Zo, na enkele weken 'stilte' in mijn eigen draadje een wat mij betreft mega update. In enkele hoeken van het emplacement zijn de bouwwerkzaamheden in volle gang.
Ook onder de baan is e.e.a. gebeurd, na enkele jaren heb ik weer eens gesoldeerd en de treinen kropen over de baan!!! Nu nog een manier verzinnen om de soldeerpunten mooi weg te werken, ze glimmen me nu tegemoet...
Een van de mooiste stukjes van het Emplacement vond ik altijd de spoorovergang in de Karolusstraat, deze was net te smal voor vrachtwagens om én de overweg te nemen en de scherpe bocht in de Karolusstraat direct na de overgang. Ook de beveiliging van de desbetreffende overgang was 'bijzonder' te noemen. Deze bestond uit 4 overwoekerde schrikhekjes en een waarschuwingsbord. Voor een emplacement waar dagelijks 1 tot 2 maal werd gerangeerd, erg mager.
Terug naar de modulebak; de straatstenen zijn van het 'Keperverband' gelaserd door Markenburg, erg fijn, bewerkbaar materiaal. Soms laten de steentjes los, maar juist op de plaatsen waar ze loslieten, veroorzaken ze nu dat beetje extra waaroor het lijkt dat (te) zware vrachtwagens de keien uit de weg gereden hebben...
De stoepranden zijn uitgevoerd door Evergreen plasticstrips.
Hieronder enkele foto's