Hookyville op weg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4095
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Hookyville op weg

Bericht door Ad_M »

Wordt een mooi "plantsoentje" Martin
Nu alleen nog een woef met zijn poot omhoog als het zo klaar is :D

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Een woef met z'n poot omhoog heb ik nog niet, maar wel genoeg andere mensen en bankjes voor de oude maffiabaasjes van Hookyville, :P .

De hoekjes en dwarsverbindingen in de middenstrook met bomen zijn inmiddels aangebracht. Op onderstaande foto, waar het voetpad inmiddels een basiskleur heeft gekregen, is de structuur duidelijk zichtbaar. De gaatjes geven immers aan waar de bomen straks komen te staan.

Afbeelding

Hier zijn we al een stapje verder. De eerste weathering van de stoepen is inmiddels gedaan. Er komt nog een tweede laag en dan wordt er ook wat onkruid en rotzooi op de stoep aangebracht. Maar voor die ronde gaat de plaat op zijn kant en ga ik wat bindruggen aanbrengen en de straatverlichting, voor zover er nu lantaarns staan, aansluiten.

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4660
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hoontje »

Ziet er weer mooi uit Martin!
Het wheateren, gebruik je zo'n poeder of de wash methode. (ben even kwijt hoe dat heet met zwart-water verf)

Groet,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Het is in elk geval met sterk verdunde zwarte verf gedaan. Is dat niet een wet wash?
Laatst gewijzigd door Hookies op 18 mei 2013 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Vandaag wat aan de onderkant van de stadplaat gewerkt. Met hete lijm en wat schroefjes bindruggen vastgezet. Daar gaan straks de draadjes van de verlichting doorheen lopen. Op de foto nog niet zichtbaar, maar één soldeerprint voor de straatverlichting is al op z'n plaats gezet en de zes straatlantaarns doen het. Dit weekend ook nog twee andere soldeerprints aanbrengen en dan doen alle straatlantaarns, die ik tot nu toe heb kunnen plaatsen, het.

Afbeelding

Vandaag kwam ook nog een pakje van Jaap. Drie extra bomen voor de andere kant van de bomenrij (na de kruising dus), aarde en wat graspollen om straks een mooi bloemenperkje van te maken.

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Toch weer een heugelijk moment in Hookyville. De drie soldeerstrips onder de plaat zijn met elkaar verbinden door een tijdelijke soldeerstrip van drie. Straks heb ik voor alle straatlantaarns wellicht een stripje van vijf nodig, zeker als die lantaarns op de stijgende straat module er nog aan gekoppeld gaan worden. Daar moet ik nog wel even een stekkertje voor hebben. In elk geval branden er nu dertien straatlantaarns in Hookyville Zentrum. De stijgende weg module is niet aan het geheel gekoppeld, want die staat nog gewoon op de treintafel zelf.

Voorlopig zal er weinig gebeuren qua straatverlichting. De lantaarns zijn op en even een serie nieuwe aanschaffen is er voorlopig niet bij, want het geld is op. Maar ik kan de bomen en de perkjes wellicht gaan inrichten. Of ik ga alvast wat verlichting aanbrengen in de panden.

Genoeg woorden, ik laat de foto's maar voor zich spreken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag of morgen schiet ik 's avonds als het donker is nog een paar sfeerplaatjes.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

j-eroen
Berichten: 204
Lid geworden op: 14 mar 2012 11:41

Re: Hookyville op weg

Bericht door j-eroen »

het begint al een mooi stukje stad te worden!


groeten,
Jeroen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Nachtfoto's maken met straatverlichting aan, is een lastige klus. Althans voor mij. Het lijkt wel alsof het licht enorm fel is, maar de foto's vertekenen dat beeld behoorlijk. Ik heb er toch twee gevonden die ik nog wel kan plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

richard7877
Berichten: 1401
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43

Re: Hookyville op weg

Bericht door richard7877 »

Mooie sfeerplaatjes Martin
Je stad krijgt steeds meer vorm, ziet er goed uit!

Groeten Richard


http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ooit voordat Hookyville gebouwd werd, was dit een ruw, onontgonnen gebied. Rotspartijen en hier en daar een vruchtbare strook. Daar groeide een boom en die boom staat nog steeds in Hookyville. Hij is wel wat hoger gegroeid. De boom staat centraal op een pleintje en een soort keerlus voor auto's. Die kunnen rond de boom parkeren, maar het is veel gezelliger als het markt is of wanneer de bierfeesten plaatsvinden. De boven de panden uit torende boom is hier goed te zien.

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

[Patrick]
Berichten: 327
Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
Locatie: Epse
Contacteer:

Re: Hookyville op weg

Bericht door [Patrick] »

Een stad volop in ontwikkeling zie ik. Ga zo door!

PS. wanneer is dat bierfeest?


Goed goan!
Patrick

Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Hookyville op weg

Bericht door BenQ »

Denk 16 en 17 november in Zutphen, daar zijn dan de zg bierfeesten. :lol:


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Even geen bouwupdate (stoepjes aan de achterkant van een paar panden zou het enige nieuws kunnen zijn, maar dat komt wel als de tegels geverfd zijn), maar een nieuwe aanwas, met dank aan een attente Mischa.

