Duisburg-Beksheim
Re: Duisburg-Beksheim
Komt voor de bakker, boys!
@Bart: nee, het zijn 2 decoders in hun originele verpakking!
@Bart: nee, het zijn 2 decoders in hun originele verpakking!
Re: Duisburg-Beksheim
Je foto's verbazen mij iedere keer weer
Het blijft echt een geweldige baan. Uiteraard ook de foto kunsten doen een hoop
Het blijft echt een geweldige baan. Uiteraard ook de foto kunsten doen een hoop
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Duisburg-Beksheim
paar class 58, 66 en 43 jeroen is dat niet leuk
ps dat verhaal van je servo's. Wim heeft mij een tijdje ge adviseerd om alle SS op een aparte eigen stroom kring te hangen met 10v spanning. bracht bij mij de storingen terug van elke 5 minuten tot 1 x per half uur en dat kreng ga ik van de week even vervangen door een nieuwe.
gr. M.
ps dat verhaal van je servo's. Wim heeft mij een tijdje ge adviseerd om alle SS op een aparte eigen stroom kring te hangen met 10v spanning. bracht bij mij de storingen terug van elke 5 minuten tot 1 x per half uur en dat kreng ga ik van de week even vervangen door een nieuwe.
gr. M.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Duisburg-Beksheim
Ik heb de storende Uhlenbrock-decoder alsmede mijn twee Servoswitches nu aan de 'lampjesvoeding' van 16V wisselspanning gehangen ennn.....alle troubles waren de wereld uit. Even better: ik hoef nu ook niet elke keer de wissels te laten initialiseren na een Koploper-noodstop. Gewoon BAM doorkarren met die handel. En de noodstop grijpt enkel in bij een ontsporing van een nukkig karretje....
-
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: Duisburg-Beksheim
Yo J,
Gave foto's en een schitterende aanwinst!!
Gr. Chris
Gave foto's en een schitterende aanwinst!!
Gr. Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Re: Duisburg-Beksheim
Op verzoek dus even iets anders op de foto gezet, behalve enkel treinen. Dat was een beetje de algemen teneur hier, zo leek het Gekkigheid. Blijf rustig verzoekjes indienen, ook qua treinsamenstellingen o.i.d. . Binnen wat haalbaar is kijk ik dan voor een leuk fotootje om hier te posten.
Ik verzand altijd in nodeloos geouwehoer. Ik zei dus foto's van andere dingen, en die gaan we dan nu bekijken....eindelijk.
La centre! Oui, aujourd'hui avec Ferrari! Natuurlijk wel voor de hoerentent, want gezien het modale inkomen van de gemiddelde Beksheimer zul je een Ferrari niet veel aantreffen in deze achterstandswijk. Ik betwijfel echter of het allemaal kosher en zuivere koffie is.....de madam achter de ramen lijkt ook zo uit het Oostblok weggeplukt, dus voor wat plezier hoef je hier vast niet al teveel pegels moeten lappen....en dan toch Ferrari rijden? Is dit gewoon een klant of wellicht de bak van de baas? Zou die hoge energierekening enkel van de rooie lampen komen? Hmm....
Hoe dan ook, alles zit wel lekker dicht bij het station. Lekker centraal (en lekker veilig als je kijkt hoe de Nederlandse machinisten dat in België menen te moeten aanpakken met die goederentreinen!)(ja, hier post ik 'm lekker wel....op 'dat andere' forum zou er moord en brand worden geschreeuwd en krijg ik 39 weken een ban op mijn account ). Anyhow, we zien het gezellige hoekje als zodanig besproken hierboven. De Ferrari F40 wordt even nader bestudeerd door een.....mjah, allochtoon?! Op Gleis 2 is net de hypermoderne, comfortabele en luxe S-Bahn vertrokken voor een reisje naar de volgende luxe villawijk.
