Pagina 45 van 139

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 28 jun 2013 14:38
door Zaunkönigs Bahn
Het uithaalspoor moet minimaal de lengte hebben van het langste fabriekspoor plus locomotief. Om een of andere reden kun je het uithaalspoor in de huidige tekening niet verlengen, waarschijnlijk door het paradespoor (?).
Een oplossing kan zijn het volgende.
De aansluiting van het fabrieksspoor bij de toegang tot de draaischijf wordt de aansluiting voor de dieseltractie. De aansluiting hoofdspoor voor de dieseltractie wordt de ingang van je fabrieksspoor. Door deze minimale aanpassing verleg je de twee wissels, die van het uithaalspoor en die van de fabriek. Door deze verlegging kun je nu het uithaalspoor meer lengte meegeven. De dieseltractie is nu aangesloten op de toegang naar het stoom bw wat meer logisch is (in mijn optiek).
Ben het eens met meerdere toegangen tot het bw. Let er verder op dat draaibruggen recht worden aangereden, het onderste spoor is zo te zien een vrij krappe boog. Dat kan (hoeft niet) problemen geven met vooral voorloop wielen.
Verder mooi plan, vooral de meegebogen perrons.

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 28 jun 2013 15:21
door Zolderspoor
Zaunkönigs Bahn schreef:Het uithaalspoor moet minimaal de lengte hebben van het langste fabriekspoor plus locomotief.
Volgens mij moet de lengte van een uithaalspoor tenminste zijn de lengte van de lok plus alle op te halen en af te leveren wagens. Langer mag wel maar hoeft niet.

Joops suggestie de aansluiting van dieselloods en raccordement om te wisselen, lijkt mij een heel goede.

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 29 jun 2013 07:39
door bob vermeulen
Zaunkönigs Bahn schreef:Het uithaalspoor moet minimaal de lengte hebben van het langste fabriekspoor plus locomotief. Om een of andere reden kun je het uithaalspoor in de huidige tekening niet verlengen, waarschijnlijk door het paradespoor (?).
Een oplossing kan zijn het volgende.
De aansluiting van het fabrieksspoor bij de toegang tot de draaischijf wordt de aansluiting voor de dieseltractie. De aansluiting hoofdspoor voor de dieseltractie wordt de ingang van je fabrieksspoor. Door deze minimale aanpassing verleg je de twee wissels, die van het uithaalspoor en die van de fabriek. Door deze verlegging kun je nu het uithaalspoor meer lengte meegeven. De dieseltractie is nu aangesloten op de toegang naar het stoom bw wat meer logisch is (in mijn optiek).
Ben het eens met meerdere toegangen tot het bw. Let er verder op dat draaibruggen recht worden aangereden, het onderste spoor is zo te zien een vrij krappe boog. Dat kan (hoeft niet) problemen geven met vooral voorloop wielen.
Verder mooi plan, vooral de meegebogen perrons.
Bedankt voor je meedenken en reactie.
Het uit haal spoor is ongeveer even lang want ik denk dat je niet het stukje spoor van het uithaal spoor naar de wissels mee moet rekenen maar de stukjes rail na het wissel bij de fabrieken (denk ik hoor weet het niet zeker) want meer wagens kan je dan niet neer zetten bij de fabrieken want anders blokkeer je de boel. Het klop het inhaal spoor kan niet langer ivb het parade stukje (dat is overigens al gebouwd).

Prima idee om de rails eens om te wisselen en de industrie aansluiting van boven te laten komen, ga ik zeker een opzetje van maken :)

mvrg Bob

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 01 jul 2013 12:32
door bob vermeulen
Hallo,

kleine update. Gisteravond de hele avond gereden met de baan en dat ging eigenlijk wel goed (was al weer enkele weken geleden dat dat was gebeurd). Eerste de poets trein een beetje laten rijden. De poetstrein bestaat nu uit 2 LUX wagens (polijst- en stofzuiger wagen) en de V200.002. Toen die de hoofdbaan had gepoetst ben ik ook met de andere treinen gaan rijden terwijl de poets trein mee liep en zo veel mogelijk de schaduwstations bezocht. Heb de trein nu zo ingericht dat als de V200 stopt ook het zuigen en polijsten stopt en zodar de V200 weer rijd het werk weer begint :D .
Daarna enkel treinen uit het systeem gehaald (via het schaduwstation Barth) die in de komende tijd onderhoud nodig hebben :D .
Toch een groot probleem aan het einde (was in ieder geval het einde van het rijden) toe er 2 Fleischmann wissels geen dienst meer deden :x . Wat de oorzaak is is volledig onduidelijk voor mij. Het betreft hier wisel die er als z'n 5 jaar liggen en altijd goed gewerkt hebben. De wissel spoelen kreeg de wissel tongen niet meer om en heb de wissels er toe uit gehaald. Wat blijkt dat de wisseltongen (intern) als het ware aan elkaar zijn gekleeft (in het binnen werk) en daar door veroorzaken ze een kortsluiting. Je moet heel veel kracht uit oeffenen op het palletje om de wissel tongen te bewegen en als het dan om is komt de wissel tong van zelf terug :twisted:
Heeft iemand dat wel ens eerder gehad of weet iemand waardoor het komt?
Kortom het rijd weer maar het heeft wel enkel uren geduurd (tot 2 uur vannacht :x ) want het zat natuurlijk op een plaats waar we weer moeilijk bij konden komen. Vandaag maar weer een op dat stukje veer proefrijden.

