Pagina 41 van 66

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 31 mei 2012 16:06
door Glaskast189
Mooi hoor!

Bruce

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 31 mei 2012 17:42
door Nijboer
Mooi man!

Fascinerend hoe waarheidsgetrouw alles er ineens uitziet na het vies maken.

Wat ik wel jammer vindt, is het wat modernere materieel, ben zelf meer van het
duitse TP 3 en 4. Dus een mooie vieze V200!!!

Groet,
Collin

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 31 mei 2012 18:20
door thijs07
In het echt zijn de locs toch wat viezer? Bij jouw glanzen ze nog mooi, maar verder perfect :o

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 31 mei 2012 19:24
door Peter
Jeroen, je blijft mij verbazen :o. Wat een mooie baan!

Grtz.
Peter

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 31 mei 2012 22:35
door FidOo
Maurits71 schreef:Tja alle superlatieven die je kan verzinnen zijn toch niet goed genoeg.

zal het in eeeeen simpel woord samenvatten

mooi :D .

thanks voor de foto's en vliegse

Ik schaar me volledig achter deze reactie... ik heb wel 5x alle fotos zitten bekijken in de hoop dat ik iets van opbouwende kritiek kan vinden, en dan is het enige wat ik gevonden heb het volgende:
Op de foto met de auto's (die 2 rooie bij het kruispunt en die zwarte voor de lokale "groenteboer") daar recht van de kruising heb je een viaduct over het spoor. Die aansluiting van de weg lijkt wel los, is dat met een reden? Anders is dat gat tussen de 2 wegdelen wel groot.

Als dit in lochem staat, dan wil ik er daar al speciaal voor naar toe rijden...

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 01 jun 2012 05:42
door Robert_N-Nm
Dit staat niet alleen in Lochem, er staat nog meer. Een hoekmodule en een schaduwstation om precies te zijn.

Robert

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 01 jun 2012 13:28
door FidOo
Ik ging er vanuit Robert dat jouw spullen er ook staan. En ik zie dat dan ook even als 1 geheel...

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 01 jun 2012 14:05
door Jeroen
Zijn spullen staan er ook, als eigen geheel. Wat Robert bedoelt is dat ik nog 'ff' een 2e hoekbak en een schaduwstation moet maken om het geheel rijdend en wel te krijgen.

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 01 jun 2012 18:16
door FidOo
Das bijzaak :D (just kidding)

Ik dacht jullie modules samen 1 geheel gingen vormen... maar begrijpelijk dat het allebei ook op zichzelf moet kunnen rijden :)

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 01 jun 2012 21:18
door Robert_N-Nm
Plan was inderdaad om zoiets te doen, echter woon ik momenteel zo'n 450 kilometer van Beksheim hetgeen tot problemen gaat leiden indien de aansluiting voor September gerealiseerd moet worden en de boel ingeregeld dient te worden in Koploper of iets dergelijks. Voorlopig dus twee elementen met (licht) verschillende thema's en vormgeving. Beksheim is het schmutzige Ruhrgebiet-thema met alle ellende van de grootstedelijke achterstandswijk onder de rokende fabrieken van de zware industrie in Duisburg. Wieneshafen/Windsbach is net ff anders.

Robert

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 02 jun 2012 08:06
door bob vermeulen
Wat een mooie foto up date.
Ik denk dat ik mijn huis ga verbouwen en wel zodanig dat ik ook natuurlijk zon licht in mijn kamer kan krijgen :D
Nu zie je een groot voordeel om met modules te werken, je kunt ze lekker buiten zetten en dan bijzonder mooie foto maken. Voor al de foto in het begin waar je de complete opstelling kan zien vind ik mooi, dan krijg je toch weer een beter idee van het geheel.

Heren bouw zo door, ik geniet er in ieder geval van.

Ik heb nog wel een vraagje, wat is jullie afstanden tussen de rails onderling die jullie aanhouden?

mvrg Bob Vermeulen

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 02 jun 2012 22:41
door shoven
Jeroen schreef: ...en hier komen de sporen samen. De wissels moeten nog wel aangesloten worden.

En dit stukje komt dus nog goed? :mrgreen:

Afbeelding


Serious mannen, geweldig werk, hier kan ik niet aan tippen.
1 puntje van kritiek... eh ruimte voor verbetering, de strepen/belijning op de weg, die kan beter. Hij is nu nogal uit de losse pols zeg maar. Effe een malletje maken & hanteren?

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 03 jun 2012 12:37
door Jeroen
Thanks allemaal weer.

Kijk, perfect is het niet natuurlijk. Er zitten vast wel genoeg onvolkomendhenden in. Ik zou zeggen: kom lekker naar Lochem in september en see for yourself. Tot die tijd natuurlijk wel kritisch blijven, daar is zo'n forum ook voor zou ik zeggen. Het stukje viaduct is inderdaad een beetje los gaan zitten, dat zal ik corrigeren. Ook de belijning op de weg is niet naar wens, maar again: dat zie je pas als je de foto's ziet. Zal dat nog gaan aanpassen.

Met dank aan de schnelle levertijden van Ros kan ik morgen weer even wat wissels aansluiten en ook de bezetmelders eens gaan activeren. Wellicht vanmiddag nog even op jacht naar wat meervoudige stekkers en wat bovenleiding, want dat gaan we weer even knallen met de modelbouw.

Nog een paar fotootjes dan die ik nog zou posten:

Afbeelding

Ik blijf het een mooi ding vinden, die zwarte 185.

