Mijn nieuwe Aanwinst

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)

Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door Saraan »

Toch nog eens terugkomend op mijn nieuwste aanwinst, nu is ie volledig in orde. De koppelingen zijn vervangen door standaard N-koppelingen, de Amerikaanse wielen zijn vervangen door Europese, en nu ook is de beugel onderaan vervangen door een eigen fabrikaat gemaakt van een paperclip. Nu is ie gewoonweg perfect, en kan ie zonder probleem langs een perron. ;)
Afbeelding


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door Jos »

Da's mooi. Maar hij blijft lelijk :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groetjes,
Jos



Artologic
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:43

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door Artologic »

Hij verloochent zijn oorsprong echt niet, maar goed mooi functioneel is ook niet lelijk. Ga je hem nog schilderen in een iets beter kleurtje? En werkt deze dan helemaal goed?

Mvg



Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door Saraan »

Deze natte reiniger maakt prima schoon en rijdt nu overal zonder probleem over/door of onder.. Ik heb een duidelijk verschil mogen merken voor en na een schoonmaakbeurt. Ik ben bijzonder tevreden met dit ding. Uiteindelijk ga ik mijn hele schoonmaaktrein een uniform schuilkleurtje geven. Dat zal dan mijn try-out worden op het gebied van treintjes verven. Liever hierop uitproberen dan op mijn Belgische troeteldingetjes.

groeten,


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...

mmaatthhiijjss
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 sep 2009 13:33

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door mmaatthhiijjss »

hallo,

ik heb hem al een tijdje maar ik dacht laat ik het de rest van Nspoor rijdend nederland een mededelen,
ik heb een nieuwe set gekocht!
ik weet het het is een startset maar ik heb deze gekocht omdat startsets goedkoper zijn (mijn budget is niet al te groot) en ik digitaal wou gaan.
en de keuze is gevallen op:
fleischmann set 939981:
Afbeelding
een BR38 met 4 umbau wagens
het plaatje is geleend van de op het plaatje genoemde site.

Mathijs


N spoor baan 4X1 meter in aanbouw
Gebruikersavatar

RaceDuck
Berichten: 275
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:34
Locatie: Ergens tussen spoor 1 en 13 in

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door RaceDuck »

Ook ik heb weer een aanwinst, maar dan voor de site.
Het aanpassen van modellen is wederom met dank aan Nico een stuk makkelijker geworden dankzij een edit knopje naast de modellen.
Nee dat knopje zien jullie niet :D
website edit.JPG
website edit.JPG (19.44 KiB) 3913 keer bekeken


De Ns in N spoor database http://www.ns1op160.nl

Deze site is sinds 2022 in eigendom van Hans

Glaskast189
Berichten: 749
Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door Glaskast189 »

Mijn nieuwe aanwinst is :

en ng een stoomloc waarvan het plaatje steeds maar te groot kwa bestand blijft
Bijlagen
PICT0384.JPG
PICT0384.JPG (122.46 KiB) 3895 keer bekeken


Sporend online op mijn site!

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door Chris83 »

mmaatthhiijjss schreef:hallo,

ik heb hem al een tijdje maar ik dacht laat ik het de rest van Nspoor rijdend nederland een mededelen,
ik heb een nieuwe set gekocht!
ik weet het het is een startset maar ik heb deze gekocht omdat startsets goedkoper zijn (mijn budget is niet al te groot) en ik digitaal wou gaan.
en de keuze is gevallen op:
fleischmann set 939981:

Mathijs
Aha! Mooie keuze! daar ben ik ook al een tijdje aan het denken om deze set aan te schaffen, ik heb nog niks digitaals maar dat komt er zeker, ik zal pas in januarie kunnen beginnen met bouwen denk ik, mischien al met kerst :P en dan denk ik dat ik ook voor deze set ga, rails altijd wel handig. mooie digitale loc en mooie rijtuigen en natuurlijk die maus.


Groeten Chris

Glaskast189
Berichten: 749
Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door Glaskast189 »

Geld was nog niet op dus bij wentink maar effe opgemaakt.