Ik zoom wat in, en speel wat met de belichting van de camera. Het treinverkeer gaat onder Koploper rustig door. De S-Bahn is de hoek nog niet om of een andere Regio-combinatie met de 111 rolt al binnen op hetzelfde spoor. Aan de seinen te zien mag er al wel wat vertrekken op het naastgelegen spoor. En ja, voor de puristen: het uitrijsein voor 2 staat aan de verkeerde kant, en dat is correct opgelost met zo'n schaakbord op de originele plek van het sein. Helaas zijn er nog geen seinbruggen van Viessmann voor spoor N voorhanden. Hans, doe er wat aan!!
Het hele idee van over de sporen heen fotograferen bleef even hangen.....en dus hatseklats de camera opgesteld bij de windmolen. Zoomen en klikken maar. BR 146-017-9 dendert met 120 km/h door de wissels richting de Ruhrbruggen om nog wat van de dienstregeling van zijn REx te maken.
En als laatste foto een verzameling bovenleidingsdraden, wissels, seinen en een snufje trein. Bitte sehr!
Jojo,
J.
Ik verzand altijd in nodeloos geouwehoer. Ik zei dus foto's van andere dingen, en die gaan we dan nu bekijken....eindelijk.
La centre! Oui, aujourd'hui avec Ferrari! Natuurlijk wel voor de hoerentent, want gezien het modale inkomen van de gemiddelde Beksheimer zul je een Ferrari niet veel aantreffen in deze achterstandswijk. Ik betwijfel echter of het allemaal kosher en zuivere koffie is.....de madam achter de ramen lijkt ook zo uit het Oostblok weggeplukt, dus voor wat plezier hoef je hier vast niet al teveel pegels moeten lappen....en dan toch Ferrari rijden? Is dit gewoon een klant of wellicht de bak van de baas? Zou die hoge energierekening enkel van de rooie lampen komen? Hmm....
Hoe dan ook, alles zit wel lekker dicht bij het station. Lekker centraal (en lekker veilig als je kijkt hoe de Nederlandse machinisten dat in België menen te moeten aanpakken met die goederentreinen!)(ja, hier post ik 'm lekker wel....op 'dat andere' forum zou er moord en brand worden geschreeuwd en krijg ik 39 weken een ban op mijn account ). Anyhow, we zien het gezellige hoekje als zodanig besproken hierboven. De Ferrari F40 wordt even nader bestudeerd door een.....mjah, allochtoon?! Op Gleis 2 is net de hypermoderne, comfortabele en luxe S-Bahn vertrokken voor een reisje naar de volgende luxe villawijk.
Ik zoom wat in, en speel wat met de belichting van de camera. Het treinverkeer gaat onder Koploper rustig door. De S-Bahn is de hoek nog niet om of een andere Regio-combinatie met de 111 rolt al binnen op hetzelfde spoor. Aan de seinen te zien mag er al wel wat vertrekken op het naastgelegen spoor. En ja, voor de puristen: het uitrijsein voor 2 staat aan de verkeerde kant, en dat is correct opgelost met zo'n schaakbord op de originele plek van het sein. Helaas zijn er nog geen seinbruggen van Viessmann voor spoor N voorhanden. Hans, doe er wat aan!!
Het hele idee van over de sporen heen fotograferen bleef even hangen.....en dus hatseklats de camera opgesteld bij de windmolen. Zoomen en klikken maar. BR 146-017-9 dendert met 120 km/h door de wissels richting de Ruhrbruggen om nog wat van de dienstregeling van zijn REx te maken.
En als laatste foto een verzameling bovenleidingsdraden, wissels, seinen en een snufje trein. Bitte sehr!
Jojo,
J.
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
Re: Duisburg-Beksheim
Thanks mate
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Duisburg-Beksheim
Prachtig, die telelensfoto's. Heel mooi effect. De baan komt helemaal tot z'n recht zo.
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Re: Duisburg-Beksheim
Die 3e foto springt er voor mij wel uit: geweldig!
