Hookyville op weg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Hookyville op weg

Bericht door mdedeugd »

Hallo Martin

Ik vindt het echt prachtig
Dat is toch een mooi geheel aan gebouwen wat daar staat ;)
Zeker in combinatie met de bomen, het wordt fantastisch ;)


Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4660
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hoontje »

Hoi Martin,

Ziet er goed uit! :)

Groet,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Weer een klein stukje verder met Hookyville. Heb wat wegdelen geverfd rond het blok en de weg vanaf de daling ook doorgetrokken tot bijna achteraan deze plaat, waar de module met de stijgende weg dan weer op aansluit. Verder een zijstraat geverfd en een smal huisje in het blok aan de linkerzijde toegevoegd. Voor de beeldvorming is er ook nog een hoekpand (tijdelijk?) geplaatst. Hiervoor loopt een straat en daarop sluit dan het hoekhuis van de module weer aan.

De weg die voor het blok langsloopt wordt dus de laan. Dat betekent dat er nog een stuk geasfalteerd moet worden, maar dat doe ik pas als ik ook de laatste huizen een plek heb toegewezen. Je kunt uiteindelijk niet alles in één keer doen.

Plaatjes dan maar:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Vanmiddag in de weer geweest met het aanleggen van stoepen rond het stadsblok met panden. Om even aan mijn beeldvorming te werken, heb ik de complete stadsplaat boven de baan op poten gezet en aangesloten met de module met de stijgende weg. Ook nog wat andere panden erbij gezet. Less is more gaat in dit deel van de baan even niet op.

Afbeelding

De weg waar die brandweerauto (dus niet de brandweerwagen met ladder) naartoe gaat, is de laan met bomen in het midden. Aan het eind daalt deze weg naar het niveau waar de sporen liggen. Hier komen mogelijk nog wel een paar panden, maar trapsgewijs dalend (daar ben ik nog niet over uit).

Op onderstaande foto zie je de stad van voren. Voordat je gaat reageren: de stadsplaat schuift meer naar het midden toe en de stijgende weg module steekt net zoveel uit als de stad aan de linkerkant. Je hebt dan geen probleem met de treinen die linksom onder de stad doorgaan. Als de situatie van de foto blijft, knallen de treinen natuurlijk tegen het hout van de stadsplaat aan en dat willen we niet.

Afbeelding

Ik zal morgenochtend nog even een paar foto's vanaf de andere kant maken, zodat het beeld weer compleet is. Daarna gaat de stadsplaat er weer af en terug naar de werktafel voor verdere aanpassingen.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4095
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Hookyville op weg

Bericht door Ad_M »

Dat wordt een mooi stukje stad Martin 8-)

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Redskin
Berichten: 565
Lid geworden op: 16 nov 2010 22:56
Locatie: Zuid Holland of Florida

Re: Hookyville op weg

Bericht door Redskin »

Hookies schreef:...Maar de hamvraag: komen die lantaarns nog wel voor, zeg vanaf 1990, of zijn die al decennia lang verdwenen?
Martin, gaslantaarns zijn natuurlijk geen partij meer voor moderne elektrische lampen, hoewel het op zich wel mooi licht geeft. Voor jou zijn ze vlakbij zijn ze te zien in Voorschoten, daar staan ze in de Voorstraat tussen de lindebomen. Met StreetView van Google kan je ze vanaf je monitor zien. ;)


Frank
(model-)treinliefhebber

Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Check en gezien!


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Nog even een shotje van de stad vanuit een andere hoek:
Afbeelding


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3909
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jeroen »

Dat is toch al wel een fatsoenlijke stad hoor! Impressive zo. Met een mooie (stadse) achtergrond moet t toch een mooi geheel gaan worden....

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ik was zelf ook wel benieuwd naar de bomenlaan. Dus vanochtend eerst de straat geverfd, lekker breed. Toen die droog was, heb ik de bomen op een piepschuimstrookje in de straat gezet. Verder wat rekwisieten geplaatst. Het middenperk met de bomen zal overigens minder breed worden dan het piepschuimstrookje. Daardoor zal de straat ook iets minder breed worden, al kan ik nog overwegen wat parkeerhavens aan de zijkanten te maken. Uiteraard komen hier ook weer de nodige lantaarns en verkeersborden (om spookrijders te voorkomen). Maar dit is wel een beetje het idee.

Okay, genoeg gezeverd, kom maar door met wat foto's.

Eerst een foto zonder verkeer. Als je goed kijkt, zie je rechts achter het pand een marktkraampje staan. Daar komt dus de markt en gaat men ook los tijdens de Bierfesten. Buiten die activiteiten kun je daar parkeren en rond een boom weer terugrijden naar waar je vandaan kwam.
Afbeelding

Met verkeer op ooghoogte:
Afbeelding

En tot slot een shot vanuit een laag vliegende helikopter:
Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Hookyville op weg

Bericht door Wim »

Hoi Martin,

mooie foto's en leuk tafereel zo.
Echter 1 correctie: Middenperk smaller, betekend weg breder ;)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Dat zou je denken Wim, maar ik plak dan gewoon de stoep bij de huizen aan de rechterkant over het asfalt heen. Daardoor wordt de laan dan toch weer minder breed dan dat ik nu met verf heb aangegeven, :P


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

In Hookyville is de firma Stupf GmbH weer in actie gekomen. Hierdoor begint de stad weer wat meer vorm te krijgen. Ook staan er - tijdelijk - wat bloembakken, bankjes, bomen en een telefooncel opgesteld. Zoals gezegd, de middenstrook wordt natuurlijk niet op piepschuim geplaatst. Hier komt vooral wat groen onder de bomen. En wat aarde. Moet even kijken waar ik dat van ga maken. Uiteraard is de plaatselijke hoffotograaf ook weer even uitgelopen om wat beeldjes te produceren.

