Beste modelbouwers, een update na erg lange tijd afwezig te zijn geweest. (inmiddels baard van 1 m
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
) Inmiddels is mijn werk veranderd, zijn de drukke en koude tijden bijna achter mij en heeft de baanbouw lange tijd stil gelegen
Maar een update is om nieuwe dingen te vertellen en te laten zien, dus bij deze hou ik op met jammeren
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
en schrijf mijn verhaal:
Aldus de update, Omdat ik de afgelopen tijden wel een aantal keren naar beurzen ben geweest en daar veel ideeën heb opgedaan, is er het een en ander veranderd aan baanplan, spoor lay-out en uiteindelijk scenery. Omdat er redelijk wat veranderd is zal ik even kort een nieuwe introductie van mijn modulebaan gegeven zodat het misschien wat duidelijker is wat er allemaal veranderd is/ bijgekomen.
Introductie:
“Bunnich” zal een modelspoorbaan worden die “fictief” in Duitsland zal liggen en zal afspelen in tijdperk 4/5/6. Het dorpje zal een oud uiterlijk krijgen (tijdperk 3/4) en ook het bedrijventerrein bestaat al een eeuwigheid. Om toch mee te kunnen in de moderne industrie wordt het dorp nu volop gemoderniseerd om zo de industrie aantrekkelijk te houden. Vlak naast het stadje zal een doorgaande lijn liggen (parade spoor)
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
waar nu en dan goederen treinen overheen denderen naar een groter industriegebied verderop in het land (wellicht volgende project). Het hele landschap zal voorzien worden van omliggende bergen met hier en daar een riviertje/ slootje. Ook zal er naast het dorp op de meest rechtse module elektriciteit gewonnen worden d.m.w. water, een stuwdam dus! Om de meest linkse module is de snelweg gelegen welke ook naar een grotere stad zal leiden. De doorgaande lijn zal voorzien worden van bovenleiding (viessmann) en ook het station wat in het dorp ligt zal voorzien worden van bovenleiding zodat het pendeltreintje voor de arbeiders er kan komen. Op technische vlakken zal de baan voorlopig uit 3 modules bestaan en zal alles analoog aangestuurd worden, dit was geloof ik bij mijn eerste idee ook zo, daarin dus niet veel veranderd.
Hieronder is een afbeelding te zien van het voorlopig spoorplan (kan altijd nog veranderen
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
). Dit heb ik gedeeltelijk opgezet met anyrail en verder met de hand uitgewerkt. Het schaduwstation zal zich grotendeels onder de berg bevinden. Om dit goed toegankelijk te houden moet ik nog hier en daar wat aanpassingen maken aan mijn plannetje.
Voorlopig baanplan:
M.b.t. het bouwen zijn er niet veel nieuwe dingen bijgekomen, heb de elektronica aangesloten aan de onderkant en een het achterpaneel en zijpaneel voor de toekomstige berg gemaakt. Eerst volgende klusje zal de overgang van de modules worden kwa rail overgangen, maar ook elektronica verbinden d.m.v. stekkerverbinding. Vervolgens bedieningspaneel bouwen (deze komt aan middelste module te hangen) en module 2 met elektronica voorzien.
Bouwwerkzaamheden:
Groetjes,
Thomas