Hookyville op weg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Is gewoon een normaal bolletje. Wordt straks vervangen door een ledje. Heel misschien ga ik proberen om de etalages wat witter te verlichten en de bovenverdiepingen wat meer warmkleurig, zoals hier. Ik moet dan wel via de bodemplaat van onderaf gaan werken, maar kan de moeite waard zijn.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Hookyville op weg

Bericht door mdedeugd »

Hallo beste Martin.

Ziet er heel netjes uit.
Heb je er iets van zwarte folie gelijmt binnen in, tegen lichtlekage. ?
Ga je die gebouwen individueel schakelen of allen tegelijk of groepjes. ?


Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

In het gebouw zit een masker en dat zou voldoende moeten zijn. Maar het bestaat uit twee op elkaar te plaatsen delen, dus daar is waarschijnlijk een klein kiertje aanwezig. Dat ga ik nog wel oplossen.

Ik wil wel gaan werken met schakelaars voor de verlichting. Het zou een beetje raar zijn als in één klap overal de lichten aan- en uitgaan. Straatverlichting in de stad gaat wel gelijk aan, de panden worden zo veel mogelijk individueel geschakeld, maar ik moet nog wel even zien hoe handig dat allemaal gaat.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Hookyville op weg

Bericht door mdedeugd »

Dank je Martin voor jou uitleg.
We gaan het alemaal zien ;)
Wat hebben we toch een mooie hobby, zo veelzijdig. :D
Ik ga van de week ook weer eens verder de nodige treinen van decoders voorzien.

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Hookyville op weg

Bericht door bob vermeulen »

Martin,

Mooie verlichte gebouwen daar hou ik wel van.
Even een kleine op meeting het stralen van een bolletje en het licht van een led is anders.
Een led schijnt maar 1 kant op. Je zult dus waarschijnlijk meerdere lees nodig hebben voor dit gebouw.
Mijn advies ook weer even uit proberen

Mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3754
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Hookyville op weg

Bericht door Schachbrett »

Hallo Martin,

Ziet er sfeervol uit,TOP :o


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Er komt komende week weer een nieuwe aanwinst naar Hookyville, maar ik verraad nog niets.

Afbeelding

Edit: zo beter?
Laatst gewijzigd door Hookies op 01 sep 2012 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Hookyville op weg

Bericht door mdedeugd »

Hallo Martin.

Gokje, lantarentjes ;)

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

EEEENNNNG (Toetergeluid): Fout


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Glaskast189
Berichten: 749
Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29

Re: Hookyville op weg

Bericht door Glaskast189 »

Ik zou niet weten wat erin zit, maar mischien is het een ideetje om je adres gegevens af te schermen?

Bruce


Sporend online op mijn site!

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Hookyville op weg

Bericht door mdedeugd »

:mrgreen: :mrgreen:

Veel beter ;)
Ik doe even een lijstje ;)
Het schakkel matriaal van Viesmann voor verlichting in de flats.
Een nieuwe intellibox.
Wagonnetjes.
Er loc die je mischien graag wilde.
Bouwdoos van iets.
Boompjes groen enzo....
Rails voor je kook eiland.
Meer weet ik zo eventjes niet.


Martin de Deugd


Gebruikersavatar

dizkartes
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 jul 2012 13:31
Locatie: Woerden

Re: Hookyville op weg

Bericht door dizkartes »

Ik gok op lampjes.... heeeeeel veel lampjes


Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Joh Martin, je hebt wel erg veel genoemd wat op een spoorbaan thuis kan horen. Grote kans dat het goede antwoord er ook tussen zit.

Nee dizkartes, ook geen lampjes.

Woensdag zal ik het laten zien.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

dizkartes
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 jul 2012 13:31
Locatie: Woerden

Re: Hookyville op weg

Bericht door dizkartes »

dan maar wachten tot woensdag ..... helaas :)


Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Hookyville op weg

Bericht door martinb »

Ah we hebben een nieuwe raadplaat! :D


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Hookyville op weg

Bericht door mdedeugd »

Hookies schreef:Joh Martin, je hebt wel erg veel genoemd wat op een spoorbaan thuis kan horen. Grote kans dat het goede antwoord er ook tussen zit.
Slim van me :mrgreen:
Maar ik wacht verder wel lekker tot Woensdag collega.
Spannend, ik vindt het altijd leuk als iemand iets nieuws heeft aangeschaft.


