Pagina 42 van 59

Re: Fantasia

Geplaatst: 07 sep 2011 16:09
door Rob Fongers
Heee Michiel,

Je kan geschiedenis schrijven :lol: :lol: De eerste bovenleiding in Tijdperk 1.

Maar we gaan experimenteren met de kleur. Eigenlijk maakt het eigenlijk helemaal niet zo veel uit want bij verschillende lichtval zoals je al zei toont het iedere keer weer anders. Die glans moet eraf dat is m.i. de basis

Zit ff mn rug te ontzien daar gebogen staan (Nee ik pak de zeep NIET!!) niet echt prettig voelt..

Als je begint is er eigenlijk geen weg terug whhahahaahhaah dus heb de baan maar rigoureus aangepakt. Behoudens de rechte zijde, deel 1 en SS4 met Helixen was alle rails gedemonteerd.

Ja gelukkig lag mn rail met houtlijn en schroeven vast en met de ronpet was het zo los. Ging veel makkelijker als gedacht.


Later volgen foto's

Re: Fantasia

Geplaatst: 07 sep 2011 19:05
door Rob Fongers
Tja de foto's...

Zoals al eerder gezegd als je bezig bent dan maar gelijk goed. Moeilijkere plekken worden ineens makkelijk bereikbaar 8-) 8-) Maar goed een ding wat altijd al hopeloos was de linkse wisselstraat in SS4. Niet zozeer de straat zelf alswel de bereikbaarheid ervan. Daar mijn goddelijke lijf wat meer ruimte inneemt als de standaard Nederlander :mrgreen: :mrgreen: kon ik niet met goed fatsoen helemaal links in de hoek komen om daar kleine ongewenste situaties op te lossen. Heb dus het omloopspoor uit SS1 voorzien van een boog zodat ik er nu zonder een enkel probleem bij kan. Tevens is dat zelfde spoor bij de aansluiting op deel 1 gelijk ca 10 cm naar voren gehaald wat op langere termijn de mogelijkheid geeft deze te laten verdwijnen in een tunnel. Hoofdreden is om meer ruimte te maken voor de bereikbaarheid van de Helix aldaar. Onderlangs is niet echt een goeie oplossing.

Afbeelding

De desolate aanblik van het gedemonteerde.....

Afbeelding

En de Z bocht welke erbij is gekomen. Nu nog de sporen goed leggen en de draadjes weer aansluiten :o :o zal nog wel een klein drama worden daar alles afgeknipt is.

Afbeelding

More to come..

Re: Fantasia

Geplaatst: 07 sep 2011 19:53
door maarten
Wow... over rigoreus gesproken!! :o

Re: Fantasia

Geplaatst: 07 sep 2011 21:10
door shoven
Ach, je bent van de straat. :mrgreen:
Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt.

Re: Fantasia

Geplaatst: 07 sep 2011 21:26
door Rob Fongers
Goed!!

Re: Fantasia

Geplaatst: 07 sep 2011 22:40
door Wim Ros
Steve, denk dat het al uitgepakt is.

Mvg
Wim.

Re: Fantasia

Geplaatst: 08 sep 2011 08:40
door bob vermeulen
Rob,

beter nu dan te laat en altijd maar denken had ik maar ..................

Bob

Re: Fantasia

Geplaatst: 08 sep 2011 08:49
door Rob Fongers
Precies Bob ;) ;)

Wat ik voor ogen had staat in geen verhouding met wat ik inmiddels aan het doen ben. De ervaring welke ik reeds had met de huidige (verleden dus) configuratie en het langdurig rijden ermee hebben dus tot deze aanpak geleid. Ja en dan doe je bijkomende zaken erbij. Die S bocht wilde ik onderlangs doen maar dit werkt dus veel sneller en makkelijker ;)

Re: Fantasia

Geplaatst: 08 sep 2011 13:50
door Michiel
R Fongers schreef:...De ervaring welke ik reeds had met de huidige (verleden dus) configuratie en het langdurig rijden ermee hebben dus tot deze aanpak geleid...
En als ik vragen mag, wat waren die ervaringen dan, dat ze hebben geleid tot deze drastische ingreep?

Re: Fantasia

Geplaatst: 08 sep 2011 16:58
door marco
Zo rob flink bezig zie ik :o
Ik ben ook wel benieuwd naar het waarom van de verbouwing.

Groetjes marco

Re: Fantasia

Geplaatst: 08 sep 2011 18:01
door Vincent
flink bezig rob, heb je weer iets te doen de komende tijd.

mvg vincent

Re: Fantasia

Geplaatst: 08 sep 2011 19:12
door Rob Fongers
Whahahahahahahaha

All the time busy Vincent


Ja Michiel en Marco.

zoals al eerder geschreven was dat stuk gelegd met in het achterhoofd om er een kopstation aan te koppelen. Wegens ruimt gebrek in die opzet heb ik dat maar laten varen. Tevens lag het er om te kunnen rijden. Probleemloos zal iets nooit worden en juist in de meest verre hoek gebeurde teveel naar mn zin wat ik niet goed kon observeren en daarom ook niet kon tackelen.

Dus nu het zover los lag was het geen probleem om dat ook gelijk mee te nemen. Bereikbaarheid van een van de Helixen was een ander probleem wat nu ook verbeterd is. En is was nogal voortvarend te werk gegaan om mn rails te solderen wat niet echt verstand is op rechte stukken.

