Duisburg-Beksheim

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Thanks voor de tip! Ik denk er nog even over na, kijken waar ze goede servo's en goede decoders verkopen en dan beslis ik wat ik ga doen.

Een klein bouwweekje is weer ten einde, en morgen weer arbeideren. Daarna weer wat dagen om te klooien aan DU-Beksheim. Overigens, zonder 'C'. De reden valt wel terug te lezen, maar over met een 'C' heb ik wel degelijk nagedacht. Trouwens, niet te drinken dat bier :twisted: .

Ik heb helaas wel moeten constateren dat de stukjes hardboard onder invloed van het water+houtlijm mengsel bij de linker module overgang wel zijn gaan werken, en dat de rail van het 'oostwaartse' hoofdspoorlijn iets is verschoven. Onacceptabel natuurlijk, dus moet dat moet ik nog oplossen. Misschien dat ik de bij de rest van de overgangen de stukken hardboard eerst lak, zodat het niet meer gaat werken. Eventueel boor ik nog wat schroefjes door de dwarsliggers heen.

Dinsdag zijn we (!) weer terug, en dan gaan we weer rustig verder klooien.

Latore!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door martindomburg »

marco schreef:
Daarnaast vind ik het nadeel van de servoaandrijving dat na een noodstop de servo,s in de middenstand gaan staan, dus moeten de wissels opnieuw gezet worden anders ontsporen de treinen.Dit is een eigenschap van een servo en heeft niets met de servoswitch te maken.


Groetjes marco

Hoi Marco,

Als je het goed vind, ben ik het niet helemaal met je stelling eens. Of het in de servo zit weet ik niet zeker maar wat ik wel; zeker weet is dat het ook een instelling van de decoder kan zijn. De servo zal alleen verplaatsen als dat commando word gegeven. Bij de OC32 die ik gebruik kan je dat in de software bepalen of een servo in rust in de middenstand gaat staan of dat de servo in zijn laatste positie blijft staan. In Itrain kan ik kiezne om bij verbinding alle "magneetartikelen" te activeren. Hij zet ze dan nogmaals in de juiste stand.


@Jeroen, goed bezig man. Ziet er erg mooi uit zo met die betonnen bielzen :o

Groetjes



marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door marco »

martindomburg schreef:
marco schreef:
Daarnaast vind ik het nadeel van de servoaandrijving dat na een noodstop de servo,s in de middenstand gaan staan, dus moeten de wissels opnieuw gezet worden anders ontsporen de treinen.Dit is een eigenschap van een servo en heeft niets met de servoswitch te maken.


Groetjes marco

Hoi Marco,

Als je het goed vind, ben ik het niet helemaal met je stelling eens. Of het in de servo zit weet ik niet zeker maar wat ik wel; zeker weet is dat het ook een instelling van de decoder kan zijn. De servo zal alleen verplaatsen als dat commando word gegeven. Bij de OC32 die ik gebruik kan je dat in de software bepalen of een servo in rust in de middenstand gaat staan of dat de servo in zijn laatste positie blijft staan. In Itrain kan ik kiezne om bij verbinding alle "magneetartikelen" te activeren. Hij zet ze dan nogmaals in de juiste stand.


@Jeroen, goed bezig man. Ziet er erg mooi uit zo met die betonnen bielzen :o

Groetjes
Natuurlijk mag je het niet eens zijn martin :D
Als je mijn hele bericht had geciteerd dan had ik onderstaande niet hoeven typen :lol:
Maarrr ik heb ook geschreven dat het in combinatie met koploper geen probleem is want die zet de wissels na een noodstop weer in de goede stand.Precies hetzelfde wat jij dus ook met Itrain kunt.
Maar als je zonder computer rijd wat ik met mijn modulebaantje ook wel eens doe en er ontspoord bijvoorbeeld een trein dan krijg je een noodstop ( kortsluiting) dan vallen de servo,s terug in hun middenstand omdat de spanning eraf is gehaald door de noodstop.


