Bezoekers Station N-Spoor

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.

Spoor3b

Re: Bezoekers Station N-Spoor

Bericht door Spoor3b »

Ding dong toet toet tut tut tjoek tjoek groetjes.
Jeroen schreef:
toet en tat geluiden
Maar ish meijn kültüür oem tee tütterëh! Ish meijn trotsz alsj Türk! 8-)
Om toch nog even terug te keren. Welke opmerkingen Jeroen heb je in die 2 dagen het meest gehoord. (Of waren ze allemaal verschillend).
Laatst gewijzigd door Spoor3b op 10 jun 2017 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.

rjvanhouten

Bericht door rjvanhouten »

Marksintpancras schreef:de oudere mensen vinden het digitale kant moeilijker
Moeilijker? Wellicht. Op voortgeschreden leeftijd (ik ben 58) is het inderdaad iets lastiger om nieuwe complexe wetenschap tot je te nemen: het hoofd zít al zo vol met oude kennis en ervaring. Maar voor mezelf sprekend: ik vind het digitale modelspoorbedrijf juist fascinerend. Alle mogelijkheden waarvan ik me als jongeling een voorstelling maakte, en waarvan ik toen droomde dat ze in de toekomst technisch mogelijk zouden zijn, blijken nu werkelijkheid geworden. Misschien is het wat ingewikkelder om je al die technieken eigen te maken, doch van een beetje inspanning is nog nooit iemand dood gegaan.

Groet,
Robert Jan

WilcoV

Bericht door WilcoV »

Ik ben zelf al enige jaren de 50 gepasseerd. Digitaal moeilijker? Nee hoor, je kan digitaal net zo eenvoudig houden als je zelf wilt of net zo moeilijk maken als je zelf wilt. En uit mijn herinnering als analoog H0 rijder op jongere leeftijd kan ik stellen dat het daar al niet anders was. Ook analoog kon je zo ingewikkeld maken als je zelf wilde of zo eenvoudig houden als je zelf wilde.
Digitaal rijden met bijvoorbeeld een multimaus en wissels gewoon schakelen met ouderwetse schakelaars is niet veel ingewikkelder dan analoog rijden. In feite is je trafo dan alleen maar vervangen door de multimaus. Dus je kan het zo eenvoudig houden als je wilt of moeilijk maken als je zelf wilt.

Dan ons drukke leven. Vroeger werkte ik 36 uur (al vanaf mijn 23e jaar) en tegenwoordig werk ik, goh nog steeds 36 uur. Nee ik heb het niks drukker dan vroeger, hoewel toch een beetje. Ik heb er na mijn 27e een gezin met vrouw en 2 kids bij gekregen. Maar ach die gaan rond deze tijd weer de deur uit, dus die tijd krijg ik weer terug.

Dus helemaal eens met wat anderen stellen, je maakt het zo ingewikkeld EN zo druk als je zelf kiest. En die beurzen? Mijn vrouw is zelfs blij dat ik af en toe een dag haar met rust laat.

Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Spoor3b

Bericht door Spoor3b »

Ik denk dat analoog vs digitaal wel een steeds terugkerende discussie gaat worden. Het heeft allebei zijn voor- en nadelen.

Het geen tijd-excuus is een te gemakkelijk excuus. Als je echt graag wil dan maak je er tijd voor. Wat de hobby betreft, hou het dan gewoon simpel, een eenvoudig baantje, stekker erin en karren maar.
Het tijdstip van het evenement was ook beslist niet slecht gekozen. Het weer, ja het was wel warm maar het was ook prettig reizen. Ga je het in winter/herfst houden kan het weer heel slecht zijn haken mensen ook af. Of zit je met dikke jas, trui, fijn als je met de auto bent kan je daarin laten anders zit je daar weer mee. Bij Eurospoor heb je een betaalde garderobe. Heb ik toen ook eens gedaan. Alleen het tochtte wel in de hal, vervelend. Dus de keer daarna, jas weer mee, jas uit, jas aan...
Ik vond dit dus juist wel fijn.

spoor65

Bericht door spoor65 »

Doe mij zo`n vrouw, is daar ook een beurs voor?
hmm. ideetje, stand met dating kandidaten die het niet erg vinden dat hun man een hobby heeft. :twisted:

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Bericht door martindomburg »

Op zich wel grappig dat neem vindt dat de huidige techniek te ingewikkeld is geworden.

