Mijn nieuwe aanwinsten 2022
Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2022
Het is bij mij de laatste tijd wat stil qua vorderingen op de baan, maar heb laatst toch een model van Artitec kunnen maken. Had vaak tegen het kleine schilderwerk opgezien maar ben de laatste tijd toch aan het schilderen geslagen en dit model visserskotter heeft mij over de streep gehaald. Zit wel aardig wat uurtjes in om het zo netjes te krijgen als ik wilde, maar ben erg tevreden met het resultaat.
Voor nu zal het weer wat rustiger worden bij mij qua n spoor, hierboven de n spoor boot OP de reden van waarom het rustiger is. Een grote sleepboot welke volledig uit houte latjes (ook de romp) gebouwd word voor een familielid.
Voor nu zal het weer wat rustiger worden bij mij qua n spoor, hierboven de n spoor boot OP de reden van waarom het rustiger is. Een grote sleepboot welke volledig uit houte latjes (ook de romp) gebouwd word voor een familielid.
Is dat de Zwarte Zee?
Deze is circa 30 jaar geleden gebouwd door mijn inmiddels overleden schoonvader. Prachtig model. Daar gaan heel wat uren in zitten.
Succes!
Groet,
Rob
Deze is circa 30 jaar geleden gebouwd door mijn inmiddels overleden schoonvader. Prachtig model. Daar gaan heel wat uren in zitten.
Succes!
Groet,
Rob
Modelbaan met kopstation "Waterloo". Nederland 1945 - 2000
-
Onderwerp starter - Moderator
Hij is erg geslaagd, daar mag je trots op zijn!!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
- Forum-Beheerder
- Contacteer:
Had het al gevonden, vergeten te plaatsen. Bedankt dat het alsnog gepost wordt..Robert_N-Nm schreef: ↑03 mei 2022 05:58 Treinstellen (OBB 5145) zijn gebouwd tussen 1952 en 1957 en hebben tot 1997 dienst gedaan bij de OBB, in eerste instantie in het internationale treinverkeer (Wenen-Praag-Berlijn of Wenen-Venetie en hoogwaardige binnenlandse diensten, maar in de nadagen vooral als boemeltjes in het Weinviertel bijvoorbeeld.
MvG
Robert
Mijn nieuwe aanwinsten van vandaag op de beurs in Houten
Ook eindelijk het ÖBB bagagerijtuig gevonden, wel beschadigd maar de man vroeg er ook maar een tientje voor
Groet,
Raymond
Ook eindelijk het ÖBB bagagerijtuig gevonden, wel beschadigd maar de man vroeg er ook maar een tientje voor
Groet,
Raymond
-
Vandaag 6x terrassen met parasols binnen gekregen...deze ga ik gebruiken voor de cafés/restaurants in Echthoven
Groet,
Raymond
Groet,
Raymond
@ Wouter,
Idd
Ik moet zelf ook heel nodig maar eens een terrasje pakken
Maar ja tijd tijd......
Groet,
Raymond
Idd
Ik moet zelf ook heel nodig maar eens een terrasje pakken
Maar ja tijd tijd......
Groet,
Raymond
Ga je iets halen voor iemand anders en heb je zelf eigenlijk niets nodig.....blijft er toch weer wat aan je handen kleven
Groet,
Raymond
Groet,
Raymond
Vandaag mocht ik een cadeau uitpakken. dat was een Bisschop modelbouw DE-1. Een zeer fraai model. In dit geval ook met geluid. https://youtu.be/IBzmo1RfdNM de aandrijving is wat knarsig. te wijten aan cadanas aandrijving vermoed ik.
Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Vandaag 2 nieuwe Piko loc's binnen gekregen voor een heel mooi prijsje
Owja en een decoder voor de ns 2207
Groet,
Raymond
Owja en een decoder voor de ns 2207
Groet,
Raymond
-
Door de absurde prijzen van de benzine heb ik vandaag schandalig gebruik gemaakt van het Vrij Reizen dat mijn werkgever (NS Int.) mij iedere maand kado doet, en heb ik een rondje gedaan via Lochem.
Kreeg afgelopen week een mailtje binnen dat er nieuwe SBB Dosto's waren binnengekomen, en Hobbytrain kennende is het "Take it now or it'll be gone". Dus ben ik met een setje van 6 de deur uit gelopen met een extra 2e klas bak die ik in een andere set (met oude kleurstelling) plaats.
Ook heb ik een ICE op de kop getikt via Catawiki voor 80 euro... Ja soms heb je geluk.
