St.Gotthard baan
Re: St.Gotthard baan
wim ik heb het maar even zo gedaan
hier het aansluitschema
groetjes henry
hier het aansluitschema
groetjes henry
- Bijlagen
-
- scannen0001 (Medium).jpg (43.64 KiB) 3419 keer bekeken
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Ziet er goed uit Wim, die rails ligt mooi strak!
Groeten,
Edwin
Groeten,
Edwin
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 463
goedenavond
leuk dat jullie het ook mooi vinden
Eerlijk is eerlijk Het airbrushen is het werk van Henry hoe vaker ik er naar kijk hoe mooier ik het ga vinden
Dus nu gaan we het station aankleden
vr gr Wim
leuk dat jullie het ook mooi vinden
Eerlijk is eerlijk Het airbrushen is het werk van Henry hoe vaker ik er naar kijk hoe mooier ik het ga vinden
Dus nu gaan we het station aankleden
vr gr Wim
-
Ennnn zo hoort het ook te zijn. Eigenroem is goud waard .
Maar to the point het ziet er idd heel goed uit en zo hebben we allemaal wat.
Maar to the point het ziet er idd heel goed uit en zo hebben we allemaal wat.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Het ziet er goed uit heren. De ballast is een stukje meegespoten. Weet iemand of dat klopt met het grootbedrijf? Ik zit me nl af te vragen of het handiger is eerst de rails te spuiten en daarna te ballasten of niet.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
steven,
de vervuiling ligt bij het grootspoor ook op het balast vandaar mijn keuze om het zo te maken.
we hebben een menikleur gemengd met donkergroen en deze geeft de werkelijkheid het beste weer.
groetjes henry
de vervuiling ligt bij het grootspoor ook op het balast vandaar mijn keuze om het zo te maken.
we hebben een menikleur gemengd met donkergroen en deze geeft de werkelijkheid het beste weer.
groetjes henry
Ja dat snap ik, ik reis regelmatig met de trein. Maar het gaat ook om de afstand. Tot hoe ver van de rails ligt er meuk op de ballast? En klopt dat een beetje? Maar goed als ik zo pats naar Wim zijn baan kijk ziet het er prima uit.
Vraagje wat nog bij me opborrelde is of je de wisselaandrijvingen nog gaat omkeren en afdekken?
Vraagje wat nog bij me opborrelde is of je de wisselaandrijvingen nog gaat omkeren en afdekken?
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
hallo Stevenshoven schreef:Ja dat snap ik, ik reis regelmatig met de trein. Maar het gaat ook om de afstand. Tot hoe ver van de rails ligt er meuk op de ballast? En klopt dat een beetje? Maar goed als ik zo pats naar Wim zijn baan kijk ziet het er prima uit.
Ik ben eigenlijk niet wezen meten hoever de meuk vanaf de rails ligt maar ik denk dat dat overal verschillend is en eerlijk gezegd zo diep denk ik er niet over na want wat ik nu zie vind ik mooi en als ik kijk naar de delen die niet gespoten zijn, die zien er veel te netjes uit.
de vraag over de wisselaandrijvingen, die zijn omgedraaid maar op de foto zie je een paar aandrijvingen maar die zijn van de ontkoppelstukken die probeer ik zo onopvallend mogelijk weg te werken later.
vr gr Wim
het gaat er niet om hoeveel meuk er op de baan ligt maar of het realistisch isnaar de werkelijkheid, de baan van wim wordt gewoon supermooi.
wim laat maar weten wanneer we weer moeten aantreden
groetjes henry
groetjes henry
-
henry schreef:het gaat er niet om hoeveel meuk er op de baan ligt maar of het realistisch isnaar de werkelijkheid, de baan van wim wordt gewoon supermooi.
groetjes henry
Henry
hier wil ik heel graag gebruik van maken maar helaas ben ik nog niet zover
van de week heb ik de tafel die tegenover het station staat aangesloten en daarna kon ik niet meer verder
omdat een tm51 steeds meer rare kuren ging vertonen na lang zoeken en meten heb ik het nu gevonden
hij werkt nu weer perfect zoals vanouds.
Maar omdat ik nu toch alles los heb liggen heb ik bj conrad de nodige componenten besteld
zodat ik het systeem om kan bouwen naar zowel analoog als digitaal.