Vroeger (10-20 jaar geleden) was men bezig zelf complexe blok beveiligingen te maken met logisch schakelingen een relais. Hele plc modules en oude centrales werden zelfs omgebouwd.

Tegenwoordig is de hele beveiliging en kwestie van draadjes op modules aansluiten en deze koppelen aan een centrale. Technisch gezien geavanceerder maar qua uitvoering veel gemakkelijker.

Zal vermoedelijk komen dat al die complexe elektronische schakelingen met drukknoppen door ons zelf werden bediend. Nu doet de computer het voor ons en hebben we minder controle gevoel.

Dit is hetzelfde met motoren en auto's. Ik hoor mijn ouders nog zeggen, vroeger was als degelijker. Uhu met de huidige generatie voertuigen is het onderhoud minder, bedrijfszekerheid groter en de producten sterker......

Is wel leuk ook eens bij stil te staan als men zegt dat vroeger alles beter was :)

PloFsky

Bericht door PloFsky »

Rob Fongers schreef:Beste mensen,
Adverteren in bladen is kostbaar en m.i. achterhaald. Het is hier veelmeer de vraag hoelang de bladen nog het hoofd boven water kunnen houden. Op het WWW is veel meer, actuelere en gedetailleerde informatie te krijgen. Jammer? ja en nee maar is wel realiteit, Dag-, week- en maandbladen gingen hun voor. Heb al benzine stations gezien waar geen lectuurhoek /schap meer is, zegt genoeg me dunkt. Bruna's die 1 voor 1 omvallen etc.
Mijn vrouw zit in het transport van week- en maandbladen, al ruim 13 jaar. In principe waren er 2 grote uitgevers die transport
hiervan wilde maar vanwege de terugloop in deze sector zijn ze gaan samenwerken. Voor mijn vrouw betekende dit een verdubbeling
van haar bedrijf. Daarnaast komen er steeds meer andere artikelen bij die vervoerd moeten worden.

Overigens is het zo dat als ik haar meeneem naar een beurs (of winkel) ik 2x zoveel geld kwijt ben. Zij weet de leukste dingen te
vinden, vaak onder de tafels en vindt dan dat ik dat nodig heb.

Gr Pieter

Spoor3b

Bericht door Spoor3b »

Klopt hoor Martin wat je zegt. Ik ben gewoon niet erg technisch en dan wordt het al gauw ingewikkeld. Dit wordt al vroeg in de levensjaren duidelijk en zo hebben we allemaal wel een richting waar we goed in zijn. Ik had vroeger niet veel anders reageerd mochten we toen al internet hebben. Verder kan je het zo ingewikkeld maken als je wil dat klopt ook. Andere mensen vinden het gewoon leuk om op de ouderwetse manier aan allerlei knoppen te zitten.

Onderwerp starter
H@Ns
N-spoor

Bericht door H@Ns »

Hallo,
Komende is er evaluatie overleg en al genoemde punten zullen we meenemen hierin.

Wel daag ik een ieder uit die meeleest en (nog) niet gereageerd heeft dit te doen.

Wie durft!

Later deze week of er een 3e versie komt van Station N-Spoor!

Groet, Hans

https://www.n-spoorstore.nl/nl N-Spoor modeltrein toebehoren

https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders

rjvanhouten

Bericht door rjvanhouten »

H@Ns schreef:Later deze week of er een 3e versie komt van Station N-Spoor!
Beste Hans,

Ik had hier mijn loftuitingen al kenbaar gemaakt, dus wellicht ten overvloede dit Facebook-bericht.

Groet,
Robert Jan

Harri

Bericht door Harri »

Misschien is het een idee om het anders twee-jarig te doen?
Meer voorbereidingstijd voor de organisatie (wat rust geeft), en meer tijd voor deelnemers om een nieuw project te bouwen laten zien.