Martin de Deugd



Raider
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jan 2012 18:51

Re: Hookyville op weg

Bericht door Raider »

Seinen?


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ook geen seinen, hoewel ik er wel twee heb en er nog een zwikkie bij moeten. Maar dat is voor later zorg.

Vanmiddag zo waar nog even een gaatje gevonden om wat uit te zoeken op zolder. Met beulp van aan elkaar geplakte A4-tjes heb ik getracht de ondergrond voor de stad te tekenen. Voordeel is dat je dan ziet wat er aan de rand ligt, terwijl je met een plaat op houten latten eigenlijk niet goed kunt zien op welke punten je niet kunt bouwen. Er zijn een paar plekken waar het papier niet is, maar waar wel huizen staan. Dat kon in deze gevallen geen kwaad. Ben er nog niet helemaal uit, maar dat is ook niet zo vreemd. Voor mijn gevoel mis ik nog een goed hoekpand dat in het blok met het pand in aanbouw hoort. Dat blok wordt dicht, met een achtertuin met een grote boom. Wel even kijken of ik een pand met een poortje daar neer kan zetten.

Het driehoekige blok ga ik ook aanpassen. Daar staat nog een hoekpand bovenin, waardoor je een rare driehoek krijgt. Dat hoekpand gaat daar in elk geval weg, want ik maak hier nu een parkeerplaats. Dat geeft me iets meer ruimte om de diagonale straat een laankarakter te geven. Dus met een groenstrook en bomen in het midden en verkeer links en rechts. Ook zie je twee identieke panden staan met trapgevels. De ene dient om de straat weer recht te laten lopen, het andere pand moet duiden op een zijstraat. Over dat laatste ben ik ook nog niet uit. Genoeg stof om de komende tijd, als ik toch niks aan de baan kan doen, over na te denken. Ik zal mijn contacten nog even moeten aanboren voor een of twee hoekpanden en ik heb zelf nog een 'normaal' tussenpand te plakken. Er zitten hier ook enkele afdankertjes tussen die ik niet ga plaatsen, maar zij kunnen dan wel materiaal leveren voor andere, licht incomplete panden.

Het fotomateriaal vanuit alle hoeken en standen. Commentaar is altijd welkom. Groenstroken zijn nu nog niet te zien natuurlijk. Zo komt tegenover het witte, meest recent gebouwde pand nog een rij bomen te staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

rien
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 nov 2011 00:41
Locatie: Breda

Re: Hookyville op weg

Bericht door rien »

ik kan bijna niet meer wachten bijna woensdag nu 41 min

gr rien


http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4479 hier kan je mij ook volgen USA spoor

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Hookyville op weg

Bericht door mdedeugd »

Ik zit er klaar voor.
Best spannend ;) .

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Nou, ga nog maar even rustig wat anders doen. Verwacht de postbode hier pas tussen half 3 en half 5. Zo schokkend is het nu ook weer niet hoor.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

dizkartes
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 jul 2012 13:31
Locatie: Woerden

Re: Hookyville op weg

Bericht door dizkartes »

Het is een setje om straten mee te maken?


Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Jawel, de postbode is net geweest, dus snel even foto's gemaaakt van.......de BR78, een stomer die voor de museumlijn gaat werken. Als het goed is, heb ik nog een andere stomer, waarvan ik hoop dat die het ook ooit nog gaat doen. Ik heb dan dus twee stomers en die kunnen keurig plaatsnemen in een lokloods bij het oude station Esdorf, wat op het nog aan te bouwen kookeiland gesitueerd wordt.

Hieronder dan wat foto's van deze nieuwe aanwinst. De wagens die er achter komen, zaten nog diep in een doos, maar morgenochtend heb ik nog een gaatje om er even een paar tevoorschijn te halen. Daar zal ik dan ook nog een plaatje van schieten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Hookyville op weg

Bericht door martinb »

:D


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

De BR78 met de museumwagens er achter. Straks een van de bezienswaardigheden uit het rijke spoorverleden die af en toe een rondje Hookyville-Esdorf mag maken. Tijdens deze geheime testrit schoot een trainspotter onderstaande vier beelden, die verder genoeg zeggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Plaats reactie