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Re: Duisburg-Beksheim
Kijk dat zijn de foto's.
ben toch elke keer verbaasd dat je dit kunstwerk, in bekant, een jaar gebouwd hebt.
gr. Ron.
ben toch elke keer verbaasd dat je dit kunstwerk, in bekant, een jaar gebouwd hebt.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Duisburg-Beksheim
Het zijn inderdaad weer hele mooie foto's.
Groeten,
William
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Duisburg-Beksheim
Mooie hatseklats foto's Jeroen
mvg Sjaak
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Duisburg-Beksheim
Hoppa! Wat een commentaren zeg. Thanks!
@Ron,
Ja, was wel beetje doorklussen, maar ik heb afgezien van de meest rechter module nergens haast gehad. Ik ben die overigens aan het herinrichten op het moment. Wil iets meer bebouwing en misschien pas ik de (verborgen) wisselstraat nog wat aan voor een betere doorstroming.
@Ron,
Ja, was wel beetje doorklussen, maar ik heb afgezien van de meest rechter module nergens haast gehad. Ik ben die overigens aan het herinrichten op het moment. Wil iets meer bebouwing en misschien pas ik de (verborgen) wisselstraat nog wat aan voor een betere doorstroming.
Re: Duisburg-Beksheim
Mijn idee ookevo schreef:Die 3e foto springt er voor mij wel uit: geweldig!
Groet van Frank
-
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
- Locatie: Enschede
Re: Duisburg-Beksheim
Hallo Jeroen
Je hebt echt 2 rechterhanden qua bouwen en fotograferen het ziet er goed uit.
groeten Wim
Je hebt echt 2 rechterhanden qua bouwen en fotograferen het ziet er goed uit.
groeten Wim
Re: Duisburg-Beksheim
G'morning,
Gisteren weer eens even lekker kunnen rijden met de hele handel. De -ik heb het al vaker gezegd- servo's die wel eens voor troubles zorgden dus aan de vaste voeding gehangen en hoppakee. Geen zenuwachtig gedoe meer en geen initialisatie van alle wissels na een Koploper-noodstop. Goed, er hapert wel eens iets vanwege vui of er loopt wel eens een wagon uit de rails onder invloed van de vaak lange slepen. Maar dat was het dan wel.
De Taurus heb ik maar eens voor containertrein nummer 3 gehangen. Blijft een leuk en kleurrijk geheel.
Containertrein nummer 1 is de titel dan maar voor de Class 66. Die zeilt hier net de bocht om onder het snelwegviaduct.
......en van boven de bruggen genomen....
Koploper laat weer eens gezellig zo'n flut-S-baantje stoppen bij het perron.
Nog één overview fotootje dan maar van de wisselstraat.
We variëren weer door met andere treinen(samenstellingen ). Vanmiddag weer.
Grtz,
J.
Gisteren weer eens even lekker kunnen rijden met de hele handel. De -ik heb het al vaker gezegd- servo's die wel eens voor troubles zorgden dus aan de vaste voeding gehangen en hoppakee. Geen zenuwachtig gedoe meer en geen initialisatie van alle wissels na een Koploper-noodstop. Goed, er hapert wel eens iets vanwege vui of er loopt wel eens een wagon uit de rails onder invloed van de vaak lange slepen. Maar dat was het dan wel.
De Taurus heb ik maar eens voor containertrein nummer 3 gehangen. Blijft een leuk en kleurrijk geheel.
Containertrein nummer 1 is de titel dan maar voor de Class 66. Die zeilt hier net de bocht om onder het snelwegviaduct.
......en van boven de bruggen genomen....
Koploper laat weer eens gezellig zo'n flut-S-baantje stoppen bij het perron.
Nog één overview fotootje dan maar van de wisselstraat.
We variëren weer door met andere treinen(samenstellingen ). Vanmiddag weer.
Grtz,
J.