DB diesels, tijdperk IV

Spoor3b

Bericht door Spoor3b »

Ik denk dat dat op de vraag van Hans, hoe krijgen we meer bezoekers, niet veel uitmaakt.

Ik kan me niet voorstellen dat iedereen het even leuk en gezellig vond, maar je moet maar durven inderdaad. Mijn allereerste bericht heb ik gehalveerd want ik dacht dat vinden die mensen vast niet leuk. (Later zijn al die punten door anderen naar voren gebracht). Toen heb ik nog een hele tijd gewacht met plaatsen, (forums kennende). Toen dacht ik nu komt er vast een opmerking zoiets als "nu wordt er speciaal iets voor n-spoorders georganiseerd, weer niet goed, je hebt ook altijd mensen die zitten te klagen....wij hebben ons prima vermaakt". Maar zo'n reactie is ook uitgebleven.

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Bericht door martindomburg »

Spoor3b schreef:Ik denk dat dat op de vraag van Hans, hoe krijgen we meer bezoekers, niet veel uitmaakt.

Ik kan me niet voorstellen dat iedereen het even leuk en gezellig vond, maar je moet maar durven inderdaad. Mijn allereerste bericht heb ik gehalveerd want ik dacht dat vinden die mensen vast niet leuk. (Later zijn al die punten door anderen naar voren gebracht). Toen heb ik nog een hele tijd gewacht met plaatsen, (forums kennende). Toen dacht ik nu komt er vast een opmerking zoiets als "nu wordt er speciaal iets voor n-spoorders georganiseerd, weer niet goed, je hebt ook altijd mensen die zitten te klagen....wij hebben ons prima vermaakt". Maar zo'n reactie is ook uitgebleven.
Maar dit soort berichten dragen ook niet bij :ugeek: Dit is een constatering (soort samenvatting) van wat er op het forum gebeurd.

We willen positieve danwel negatieve kritieken horen van publiek wat geweest is en van de leden die niet zijn geweest waarom ze niet zijn geweest. Daar kunnen we wat van leren, bovenstaande opmerking draagt daar niet echt aan bij.

Groetjes

Spoor3b

Bericht door Spoor3b »

Ja, ik wilde eigenlijk mensen aanmoedigen om toch maar wat te schrijven, ook al vinden ze het moeilijk of zijn ze bang voor een reactie.

Er zijn heel wat meer meningen geplaatst dan vorig jaar maar toch ook weer niet zoveel.

Harri

Bericht door Harri »

Spoor3b schreef:Ik denk dat dat op de vraag van Hans, hoe krijgen we meer bezoekers, niet veel uitmaakt. <knip>
Zelf denk ik dat een 2-jarige beurs waar nieuwigheden te zien zijn op termijn wél meer bezoekers trekt dan een jaarlijke beurs waar telkens vrijwel hetzelfde aanbod staat (niets te nadele van de organisatie of de baanbouwers trouwens).
Het zal niet voor niets zijn dat de Autorai elke twee jaar, en Interpack zelfs elke drie jaar gehouden word.

Maar goed, in mijn idee word ik dan ook niet gehinderd door enige kennis van zaken :D

DB diesels, tijdperk IV

Spoor3b

Bericht door Spoor3b »

Ik ben vorig jaar niet geweest. Ik ga nog maar heel weinig naar beurzen of evenementen en toch zag ik veel dingen heb ik al tig keer gezien.

Wel loopt de belangstelling steeds meer terug, ik verwacht niet dat het weer erg gaat stijgen. Dus wacht je te lang is het weer minder.

Organisatorisch was het allemaal wel piekfijn maar inhoudelijk zijn er wel dingen op aan te merken maar of je daar als organisator wat aan kunt veranderen. Je kan deelnemers en handelaren toch niet allemaal selecteren, in die zin, jij trekt heel veel bezoekers of klanten dus jij mag er wel staan, jij zal vermoedelijk niet veel publiek trekken dus jij mag niet. Ik denk niet dat zoiets kan.

