Ben me nog altijd aan het orienteren inzake de digitale treinbaan. Nu kwam ik in het draadje van Bob Vermeulen het volgende stukje tegen:
Ik geloof dat hier Windigipet bedoeld werd. Maar kan het met de koploper-software ook op de beschreven manier? Of Itrain?Het is nu wachten op de nieuwe 12.2 update die rond beging April verschijnt (Beurs Dortmund) dan kunnen we treinen automatische afkoppelen (dat kan ik nu ook al), de lok weg rijden en weer een nieuwe lok aankoppelen. Tot zover kan je dat allemaal in stapjes programmeren maar nu kan het allemaal automatisch geprogrammeerd worden en weet de software, ondanks er een andere lok voor staat, of dat er wagens zijn ontkoppeld welke trein het is en hoe lang de trein is. Tevens weet de software precies waar een bepaalde wagen in de sleep zit. Dat betekent weer dat we echt kunnen gaan rangeren...
Het lijkt me heel mooi namelijk om op emplacement 5 eiken echt wat te rangeren en dat dit ook allemaal automatisch gaat...
Overigens had ik al begrepen dat het in kleine stapjes achter elkaar ook in te programmeren is, maar deze 'luie' digibeet heeft liever volautomatische keuzes
Groet,
Hoontje