Zugeheim: Wat gaan we deze winter doen?
Re: Zugeheim....klein maar fijn!
Willem, ik heb twee keerlusmodules nodig. Het paradespoor creeert een lus en het onderste niveau. Die had ik nog niet aangegeven en hier zijn ook extra opstelsporen bedacht, bij de bouw bekijk ik of er ruimte is voor meer.
Onderste niveau:
Onderste niveau:
De uitbreidingshoek van Zugeheim vordert gestaag, dit weekend is dat af, dan kan er een stuk aan de baan gebouwd worden..
Ik blijf het toch zeggen. Mooi verlicht zo, Edwin! Zeker niet vergeten op je nieuw te bouwen deel. En: blijf zo keurig werken. Inspirerend...
J.
J.
Goed vooruitzicht Edwin, zo'n hele hoek erbij
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Waarom tot de volgende winter wachten als je nu zin hebt. De uitbreiding van Zugeheim. Links onderin de nieuwe hoek komt een helix naar het nieuwe schaduwstation. Het begin is er...
Zo is het maar net. Ik heb je uitbreidings plannen gevolgd, een slimme oplossing zo: nieuwe rij- en bouw -mogelijkheden zonder dat dit impact heeft op je huidige baan.EdwinB schreef:Waarom tot de volgende winter wachten als je nu zin hebt.
Maarre, klein is de baan dan niet meer echt.
Greetz, Jerome
ook hier nog maar een keer, erg mooi en strak wordt dit
gr henry
gr henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
-
Henry,
Op dat stukje aanbouw kan weer wat moois komen daar heb ik wel vertrouwen in
Wat gaat het thema van deze uitbreiding worden?
Mvrgr Bob
Op dat stukje aanbouw kan weer wat moois komen daar heb ik wel vertrouwen in
Wat gaat het thema van deze uitbreiding worden?
Mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Op het voorste stukje komt een kleine haven met kade en daarachter goederen overslag en onderstaande fabriek.
Daar schuin achter de oude stoomlok loods met oude werkplaats. Daarachter gaat de bergwand weer omhoog. Helemaal rechtsachterin op de bestaande baan komt dan ruimte om de stad uit te breiden met denk ik brandweer/politie en nog wat winkels.
Daar schuin achter de oude stoomlok loods met oude werkplaats. Daarachter gaat de bergwand weer omhoog. Helemaal rechtsachterin op de bestaande baan komt dan ruimte om de stad uit te breiden met denk ik brandweer/politie en nog wat winkels.
Au!!!!! Berg-amputatie i.v.m. de uitbreiding van Zugeheim. Doet wel een beetje zeer hoor...maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen. Ben wel tot de conclusie gekomen dat ik mijn herbouw activiteiten in een andere volgorde moet doen omdat ik anders in de knel kom met bereikbaarheid. Wellicht moet ik concessies doen met ruimte.
Denk dat je nu toch meerdere plekken ga tegen komen waar je even met een brok in je keel komt te staan Edwin
Lijkt mij toch een "uitdaging" (bij de berg) om daar weer met scenery te moeten opbouwen qua berijkbaarheid
En ruimte opofferen qua baan oppervlakte..., nooit doen
Mvg,
Ad
Lijkt mij toch een "uitdaging" (bij de berg) om daar weer met scenery te moeten opbouwen qua berijkbaarheid
En ruimte opofferen qua baan oppervlakte..., nooit doen
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Kan je nu ook niet beter het onderste spoor iets verder verwijderen, zodat je het wissel er normaal in kunt leggen?
Groet,
Gerard van der Sel.
Groet,
Gerard van der Sel.
Selectrix (RMX)
Zo na weken puinhoop rijden we weer ;D. Vandaag de helix, schaduwsporen, bezetmelders en Rosoft Xtreme keerlus( mooi spul!)aan een goede test onderworpen. Ik ben blij. Kunnen we weer meer aan het zichtbare deel gaan werken want dat vind ik toch leuker.
Filmpje van de Test: KLIK
Filmpje van de Test: KLIK
Dat ziet er puik uit!!! Ben benieuwd hoe straks het nieuwe zichtbare deel er uit komt te zien. Fijne Paasdagen.
Stoomloc's en Diesels.... Mijn baan in wording: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8402
-
- Moderator
- Contacteer:
Netjes hoor!
Groetjes
Hoontje
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
- Contacteer:
Mooi hoor, lekker ruime helix ook!
