Fantasia

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Wim Ros

Re: Fantasia

Bericht door Wim Ros »

Hi Rob, niet stil gezeten, de afgelopen dagen zie ik. Wat ik denk ik ook te zien is dat 3 en 4 binnenkort nodig is.

Mvg
Wim.
Laatst gewijzigd door Wim Ros op 06 okt 2009 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Fantasia

Bericht door shoven »

Jos schreef:En je gbruikt echt water zie ik
Niet alleen water... de stemming zit er goed in tijdens de bouw geloof ik. ;) :mrgreen:
Bijlagen
zolderrob.JPG
zolderrob.JPG (108.07 KiB) 5293 keer bekeken


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

@Steven,

Dat is voor de moeilijke klusjes hik :shock: :shock:

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: Fantasia

Bericht door Saraan »

Hoi Rob,

onder het no-nonsens motto van: "geen gezever maar doen", is dit toch wel uit de kunst. Velen zouden kunnen zagen over te krappe spiralen, geen geluidsisolatie, enz...! Maar wat je hier toont dwingt to respect af. Knap werk, snel en efficient. Ik zou zeggen... ga zo door! :D

groetjes,


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

Mannen,

Allen dank voor de positieve commentaren. Afbeelding Hik hahahaa

@Wim,

Klopt helemaal echter misschien blijft het daarbij i.v.m herziening van de mogelijk loop. Maar dat wil ik eerst ff testen en voordat ik daar ben moet ik eerst rond zijn.

@ Michiel,

Ja de bovenkant zal wel veel meer tijd vergen :roll: :roll: , kan ik niet meer zo bamzaaien. Dat moet ook gewoon goed worden.

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Fantasia

Bericht door Chris83 »

ik wil ook zo een treinen baan bouwen! hehe ben best jaloers.

Gaat de goede kant op!


Groeten Chris
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

Wat een rustige dag leek te zijn begon catastrofaal :| :| :| :| :|

Een complete container trein viel door mijn eigen stommiteit 80 cm naar beneden. Veel stukjes en weer een hoop werk om de zaak in elkaar te passen. Uiteindelijk bleef de schade beperkt en kreeg ik dus ook de kans om een heel stel nieuwe containers aan hun eerste testrit te onderwerpen.

Onverwacht bezoek in de persoon van Wim Ros, bracht ook nog eens een paar extra handen met zich mee om de eerste echte rondjes te gaan rijden. dit gebeurd in een enigszins aangepast baanplan. Zodoende kan ik alle facetten van het schaduwstation testen met de wissels en mogelijke routes. Het is aan het licht gekomen dat door het denkende effect van de Peco wissels af en toe een stukkie stroomloos is. Dit zal ik een dezer dagen verhelpen zodat daar de loop gewaarborgd is. Is misschien niet nodig daar nu met het zagen en boren af en toe vuil opduikt op plaatsen waar het eigenlijk niet zou moeten zijn maar nu kan ik er nog fatsoenlijk bij.

Tot mn grote opluchting reed alles eigenlijk gelijk goed afgezien van wat Koploper instellingen. De komende dagen zal ik nog e.e.a. gaan aanpassen om de zaak nog beter en vlekkenlozer te laten verlopen. De 6408 trekt zonder moeite zijn sleep in beide richtingen naar boven waar deze op het oude gedeelte dus geen mogelijkheid voor zag. Inmiddels rijden 7 treinen hun rondjes wat me zeer tevreden stemt.
De bocht in de helling die me de meeste zorgen baarde is dus goed zelfs de 6408 rijdt er door heen
De bocht in de helling die me de meeste zorgen baarde is dus goed zelfs de 6408 rijdt er door heen
P1080196A.jpg (70.28 KiB) 6385 keer bekeken
De tijdelijke verbinding die een een complete rondrit mogelijk maakt.
De tijdelijke verbinding die een een complete rondrit mogelijk maakt.
P1080193A.jpg (68.57 KiB) 6385 keer bekeken
Inmiddels is ca 85 mtr rails gelegd.

To be continued.


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Fantasia

Bericht door Hookies »

Nou nou Rob, je hebt het gaspedaal wel erg diep ingetrapt. Je gaat als een speer!