Re: Duisburg-Beksheim
Vandaag naast enkel gereden (860+ Koploperkilometers zonder noemenswaardig gezeik!)(al weet ik niet of dat veel is.....maar een paar uur draaien levert dit op) ook weer eens 'iets' gedaan. Bij een beetje rommelen laatst kwam ik wat doosjes tegen van -klaarblijkelijk- mijn zware-lastwagons. Er kwamen dankzij die krenten van Roco wat losse onderdelen bij die je er nog op kon zetten. Nou, leuk klusje dus. Nu enkel nog verouderen. Voilá!
.....links mét, rechts zonder. Zonder wat? Rongen, remdraaiwielblablablaweetikveel en een of ander hekje voor boven de buffers aan één zijde.
En op de baan ermee!
Als trekkracht koos ik vandaag voor deze vers samengestelde staaltrein de Baureihe 139. Die had ik toch net aan een uitgebreide schoonmaakbeurt onderworpen dus on stage met dat hok!
Volledig ad random wordt hij nu de opstelsporen op gedirigeerd. De rest van de trein bestaat uit zeilwagons, schuifdakwagons, 2 bakwagons waar ik van die ouwe staalrommel in wil doen en nog één zware-lastwagons. In nerdtaal: Saharammimsssssss, Blanaaladinnnss, Eaaköfssdos en nog één Sammmsramadabamms. Juist. Daar begin ik dus niet maar niet aan.
De 189 sleurt alweer een tijdje de ertstrein rond. Hier een close-up van die wagons. Pijnlijk duidelijk helaas de buffers en de niet geringe afstand tussen de wagons. Ja, er zijn manieren om dit anders te doen maar die gaan pas in zodra de baan in Lochem is geweest.
Was dat ooit niet zo'n thema van Trix, vom Erz zu Stahl? Welnu, Beksheim regelt alles vandaag!
Alstublieft!
J.
.....links mét, rechts zonder. Zonder wat? Rongen, remdraaiwielblablablaweetikveel en een of ander hekje voor boven de buffers aan één zijde.
En op de baan ermee!
Als trekkracht koos ik vandaag voor deze vers samengestelde staaltrein de Baureihe 139. Die had ik toch net aan een uitgebreide schoonmaakbeurt onderworpen dus on stage met dat hok!
Volledig ad random wordt hij nu de opstelsporen op gedirigeerd. De rest van de trein bestaat uit zeilwagons, schuifdakwagons, 2 bakwagons waar ik van die ouwe staalrommel in wil doen en nog één zware-lastwagons. In nerdtaal: Saharammimsssssss, Blanaaladinnnss, Eaaköfssdos en nog één Sammmsramadabamms. Juist. Daar begin ik dus niet maar niet aan.
De 189 sleurt alweer een tijdje de ertstrein rond. Hier een close-up van die wagons. Pijnlijk duidelijk helaas de buffers en de niet geringe afstand tussen de wagons. Ja, er zijn manieren om dit anders te doen maar die gaan pas in zodra de baan in Lochem is geweest.
Was dat ooit niet zo'n thema van Trix, vom Erz zu Stahl? Welnu, Beksheim regelt alles vandaag!
Alstublieft!
J.
Re: Duisburg-Beksheim
En hartelijk dank maar weer!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Duisburg-Beksheim
top weer. en 860 km is niet verkeerd hoor, ik kan op mij baan als er niets stil valt ( en dat wordt steeeeeeds minder ) rond de 250/ 300 per uur doen en dat is dan afhankelijk hoeveel ik er tegelijk laat rijden. nu gemiddeld 7.
gr.
M.
gr.
M.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Duisburg-Beksheim
Ik zal eens kijken wat het per uur is. Zal ook wel iets in die richting zijn......maar bij mij rijden er 4, max 5 en dat is aardig kortstondig. Lange einden heb ik niet, maar er beweegt genoeg zo tijdens het rijden!
Re: Duisburg-Beksheim
Meer bier dan kun je langer in je stoel blijven zitten Jeroen
En natuurlijk genieten van je kunststuk
mvg Sjaak
En natuurlijk genieten van je kunststuk
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093