Groetjes marco


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1469
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door evo »

marco schreef:Maar als je zonder computer rijd wat ik met mijn modulebaantje ook wel eens doe en er ontspoord bijvoorbeeld een trein dan krijg je een noodstop ( kortsluiting) dan vallen de servo,s terug in hun middenstand omdat de spanning eraf is gehaald door de noodstop.
Als je de spanning van een servo afhaalt, dan gaat die niet naar de middenstand, dus als dat bij jou wel gebeurt, dan is het of de decoder die dat veroorzaakt, of er staat mechanisch een kracht op het servoarmpje die hem terug naar het middenpunt brengt.
Als het 2e het geval is, dan staan jouw servos continue redelijk wat stroom te trekken en dat is er niet goed voor.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Rob Fongers »

@Marco,

Het fenomeen wat jij beschrijft is in ieder geval hier met de Servoswitch niet aanwezig. Hier blijven de wissels gewoon in de stand staan waarin ze stonden. Ook niet als de baan volledig dood gaat :shock: :shock: Net nog ff bekeken en getest.
Ik vermoed dat er iest anders aan de hand is.

ter info, de voeding van de Servoswitch geschied door een externe trafo welke eigenlijk nooit uit gaat tenzij de baan helemaal gestopt wordt.


@Edwin,

De redenatie klopt niet want als de spanning eraf is loopt ie alleen zover terug tot die spanningsloos is en dat is in ieder geval niet in de middenstand.
Afgezien daarvan zal bij spanning, zijnde mechanische blokkade en (nog) niet aan de eindstand, de servo blijven brommen.

@Jeroen,

De Servoswitch wordt niet meer geleverd :( maar er is een alternatief bij Digirails die in grote lijnen overeenkomt met de Servoswitch echter met aansluiting voor 4 servo's.


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door marco »

Ja ok de informatie die ik heb is afkomstig van wim meer kan ik er niet over zeggen.
@rob op mijn modulebaantje worden de servoswitchen gevoed gewoon via DCC dus niet met een externe trafo dat zal dan de reden zijn dat ik de wissels opnieuw moet zetten.
Maar nogmaals als je via koploper rijd is er niets an de hand.

Waarom worden de servoswitchen niet meer verkocht?
Een dealtje met digirails :?:

Groetjes marco


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Rob Fongers »

Marco,

Nee ik schrijf juist, dat als ook de externe trafo plat gaat de wissel blijft staan in de laatste stand, dus een tong aanliggend.

De servo's moeten door een decoder opdracht in een andere positie gebracht worden anders kan het niet.

En waarom Wim stopt? Tja je geeft het zelf al aan het is een beetje moeilijk boxen tegen Digirails qua prijs per wissel.


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1469
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door evo »

R Fongers schreef:De redenatie klopt niet want als de spanning eraf is loopt ie alleen zover terug tot die spanningsloos is en dat is in ieder geval niet in de middenstand.
Afgezien daarvan zal bij spanning, zijnde mechanische blokkade en (nog) niet aan de eindstand, de servo blijven brommen.
Rob, ik begrijp jouw eerste opmerking niet. Als je de spanning van een servo af haalt, doet hij niks meer, niet naar de middenstand, helemaal niks, dit kan ook niet omdat de motor geen stroom krijgt.
Zelfs als je de voedingsspanning erop laat staan en de puls weg haalt (oranje/geel/wit draadje), doet hij niks (mogelijk uitgezonderd digitale servos met fail-safe - die kunnen in dat geval terug gaan naar een voorgeprogrammeerde stand).

Idd zolang de servo niet in de gewenste stand staat blijft hij brommen (de motor blijft proberen om de servo naar de gewenste stand te brengen), dit betekent dat er continu stroom door de motor loopt en die dus na verloop van tijd warm gaat worden en mogelijk erger.

Bij nader inzien zou het kunnen dat Marco digitale servos gebruikt en dat door een noodstop de decoder stopt met pulsen sturen, maar nog steeds de servo van voedingsspanning voorziet. In dat geval treedt mogelijk de fail-safe in werking en keert de servo terug naar de (voorgeprogrammeerde) middenstand.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Rob Fongers »

Edwin,

:lol: :lol: Ja het staat er een beetje dubieus :| :| Spanning en spanning. De eerste is de stroom en de tweede de mechanische veerspanning :shock: :shock:


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1469
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door evo »

Ah, nu begrijp ik het :oops:


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door marco »

Jaja voor mij word het er niet duidelijker op :lol:
Ik gebruik geen digitale servo,s maar gewoon de 5 euro conrad servo,s.
Ik ben wel benieuwd waarom de servo,s dan teruglopen na een nood stop.
Bij rob is het dus niet het geval en die gebruikt ook de servoswitch met de zelfde servo,s toch rob?

De hartstuk polarisatie werkt ook pas weer nadat ik de wissel opnieuw gezet heb ( na een noodstop )
De mechanische spanning kan het niet zijn want de servo,s blijven niet brommen , dat is ook eenvoudig in te stellen trouwens.