Van de Fleischmann TEE-rijtuigen (die iets van 2,5 tot 3 cm langer zijn dan die van Trix, waar ik er ook een aantal van heb, inclusief het panoramarijtuig) bezat ik al de Speisewagen 8162.

Afbeelding

Vandaag is deze dus aangevuld met de 8163...
Afbeelding

...en de 8169 met sluitverlichting. Zelf niet getest nog, maar volgens Mischa was die geel. Zou dat kunnen kloppen?
Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Hookyville op weg

Bericht door Overdijk »

Nee hoor, de FLM 8169 behoort gewoon rode sluitverlichting te hebben. Wel kan de oude versie van de binnenverlichting erg geel aandoen. Wellicht dat hij dat bedoelde?


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Geen idee Ron. Ik zie het wel als de wagon de baan op gaat.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Even een leescorrectie. Mischa zei dat er zo te zien wel lampjes in zaten en stroomafnemers, maar dat op zijn baan geen licht te zien was. Dat was bij mij dus ook zo. Geen licht te zien. Ga er wel even iemand naar laten kijken.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Zolderspoor
Berichten: 812
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: Hookyville op weg

Bericht door Zolderspoor »

Check eerst even of de isolaties van de wielen per draaistel aan dezelfde zijde en van de beide draaistellen tegenovergesteld zitten.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Alsof ik dat kan zien Rob. Dat gaat voor mij al te ver.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

gvandersel
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:42
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Hookyville op weg

Bericht door gvandersel »

Is vrij simpel. Op iedere as zitten twee wielen. Een van beide wielen heeft een zwarte ring rond de as (isolatie). Deze moeten per draaistel aan dezelfde kant zitten, anders krijg je kortsluiting. En als de draaistellen onder het rijtuig zitten, moeten de isolatie bij het ene draaistel aan de rechterzijde zitten en bij het andere draaistel aan de linkerzijde.
Als de beide draaistellen los van het rijtuig zijn voor beide draaistellen als ze met de koppeling dezelfde kant op staan op dezelfde wijze. Is dus vrij snel te zien.

Groet,

Gerard van der Sel.


Selectrix (RMX)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Nou, ik heb het eens even bekeken. Isolaties zijn hier grijswitte ringen, maar dat zal verder niet uitmaken. Zitten per draaistel op dezelfde wielen en als je de draaistellen met elkaar vergelijkt, zitten ze inderdaad tegenovergesteld. Aan beide draaistellen zit een oranjebruin printje/strookje dat verbinding maakt met beide assen van een draaistel. Geen idee of dat van belang is. In elk geval geen licht, dus wat zou de volgende stap dan zijn?


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Hookyville op weg

Bericht door BenQ »

Martin,
De volgende stap is vrees ik het dak er af. Dan kan je zien hoe dat er uit ziet.
Plaats ook foto's van dat printje en de binnenkant.
Bij Minitrix moet je om het dak eraf te krijgen het dak opzij duwen.
Misschien staat dit in het doosje, als die erbij zit.
Anders misschien iemand die het wel weet.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Dit is een wagon van Fleischmann, maar dat dak mag iemand anders er dan af halen. Ik weet aan de binnenkant toch van geen toeten en blazen.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

gvandersel
Berichten: 118
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:42
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Hookyville op weg

Bericht door gvandersel »

Electrische verbindingen controleren :D
Ik dacht dat ik op een van de foto's een multimeter had gezien. Ik hoop dat deze een stand heeft dat indien beide pennen tegen elkaar gehouden worden er een piep weerklinkt.
Ga met deze stand de verbindingen na:
- Ieder draaistel:
* niet geïsoleerde wiel met de printplaat
* beide niet geïsoleerde wielen een verbinding met elkaar.
- draaistel naar binnen, dakafnemen en rijtuig even op een stuk spoor zetten. Draad die vanuit het draaistel komt checken op verbinding met een van beide rails (links of rechts).
- Als dan overal verbinding is kun je kijken of je lampen (let op geen LEDs) ook doorgemeten kunnen worden in de stand weerstand meten. De weerstand kan variëren, maar zal zo rond de 200 ohm zitten. Bij LEDs in de piepstand controleren of als met de pennen op de ene manier wordt gemeten er geen piep klinkt, terwijl als de pennen omgedraaid worden er wel een piep klinkt.

Als dat allemaal in orde is zou de verlichting moeten werken. Zo niet plaats even een foto.

Groet,

Gerard van der Sel.


Selectrix (RMX)
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1469
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Hookyville op weg

Bericht door evo »

Hookies schreef:Van de Fleischmann TEE-rijtuigen (die iets van 2,5 tot 3 cm langer zijn dan die van Trix
Hoi Martin, dat komt omdat die oude Minitrix rijtuigen te kort zijn. Die hebben nooit zo bestaan. Net als bij H0 hebben ze voor de lengte een andere schaal gebruikt dan voor de breedte/hoogte. In plaats van combineren met de Flm rijtuigen kun je ze beter apart houden, dan valt dat niet zo op.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

pp4trains
Berichten: 664
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:38
Locatie: Zwolle

Re: Hookyville op weg

Bericht door pp4trains »

Zijn de wielen schoon? Anders stevig afnemen met een wattenstaafje/ wasbenzine.
Stroomafnemers schoon? Anders zelfde behandeling.

Zou je om te beginnen kunnen proberen

GRoeten,
Patrick


Plaats reactie