Hookyville op weg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Zo, het lampje was kapot. Is gerepareerd door de technicicus van de plaatselijke dealer à 5 euro. Twee rode lampjes doen het nu goed. Schijnen wel een beetje door naar binnen, maar dat wordt wel weggewerkt als er ook interieurverlichting in gaat.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7667
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Hoi Martin ,
toch maar een curcus durf een wagon open te maken :mrgreen:
In het begin zul je wel iets verprutsen maar dat heeft de beste nog.
Meestal door de detailtekening kun je zien hoe het uit elkander moet . ;)
Het is het zelfde als toen je bij Jos zag hoe digitaal reed ,
na de hand zijn er twee banen onstaan Hookyville en sjaaks garagebaan .
Het is gewoon een proces van tijd en die heb je nog genoegd 8-)


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Vandaag dus een bouwdagje gepland, maar daar is niks van gekomen. Vanochtend misten mijn vrouw en ik geld in onze portemonnees en een tweede portemonnee van mijn vrouw was helemaal foetsie. Heel vreemd, totdat we zagen dat onverlaten gaatjes in de deur hadden geboord en vannacht tussen 12 en 7, terwijl wij in bed lagen te slapen, binnen waren gekomen en het geld en de portemonnee hebben meegenomen. Geld kun je dan nog wel mee leven (al is het klote), maar de trouwring van mijn vrouw was ook meegenomen. In elk geval politie en forensische opsporingsdienst in huis en niks bouwdag.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Zolderspoor
Berichten: 812
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: Hookyville op weg

Bericht door Zolderspoor »

Da's knap l.llig. Geld is - zoals je zei - nog tot daar aan toe, maar de trouwring is echt heel sneu.
Veel sterkte voor jullie beiden. En probeer toch het vertrouwen in de mensheid te behouden.


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Hookyville op weg

Bericht door bob vermeulen »

Dat is inderdaad erg vervelend.
Jammer van je bouwdag en ik hoop dat het snel weer een normale sytuatie wordt want het is niet prettig als je weet dat mensen zomaar je huis binnen kunnen komen.

Veel sterkte

Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4095
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Hookyville op weg

Bericht door Ad_M »

Zwaar prutt Martin :evil:
Het wordt er allemaal niet beter op zo...
Sterkte!

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4660
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hoontje »

Hey Hookies, sterkte! Hoop dat jullie je snel weer op je gemak en veilig kunnen voelen. Wat een rotsituatie.

Groet,

Hoontje


Gebruikersavatar

[Patrick]
Berichten: 327
Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
Locatie: Epse
Contacteer:

Re: Hookyville op weg

Bericht door [Patrick] »

Sterkte met die situatie.


Goed goan!
Patrick

Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Gebruikersavatar

jdoublev
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 mar 2011 09:47

Re: Hookyville op weg

Bericht door jdoublev »

Wat rot om te horen.
Sterkte en hopelijk voelen jullie je toch nog veilig in jullie woonst.

Groeten
Johan


Don't look back all the time, you might bump into something.
Hier kan je mijn baanplan vinden
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Van mijn basketbalteam had ik nog een waardebon gekregen om spoorartikelen in Amsterdam aan te schaffen. Zo gezegd en vandaag zo gedaan.

De nieuwe aanwinsten hebben vooral betrekking op de brandweer, want afgezien van een rondrijdende auto en een half afgebrand stadspand was er verder nog niet veel. Derhalve dus een brandweerkazerne, een tweede brandweerwagen en vijf spuitgasten in een doosje aangeschaft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog wat ouwelui die straks op de voetpaden langs de bomenrij gaan plaatsnemen.
Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4660
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hoontje »

Hoi Martin,

Geweldig gebouw met veel (zelfbouw) mogelijkheden! Hij staat hier ook in mijn vitrinekast. Hopelijk kan ik hem een keer ombouwen voor gebouwen op Tilburg Goederen ofzo. Wil hem niet wegdoen in elk geval!

Veel plezier met de bouw en het eindresultaat!

Groet,

Hoontje


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4095
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Hookyville op weg

Bericht door Ad_M »

Hookies schreef: En nog wat ouwelui die straks op de voetpaden langs de bomenrij gaan plaatsnemen.

Mvg,
Martin
Die hangouderen toch altijd :D

Gaat er nog wat in de hens op jou baan Martin?

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Bij deze is het niet zo goed gegaan. Er moet nog nageblust worden. Misschien kan ik een theelichtje op batterijen aan de binnenkant zetten, zodat het net lijkt alsof er nog wat brandt.

