Nou, of een B op z'n kant eigenlijk...Zaunkönigs Bahn schreef:Ehhh, Uhhh, waar heb jij schrijven geleerd? Okay, een soort 8. Ik bewonder je fantasieDetlev schreef: Als je dan nog eens naar je tekening kijkt maar alle wissels wegdenkt, dan heb je eigenlijk een soort 8.
Nee, want je rijdt digitaal. Dus reageren die treinen niet op een ompoling.Zaunkönigs Bahn schreef:Waarschijnlijk niks, tenzij er twee treinen tegenovergesteld de opstelsporen oprijden, denk ik....Detlev schreef: Wat is er tegen om alle opstelsporen tegelijk om te polen?
Over die eerste geloof ik, maar het geldt voor al je tekeningen met die drieweg-als-Y-wissel. Ik zeg niet dat het bedradingsschema eenvoudig wordt (want je moet al je blokken aftappen van je keerlusmodule), maar het geeft je wel alle ruimteZaunkönigs Bahn schreef:Okay, ehhh, over welk schaduwstation heb je het? Ik heb vier verschillende versies getekend.Detlev schreef:Dan maak je dus drie 'blokken' (waar een heleboel andere blokken in kunnen zitten) die je laat ompolen door de schakeling.
Oftewel: Maak eerst een tekening waar je alle splitsingen uithaalt die later weer op hetzelfde spoor uitkomen. Bedenk daar de schakeling voor. En voeg dan pas weer de opstelsporen toe.
Overigens: Als je alles ff ombouwt naar Dinamo ( ) dan hoef je helemaal geen keerlusmodule te gebruiken!