mvrg Bob

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 02 jul 2013 09:49
door bob vermeulen
Hallo,

Heb vandaag het railplan ten aanzien de berijkbaarheid van het baanwerk en het industrie gedeelte aangepast.
Dat was nog best een hele klus om dat uit vogelen :D
Het baanwerk is nu middels 2 sporen aangesloten en bij calamiteiten blijft het baanwerk berijkbaar.
Hier het resultaat, gaarne op en aan merkingen.
De bouw gaat direct na de zomer beginnen, heb zaterdag al wat hout materialen gehaald bij de bouwmarkt.

Afbeelding

mvrgr Bob

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 02 jul 2013 10:10
door Peter
Ziet er goed uit Bob.

Grtz. Peter

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 02 jul 2013 19:24
door Zolderspoor
Wat mij betreft:
Een 10 met een griffel.

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 02 jul 2013 19:30
door mikey
Ik kan zo even geen aanpassingen bedenken. Betekend een mooi plan ;)

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 02 jul 2013 20:04
door [Patrick]
Nice. 8-)

Ik zie nog 1 wissel die nergens naar toe gaat :arrow: Of heb je daar nog een plan voor :?:

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 03 jul 2013 09:08
door BenQ
Patrick,
Daar komt een afvalbak onder te staan of een digitale bittenbak. :oops: :?

Het plan ziet er leuk uit, hoop voor je dat het bouwen ook goed gaat.

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 03 jul 2013 09:32
door matthijskuiper
Ziet er goed uit,

inderdaad 2 dode spoortjes die nog niet af lijken.

en het linker engelse wissel, vlak voor de brug. Deze blijft mij steken, misschien dat deze redundant uitgevoerd kan worden. Het oogt nu namelijk heel zwak en als die uitvalt ligt het hele gebied plat.
(een beetje vergelijkbaar zoals de twee banen tussen rotterdam en den haag, als hierop iets gebeurt ligt de hele randstad achter op schema.)

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 03 jul 2013 09:51
door bob vermeulen
Hallo allen,

@Patrick: goed gezien van dat wissel :oops: daar is wat fout gegaan. Wordt vervangen door een stukje rail.

@Ben: bedankt voor je reactie :D ne er komt geen schroot handel

@Matthijs: Jij schijft 2 stukje die niet af gebouwd zijn kan er maar 1 vinden waar is de 2e?
De linkse kruissing is nodig voor het berijken van mijn zijlijn operrons

mvrg Bob

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 03 jul 2013 10:54
door matthijskuiper
Een van je sporen stopt vlak voor de draaischijf, ik weet niet of dat opzettelijk is of niet.

En de engelse wissel zag ik inderdaad naar de zijstukken gaan, maar bijna alle treinen komen hierover. Vandaar dat ik dacht det het miscchien verstandiger was om deze dubbel uit te voeren.

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 03 jul 2013 12:12
door bob vermeulen
matthijskuiper schreef:Een van je sporen stopt vlak voor de draaischijf, ik weet niet of dat opzettelijk is of niet.

En de engelse wissel zag ik inderdaad naar de zijstukken gaan, maar bijna alle treinen komen hierover. Vandaar dat ik dacht det het miscchien verstandiger was om deze dubbel uit te voeren.

Hallo Matthijs, het spoor dat ophoud voor de draaischijf klopt, er moet nog een stootblok op komen. Daar worden de kolen aangeleverd voor de kolenbunkers. Zal eens kijken of ik die bewuste kruiswissel kan vervangen voor 2 normale wissels. Alleen het verkeer dat van oost naar west gaat en het zijlijn verkeer komt over dat wissel. Het overige verkeer blijft op de lijn er net boven. Maar toch, als ik er 2 gewone wissels van kan maken zal ik dat zeker doen.

mvrg Bob

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 03 jul 2013 12:35
door Raider
bob vermeulen schreef:
matthijskuiper schreef:Een van je sporen stopt vlak voor de draaischijf, ik weet niet of dat opzettelijk is of niet.

