Hoi,
Na alle advies en goeie tips,
zijn we opnieuw aan het bedenken gegaan.
We vonden een mooi HO ontwerp en die waat aangepast naar n komen we op het volgende baanplan.
Leek ons mooi om analoog mee te beginnen waarnaar we langzaam uitbreiden naar digitaal.
Het linker hoge gelegen spoor word een bergstation.
terwijl onder het hoofdstation komt te liggen.
Graag jullie advies en evt tips of dit haalbaar en uitvoerbaar is
We horen graag van jullie
Opnieuw naar de ontwerptafel
Opnieuw naar de ontwerptafel
- Bijlagen
-
- Reinmar 3d.jpg (119.5 KiB) 2003 keer bekeken
-
- Reinmar compleet.jpg (127.38 KiB) 2003 keer bekeken
Re: Opnieuw naar de ontwerptafel
Mooi rustig (zichtbaar) spoorplan.
Veel ruimte voor scenery!
Die 4e bocht (gezien vanaf) rechts bovenin, daar ga je denk ik .......... problemen krijgen met hoogtes en kruisingen.
Is dit Scarm?
Veel ruimte voor scenery!
Die 4e bocht (gezien vanaf) rechts bovenin, daar ga je denk ik .......... problemen krijgen met hoogtes en kruisingen.
Is dit Scarm?
-
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
- Locatie: Zwolle
Re: Opnieuw naar de ontwerptafel
Hoi,
Ik stel maar weer de gebruikelijke vraag: "Waar en hoe breed had je je perrons gedacht?"
Je geeft niet aan wat je wilt uitbeelden en in welke periode, maar 165mm-rijtuigen en lange stoomloks in die krappe, zichtbare bogen zijn niet fraai. Waarom trouwens geen wisselverbinding rechts in het driesporige station? Dat vergroot de kruisingsmogelijkheden enorm. Het bergstation, feitelijk een halte, zou een tweede spoor eveneens niet misstaan.
Ik stel maar weer de gebruikelijke vraag: "Waar en hoe breed had je je perrons gedacht?"
Je geeft niet aan wat je wilt uitbeelden en in welke periode, maar 165mm-rijtuigen en lange stoomloks in die krappe, zichtbare bogen zijn niet fraai. Waarom trouwens geen wisselverbinding rechts in het driesporige station? Dat vergroot de kruisingsmogelijkheden enorm. Het bergstation, feitelijk een halte, zou een tweede spoor eveneens niet misstaan.
Re: Opnieuw naar de ontwerptafel
Hoi ,
Ik begrijp je vraag denk ik niet..
er is ruimte genoeg voor perrons in het main station ( alleen niet ingevuld nog).
We wilde graag tot en met periode 4 gaan dus stoom zou inderdaad kunnen, maar de bochten zijn niet kleiner dan R 3
( heling trouwens niet boven de 2.5 % en min hoogte verschil is 50 mm)
Je hebt zeker gelijk wat het bergstation betreft.
ik heb even wat aanpassingen gedaan.
wij wilde trouwens niet langer als evt 4 rijtuigen achter een loc zetten. dus stion leek ons lang genoeg hier voor ( of we vergissen ons hierin maar dan zou het evt nog aangepast kunnen worden)
Ik begrijp je vraag denk ik niet..
er is ruimte genoeg voor perrons in het main station ( alleen niet ingevuld nog).
We wilde graag tot en met periode 4 gaan dus stoom zou inderdaad kunnen, maar de bochten zijn niet kleiner dan R 3
( heling trouwens niet boven de 2.5 % en min hoogte verschil is 50 mm)
Je hebt zeker gelijk wat het bergstation betreft.
ik heb even wat aanpassingen gedaan.
wij wilde trouwens niet langer als evt 4 rijtuigen achter een loc zetten. dus stion leek ons lang genoeg hier voor ( of we vergissen ons hierin maar dan zou het evt nog aangepast kunnen worden)
- Bijlagen
-
- met de aanpassingen
- myphoto.jpg (115.99 KiB) 1901 keer bekeken