Uit nieuwsgierigheid heb ik een technisch vraagje over Dinamo.
Een analoge locomotief ga je nooit als een digitale locomotief kunnen laten rijden; berg-op, berg-af, los of met zware last.... Althans, dat is buiten de terugkoppeling (cruise control) gerekend, want is het nodig om een digitale decoder echt in een locomotief te plaatsen, of zou je de decoder ook via de rails de locomotief kunnen laten sturen, met terugkoppeling. (Ik hou voorlopig binnenverlichting en andere stroomafnemers even buiten beschouwing)
Ik ben ervan overtuigd dat de ontwerpers van Dinamo dit al geprobeerd hebben. Heeft iemand hier een idee over in hoeverre Dinamo in de toekomst wel met een active terugkoppeling zou kunnen werken met analoge locomotieven? Is het uberhaupt mogelijk om dit te doen?
Zomaar een vraagje, maar het zou een van de twistpunten betreffende DInamo oplossen.
dynamo
Re: dynamo
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: dynamo
Ik vrees dat het verbruik van klassieke verlichting en rijtuigverlichting de tegen EMK, die nodig is voor cruise control, naar de knoppen helpt....Michiel schreef:Uit nieuwsgierigheid heb ik een technisch vraagje over Dinamo.
Een analoge locomotief ga je nooit als een digitale locomotief kunnen laten rijden; berg-op, berg-af, los of met zware last.... Althans, dat is buiten de terugkoppeling (cruise control) gerekend, want is het nodig om een digitale decoder echt in een locomotief te plaatsen, of zou je de decoder ook via de rails de locomotief kunnen laten sturen, met terugkoppeling. (Ik hou voorlopig binnenverlichting en andere stroomafnemers even buiten beschouwing)
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Re: dynamo
Ik ga ervanuit dat inderdaad door allerlei zaken, ik denk aan bedrading, de rails zelf, enz. e.e.a. niet meer naar wens zal functioneren.... Zeker weten doe ik het echter niet....