1X treinkaartje
en wat blikjes cola 8-)
Bijlagen
PICT0203.JPG
PICT0203.JPG (121.85 KiB) 3761 keer bekeken


Sporend online op mijn site!

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door Chris83 »

Hallo vandaag heb ik me een echt ongeluk gezocht (schouder doet nu zeer) nou voor de zoveelste keer alles overhoop gehaald en eindelijk echt ik ben zo blij heb ik het gevonden!
Dit lag tussen me gitaar onderdelen en misgietsels van mijn model treinen in een niet opgeruimde werkplaats.
Ben dit al zooo lang kwijt geweest dat ik het nu toch maar hier wil posten als nieuwe aanwinsten, want zo voelt het wel.

staalwagens
Afbeelding

Tgv 6 delig
Afbeelding
Afbeelding

Dit is een echt groot wit nieuwtje, moet mij op temperatuur houden als ik aan mijn treinen baan werk.
Boven de verwarming en in deze ruimte komt het eerste gedeelte van mijn treinenbaan in de woonkamer over de hele lengte en voorbij de houten balken waarschijnlijk.
Afbeelding


Groeten Chris
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door Jeroen »

Mocht jij met die TGV door willen rijden op een franse baan, en je gaat je een land als thema gebruiken (frankrijk) én je hebt dan die staalwagons niet meer nodig......laat het mij dan even weten, dan wil ik ze wel overkopen! :)


Afbeelding

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door Chris83 »

het zal eerder andersom zijn hehe, maar er is al eens een blauw zilveren tgv op station maastricht geweest dus kan die tgv gewoon houden.


Groeten Chris
Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door Wesley »

Jeroen schreef:Mocht jij met die TGV door willen rijden op een franse baan, en je gaat je een land als thema gebruiken (frankrijk) én je hebt dan die staalwagons niet meer nodig......laat het mij dan even weten, dan wil ik ze wel overkopen! :)
Die staalwagens kwamen heus wel in Frankrijk denk ik zo... Lotharingen bijvoorbeeld, moet lukken :).

Chris, mocht je nou van die TGV af willen omdat de oranje versie misschien niet in Maastricht is geweest (weet ik niet zeker overigens, zou kunnen van wel; de 12 is immers in Nederland geweest)... dan hoef ik m niet, ik heb er al een :lol:.


Swiftly and with style !
Afbeelding

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door Chris83 »

nee nee hij gaat niet weg, was mijn eerste echte opknapper toch wel leuk het was een wrak toen ik hem kocht voor 25 gulden ooit, loopt nu weer perfect met 2 tussen wagons van een 4 wagen stel erbij, klopt wel niet helemaal maar toch leuk zo, is een Lima trouwens, maakt wel wat herrie.


Groeten Chris
Gebruikersavatar

RaceDuck
Berichten: 275
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:34
Locatie: Ergens tussen spoor 1 en 13 in

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door RaceDuck »

Rietze 16146 van de Belgische "de Lijn"
Afbeelding
http://9mm.punt.nl/upload/Rietze_de_Lijn_bus.JPG


De Ns in N spoor database http://www.ns1op160.nl

Deze site is sinds 2022 in eigendom van Hans

Nico
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 feb 2009 00:17
Locatie: Groningen

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door Nico »

Goedkope Eurospoor voor mij dit jaar :D

Eén Selectrix decoder bij Hans gekocht en nog ergens een Roco IC'tje voor 10 euro gehaald.


Gebruikersavatar

RaceDuck
Berichten: 275
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:34
Locatie: Ergens tussen spoor 1 en 13 in

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door RaceDuck »

Nico schreef:Goedkope Eurospoor voor mij dit jaar :D

Eén Selectrix decoder bij Hans gekocht en nog ergens een Roco IC'tje voor 10 euro gehaald.