Maar goed eerste stuk S bocht is weer operationeel en we kunnen nu dus verder om de wisselstraat met aanliggende Flyover opnieuw te construeren. Kan nog niet echt tevreden zijn dus ben nog druk aan het schuiven. Ik had eigenlijk bochtwissels moeten hebben, dat had het aanzicht aanzienlijk ten goede gekomen.

Re: Fantasia

Geplaatst: 08 sep 2011 20:41
door Krab
O en dat let aan mijn brainstorm met jou ??? ;)



mvg Sjaak

Ps dan gaat er nog meer veranderen in fantasialand ????? :o :o

Re: Fantasia

Geplaatst: 08 sep 2011 21:15
door martindomburg
Goed bezig zo Rob, rigoureus maar als je je wensen vervult is het zeker de moeite waard. ;)

Re: Fantasia

Geplaatst: 09 sep 2011 19:30
door Rob Fongers
Bezint eer ge begint :o :o :o :o

De MDF was inmiddels gatenkaas van alle schroefjes op zich geen probleem maar veel meer zou het een flinke lappendeken worden. Dus maar naar de DHZ getogen en daar 2 nw plaatjes MDF gehaald. Scheelt ook weer schoonmaken..

Ja daar liggen ze dan klaar om bewerkt te worden.

Afbeelding

En de eerste rail met een aangepaste wisselstraat..

Afbeelding

Afbeelding

En een beetje verder view..

Afbeelding

En zoals het was in een vergelijkbaar stadium.

Afbeelding

Re: Fantasia

Geplaatst: 09 sep 2011 20:07
door jordy19
ziet er netjes uit rob!

Re: Fantasia

Geplaatst: 09 sep 2011 20:16
door Krab
Hoi Rob ,
die open hap bij de helix is toch makkelijkker om er bij te komen :mrgreen:
Niet meer langs ondere gaan ,ja je moet wat als je ouder word hee . :mrgreen:



mvg Sjaak

Re: Fantasia

Geplaatst: 09 sep 2011 20:20
door Rob Fongers
Tx Jordi,

Ja Sjaak tkomt vanzelf :(

Re: Fantasia

Geplaatst: 09 sep 2011 20:33
door gek op stoom
dat wordt een flinke uitbreiding mooi

Gr andy

Re: Fantasia

Geplaatst: 09 sep 2011 21:31
door bob vermeulen
Rob

Werk genoeg je hoefd je niet te vervelen :D
De ban heeft een mooie rij engte denk ik

Bob

Re: Fantasia

Geplaatst: 09 sep 2011 21:32
door Schachbrett
Hallo Rob,

Dat zijn mooie plannen voor je baan!
Ziet er goed man!!

Gr Chris

Re: Fantasia

Geplaatst: 09 sep 2011 22:07
door Rob Fongers
Tx mannen,

Even voorop gesteld het is geen uitbreiding maar veel meer een aanpassing van het spoor zoals het er lag vanaf ca sept 2009. O.a de knelpunten hebben hier dus toe geleid.

daar Polonia Town verreweg klaar is moest ik naar de volgende stap. Daarbij gelijk nog een aantal veranderingen in het sporen verloop gedaan voor een betere view van het geheel.

Re: Fantasia

Geplaatst: 10 sep 2011 08:28
door mdedeugd
Hallo Rob

Complimenten
Dat gaat er weer goed uitzien. ;)
Had ook niet anders verwacht, als trouw volger van jou baan.

Fantasia
Sucses

Martin de Deugd

Re: Fantasia

Geplaatst: 10 sep 2011 08:37
door Ron
Krab schreef:Hoi Rob ,
die open hap bij de helix is toch makkelijkker om er bij te komen :mrgreen:
Niet meer langs ondere gaan ,ja je moet wat als je ouder word hee . :mrgreen:



mvg Sjaak

Ja en wat dacht je van al die kroketten :lol: :mrgreen:

gr. Ron.

Re: Fantasia

Geplaatst: 11 sep 2011 19:26
door Rob Fongers
@Ron,

Sinds we elkaar kennen heb ik een geduchte concurrent bij de krokettenboer :lol: :lol: :lol: :oops: :oops:

Maar goed, hier zijn we weer met een paar foto's, nu ff opvolgrde van de baanloop

De eerste wisselstraat van een paar postings terug :lol: :lol:

Afbeelding

Na de wisselstraat volgt een stuk met 4 sporen

Afbeelding

Hier houd er een op want dit is in afw8ting van 2 Engelsmannen.

Afbeelding

Links moeten de 2 Engelsmannen geplaatst worden en kan daar voor het raam nog iets gecreƫerd worden maar wat weet ik nog niet :? :? Tevens is de aanzet te zien van de oprit naar de 2 bruggen.

Afbeelding

Van boven

Afbeelding

En het vervolg....

Afbeelding

En van de andere zijde

Afbeelding

Het oorspronkelijk plan ligt er dus nog steeds echter is de ligging van de sporen ingrijpend veranderd. Daarbij is er ook nog een overloop wissel gekomen om vanuit het emplacement aan de raamzijde weer op het rechtse spoor te kunnen komen. Ik zal ook nog een paar rails in Lochem moeten scoren want heb net genoeg om het bestaande nog te completeren.

More to come...