Hoi,
Ik ben een tijd niet aanwezig geweest, ik heb modulebaan Laubenstein afgebroken, om een nieuwe baan te gaan maken,ondertussen heb ik een ruimte gekregen om een vaste modelbaan te maken.
Het heeft echter als nadeel dat ik alleen het bergmeubel als basis voor de baan heb, ik moet dus vlakke modules maken met het bergmeubel als basis toch is de baan niet klein te noemen 290 cm x 200 cm x 220 cm met een maximale diepte van 60 cm.
Zeker met N-spoor moet het mogelijk zijn om een gevarieerd baanplan te maken
Het eerste ontwerp is afgekeken van modulebaan Laubenstein.
Ik wil dit sporenplan uitbreiden naar dubbelsporig sporenplan, zonder keerlussen met een wissel.
Ondertussen heb ik al veel ontwerpen gemaakt maar het lukt mij niet om een goed sporenplan te ontwerpen.
Als basis voor het ontwerp gebruik ik dit ontwerp, dit heeft te maken met het bloksysteem dat ik gebruik.
Een ontwerp met het basisontwerp als voorbeeld.
Maar ik mis in dit ontwerp verschillende rij mogelijkheden, goederen vervoer enz.
Het volgende ontwerp is een afgeleide van het basisontwerp.
Ook dit is het weer net niet
Het volgende baanplan is in grove lijnen afgeleid van het basisontwerp, alleen zijn nu de keerlussen anders van vorm.
Dit ontwerp is wat beter, allen zijn de stations sporen te massief (teveel station sporen.)
Ik kom er niet echt meer uit
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen, om een goed baanplan te kunnen ontwerpen.
Mocht er meer informatie nodig zijn hoor ik het wel.
grt Paul