Doorkijkje vanaf het hoogste punt van de dalende weg. Bij dat zwarte karton achetraan komt straks dus de stijgende weg module.
Afbeelding

Doorkijkje in de richting van de laan met bomen. Dít soort foto's zijn straks niet meer te maken, want de kleine straat langs het hotel en de Spar loopt tegen de zijmuur van de zolder op.
Afbeelding

En toen moest de fotograaf nog even rennen. 'Ho, wacht op mij', riep hij tegen de eigenaar van de helikopter. 'Ik wil mee om nog een paar foto's te maken'. En zo geschiedde. Hier een plaatje van de hoek waar de telefooncel zeer waarschijnlijk ook komt te staan.
Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Hookyville op weg

Bericht door bob vermeulen »

Martin,

Mooie stad is het aan het worden en een erg leuke compositie van de gebouwen waardoor je mooie straten krijg met heel mooie doorkijkjes.
De kleuren van de bomen vind ik niet zo goed een beetje onnatuurlijke kleuren heb je gebruikt (of zijn ze nog niet af!)
Ik denk dat je daar met wat variatie van wat andere soorten groen en of bruin een heel ander meer natuurlijk effect kan behalen ;)

mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7667
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Het word mooi aangekleed in je stad Martin .



mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3757
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Hookyville op weg

Bericht door Schachbrett »

Hallo Martin,

Dat ziet er al erg leuk uit!!


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Vandaag zijn er wat nieuwe lantaarnpalen in de stad geplaatst. Dat ging hier en daar wel gepaard met losschietende voetpaden, maar alles is weer gerepareerd. Zo moeten er nog meer lantaarnpalen komen en die moeten dan ook nog worden aangesloten. Dat kan nog wel een tijdje gaan duren.

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3909
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jeroen »

Kijk aan, kijk aan....dat ziet er al gezellig uit, Hooters! Komt er eigenlijk ook een filiaal overseas van de Hooters? :mrgreen:

Mooi werk!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ja, die kans zit er wel in, maar welke Amerikaanse brand dan deze Hooters gaat doen, is nog niet duidelijk. Vooralsnog heeft Club Manhattan een aantal dagen in de week dat het Hooters Time is. Jonge, wulpse, verleidelijke, schaars geklede dames dansen en serveren de hamburgers. Na afloop van deze avonden wil het nog wel eens voorkomen dat een bijzonder in de smaak gevallen Hooter Girl met een van de plaatselijke heren verdwijnt.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Hookyville op weg

Bericht door Ron »

I love it already :mrgreen:

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Na het plaatsen van een nieuwe serie lantaarns ben ik daar even doorheen. Heb er nog wel een flink aantal nodig, maar dat is voor later zorg dan maar. Heb en passant even de gaatjes geboord voor de bomenrij in de laan. Bomen en huisjes haal ik er straks weer af, want dan ga ik boekbinders aan de onderkant bevestigen en de lantaarns gereedmaken om 'aan' te kunnen.

Omdat ik niet alle draadjes voor de lantaarns naar een centraal punt kan trekken, wil ik ze in groepjes op een soldeerstrip aansluiten en die groepjes dan weer samen laten komen op één soldeerstrip die (voorlopig) op de grote lichttrafo wordt aangesloten. Later moet er wel een aan/uit schakelaar tussen, want straatverlichting wordt nu eenmaal wat centraler geregeld. Ik ben zeer benieuwd hoe het geheel er met verlichte wegen uit gaat zien.

Overigens komen er op de twee hoeken van de bomenrij dubbele lantaarns te staan en tussendoor ook nog wel één of twee lantaarns. Bankjes erbij om te zitten, groene tjak aan de onderkant van de bomen en hekjes om het geheel af te zetten. Maar dat kan allemaal later aan de orde komen.

Dan nog even drie foto's: een luchtfoto, een doorkijkje vanuit de straat die langs de Spar en het verhoogde hotel gaat en eentje vanaf het hoge punt waar de weg de stad induikt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

gvandersel
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:42
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Hookyville op weg

Bericht door gvandersel »

Martin,

Ik mis een stoep tussen de bomen (midden op de weg. Verder ziet het er zeer realistisch uit. Lijkt of ik in een grote stad rondloop.

Groet,

Gerard van der Sel.


Selectrix (RMX)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Die stoep komt er ook. Daar komen immers de bankjes op te staan.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7667
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Die kleurige bomen maken de straat levendig Martin .
Leuk met die lantarentjes ,moet ik ook nog naar uitkijken .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Vandaag de voetpaden langs het bomengebeuren aangelegd. Er moeten nog wel dwarsverbindingen worden gemaakt en niet alleen op de beide koppen, maar het lijkt me ook wel leuk om ergens halverwege een doorsteekje te maken. Het voetpad oogt nu nog enorm wit, maar dat wordt uiteraard nog geverfd en geweatherd.

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Plaats reactie