Misschien dat de geleerden in lochem er eens naar kunnen kijken ;)

Groetjes marco


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Rob Fongers »

Marco,

Idd, Ik ben voor 90% zeker op zondag in Lochem en zal je daar dan wel zien. Het komt in ieder geval ook bij mij vreemd over.


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door marco »

Is goed terug naar jeroen zijn baan maar weer.


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Zo,

aardige discussie maken jullie ervan. Ben ik wel blij om, want ik wil graag een goede, degelijke aansturing hebben van de wissels zonder teveel gezeik enzo. Voorlopig heb ik alvast 1 WimRosBezetMelder besteld (die technische naam ben ik even kwijt... :oops: ). Die wordt in eerste instantie even voor een Koploper-testbaantje, want dat mega-uitgebreide progamma wil ik wel een beetje gaan leren. Ik heb de afgelopen dagen in CUN (was toch kutweer) me een beetje ingelezen in wat er allemaal kan met dat (gratis!) progamma. Fantastisch eigenlijk. Alhoewel het er wel logisch uit ziet, maar niet direct erg makkelijk. Allemaal geen issue, want het lijkt er in ieder geval wel op dat ik de baan in de juiste secties heb gedeeld (van wat reeds gebouwd is). Rondrijden gaat nog wel even duren, want daarvoor moet ik nog meer bakken bouwen, en dat is nog even geen doen qua ruimte...en ook heb ik nog niet alles gepland. Wellicht dat ik wat proefbakken bouw, zodat er al redelijk snel iets te zien is. Dus een simpel schaduwstationnetje enzo. Gelukkig heb ik een duidelijke kleuren-standaard gehandhaafd qua bedrading, dus als de sporen aansluitbaar zijn (en dat zijn ze nu) dan kan er ook al met de scenery worden begonnen.

Blijft de vraag hoe we de wissels gaan aansturen. Dat met servo's klinkt dan weliswaar iets duurder, maar als het goed en mooi werkt én robuust is, is het wel te doen. Die Servodecoder van Digirails lijkt me wel wat. Daar kun je ook mee de puntstukken schakelen, met een digirails dingetje, maar die kan ik nog niet vinden. Met een simpel relais-tje moet het ook wel lukken, lijkt me. Of zelf een fysieke schakeling maken, die ik hier op het forum ook langs zag komen. Iemand nog ideëen?

Grtz,

Jeroen


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ron »

J.

Ik heb er geen verstand van, maar waarom rij je niet ff langs digirails.
ze zitten in Haven, Paal 7 unit 1.
Heb ik ooit ook eens gedaan voor mijn keerlus modules.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Hahaha, ja! Ik zag het telefoonnummer, en ik dacht: hey, er zit toch één nuttige winkel hier in dat halAlmere. Is wel een goed idee....als je bijvoorbeeld met servo's gaat aansturen. Moet ik wel even weten waar je goeie (en prijsgunstige) servo's kunt kopen.


Afbeelding
Gebruikersavatar

PloFsky
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 nov 2010 09:34
Locatie: Almere

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door PloFsky »

Jeroen schreef:Hahaha, ja! Ik zag het telefoonnummer, en ik dacht: hey, er zit toch één nuttige winkel hier in dat halAlmere. Is wel een goed idee....als je bijvoorbeeld met servo's gaat aansturen. Moet ik wel even weten waar je goeie (en prijsgunstige) servo's kunt kopen.
Er zit er nog één die heel nuttig is... Operetteweg (loopafstand voor mij), vorige week nog 2 leuke scheepjes gescoord voor weinig
(Helaas heeft m'n fototoestand het begeven).
Groeten
Pieter


Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ron »

Operetteweg.
Ja daar zit Peter van Digitaalservice.
Ze zijn daar ook een HO baan aan het bouwen, misschien kan je daar ook het eea. opsteken qua. servo's

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Rob Fongers »



Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door shoven »

Jeroen schreef:Blijft de vraag hoe we de wissels gaan aansturen. Dat met servo's klinkt dan weliswaar iets duurder, maar als het goed en mooi werkt én robuust is, is het wel te doen. Die Servodecoder van Digirails lijkt me wel wat. Daar kun je ook mee de puntstukken schakelen, met een digirails dingetje, maar die kan ik nog niet vinden. Met een simpel relais-tje moet het ook wel lukken, lijkt me. Of zelf een fysieke schakeling maken, die ik hier op het forum ook langs zag komen. Iemand nog ideëen?
Volgens de handleiding van de Digirails DR4020 zou er een schakelingetje beschikbaar moeten zijn dat je in de uitgangen van de DR4020 prikt en waarmee je dan het puntstuk kunt schakelen. Het artikelnr daarvan is DR4102 volgens de handleiding, maar dat is dus nergens te vinden op de Digirails site. Weet iemand hoe dit zit? (en wat dat dingetje kost...)


