Test/ winterbaantje
Re: Test/ winterbaantje
Top, ziet er leuker uit zo. Beetje speelser.
Op deze manier heeft het spoor op de wissel rechtdoor ook iets mee lengte om te stijgen nar het stationnetje
Op deze manier heeft het spoor op de wissel rechtdoor ook iets mee lengte om te stijgen nar het stationnetje
Met vriendelijke groet,
Sander
Sander
Re: Test/ winterbaantje
Denk dat het zoiets dan gaat worden. Wil niet te veel ruimte boven verliezen omdat daar het dorpje moet gaan komen.
Tussen de sporen in maak ik dan eens stuk rots, dat verklaard dat de sporen zo uit elkaar lopen.
Tussen de sporen in maak ik dan eens stuk rots, dat verklaard dat de sporen zo uit elkaar lopen.
Met vriendelijke groet,
Sander
Sander
Re: Test/ winterbaantje
Dat is een mogelijkheid. Als alternatief kun je de rechterkant van het station meer naar voren halen. Het station ligt dan schuiner en dan heb je rechts alsnog voldoende ruimte voor een dorpje.
Het wissel van de splitsing is nu erg scherp. Ik zou daar een slanker exemplaar nemen, net zoals je die in je station gebruikt.
Groet, Wim
Het wissel van de splitsing is nu erg scherp. Ik zou daar een slanker exemplaar nemen, net zoals je die in je station gebruikt.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Test/ winterbaantje
Dank voor de opmerkingen Wim.
de wissel gaat vervangen worden door een 15gr net als in het station.
Hoe het spoor exact komt te liggen bekijk ik wel tijdens het bouwen.
de wissel gaat vervangen worden door een 15gr net als in het station.
Hoe het spoor exact komt te liggen bekijk ik wel tijdens het bouwen.
Met vriendelijke groet,
Sander
Sander
Re: Test/ winterbaantje
Dan met dit hem ongeveer worden denk ik.
De plaatsing van de tunnelingangen komen waarschijnlijk net even anders maar ik kan ze in Anyrail niet halverwege een flexrail plaatsen.
Nog even een ander vraagje over Anyrail. Kan ik ergens een overzicht (boodschappenlijstje) creëren met de benodigde railstukken voor dit ontwerp?
Kan het nergens vinden.
De plaatsing van de tunnelingangen komen waarschijnlijk net even anders maar ik kan ze in Anyrail niet halverwege een flexrail plaatsen.
Nog even een ander vraagje over Anyrail. Kan ik ergens een overzicht (boodschappenlijstje) creëren met de benodigde railstukken voor dit ontwerp?
Kan het nergens vinden.
Met vriendelijke groet,
Sander
Sander
Re: Test/ winterbaantje
Ziet er goed uit Sander!
Ga je de bouwvoortgang nog in een bouwdraadje laten zien?
Anyrail ken ik niet, maar ik denk dat het wel een optie heeft met een stukslijst. Je kunt natuurlijk ook zelf even tellen, het is niet zo'n heel grote baan.
Met welk merk rail ga je werken? Minitrix als ik de wissels in het schaduwstation goed inschat?
Groet, Wim
Ga je de bouwvoortgang nog in een bouwdraadje laten zien?
Anyrail ken ik niet, maar ik denk dat het wel een optie heeft met een stukslijst. Je kunt natuurlijk ook zelf even tellen, het is niet zo'n heel grote baan.
Met welk merk rail ga je werken? Minitrix als ik de wissels in het schaduwstation goed inschat?
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Test/ winterbaantje
Wim, er komt zeker een bouwverslag (ik kijk al uit naar jullie tips). Denk dat ik voor Roco rails ga, hangt er een beetje vanaf wat ik de 23e in Houten kan vinden.
Met vriendelijke groet,
Sander
Sander
Re: Test/ winterbaantje
Hallo Sander,
Als je toch nog rails moet aanschaffen, zou ik voor Peco code 55 gaan.
Op mijn baantje gebruik ik Fleischmann Picolo in het schaduwstation, Roco in een ondergrondse keerlus en Peco 55 in het zichtbare deel.
Op de volgende foto is de overgang van Roco op Peco te zien:
Goed te zien is dat de Peco rail veel fijner is dan die van Roco. Niet alleen de hoogte van de railstaaf, maar ook de breedte. Verder zijn de dwarsliggers fijner en liggen ze dichter op elkaar.
Groet, Wim
Als je toch nog rails moet aanschaffen, zou ik voor Peco code 55 gaan.
Op mijn baantje gebruik ik Fleischmann Picolo in het schaduwstation, Roco in een ondergrondse keerlus en Peco 55 in het zichtbare deel.
Op de volgende foto is de overgang van Roco op Peco te zien:
Goed te zien is dat de Peco rail veel fijner is dan die van Roco. Niet alleen de hoogte van de railstaaf, maar ook de breedte. Verder zijn de dwarsliggers fijner en liggen ze dichter op elkaar.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Test/ winterbaantje
Wim, ik ben bekend met de verschillende rail systemen. Voor het gemak houd ik het bij dit baantje op 1 rail type. Ik denk gewoon Roco.
het baantje is bedoeld als testbaan voor de aansturing met iTrain. Om hem zo nu en dan nog een te kunnen gebruiken maak ik er een winterthema van zodat ik hem in november /december beneden kan zetten.
Mijn volgende grotere baan zal volledig met Peco rails worden gebouwd
het baantje is bedoeld als testbaan voor de aansturing met iTrain. Om hem zo nu en dan nog een te kunnen gebruiken maak ik er een winterthema van zodat ik hem in november /december beneden kan zetten.
Mijn volgende grotere baan zal volledig met Peco rails worden gebouwd
Met vriendelijke groet,
Sander
Sander
-
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Test/ winterbaantje
Sander als je in Anyrail Bestand>Info>Materialenlijst aanklikt krijg je de door jou gewenste lijst.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)