Als het zover is laat ik het je weten want ik wil de rest van de baan ook graag zo hebben ik vind het nog steeds erg mooi.
gr Wim
ik begrijp het wim, er is trouwens geen enkele druk van mij hoor
ga lekker door en ik denk dat je eerder bij mij bent voor de m deccs dan ik mag spuiten
groetjes henry
ga lekker door en ik denk dat je eerder bij mij bent voor de m deccs dan ik mag spuiten
groetjes henry
-
hallo Henryhenry schreef:ik begrijp het wim, er is trouwens geen enkele druk van mij hoor
groetjes henry
het komt wel goed ik kom je wel helpen als je zover bent
ik heb van jouw een mooi lokje gekocht maar dat kreng wil niet voor of achteruit maar dat ligt niet aan jouw lokje
hij is digitaal en dat doet het niet bij mij,
Gelukkig is de postbode vandaag langs geweest en morgen zoals bijna iedereen een vrije dag dus ga ik morgen de
printen ombouwen ik hoop dat ik het morgen klaar krijg en dan gaan we hem testen of het analoog en digitaal werkt.
En dan komt de volgende uitdaging tenminste voor mij volgens mij was het Rob die het mij uitgelegd heeft hoe ik een filmpje op
you tube kan krijgen dat ga ik dus proberen.
wordt vervolgt
gr Wim
Bij jou ook al niet?!?wim lagerwaard schreef:
hallo Henry
...
ik heb van jouw een mooi lokje gekocht maar dat kreng wil niet voor of achteruit maar dat ligt niet aan jouw lokje
...
gr Wim
komt me zo bekend voor dit ....zou het misschien aan Henry liggen
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
william,
ik straal die loks altijd in voor dat ze weg gaan
net jomanda
groetjes henry
ik straal die loks altijd in voor dat ze weg gaan
net jomanda
groetjes henry
Nou stom zeg.. misschien ligt het aan de kopers... ik heb inmiddels 6 loks bij henry gekocht.. en die van mij doen het allemaal stuk voor stuk!
Maar back on topic.... hoe staat het met je baan?
-
hallo JoostFidOo schreef:Nou stom zeg.. misschien ligt het aan de kopers... ik heb inmiddels 6 loks bij henry gekocht.. en die van mij doen het allemaal stuk voor stuk!
het lokje dat ik bij Henry heb gekocht, dat dit nog niet rijd ligt niet aan Henry maar dat ligt aan mij
dat noem je laks, de printen zijn nog niet omgebouwd naar digitaal.
betreft de baan dit schiet ook niet op maar dat heeft de volgende reden dat is al een keertje genoemd bij Henry zijn draadje.
Maar hier een korte uileg ik heb nl nog een hobby en die kost ook veel tijd ik heb een zeeaquarium en doe over een paar weken mee met de nederlandse huiskeuring van aquariums.
Dat houd in dat er een paar keurmeesters bij mij thuis het aquarium komen keuren en dan moet alles er perfect bij staan, de waterkwaliteit moet optimaal zijn alles schoon geen spoortje alg of andere viezigheid
de koralen en vissen in perfecte conditie de filters en pompen schoon en gesmeerd.
van de landelijke deelnemers zijn er nog 15 over dus ik ga voor de 15e plek
Nu genoeg gezeurd over mijn vissekom.
Ik heb inmiddels een paar printen besteld en als de wedstrijd gestreden is ga ik weer met volle overgave weer verder met mijn baan.
O ja Henry nog even dit het foutje wat jij gezien had vanuit mijn keerlus naar het station is inmiddels opgelost.
vr gr Wim
wim lagerwaard schreef:hallo JoostFidOo schreef:Nou stom zeg.. misschien ligt het aan de kopers... ik heb inmiddels 6 loks bij henry gekocht.. en die van mij doen het allemaal stuk voor stuk!
het lokje dat ik bij Henry heb gekocht, dat dit nog niet rijd ligt niet aan Henry maar dat ligt aan mij
dat noem je laks, de printen zijn nog niet omgebouwd naar digitaal.
betreft de baan dit schiet ook niet op maar dat heeft de volgende reden dat is al een keertje genoemd bij Henry zijn draadje.