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

PloFsky
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 nov 2010 09:34
Locatie: Almere

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door PloFsky »

Ron schreef:Operetteweg.
Ja daar zit Peter van Digitaalservice.
Ze zijn daar ook een HO baan aan het bouwen, misschien kan je daar ook het eea. opsteken qua. servo's

gr. Ron.
Daar ben ik vorige week woensdag 's wezen kijken, leuk!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

@shoven,

Ja, dat zeg ik. Dan ben je helemaal van het gekloot af.

Vandaag een late start. Gisteren veel verplichte nummers terwijl ik ook al terugkwam uit Mexico :shock: , dus vandaag eerst maar eens een beetje uitgeslapen. Nadat ik hier zometeen op 'enter' heb gedrukt, verplaats ik mijn barkruk richting de modules. Bouwen maar!

PS: heb bij Wim dus zijn bezetmelder besteld. De ECoS en een wisseldecoder en de hele flikkerse bende zijn geëvacueerd uit Ede, dus vanavond waarschijnlijk even naar de Gamma voor een plaat MDF. Binnenkort dus ook een Koploper-testbaan!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Zo, gisteren was een behoorlijk productieve bouwdag. Dan kom je de volgende dag beneden, en dan denk je: heb ik maar zó weinig gedaan? :x Naja, ik werk in ieder geval zo netjes en gedetailleerd mogelijk. Haast heeft geen zin, vooralsnog.

Gisteren heb ik bij de linkerbak wat gaas op maat geknipt, dat moet nog vastgezet worden. Dan kan de rivier worden geverfd met lak, en dan daarna kan er worden begonnen aan de oevers met bruggenhoofden. Louter scenery-klus dus.
Daarna ben ik bij de inrij-module verder gegaan met de ballast en alles wat daarbij komt kijken (verven van de bielzen, plaatsen ballast, spoorstaven verven).

Dan ziet het er zo uit. Alleen de bovenkant van de spoorstaven moet hier nog schoongemaakt worden.

Afbeelding

In dit stadium wordt er ook al gedacht aan de nodige details. Hieronder een Indusi-magneet, die straks praktisch naast het inrij-sein moet horen....

Afbeelding

..kabelgoot, aansluitingen, schakelkastjes.......onkruid (natuurlijk) enzo....

Afbeelding

De kleur van de ballast wordt altijd donkerder dan je hebt ge 'pre-mixed'. Bij het wisselkruis kun je dat mooi zien, links is reeds halfdroog tot droog na het lijmen, rechts is voor het lijmen.

Afbeelding

Dat was overigens een aardig klotewerkje om dat ding te ballasten. Het is monnikkenwerk. Elke gaatje tussen de bielzen vul ik separaat met wat ballast, niet teveel want het wegwerken daarvan met een kwastje is irritant aangezien die steentjes overal heen willen springen. Dus hééél voorzichtig werken, en vooral: met extreem veel geduld. Je ziet hier dat de spoorstaven nog Peco-schoon zijn. Dat klopt, want die verf ik dus als laatst. Daar zal ik dan vanavond wel even een foto van maken. Ik ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Vooralsnog vind ik de Peco-tjak het vele werk wat erbij komt kijken absoluut waard. Ziet er gewoon stukken beter uit.

Afbeelding

Ik maak er een gewoonte van. Mijn werkplek. Eééven ballasten, noeme ze dat :? .

Afbeelding

Als laatste nog een shot langs het spoor. Het eerste portaal zal hier komen, en vanaf hier krijgen we de monsterklus om alle bovenleiding op de juiste plek te krijgen. Als de lokaties van de masten enzo bekend is kunnen we de ballastklus helemaal afmaken.

Afbeelding

Zo. Vandaag even wat para's dumpen, en dan kunnen we vanavond weer verder.

Grtz,

Jeroen


Afbeelding
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1469
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door evo »

Jeroen schreef: Afbeelding
Dat begint er weer erg fraai uit te zien Jeroen!
... alleen ben je niet bang dat het gat tussen de rails aan de rechterkant van deze foto wat te groot is?


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

Lekker bezig, Ja dat is monniken werk die steentjes aanbrengen. :)
als je de wissels voorzie van roest schilder je dan alles ook de binnen kant bij de tongen?

Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Plaats reactie