Heiko

Bericht door Heiko »

Ik denk dat velen, en daar ben ik er een van, de toegevoegde waarde van deze of soortgelijke beurs niet zien. Nieuwigheden zijn op het internet vaak al uitgebreid aan de orde geweest. Waarom nog een beurs bezoeken?

z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato

Spoor3b

Bericht door Spoor3b »

Maar die informatie die is er bijna niet. Ik ben met heel weinig informatie er heen gegaan. Dat is vooral de organisatorische kant, waarop dan wat forumleden enthousiast reageren, maar de kant u vraagt wij draaien daarvan is niet veel informatie. Een besluit we doen het volgend jaar weer verandert niets daaraan.

Onderwerp starter
H@Ns
N-spoor

Bericht door H@Ns »

Heren,

Duidelijk zo.

Zullen we nu anderen de gelegenheid geven!

Groet, Hans

https://www.n-spoorstore.nl/nl N-Spoor modeltrein toebehoren

https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders

Sandopie

Bericht door Sandopie »

Zou het niet kunnen dat mensen een beetje "beurs moe" beginnen te worden. Kijk voor de gein maar eens naar het aantal beursmeldingen, van alleen de afgelopen 5 maanden. hier op het forum. Ik heb geen inzicht in andermans financiën, maar ik kan een € maar een keer uitgeven.

Op zich is het lovenswaardig dat zo'n N-spoor evenement wordt georganiseerd. Ik betwijfel echter of dit levensvatbaar is. Wat is namelijk de toegevoegde waarde, op dit moment, van zo'n evenement, behoudens het product aanbod? Dit zou m.i. ook in Houten gerealiseerd kunnen worden.

Verder ben ik van mening dat een beurs organiseren in mogelijke lange weekenden not done is. Het weer speelt volgens mij een ondergeschikte rol. Veel mensen, waaronder ik, en daarom was ik er dus niet, maken gebruik van de mogelijkheid om een korte vakantie met dierbaren, in en om die weekenden, te plannen. Het argument van het tijdstip waarop de laatste Station N-spoor was gepland, namelijk vlak na ontvangen vakantiegeld, is wat mij betreft ook niet steekhoudend. Belangrijker is dat mensen ruim van te voren weten dat er iets, wat echt de moeite waard is (hoge must go factor), georganiseerd wordt, dan kunnen ze en zullen ze er, financieel, rekening mee houden.

Met vriendelijke groet,

Rinus Vos

Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.

BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Ronald2016
Contacteer:

Bericht door Ronald2016 »

Ik heb me goed vermaakt de 2 dagen. Ik heb lang zitten dubben op mijn reactie.
Ik vond het leuk dat dm-toys en piko er waren die je meestal niet ergens anders zou zien. Terwijl ik vond dat Piko meer zijn best had mogen doen om zich te laten zien dat ie er was.

Hiervan mogen meer bedrijven zijn Trix, Fleischmann, Arnold, enz
Daarnaast vond ik dat er toch wat meer handel had mogen staan, of sommige handelaren hadden meer mogen meenemen.
Misschien zijn er sponsors die willen bij springen.

Daarnaast de keuze voor de hemelvaart weekend is misschien ongelukkig gekozen.

Ik kan zeker begrijpen dat het allemaal lastig is en waarschijnlijk is geld het grootste pijn punt in dit verhaal.

Succes met de evaluatie en hopelijk tot volgend jaar.

Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

DirkH

Bericht door DirkH »

Een beetje meer reclame zou wel helpen denk ik.
Op het modelspoor magazine forum heb ik zelf een aankondiging gezet want er was niets gemeld. Zelfde verhaal op het Belgisch N forum, daar was ik redelijk laat en veel reacties waren daar dat de timing niet goed gekozen was. Hemelvaart weekeinde is traditioneel een verlengd weekeinde met de familie voor de meeste Belgen en dan zit een bezoek aan een modelspoorbeurs er niet in.

Het is een kleine moeite om lid te worden van de verschillende forums en enkele maanden voor het evenement en kleine aankondiging te plaatsen.
In modelspoormagazine kan je gratis in de kalender opgenomen worden : http://www.modelspoormagazine.be/index.php/nl/agenda Daar stond ook niets in vermeld of ik moet het hebben gemist. Misschien eens contact opnemen met de redactie van modelspoormagazine, die staan zelf regelmatig op kleinere expo/beurzen met een standje.