En de engelse wissel zag ik inderdaad naar de zijstukken gaan, maar bijna alle treinen komen hierover. Vandaar dat ik dacht det het miscchien verstandiger was om deze dubbel uit te voeren.

Hallo Matthijs, het spoor dat ophoud voor de draaischijf klopt, er moet nog een stootblok op komen. Daar worden de kolen aangeleverd voor de kolenbunkers. Zal eens kijken of ik die bewuste kruiswissel kan vervangen voor 2 normale wissels. Alleen het verkeer dat van oost naar west gaat en het zijlijn verkeer komt over dat wissel. Het overige verkeer blijft op de lijn er net boven. Maar toch, als ik er 2 gewone wissels van kan maken zal ik dat zeker doen.

mvrg Bob
Is het geen optie om dat spoor van de kolenwagons ook op de draaischijf aan te koppelen? Dan creëer je ineens een overloop mogelijkheid voor arriverende kolentreinen.

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 04 jul 2013 08:34
door bob vermeulen
Raider schreef:
bob vermeulen schreef:
matthijskuiper schreef:Een van je sporen stopt vlak voor de draaischijf, ik weet niet of dat opzettelijk is of niet.

En de engelse wissel zag ik inderdaad naar de zijstukken gaan, maar bijna alle treinen komen hierover. Vandaar dat ik dacht det het miscchien verstandiger was om deze dubbel uit te voeren.

Hallo Matthijs, het spoor dat ophoud voor de draaischijf klopt, er moet nog een stootblok op komen. Daar worden de kolen aangeleverd voor de kolenbunkers. Zal eens kijken of ik die bewuste kruiswissel kan vervangen voor 2 normale wissels. Alleen het verkeer dat van oost naar west gaat en het zijlijn verkeer komt over dat wissel. Het overige verkeer blijft op de lijn er net boven. Maar toch, als ik er 2 gewone wissels van kan maken zal ik dat zeker doen.

mvrg Bob
Is het geen optie om dat spoor van de kolenwagons ook op de draaischijf aan te koppelen? Dan creëer je ineens een overloop mogelijkheid voor arriverende kolentreinen.
ja, dat is mogelijk om te doen ;) en waarschijnlijk ook wijs om te doen :o . In eerste instantie dacht ik iets verhoogt te maken maar dat moet blijken tijdens de bouw of dat dat gerealiseerd kan worden en anders is aansluiten op de draaischijf een heel goede optie.

mvrg Bob

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 04 jul 2013 12:00
door bob vermeulen
Hallio,

Heb vanmorgen nog wat foto's gemaakt van de huidige status van het zuidelijke deel van de baan.
Nu het grote schaduwstation af is nog maar even van genieten van het uitzicht. Zodra ik weer terug ben van een lange reis naar Niew Zeeland en Australie ga ik beginnen met de spanten naar boven en de aansluiting van de bovenste parade baan naar het stations viveau.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mvrg bob

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 04 jul 2013 13:04
door matthijskuiper
Best jaloers op die hele collectie, is nog heel wat jaartjes sparen. :)

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 04 jul 2013 13:37
door Paul B
Mijn hemel wat een enorme baan. Fraai hoor, ik ben ook jaloers.

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 04 jul 2013 17:36
door brizbo
WHOOOUUUWW :mrgreen:

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 04 jul 2013 20:25
door Gerhard
Sprakeloos :shock: wat een mooie collectie!


Gr. Gerhard

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 04 jul 2013 20:48
door Ad_M
[jaloersmodus]Dit is pas baan[/jaloersmodus]
Schitterende collectie, geweldig om zo veel materiaal bij elkaar te zien :mrgreen:

Mvg,
Ad

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 07 jul 2013 16:41
door Arend
Beste Bob,

Wat is het me toch een schitterende ruimte en prachtig materieel!!
Erg mooi!

Gegroet Arend

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 07 jul 2013 22:30
door Ron
Hele mooie overzichts foto's van jou baan Bob.

gr. Ron.

Re: Feldberg-Bahn

Geplaatst: 08 jul 2013 09:44
door Maurits71
kelere zooi zeg, je mag nog wel ff opruimen voor je op reis gaat.

waar moet nu precies die uitbreiding komen waar je nu druk mee bent ?

gr.

M.