Hookyville op weg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Hookyville op weg

Bericht door Maurits71 »

van harte met je verjaardag :D en wat een opbouw stress zo even voor wat visite.

zeggende, ik krijg met de pinksterdagen ook alle familie over :D


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4095
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Hookyville op weg

Bericht door Ad_M »

Martin, gefeliciteerd!
En nog vele bouw jaren :D

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jos »

Proficiat Martin.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Hookyville op weg

Bericht door bob vermeulen »

Hallo,

Ook van uit het zuiden gefeliciteerd :D

mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1219
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Hookyville op weg

Bericht door william »

En ook vanuit het oosten:
Proficiat Martin.

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7667
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Ook vanuit het zuid westen proficiat Martin ;)


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Hookyville op weg

Bericht door pp4trains »

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Groeten,
Patrick


Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4660
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hoontje »

Martin, proficiat met je verjaardag vanuit het sneeuwerig Brabant! Groetjes, Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Mannen, bedankt voor alle felicitaties. Het was een leuke verjaardag, de treinen deden het goed en het was buiten ook nog prima weer. Verder nog de nodige spoorse zaken gekregen en van een aantal wat geld om zelf iets voor de baan te kopen. Daar kom ik later deze week nog wel even op terug.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4660
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hoontje »

Goed om te horen Martin! Kijk al uit naar de (foto)updates!!! :lol:



mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Hookyville op weg

Bericht door mdedeugd »

Hallo Martin.

Ook namens mij nog van harten gefeliciteerd met jou verjaardag. ;)


Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Alvast wat foto's van mijn nieuwe aanwinsten voor mijn verjaardag. Dit waren cadeaus van het bezoek. Foto's heb ik even geleend van Faller, Trix, Fleischmann en Viessmann. De drie 9100 railtjes heb ik niet op de foto gezet. Ik verwacht dat mijn nieuwe lok zich deze week wel zal melden en morgen ga ik nog wat spulletjes ergens ophalen voor het cash geld wat ik heb gekregen.

Allereerst een inrijsein van Viessmann:
Afbeelding

De kapel St. Bernhard, lekker voor ergens in de bergen:
Afbeelding

Een museumwagen met auto uit tijdperk III. Eenmalige oplage van Trix uit 2006:
Afbeelding

En een Fina ketelwagen uit Nederland:
Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4660
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hoontje »

Mooie aanwinsten Martin!!! Succes met de (in)bouw en ik zie graag hoe het op je baan staat! Groetjes, Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

En nog een zwikkie nieuwe aanwinsten. Uit de voorraad van naar h0 overgestapte N-spoorders, heb ik het volgende meegenomen.

Drie flatgebouwen, variërend in hoogte en met bewoners:
Afbeelding

Ingezoomd op bewoners op balkon:
Afbeelding

Hoogspanningverdeelstation van Tomix. Is wel schaal 1:150, maar dat zal niet veel uitmaken. Verder afstandhouders voor het plaatsen van bovenleiding van Viessmann en sjablonen voor wegmarkeringen.
Afbeelding

Zes parklantaarns en een telefooncel met verlichting (uiteraard niet voor de prijzen die op de doosjes staan):
Afbeelding

En een seinhuis met werkende mensen:
Afbeelding

Bij de plaatselijke treinendealer een tweedehands lichttrafo (6705) van Fleischmann:
Afbeelding

En tot slot een van de twee cadeaus voor mijn verjaardag (het andere komt volgende week): een Fleischmann BR145 met opschrift 125 jaar Fleischmann. Deze jubileumloc (tijdperk VI) heeft in het echt gereden voor PRESS (Pressnitztalbahn GmbH) en werd vooral ingezet voor grensoverschreidend goederentransport:
Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4660
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hoontje »

Kijk kijk! Dat zijn pas koopjes / cadeautjes! :mrgreen:

Groet,

Hoontje


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4095
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Hookyville op weg

Bericht door Ad_M »

Mooie aanwinsten weer Martin :D

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Hookyville op weg

Bericht door mdedeugd »

Hallo Martin.

Dat zijn hele mooie aanwinsten. ;)

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Hookyville op weg

Bericht door Wim »

Dat zijn mooie aanwinsten Martin!

Grappig die detailfoto van de balkon scene :lol:


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7667
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Mooie aanwinsten Martin ;)




mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Een nieuw uitneembaar deel van de stad is bijna gereed. Dit keer een compleet blok stadspanden, met diverse winkels, een bioscoop en twee woonhuizen er tussen. Op de foto's zie je aan de rand een stukje hout met daarop blauwe onderplaat. Dit is alleen voor de foto's om de panden zo veel mogelijk rechtop te laten staan. De panden steken namelijk iets uit ten opzichte van de onderplaat. Dit heeft als voordeel dat je hier straks geen scheuren ziet op de kartonnen onderlaag op de mdf-plaat. De naden zijn namelijk verborgen onder de uitstekende delen van de stadspanden.

Ik moet nog wel wat aarde/hoger gras rond de wortels van de boom aanbrengen, verlichting uiteraard en een aantal panden moet nog wel wat verweerd worden. Rond het gras op de binnenplaats (eerst opruimen) staan dan enkele bankjes, vuilniszakken naast een paar achterdeuren en een paar vuilcontainers. Ik wil ook nog wel wat verlichting op de binnenplaats aanbrengen, maar of dat dan parklantaarns van Viessmann worden, dat weet ik nog niet. Ik ga eens kijken of Brawa niet wat leuke verlichting heeft. Het hoeft allemaal niet op vier of vijf meter hoogte. Mocht ik ooit een setje preisers rond een barbecue vinden, dan is dat wel leuk voor op het gras. En misschien een paar mensen die languit in het kortgemaaide gras liggen te genieten van de zon (als de zon boven de panden staat, want er is natuurlijk wel veel schaduw).