En waarom niet een mailing naar verschillende modelspoor verenigingen, zo bereik je direct ook veel mensen. Bv in Belgie een N spoor vereniging : http://www.n160.be/ , die hebben trouwens een mooie module baan.

Blijft nog altijd de afstand voor ons Belgen, maar met wat carpoolen is het nog altijd best te doen en heb je onderweg nog een leuke babbel als je vast zit in de file ;) .

Veel succes met de verdere organisaties.

Mvgr. Dirk

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

@de organisatie: Succes morgen met de evaluatie, persoonlijk hoop ik op een vervolg. Wat mij betreft mag het een jaarlijks evenement blijven. Ik vind het een uniek evenement waar ik graag naar toe kom. De afgelopen edities als exposant, maar ook als bezoeker zou ik er zeker naar toe komen. Een paar dingen wil ik nog mee geven:

Locatie: Prima centraal in Nederland. Dat er zelfs mensen uit Belgie graag naar toe komen vind ik echt super, respect!! Wat betreft bewegwijzering is er een simpele oplossing, paar bordjes aan lantaarnpalen en klaar. Als A3 formaat (in kleur) volstaat dan kan ik daar indien gewenst (kostenloos) in behulpzaam zijn.

Tijdstip: Tja, ik begrijp het commerciele argument wel, maar feit is wel dat veel potentiele bezoekers een gezin hebben en dat moeder de vrouw toch ook een vinger in de pap heeft mbt besteding van zo'n (extra) lang weekend. Dit moet zeker niet onderschat worden. Doordat al lang vast lag dat ik er dat weekend niet zou zijn, stond mijn komst al vast. Als dat niet zo was geweest, zou ik er een stevige dobber aan gehad hebben om toch te gaan. En ik weet dat dit voor heel veel mensen geldt. Daarnaast snap ik ook dat je naar concurerende beurzen moet kijken, er is al aardig wat te doen.Toch, als het even kan zou ik een weekend later kiezen oid. Het vakantiegeld is niet binnen een of twee weken op. ;)

Het weer zal zeker een rol gespeeld hebben in de bezoekersaantallen. Daar is echter helaas niets aan te doen. Het kan vriezen en het kan dooien zeg maar.

Wat ik zelf jammer vond is dat er te weinig animo was voor de fotografie-workshop. Vorig jaar heb ik daar aan deelgenomen en heb daar toch aardig wat van opgestoken. Misschien is een jaarlijks aanbod daarvan te hoog gegrepen. Misschien afwisselen met een andere workshop/presentatie? Ik noem maar wat hoor, maar bijvoorbeeld: Inleiding digitaal (gewoon de basics), Scenery bedenken/maken, Verouderingstechnieken, Layout-tips, (gobale) MCC-introductie, etc. Hoewel wel rustiger, van mij hoeft een workshop/presentatie niet in een apart zaaltje gehouden te worden. En het hoeft geen uren te duren, een presentatie van een (half) uur is ook prima.

Wat vorig jaar is ontstaan is dit jaar duidelijk al gegroeid. Organisatorisch beter, een groter aanbod, ik zou zeggen: graag een vervolg! :)

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Pleun

Bericht door Pleun »

Beste organisatie:
Bedankt voor het organiseren!
Ik heb me ruim 2 uur vermaakt en het was naar mijn mening een goede mix van verkoopstands en banen/demo's.
Het zal nooit naar iedereen zijn zin te krijgen zijn en de doelgroep is erg beperkt in Nederland.
Ik hoop dat er voldoende momentum is, want ik kijk uit naar volgend jaar.

spoorfreak
Kleinserie/Commercieel

Bericht door spoorfreak »

Leden van de organisatie,

Top werk verricht!

Ben nu 2x geweest met mijn zoon. Helemaal fantastisch. Ga zo door!

Als extra punt wil ik nogmaals de goede service van DTS benoemen.

Plaats reactie