Kreeg afgelopen week een mailtje binnen dat er nieuwe SBB Dosto's waren binnengekomen, en Hobbytrain kennende is het "Take it now or it'll be gone". Dus ben ik met een setje van 6 de deur uit gelopen met een extra 2e klas bak die ik in een andere set (met oude kleurstelling) plaats.
Ook heb ik een ICE op de kop getikt via Catawiki voor 80 euro... Ja soms heb je geluk.
Train Manager NS Internationaal. We bouwen aan een baan op wielen met twee gezichten. Brits deel West Coast Mainline en Zwitsers deel BLS.
Dat zijn mooie aanwinsten zeg.. en 80,- euro voor die ICE is echt een koopje!
-
Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
-
-
Allemachtig wat een sets! Dat gaat er super mooi uitzien! Lekker bezigMaartenOtto schreef: ↑21 jun 2022 16:16 Door de absurde prijzen van de benzine heb ik vandaag schandalig gebruik gemaakt van het Vrij Reizen dat mijn werkgever (NS Int.) mij iedere maand kado doet, en heb ik een rondje gedaan via Lochem.
Groet,
Ramon
Mijn modelbaan: viewtopic.php?p=254802#p254802
DIY bovenleiding: viewtopic.php?f=21&t=16415
Ramon
Mijn modelbaan: viewtopic.php?p=254802#p254802
DIY bovenleiding: viewtopic.php?f=21&t=16415
-
Weer eens bij Rob Bisschop langs gegaan en mijn bestelling DE1 & DE2 treinstellen kunnen ophalen. Kijk er uit ze op de baan te zetten volgende week
Ook een Piko G1206 op de kop kunnen tikken!
Ook een Piko G1206 op de kop kunnen tikken!
- Bijlagen
-
- E02804AD-5BC6-4210-B7CA-407143F6BBF1.jpeg (121.29 KiB) 3829 keer bekeken
Met vriendelijke groet,
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Digitaal, Z21 met Z21 App / Multimaus en iTrain
Sander
NS diesel (begin jaren 80) en wat historisch stoom (CIWL Orient Express / Pullman Express, Rheingold Express)
Na een tijdje wachten ivm niet beschikbaar vanuit de fabrikant heb ik nu toch mn Zimo programmer MXULFA binnen.
-
De nieuwe Graham Farish Class 08 Lok mogen ontvangen dit weekend. Het is het lange wachten wel waard. Rijd mooi, duidelijk geluid (28 functies) en vergeleken de oudere versies veel mooier gedetailleerd. Tzt omschilderen naar Nederlands model
De foto’s en vergelijking met de oudere versie:
De foto’s en vergelijking met de oudere versie:
- Bijlagen
-
- 53DA874A-EF77-48B7-A45F-179B4A32E5CE.jpeg (112.71 KiB) 3589 keer bekeken
-
- 234F260F-CA6E-42B4-820F-7F207AFAC302.jpeg (120.54 KiB) 3589 keer bekeken
-
- 1CF0834F-6FF9-4B7E-A327-D3A95F3F645D.jpeg (122.06 KiB) 3589 keer bekeken
Met vriendelijke groet,
Sander
Sander
Prachtig nieuw model van Graham Farish
Ik hoop dat ze ook snel leverbaar zijn hier in Nederland!!!
Ze staan al wel op de Nspoorstore site, dus er is hoop
Heel veel plezier ermee Sander!!!
Zou je er misschien een filmpje van willen maken?
Groet,
Raymond
Ik hoop dat ze ook snel leverbaar zijn hier in Nederland!!!
Ze staan al wel op de Nspoorstore site, dus er is hoop
Heel veel plezier ermee Sander!!!
Zou je er misschien een filmpje van willen maken?
Groet,
Raymond
-
Hoi Raymond,
Ik zal later vandaag proberen een filmpje te maken en op YouTube te zetten.
Met vriendelijke groet,
Sander
Sander
-
En bij deze een filmpje van de Class 08, met geluid
Ik hoop dat de link goed werkt.
Overigens: minimale radius is R2….
Ik hoop dat de link goed werkt.
Overigens: minimale radius is R2….
Met vriendelijke groet,
Sander
Sander
Wat een geweldig geluid en wat loopttie mooi!!!
Bedankt voor het maken van het filmpje
De prijs is aan de hoge kant maar ja dan heb je ook wat!
Ik begin vast met sparen
Groet,
Raymond
Bedankt voor het maken van het filmpje
De prijs is aan de hoge kant maar ja dan heb je ook wat!
Ik begin vast met sparen
Groet,
Raymond