Afbeelding


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Raymond63
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 mei 2013 15:50
Locatie: Loon op zand

Re: Hookyville op weg

Bericht door Raymond63 »

Hookies schreef:Bij deze is het niet zo goed gegaan. Er moet nog nageblust worden. Misschien kan ik een theelichtje op batterijen aan de binnenkant zetten, zodat het net lijkt alsof er nog wat brandt.
LEDs met glasvezeldraadjes oid..?


voorlopig nog geen baan, want helaas geen baan..
Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1080
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: Hookyville op weg

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Hookies schreef:Bij deze is het niet zo goed gegaan. Er moet nog nageblust worden. Misschien kan ik een theelichtje op batterijen aan de binnenkant zetten, zodat het net lijkt alsof er nog wat brandt.
Goed idee, bij de Action per zes of zo. Ze hebben een onregelmatig oplicht/brand patroon, lijkt net echt dan.


Met vriendelijke groet,
Joop

Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Had vandaag plannen om flink wat aan de baan te doen, maar daar is weinig van terechtgekomen. Kwam een spoedklusje tussendoor en toen vond ik het ook wel tijd om een zakelijke facebookpagina voor Hookies Communications te maken. Gezien het warme weer van vandaag ben ik bij de computer binnen ook beter af dan op zolder. Maar om niet helemaal niks gedaan te hebben, ben ik maar wat stoepranden en hekjes gaan verven. Droogt als een tierelier, dus morgen scheidingen aanbrengen voor de trottoirranden en dan kan dat zo de baan op als het weer wat koeler is daar.

Wel een fotootje, maar spannend is het natuurlijk allemaal niet.

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Vanmiddag heeft de brandweer in samenwerking met de politie de binnenstad van Hookyville afgegrendeld. Niemand mocht er meer in.

Afbeelding

De gemeentewerken zijn namelijk begonnen met het aanleggen van de stoepranden. Blijkbaar heeft iedereen regenverlet, want men is allemaal de kroeg in gevlucht.

Afbeelding

Het afgrendelen van de binnenstad leidde overigens tot bijzondere taferelen, want de vrachtwagen rechts op onderstaande foto heeft het wel erg lastig.

Afbeelding

Zoals de luchtfoto hierboven al liet zien, zijn de stoepranden aan deze kant al geplaatst.

Afbeelding


Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1219
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Hookyville op weg

Bericht door william »

Martin,

dat ziet er mooi uit zo met die stoepranden.

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7667
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Mooi Martin die stoeprandjes ,nu nog de Preisers op de stoep en straat .
Het word steeds levendig :o


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Tussen de bedrijven door toch nog wat verder kunnen gaan met de stad. Rond de voetpaden op het midden - langs de bomenrij - zijn nu ook stoepranden aangebracht. Tevens is er een dubbelzijdige lantaarn geplaatst aan de kopse kanten van dit middendeel. Dat is de eerste stap om spookrijders te vermijden. Verkeersborden moeten later de rest doen. De lantaarn aan de voorzijde en de bomen gaan er binnenkort weer even uit om aarde, planten, wildgras en hekjes te plaatsen.

Foto's laten zien hoe het aan het worden is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoewel er straks weinig van te zien is, hebben de bewoners van een aantal panden toch aangegeven dat zij aan de achterkant van hun panden een nette stoep willen hebben en ook wat stukjes groen. De eerste aanzet is al gegeven. Overigens moet er ook nog ergens een schoorsteen recht worden gezet.

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Paul B
Berichten: 554
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:00

Re: Hookyville op weg

Bericht door Paul B »

Erg mooi, Martin! Wordt nog een heel gepruts om alle voetgangers te plaatsen :)


Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4660
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hoontje »

Hey Martin,

ziet er mooi uit hoor! Een echte stad! :)

Groet,

Hoontje


Gebruikersavatar

Gerhard
Berichten: 452
Lid geworden op: 09 jun 2013 15:16

Re: Hookyville op weg

Bericht door Gerhard »

Mooi geworden Martin! de mensen mogen naar buiten komen ;) :)

Gr. Gerhard


Gr. Gerhard

Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Dat moet wel te doen zijn met de bevolking. Alle huizen kan ik zo van hun plek halen als dat makkelijker werkt. Maar voetvolk en andere straatprularia gaat er pas komen als ik de verlichting voor de huisjes ook geregeld heb. Daarvoor moet ik de plaat nog wel een keer omdraaien om alle draden naar de juiste plekken te trekken. Pas daarna gaat er weer op de baan zelf worden gewerkt. Mooi klusje - met een benodigde hulplijn - voor in de zomermaanden.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Hookyville op weg

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Martin,

Ziet er allemaal prima uit. De bevolking mag blij wezen in deze gemeente en zo te zien luisteren ze ook wel als er een samenscholing verbod is en niet op straat mogen komen :D
Waar heb je die stoepranden van gemaakt?

mvrg bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Plaats reactie