Eerlijk gezegd vond ik het aanbod op Eurospoor magertjes. Leken wel minder kraampjes als anders.
En de winkeliers stonden soms in zulke kleine stands (en ook minder als anders)

Kennelijk heeft de huidige economie ook al invloed op Eurospoor (winkeliers qua stand ruimte) en voor sommige particuliere verkopers (zo noemen ze die kraampjes op eurospoor, waar al jaren menig winkelier te vinden is...) tijd om flink te verdienen

Minitrix Benelux ICR voor 69,- per stuk
Minitrix 1117 digitaal voor 350,-
Digitale Arnold mP voor 485,-

Alhoewel sommigen wel goedkoper waren
Class 66 (enkele varianten maar geen ACTS) 79,00
Tulpenlok 129,00


De Ns in N spoor database http://www.ns1op160.nl

Deze site is sinds 2022 in eigendom van Hans
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door Jeroen »

Schandalige prijzen!! :evil:

Echter zijn de tegenwoordige modellen wel goed afgeprijst. Misschien ga ik morgen (op enig aandringen van een niet onbekende N-spoorder op dit forum) ook toch maar even koekeloeren. Maar ik kom vooral om bier te drinken en köt te roepen.

Wie weet tot morgen dan.


Afbeelding

gdw1963
Berichten: 193
Lid geworden op: 17 sep 2008 16:44

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door gdw1963 »

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Dit jaar zat het voor mij weer mee ;)

3 X Roco 2325B - Open kolenwagen GTMK grijs
1 x Hobbytrain H24503 - Gesloten wagen GMS grijs
2 x Minitrix 15625 - Pieter Bon setje blauw en wit

En ja die Motorpost en Minitrix botsneus waren schandalig geprijst, maar er zaten wel nieuwe tandwielen in :o


Gerwin

Spoort NS tijdperk III
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door martinb »

Alleen 2 stukken LGB rails (sorry N spoorders......) en wat defecte bruggen uit de rommelbak op Eurospoor 2009 gekocht deze keer. Meer dan voldoende aanbod, veel te weinig centen mee. :D


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door Chris83 »

Ik heb weer wat nieuws, foto's volgen later
bij de oranjes mijn laatste hecht wagen gescoord een rooie slaapwagen, ben er erg blij mee en met doosje!
en een railpro wagon voor ballast.

bij div andere stands:
een duitse city bahn stuurstand om te verbouwen,
dubbeldekker voor de omspuiterij,
en me meest trotse aankoop is toch wel een brand bier wagon.
Ohja en nog 2 boeken waarvan nederland door de jaren heen 1948 -1986 ongeveer prachtig foto boek is dat.
RaceDuck schreef:
Nico schreef: Kennelijk heeft de huidige economie ook al invloed op Eurospoor (winkeliers qua stand ruimte) en voor sommige particuliere verkopers (zo noemen ze die kraampjes op eurospoor, waar al jaren menig winkelier te vinden is...) tijd om flink te verdienen

Minitrix Benelux ICR voor 69,- per stuk
Minitrix 1117 digitaal voor 350,-
Digitale Arnold mP voor 485,-

Alhoewel sommigen wel goedkoper waren
Class 66 (enkele varianten maar geen ACTS) 79,00
Tulpenlok 129,00
idd schandalig wilde ik voor een benelux stammetje gaan koste die dingen 65 euro per stuk! 35 euro heb ik er voor over en dan nog is dat best veel vind ik. en de nl versie blauw geel iets van 45 euro geloof ik maar wel erg veel.
ik kan je lijstje nog wel aanvullen met veel te hoge prijzen, ik denk dat het idee van "collecters item" bij sommigen te hoog in hun bol is geschoten.

Roco was lekker in de uitverkoop :) ook 2 locomotieven weer a 50 euro, maar die heb ik ditmaal laten liggen.