Groet marc,
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Groot onderhoud en uitbreiding van het station van Zugeheim in volle gang....zwaar werk voor de mannen. Maar ze staan stevig...
Uitbereiding van Zugeheim vordert gestaag. Ik ben overgestapt op het Loconetprotocol met behoud van mijn oude s88 bezetmelders. Dat is wel een verademing t.o.v. de s88 bus. Station en helix zijn bedraad dus we kunnen weer in het uit het station rijden. Alleen servo's voor de wissels nog aanleggen maar eerst wachten op budget....
Hi Edwin,
Dat gaat weer goed, zo te zien.
Je zegt dat het een verademing is, je Loconet vs. S88. Wat werkt er zoveel beter aan dan? Met mijn sterk beperkte kennis is het voordeel dat je een bezetmelder gewoon 'lukraak' aan de leiding kan hangen, ipv S88 dat een volgorde moet hebben.
Eerst maar even een gepantserd harnas pakken want ik vrees dat dit weer zo'n itrainkoploperwellesnietusdinamooc32ecosmineisbiggerthanyours-discussie wordt . Succes met je verbouwing in ieder geval. Doet ff zeer allemaal, maar binnenkort kun je je weer max uitleven op de scenery enzo.
jojo,
J.
Dat gaat weer goed, zo te zien.
Je zegt dat het een verademing is, je Loconet vs. S88. Wat werkt er zoveel beter aan dan? Met mijn sterk beperkte kennis is het voordeel dat je een bezetmelder gewoon 'lukraak' aan de leiding kan hangen, ipv S88 dat een volgorde moet hebben.
Eerst maar even een gepantserd harnas pakken want ik vrees dat dit weer zo'n itrainkoploperwellesnietusdinamooc32ecosmineisbiggerthanyours-discussie wordt . Succes met je verbouwing in ieder geval. Doet ff zeer allemaal, maar binnenkort kun je je weer max uitleven op de scenery enzo.
jojo,
J.
Bezetmelders via Loconet zijn in mijn beleving makkelijker aan te leggen, Ik zat altijd te klooien met die s88 platteband aansluiting nu alles mooi doorgelust met UTP kabel. Instellen in koploper een eitje en niets meer in je Intellibox.
Over de betrouwbaarheid hoor ik ook niets dan goeds maar dat heb ik natuurlijk nog niet grondig kunnen testen
Over de betrouwbaarheid hoor ik ook niets dan goeds maar dat heb ik natuurlijk nog niet grondig kunnen testen
Ah okay. Ik heb zelf geen loconet, maar wel van die UTP kabels tussen de (Rosoft) bezetmelders. S88sd16 ofzo heten ze. Werkt op zich ook wel goed. Ik diende minimaal iets in de ECoS aan te zetten, en voor de rest was het gewoon 'even' invoeren in Koploper. Och, best te doen.
We gaan het zien!
J.
We gaan het zien!
J.
Zugeheim uitbreiding: Nieuw deel station in de ballast.
Recept:
Rails humbroll 113
Ballast Woodlands fine ballast 2 delen zwart, 2delen bruin, 1 deel rood.
Roestpoeder: Talens rembrandt pastel krijt 1x burnsienna en 1x zwart ( schuurpapier ,krijtschraapsel en mengen tot gewenste kleur)
1. ballast leggen
2. laten drogen en dan trein laten rijden, je zult zien dat er op plaatsen ballast op de rails plakt...wegschrapen
3. rails schilderen
4. roestpoederen
5.schoonmaken, gummen
Ik ben tevreden..
Recept:
Rails humbroll 113
Ballast Woodlands fine ballast 2 delen zwart, 2delen bruin, 1 deel rood.
Roestpoeder: Talens rembrandt pastel krijt 1x burnsienna en 1x zwart ( schuurpapier ,krijtschraapsel en mengen tot gewenste kleur)
1. ballast leggen
2. laten drogen en dan trein laten rijden, je zult zien dat er op plaatsen ballast op de rails plakt...wegschrapen
3. rails schilderen
4. roestpoederen
5.schoonmaken, gummen
Ik ben tevreden..
Je stappenplan.....wat mij betreft echt dé manier. Schilderen van de railstaven heeft pas zin als ze zijn ontdaan van de ballast enzo. Helemaal goed.
Mooie foto, ziet er keurig uit zo!
J.
Mooie foto, ziet er keurig uit zo!
J.