langs de randen te gaan werken, laat sporen eens een beetje slingeren en schuin over de baan lopen.

Een schuin over je baan geplaatst station geeft je ook nog eens het voordeel van meer bruikbare lengte voor je station, en ziet er dan gelijk een stuk speelser maar vooral mooier uit dan het recht langs de tafelranden heen rijden.

Succes en mocht je belang hebben bij wat denkwerk van mijn kant voor idee Coevorden, zie ik je reactie wel.

Mvg

Freddy(spoor65)

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
mmaatthhiijjss

heej(voor de 2de keer)
ik ga eerst deze baan bouwen zonder landschap enz. en dan in de herfst vakantie/kerstvakantie wil ik alles van mijn tafel afhalen en dan station coevorden erop bouwen.
ik hoop dat dit gaat lukken en als ik eraan begin zal ik hier wel wat foto's neerzetten

Mathijs

Jos

Bericht door Jos »

Heel verstandig Matthijs, eerst een paar banen neerleggen en gaan rijden. Dan zie je vanzelf wat je wel en niet leuk vindt.

Groetjes,
Jos

Onderwerp starter
mmaatthhiijjss

hallo,

ik heb even geen tijd gehad ik was te druk met mijn nieuwe trein!
helaas was het exemplaar wat ik eerst bij de winkel heb meegekregen kapot :o maar ik heb een nieuwe en deze doet het goed!
vanaf nu ga ik digitaal worden!
en dat is sind deze week begonnen met fleischmann set 939981.
een BR38 met BR52 tender, 4 umbau 4 assers, en een multi maus.

Mathijs

Jos

Bericht door Jos »

Welkom in de wereld van digitaal Matthijs :mrgreen:

Groetjes,
Jos

Onderwerp starter
mmaatthhiijjss

dankje en mijn naam is met 1 t daar die fout word wel vaker gemaakt

Mathijs

FidOo

Bericht door FidOo »

mmaatthhiijjss schreef:hallo,

ik heb even geen tijd gehad ik was te druk met mijn nieuwe trein!
helaas was het exemplaar wat ik eerst bij de winkel heb meegekregen kapot :o maar ik heb een nieuwe en deze doet het goed!
vanaf nu ga ik digitaal worden!
en dat is sind deze week begonnen met fleischmann set 939981.
een BR38 met BR52 tender, 4 umbau 4 assers, en een multi maus.

Mathijs
Haha Die heb ik sinds 2 weken ook. Mooi setje om mee te beginnen! Heb nu ook 4 andere locomotieven digitaal gemaakt. Gaan we van het weekend even testen!

Ik ben benieuwd naar hoe je baan straks wordt!

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
mmaatthhiijjss

idd een heel mooi setje, ik moet nog heel wat loks digitaal maken maar dan moet ik eerst nog heel wat decoders kopen en dan gaan uitzoeken hoe het zit met het digitaal maken van treinstellen zoals mijn schienenbus en mijn DH2

Mathijs

P.S. als er iemand is die ervaring heeft met het digitaliseren van de DE2/schienenbus(is een oud model van arnold wat ik ooit op een beurs heb gekocht) heb ik graag wat tips :?

Jos

Bericht door Jos »

Staat ie hier misschien tussen?

http://www.mtkb.de/Firmen/Arnold1.htm

Groetjes,
Jos

Onderwerp starter
mmaatthhiijjss

ja daar staat ie inderdaar tussen het is deze: http://www.mtkb.de/Umbau/Arvt98.htm
bedankt voor de tip, nu nog voor een redelijke prijs een goede decoder vinden en dan kan ik aan de slag :)

Mathijs

Onderwerp starter
mmaatthhiijjss

Hallo,

het heeft even geduurt maar hier ben ik weer :D
ik heb mijn baan nu helemaal uitgelegd en vastgemaakt zoals ie moet worden, behalve een draaischijf maar dat komt ooit nog wel eens als rijkswaterstaat daar budget voor heeft :o
het sporenplan is anders geworden als wat ik eerder had gepost, nu is het dit geworden:
Afbeelding
(dubbelklikkerdeklik voor een grotere versie)
en verder gewoon een groot ovaal :roll: de omgeving zal fictief worden en er komt dus nog een draaischijf(op de plaats van het rode ovaaltje)
bij mij ligt het emplacement op de kop van hoe het op de tekening staat, ik zal binnenkort een paar foto's plaatsen ;)

Mathijs

Michiel

Bericht door Michiel »

Het sporenplan van het station bied veel mogelijkheden, en lijkt me best leuk om dit station met omgeving tot in de puntjes na te bouwen. Over die "gewone" ovaal zou ik toch nog eens nadenken. Om een boeiend en gevarieerd treinenverloop toe te laten, zou ik toch aandringen om er een schaduwstation bij te halen. Die hoeft niet persee ondergronds als je dat afschrikt, maar gewoon uit zicht (bv achter je). Want met een gewoon ovaaltje is de lol van het rijden er erg snel van af. En, in de loop van de jaren van de bouw van de baan verzamelt een mens nogal wat treintjes, die je toch allemaal wilt kunnen inzetten, nee? ;)

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Onderwerp starter
mmaatthhiijjss

Schaduw station is wel een goeie, hou ik in m'n achterhoofd ;)
hier een 3-tal foto's van hoe het er nu bij ligt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(klik voor een vergroting)
zoals te zien is heb ik de kruiswissel vervangen door een overloopwissel :mrgreen: er is nu ook een perron in de maak(zelfbouw zandperron) die word binnenkort geplaatst, dan zal ik even weer een paar nieuwe foto's maken ;)

Mathijs

Onderwerp starter
mmaatthhiijjss

srry voor dubbelpost, maar ik heb even 2 filmpjes gemaakt :D
http://www.youtube.com/watch?v=8Eu9gLJGSCk
http://www.youtube.com/watch?v=da_-jkKIYck

Mathijs

P.S. ik heb hier op het forum al een aantla keer gelezen dat die BR38 van fleischmann zo'n slechte stoomopname heeft, maar ik moet zeggen dat ik er tot nu toe nog geen problemen mee heb gehad dat het locje vaak stilvalt omdat ie geen stroom meer krijgt of wat ook.

Plaats reactie