Groeten Chris
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door Jos »

Was toch weer een dure beurs :)

Minitrix 1221 voor de spuiterij
Arnold BR152 Railion
Minitrix BR185 R4C
2 Minitrix NS Bell containerwagens
Minitrix plan N
Fleischmann tankwagen Fina NL
Minitrix tankwagen Hoogovens groep
Setje met 3 Minitrix tankwagens van Strukton
Fleischmann set met 2 containerwagens Geest / K-Line bij de oranjes
10 Tran decoders
Handdrilboortje
en eindelijk 5 slaters muurplaten

Groetjes,
Jos



Rick
Berichten: 1666
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door Rick »

De aanwinsten van eergisteren (het is al zondag nu):

3x Kuehn N025
1x Roco reinigingswagen voor 10 euro
6 stalen vlechtmatten voor in rongenwagens
verder lag er niets leuks voor mij.


Over de prijzen: De Benelux ICR lagen er vrijdag nog voor 90 euro.


Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door Wesley »

En dat is nu juist een beetje het idee van een beurs: de handelaar is vrij om zijn prijs te kiezen. Aangezien je elk model maar één keer kunt verkopen, is een mogelijke strategie om een prijs te stellen die behoorlijk hoog ligt en voor lief te nemen dat 95% van de bezoekers zich een hoedje schrikt en gauw doorloopt. Er hoeft er immers maar één te stoppen en het bedrag wel neer te tellen, en je hebt mooi verdiend... en ik geef ze geen ongelijk, handelaren zijn immers geen filantropen. Dit werkt anders dan in een winkel, omdat daar in principe de groep potentiële klanten niet eindig is en op een beurs wel (er komen in totaal x bezoekers naar het evenement en niet meer).

Bovenstaande is vooral handig voor handelaren die geen grote naamsbekendheid hebben. Wanneer dat wél het geval is, bijvoorbeeld die handelaren die ergens in den lande een winkel hebben, of H@Ns die toch intussen ook een zeer herkenbare identiteit heeft opgebouwd met Freebit, gaat de vlieger niet helemaal op, omdat je moet waken voor het brandmerk "te duur". Als je dat op zo'n beurs opgedrukt krijgt, ben je ook in je winkel klanten kwijt en schiet je jezelf in de voet. Dus voor die categorie beurshandelaren geldt een andere optimale strategie en dat is die van een wat lagere prijszetting dan de handelaar in categorie 1. Je ziet overigens wel vaak dat gedurende de beurs de prijzen van de duursten een beetje zakken, omdat de koper hetzelfde product bij een handelaar uit categorie 2 goedkoper kan krijgen en dus massaal weg zal lopen voor alles wat de concurrent óók heeft liggen (zie het voorbeeld van Rick: van 90 naar 65). En in de laatste uren van de beurs heb je natuurlijk vaak een betere onderhandelingspositie als klant, dat behoeft geen betoog.

Modelspoor is nu eenmaal een dure hobby en ik neem een handelaar uit principe nooit kwalijk dat hij zijn winst wil verhogen. Het is altijd aan de koper zelf of hij 65 euro wil neertellen voor een rijtuig dat overigens niet meer gemaakt wordt en derhalve almaar zeldzamer gaat worden, of een mP die je al helemaal vrijwel nooit meer ziet...


Swiftly and with style !
Afbeelding
Gebruikersavatar

RaceDuck
Berichten: 275
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:34
Locatie: Ergens tussen spoor 1 en 13 in

Re: Mijn nieuwe Aanwinst

Bericht door RaceDuck »

Wesley schreef: Bovenstaande is vooral handig voor handelaren die geen grote naamsbekendheid hebben. Wanneer dat wél het geval is, bijvoorbeeld die handelaren die ergens in den lande een winkel hebben, of H@Ns die toch intussen ook een zeer herkenbare identiteit heeft opgebouwd met Freebit, gaat de vlieger niet helemaal op, omdat je moet waken voor het brandmerk "te duur". Als je dat op zo'n beurs opgedrukt krijgt, ben je ook in je winkel klanten kwijt en schiet je jezelf in de voet.
Laten we het er maar op houden dat de duur aangeboden items gezien zijn bij handelaren die elk jaar op eurospoor zijn en ook iedere keer op houten staan...
Laatst gewijzigd door RaceDuck op 25 okt 2009 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.


De Ns in N spoor database http://www.ns1op160.nl

Deze site is sinds 2022 in eigendom van Hans
Plaats reactie