Afbeelding

Een andere trein die we weliswaar vaak zien in het Ruhrgebiet, maar niet zo vaak bij mij op de rails is de ICE 3. Het is nogal een gedoe om dat ding naar beneden te halen en dan ook nog aan elkaar te koppelen. Anyway, ik dacht dat het er maar eens van moest komen. Kon ik ook mooi eens testen hoe ie zou rijden over de Duisburger rails.

Afbeelding

En hij misstaat totaal niet op de bruggen!

Afbeelding

Afbeelding

En de neus even in close-up. Hopelijk kunnen we snel rondrijden hier....

Afbeelding

Nog even de vragen beantwoorden:
En dit stukje komt dus nog goed?
Ik krijg het uiteindelijk niet echt strakker in elkaar dan dit, Steef. Jammer, maar helaas. De treinen hebben er uiteindelijk totaal geen last van.
Ik heb nog wel een vraagje, wat is jullie afstanden tussen de rails onderling die jullie aanhouden?

mvrg Bob Vermeulen
Jullie? :mrgreen: Robert helpt van tijd tot tijd (spullen, advies, etc.) maar verder is het vooralsnog mijn werk. Roberto laat vaak zijn rommel rijden over de bakken, dus daarom is het vaak een grote materieelshow. Hij zal in Lochem gewoon broederlijk bij Beksheim staan met zijn project(en). Dus we zijn wel een soort van team, maar ook weer niet :lol: . Lekker duidelijk, toch?
Verder je vraag: ik gebruik uit m'n hoofd 25 of 26 mm. Dat is Peco standaard. Niet altijd even makkelijk met de bovenleiding, maar het kan allemaal net.

Jojo!

J.

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 03 jun 2012 21:05
door peterbl
Zijn weer hele mooie plaatjes Jeroen. :o

Groetjes,

Peter Bl.

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 04 jun 2012 11:14
door Glaskast189
Dat ziet er weer mooi uit!

Bruce

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 04 jun 2012 23:20
door Robert_N-Nm
Yes, in Lochem zien jullie mijn project ook, maar vermoedelijk niet zover gevorderd als Beksheim. Er moet nog een tweetal keerlussen gemaakt worden en nog wat ander houtwerk bij mij. Daarover zal ik tzt posten in het daarvoor ge-eigende deel van dit forum (Wieneshafen/Windsbach). Jeroen heeft al wat gezien... En ja het is groter dan een module.

Bon, Jeroen, das weer een mooi setje rollend materieel. Die zwarte lok is inderdaad prima, al hoewel de RSB reclame opdruk (zelfde loknummer!) er een beetje interessanter uit ziet door de grote letters op de zijkant. Mooi, ik zal wel weer een selectie klaarmaken voor de volgende B&B en dan spreken we gelijk af dat J ook wat spul in de auto gooit voor een B&W :mrgreen:

Robert

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 05 jun 2012 09:17
door bob vermeulen
Ik kom zeker naar Lochum om het te bekijken
(dus het moet wel af zijn en rijden :D :mrgreen: )

Mvrg Bob

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 05 jun 2012 15:55
door gek op stoom
mooie ICE
ik zag hem net nog rijden tussen dronten en kampen

Gr andy

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 05 jun 2012 16:29
door neudalhausenstadbahn
Jeroen schreef:
En dit stukje komt dus nog goed?
Ik krijg het uiteindelijk niet echt strakker in elkaar dan dit, Steef. Jammer, maar helaas. De treinen hebben er uiteindelijk totaal geen last van.
Uhm Jeroen, al gedacht dat met soldeertin te dichten, is te proberen, een grote druppel tin laat zich redelijk makkelijk in model vijlen en schuren. Je moet er alleen even een vijltje voor aanpassen, punt en achter kant omhoog buigen zodat je de rails ermee uit kan vlakken. Met een fijn oud slijp schijfje zijn de zijkanten bij te werken, je schijfje kan daarna wel weg.

Groetjes Michiel

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 05 jun 2012 17:13
door FidOo
Ik denk dat het gelijk een scheiding is voor een bezetmelder Michiel..

*leuk zo'n smartphone met woordvoorspelling, die ruk is... :roll: *

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 06 jun 2012 01:55
door Jeroen
Ladies and people, we have a winner! :mrgreen:

J.

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 06 jun 2012 06:59
door bob vermeulen
And THE winner is.................. :o :lol:

B

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 06 jun 2012 12:34
door neudalhausenstadbahn
FidOo schreef:Ik denk dat het gelijk een scheiding is voor een bezetmelder Michiel..

*leuk zo'n smartphone met woordvoorspelling, die ruk is... :roll: *
Ik zeg bierviltje en secondelijm ipv tin, verder zelfde proces van bewerking ;)

Als niks meer helpt is er altijd nog secondelijm en bierviltjes ;) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: 8-)

Groetjes Michiel

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 06 jun 2012 14:56
door shoven
Volgens mij had Jeroen al gemeld dat de treinen er geen last van hebben.
Dus ik zeg: niks aan doen, tenzij het gat visueel te storend is. ;)

Re: Duisburg-Beksheim

Geplaatst: 06 jun 2012 18:10
door FidOo
shoven schreef:Volgens mij had Jeroen al gemeld dat de treinen er geen last van hebben.
Dus ik zeg: niks aan doen, tenzij het gat visueel te storend is. ;)
[Herr J modus an]

Dat is niet het geval omdat deze bocht buiten het gezichtsveld ligt omdat daar een tunnelachtig viaductding komt.

[\Herr J modus aus]

Althans dat was Jeroen zn idee om die bochten te camoufleren...

Het enige is dat je een behoorlijk kedeng kedeng krijgt op dat plekje zolang er maar niks ontspoort..