Sauerland baan

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
j-eroen

Re: Sauerland baan

Bericht door j-eroen »

Hallo allemaal,

Tijd voor een update. Ik heb de hele boel omgegooid. Ik was niet helemaal tevreden over het geheel. Ik had een aantal ergernissen. Ik kon geen lange treinen op de baan kwijt, en het gebouwde gedeelte leek meer op een dorp dan een stad, wat eigenlijk de bedoeling was. Ik heb dus de keuze gemaakt om het een en ander te veranderen en ben nu al meer tevreden met het resultaat.

Allereerst is de baan de helft groter geworden. De helpende hand van mijn vader en 8 meter flex later ziet het er veel rustiger uit. De treinen lopen ook veel mooier. Het station is groter geworden, gewoon gedaan met wat ik nog had aan overkappingen en gebouwen. Er kunnen nu treinen van ongeveer 80 cm staan. Er is een klein kopspoor bijgekomen voor lokaal vervoer.

De huisjes zijn zo neergezet dat het een stad moet lijken. De kerk zal door een veel groter exemplaar vervangen gaan worden.
Bijlagen
Doorkijk in het station, links het kopspoor, rechts de lange sporen
Doorkijk in het station, links het kopspoor, rechts de lange sporen
SAM_1099.jpg (89.94 KiB) 1868 keer bekeken
Het grotere station
Het grotere station
SAM_1098.jpg (116.02 KiB) 1868 keer bekeken
Overzicht met stad
Overzicht met stad
SAM_1097.jpg (109.7 KiB) 1868 keer bekeken
Overzicht van de baan
Overzicht van de baan
SAM_1096.jpg (85.32 KiB) 1868 keer bekeken

groeten,
Jeroen

Onderwerp starter
j-eroen

Bericht door j-eroen »

Ben ook al wat bezig geweest om perrons te maken. Dit is gedaan met hout. De trafo´s zijn ook opgehangen aan een plateau. Oogt veel netter. Het begin is er...
Bijlagen
de nieuwe perrons
de nieuwe perrons
SAM_1104.jpg (112.4 KiB) 1862 keer bekeken
het perron zelf
het perron zelf
SAM_1102.jpg (91.64 KiB) 1862 keer bekeken
perron van dichtbij.
perron van dichtbij.
SAM_1105.jpg (81.33 KiB) 1862 keer bekeken
Het controlepaneeltje. Er komen oude groene trix schakelaars bij voor de wissels.
Het controlepaneeltje. Er komen oude groene trix schakelaars bij voor de wissels.
SAM_1103.jpg (79.12 KiB) 1862 keer bekeken

groeten,
Jeroen

Hookies

Bericht door Hookies »

Zo heb je inderdaad wel meer een stedelijk aanzien. Wat ik me afvroeg over je perrons, komen er nog trapjes in de gaten om 'naar beneden' te gaan? Ik zie wel wat blauws, maar als dat de trap is, is het wel erg steil, maar het kan net zo goed de zijkant zijn van het perron.

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Onderwerp starter
j-eroen

Bericht door j-eroen »

Ja dat moeten trappen worden. Moet nog helemaal afgemaakt worden. Ik heb eigenlijk alleen de basis nog maar klaar van de perrons.

De op elkaar gestapelde huisje die voor het station staan moet iets van hoogbouw gaan worden. Het is zo bedacht dat het oudste deel van de stad rechts op de tafel is, en dan naar links wat moderner.

groeten,
Jeroen
Plaats reactie