Voor de duidelijkheid nog even een paar foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanmiddag wat extra draadjes aan wissels solderen. Dat durf ik nu wel, vroeger nog niet en dan gaf ik altijd wat extra stroom via een stukje aansluitende rail dat dan nog niet tot een blok behoorde. Zal die paar haperingen voor de loks wellicht weer wat beperken.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Zo, de laatste aanwinsten voor mijn verjaardag zijn nu allemaal binnen. Ofwel het was al besteld door anderen, ofwel ik heb het laatste verjaardagsgeld er aan uitgegeven.

Allereerst de McDonald's met het McCafé:
Afbeelding

Gasten in de Mac zijn er natuurlijk altijd wel te vinden:
Afbeelding

Een setje badende figuren. Eentje krijgt er straks plaats op het grasveldje tussen de stadspanden:
Afbeelding

Tot slot vier hoogspanningsmasten van Revell in h0 voor erg weinig. Ik ga er eentje in elkaar zetten en kijken of dat een beetje te doen is. Als het te overdone is, komen er in de toekomst wel hoogspanningsmasten in N van Kato.
Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4095
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Hookyville op weg

Bericht door Ad_M »

Hookies schreef: Allereerst de McDonald's met het McCafé:

Mvg,
Martin
Leuk spul Martin,
Laat die Mc Drive nu maar vollopen :D

Ben benieuwd naar je bevindingen over de hoogspanning masten

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ik was een paar dagen terug bezig met dat stadspandenblok en het grasveldje binnenin. Dat grasveldje is nog niet droog, misschien te veel houtlijm op de bodem aangebracht voor het strooien met gras. We wachten rustig nog een paar dagen af.

Maar ik wil hier ook wat verlichting aan de binnenzijde hebben. Nu gebruik ik die parklantaarns van Viessmann al als lantaarnpalen langs de openbare weg, dus die wil ik niet rond mijn grasveldje plaatsen. Ik wil ook niet dat het hele hoge lampen worden van 40 mm of meer.
Ik kwam op mijn speurtocht bollantaarns (33 mm) tegen en gaslantaarns (35 mm). Zelf vind ik die gaslantaarns wel wat hebben. Je kunt ze zelfs op een module aansluiten dat af en toe het licht even dimt, wegvalt en weer terugkomt, zoals in het echt met gaslantaarns ook was. Maar de hamvraag: komen die lantaarns nog wel voor, zeg vanaf 1990, of zijn die al decennia lang verdwenen?

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4095
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Hookyville op weg

Bericht door Ad_M »

In Nederland weet ik dat ze weg zijn...
Alleen nog bij sommige museum pleintjes of als het er nostalgisch uit moet zien

De meeste zijn dan al omgebouwd naar elektrisch
In andere landen heb ik geen idee

Mijn 2 cent :D

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

De lampen voor de binnenplaats laat ik nog even zitten. De beurs is nu toch wel echt leeg. Eerst maar verder met het bouwen van de stad.

De stadsplaat heeft een kartonnen laag gekregen en een verfbeurtje. De twee uitneembare stukken heb ik even op hun plaats gelegd, want die moeten natuurlijk nog wel passend zijn. Aan de onderkant (niet te zien op foto's) zitten verflatjes, zodat ik de delen rustig kan laten zakken en ze op gelijke hoogte met de plaat moeten komen.

Bij het naderen van de stad - te herkennen aan Grand Hotel Hookyville - daal je naar beneden naar een grote kruising. Als je daar rechts gaat, rijd je een laan in met in het midden een groenstrook met bomen. Wie hier rechtdoor gaat, rijdt af op (de module met) de stijgende weg. Die moet je er dus nog achter denken.

Vanmiddag krijgt de dalende weg aan het begin nog een kleurtje. Het hotel ligt verhoogd en krijgt aan de voor- en zijkant wat parkeerplaatsen. Voetgangers kunnen aan één kant van de weg omhoog of omlaag lopen. Van vooraf gezien is dat links. Rechts komt geen voetpad.

Onder het hoge deel van de weg loopt een guur tunneltje, decor voor zaken die het daglicht niet kunnen verdragen, :lol:

Aan de onderzijde en linkerzijde van het middenblok is éénrichtingsverkeer. Je kunt hier dan wel invoegen waar de dalende weg vlak wordt, maar andersom kun je er niet in. Zo heb je een enorm brede laan en dan heb je weer een smal stukje weg.

Foto's dan maar.
Luchtfoto:
Afbeelding

Preiserview als je op het hoogste punt voor de stad staat:
Afbeelding

Zicht op het blok. Links zie je dus dat stukje éénrichtingsverkeer:
Afbeelding

Uitzicht op de zijkant, al is dat straks ook je uitzicht als je op een van de sporen rond Hookyville staat. Links het gure tunneltje en iets daarboven het hotel. Rechts bij de keukenrol zie je nog de daken van het pandenblokje van drie.
Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Plaats reactie