Maar hier een korte uileg ik heb nl nog een hobby en die kost ook veel tijd ik heb een zeeaquarium en doe over een paar weken mee met de nederlandse huiskeuring van aquariums.
Dat houd in dat er een paar keurmeesters bij mij thuis het aquarium komen keuren en dan moet alles er perfect bij staan, de waterkwaliteit moet optimaal zijn alles schoon geen spoortje alg of andere viezigheid
de koralen en vissen in perfecte conditie de filters en pompen schoon en gesmeerd.
van de landelijke deelnemers zijn er nog 15 over dus ik ga voor de 15e plek
Nu genoeg gezeurd over mijn vissekom.
Ik heb inmiddels een paar printen besteld en als de wedstrijd gestreden is ga ik weer met volle overgave weer verder met mijn baan.
O ja Henry nog even dit het foutje wat jij gezien had vanuit mijn keerlus naar het station is inmiddels opgelost.
vr gr Wim
T was ook sarcastisch bedoeld hoor...
En een zee aquarium is ook mooi, mijn pa heeft jaren lang thuis cyclide-vissen gehad. Dus weet wat daar bij komt kijken.
En ook ik ben bekend met het fenomeen meerdere hobbies hebben. De mijne zijn een oldtimer (c-kadett) en mn motor. Dus ook ik heb "last" van het delen van de beschikbare tijd en het geld.
We zien je updates wel weer verschijnen. enne printjes bakken moet ik ook nog doen. Heb nog 2 of 3 decoders liggen en 8 loks geloof ik dus heb ook nog een aardige weg te gaan.
en is de jury geweest en heb je de prijs binnengehaald
groetjes henry
groetjes henry
-
hallo Henryhenry schreef:en is de jury geweest en heb je de prijs binnengehaald
groetjes henry
de jury is geweest maar of ik een prijs gewonnen heb?
dat wordt pas 30 oktober bekend gemaakt, dus nog even afwachten.
weinig aan mijn baan gedaan de laatste tijd, maar ik lees wel bijna alle berichten op het forum dat houd ik wel bij
bij verschillende mensen hele mooie dingen gezien, maar een tekort koming van mij kant
ik ben niet zo'n schrijver.
vr gr Wim
Foto's mag ook hoor.wim lagerwaard schreef:ik ben niet zo'n schrijver.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
goedenavond
het aquarium is gekeurd dat hoeft nu alleen nog maar het normale onderhoud dus heb ik weer tijd voor mijn treinbaan.
mijn doelstelling was om eerst het station klaar te maken, heb wat bergen om het station gemaakt en ben nu druk met de seinen en dat is nog niet zo makkelijk om die in elkaar te zetten het moet namelijk wel een beetje betaalbaar blijven.
De seinen worden aangestuurd door een OM 32
en hierbij 2 foto's (bergen zijn nog niet af hoor)
foto's komen morgen zijn te groot
gr Wim
het aquarium is gekeurd dat hoeft nu alleen nog maar het normale onderhoud dus heb ik weer tijd voor mijn treinbaan.
mijn doelstelling was om eerst het station klaar te maken, heb wat bergen om het station gemaakt en ben nu druk met de seinen en dat is nog niet zo makkelijk om die in elkaar te zetten het moet namelijk wel een beetje betaalbaar blijven.
De seinen worden aangestuurd door een OM 32
en hierbij 2 foto's (bergen zijn nog niet af hoor)
foto's komen morgen zijn te groot
gr Wim
-
goedenavond
ik zou gistern foto's plaatsen niet van gekomen
maar hier zijn ze dan.
gr Wim
ik zou gistern foto's plaatsen niet van gekomen
maar hier zijn ze dan.
gr Wim
- Bijlagen
-
- 20062010 001.JPG (57.45 KiB) 3323 keer bekeken
-
- 20062010 003.JPG (81.14 KiB) 3323 keer bekeken
-
- 20062010 024.JPG (80.25 KiB) 3323 keer bekeken
weer een mooi gezicht wim, bergen gelukt zie ik en het bouwen van de seinpalen gaat ook goed, perfect man
groetjes henry
groetjes henry
De laatste foto met z'n (in mijn ogen) vijf uur 's ochtends sfeer bevalt me...bijna zonde dat er later vast heel wat meer treinen op zullen rijden. Nog een beetje nevel erbij en het zou compleet zijn.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)