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

Tx Martin,

Gang is alles :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Komt mede door de kwaliteit en handelbaarheid van de rails. Deze zijn zo simpel en makkelijk te leggen, geen gekloo* met stukkies. Lengte afpassen, flexen en schoentje erop, schroefjes erin en de volgende. en je legt gelijk 92 cm. Inde Helix ook een verdieping per uur inclusief aansluiten en vastlijmen.

Maar ja het echte werk gaat nu komen, wissels netjes leggen met servo's en de baan natuurlijk ook. Dus dat zal wel meer tijd gaan vergen.

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

En nog een filmpieee van de draaitol.....

See You


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Fantasia

Bericht door Jos »

Sjeezus man, wat een tempo. Ongelofelijk :mrgreen:

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

Nee Jos jij dan met je Tempo Rosendaal :geek: :geek:

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: Fantasia

Bericht door Saraan »

Indrukwekkend! En erg leuk om het filmpje te zien. Ook ik geniet ervan!

groetjes,


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...
Gebruikersavatar

Jacob
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:12
Locatie: Wezep

Re: Fantasia

Bericht door Jacob »

Wow wat leuk, word er wel een beetje draaierig van. :lol: :lol:


Mvg.
Jacob

Minitrix / Fleischmann / Roco
Multymous / LTD en Minitrixrails / S88XpressNetLI / Rosoft / koploper

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Fantasia

Bericht door Chris83 »

R Fongers schreef:En nog een filmpieee van de draaitol.....

See You
Mooi enne nog ff iets anders op youtube ook van jouw, 5 schapen... 5 schapen en hier nog een schaap? lache!


Groeten Chris
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

Chris83 schreef:
Mooi enne nog ff iets anders op youtube ook van jouw, 5 schapen... 5 schapen en hier nog een schaap? lache!
Een dag niet gelache........................Afbeelding


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

Nu het schaduwstation gedeelte praktisch klaar is en de treinen hun rondjes rijden is de volgende fase aangebroken.

Heden begonnen met de aanleg van de eerste Fly over, Het meten, passen, zagen schroeven en lijmen houd je van de straat. Wissels en rails zijn nog niet aanwezig en maar goed ook want dan kan ik de voorbereidende handelingen doen.
Tevens moet in Koploper het baanplan aangepast worden om toch de gehele baan op het scherm te krijgen i.p.v. een verdeling over 2 tabbladen waarin je moet switchen. Dit is een werkje wat mij eigenlijk vies tegen valt want knippen plakken zit er niet in en de treinen moeten wel blijven rijden. En niet alleen dat e.e.a. moet ook nog goed aansluiten aan elkaar. Maar goed ook een leuk werkje tussendoor om de grijze hersencellen te ontlasten.

Bijgaande foto's geven een indruk hoe de Fly-over er een beetje uit komt te zien. Nu nog de juiste overspanningen vinden of een viaduct maken maar dat is stof voor later.
P1080199.JPG
P1080199.JPG (99.91 KiB) 7828 keer bekeken
Ja Steven ik weet het :D :D

P1080200.JPG
P1080200.JPG (74.69 KiB) 7830 keer bekeken
P1080201.JPG
P1080201.JPG (115.58 KiB) 7828 keer bekeken
P1080202.JPG
P1080202.JPG (108.3 KiB) 7828 keer bekeken

Vanwege schaarste in materialen zal ik eerst weer nieuw materiaal moeten aan laten rukken alvorens verder te kunnen met de voorberijdende bouw van de rest.

wordt vervolgd.....


Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Fantasia

Bericht door Jos »

Pffff, hoeveel minuten per dag slaap jij eigenlijk? Kan nooit veel zijn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groetjes,
Jos



Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Fantasia

Bericht door Chris83 »

sodeju! zeg je brengt me alleen maar op meer ideen foto 1 en 2 nadat die wijnfles op de foto is beland, gaat daar de baan een cv ruimte ofzo in? of kun je dan tijdens het toilet bezoek ook treintjes zien rijden?

Ik wilde mijn baan al laten keren in mijn toekomstige keuken kasten. Gewoon een gat in de zijkant maken en door de muur hehe.


