Van het weekend toch nog het een en ander aan de baan kunnen bouwen.
We hebben de plaat voor het zichtbare gedeelte (tijdelijk), deze is gewoon afneembaar en wordt met blokjes op de plaats gehouden.
Daarnaast hebben we de traces achter op de baan vast gezet zodat het stijgende spoor ook vastgelegd is.
Dit wilde ik graag klaar hebben zodat ik de helling kon testen met diverse loks!
De helling is zo'n 4.5%. Dit is inderdaad een fors percentage. Maar aangezien de maximale lengte van een trein niet meer als 4 rijtuigen zal zijn, en ik simpelweg geen extra ruimte vrij wilde maken voor gecomliceerde helixen, moet ik het er mee doen.
En over het algemeen geeft dit geen problemen. Ik heb 5 roco hechtrijtuigen neer geknald en ben gaan kijken met diverse loks of ze omhoog kwam.
Dus als eerste heb ik de loks geprobeerd waarbij ik al problemen verwachte. En daarom begonnen met de 023(FLM) er voor.
En inderdaad hij tild zn tender al op in r2 bochten dus ik verwachte al niet veel van de helling. Uiteindelijk met veel moeite kwam hij met 3 rijtuigen boven. Deze lok ga ik dus nog een keer goed nakijken.
Daarna de 38(flm digi startset) ervoor. Deze deed het iets beter als de 23 en kwam met moeite met vier rijtuigen boven. Hier slipte de aandrijving erg van door dus misschien dat een beetje lood hier nog wat kan betekenen.
Voor de grap heb ik toen een Br81(flm) voor de 5 rijtuigen gegooid, dit kleine kreng blijkt gewoon net zo sterk als de 38. Dus niks mis mee.
Toen nog even een E44(flm) geprobeerd en deze had ook wat moeite maar kwam wel met 5 wagons boven.
Een br212 (FLM), V200(roco), BR78(flm), BR62(flm) en BR65(flm) reden zonder enige moeite zo de helling op.
Ook heb ik de Et87 van trix er op gezet en gekeken hoe die het deed. Die kwam wel boven maar met de aandrijving toch nog flink slippend.
Hier moet nog even naar gekeken worden. want soms op wissels en bochten doet hij dit ook.
Even 3 snelle foto's:
2 plaatjes moeten nog ff verbouwd worden, past niet kwa hoogte...
![Afbeelding](http://s23.postimg.org/fji5swjln/DSC_0172.jpg)