Groeten Chris
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

@Chris,

Nee het gaat geen CV ruimte of wat dan ook in, de bedoeling is linksaf naar de volgende flyover, dit is ca 6 meter lang en 4 sporig dus kunnen er waarschijnlijk leuke dingen gebeuren als een ICE of Thalys een goedertrein inhaalt, en dan naar de bestaande baan.
Ja wat die fles betreft die is inmiddels leeg en maakte het eigenlijk onmogelijk om nog iets recht te leggen vandaag dus heb ik me volledig bezig gehouden met dagdromen. Doe ik morgen ook tijdens een bezoek aan Railz :D :D :D
Ik ga met de Metro dus don't worry :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@Jos,

Slapen wat is dat :geek: :geek: Nee joh gewoon lekker bezig en tijdens het bouwen nieuwe inspiratie opdoen hahahaha via de fles... Maar alle gekheid op een stokkie. Het bouwt gewoon lekker, natuurlijk lekker tegendraads tot een aantal dyhards :| maar dat mag de pret niet drukken. Het doet me in ieder geval goed dat meerdere personen enthousiast reageren op deze postings. Ja Peco is alles en MDF werkt daar lekker aan mee. ennnn misschien ook om in de toekomst een mooie foto locatie te krijgen om Jeroen zijn ogen uit te steken ;) , want die zijn affenge*l zouden die Duutsers zegge.

Fun is alles

Grtzz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Fantasia

Bericht door Chris83 »

R Fongers schreef: Fun is alles

Grtzz Rob
Baa Afbeelding


Groeten Chris

michiel1995
Berichten: 166
Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
Locatie: leiden

Re: Fantasia

Bericht door michiel1995 »

Hoi

Dat is een ficse uitbereiding zeg

ziet er goed uit

handig die kastjes tenminste ik neem aan dat ze voor de hobby zijn toch

Groet michiel


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Fantasia

Bericht door Rob Fongers »

Het heeft even geduurd voor een update. Weinig tijd, wachten op materialen veroorzaakten de vertraging.

Echter nu een van de belangrijkste onderdelen in huis zijn kan de bouw verder gaan. Heb nu 2 wissels met servo aandrijving geinstalleerd en dan kan de verder bouw zoals het leggen van rails beginnen. De servo aandrijvingen zijn van Karts Drenth en moeten nog in elkaar gesoldeerd worden. De eerste had Wim Ros reeds gedaan en die hadden we afgelopen donderdag al getest. Nu de eerste van mij en het feest is compleet, ben er erg gelukkig mee ;) ;) Ook is de polarisatie van het puntstuk aangebracht.
P1080233.JPG
P1080233.JPG (81.75 KiB) 7241 keer bekeken
De rechtse wissel inmiddels al voorzien van een roestkleurtje (Aqua Color nr 83 van Revell)
Bijgaand een filmpie van de 2 aandrijvingen in bedrijf. E.e.a moet nog fijn getuned worden maar het eerste begin is er en er is dus nog wat experimenteer werk te doen. :D :D.

Het baanplan voor Koploper is inmiddels ver gevorderd voor de uitbreiding. Dit is nog een heel puzzelwerk geweest en van de oorspronkelijke indeling is eigenlijk niks meer over. Het baanplan is nu schematisch opgebouwd. Daardoor is de lay-out logica veranderd in een schematisch voorstelling wat me nog het nodige zoekwerk bezorgd maar dat komt wel goed.
baanplan nw.jpg
baanplan nw.jpg (111.9 KiB) 7243 keer bekeken
Onder in beeld is de uitbreiding te zien. Nu nog geheel gescheiden van deel 1 maar met eenvoudige handelingen in de toekomst te verbinden met elkaar. Tevens is er nog ruimte om het geplande kopstation in te passen.

Deel 1 rijdt ook weer, had dit een hele tijd niet gedaan en de Tomix stofzuiger heeft in een dag of 3 toch wel de nodige rotzooi opgezogen
P1080237.JPG
P1080237.JPG (71.27 KiB) 7242 keer bekeken
Wordt vervolgd

Grtzz Rob
Laatst gewijzigd door Rob Fongers op 28 okt 2009 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Fantasia

Bericht door shoven »

Hmm, cool filmpje! Kost wel een flinke hap elektronica per wissel, maar dan heb je ook wat. Ziet er heel profi uit. Dat is wel effe wat anders dan dat klakkerdeklak van Flm en Peco aandrijvingen.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7650
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Fantasia

Bericht door Krab »

Rob ,
mooi plaatje van koploper zal nog wel een tijd duren eer ik meer kennis er van heb opgedaan .
groetjesssss Sjaak


Ps goed dat je die tomix heb ;) :mrgreen:


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie