Backeramm am Rhein
Re: Backeramm am Rhein
@all: bedankt maar weer. Gauw over tot de orde van de dag maar weer....bouwuuuh. Heb toch nog een week vakantie, dus even gassen maar.
Hi Harry,
Ja, het is de moeite. En eigenlijk viel de tweede boom mij redelijk mee om te maken. Het is wel een gepriegel, maar als je een beetje Duits kunt kun je de handleiding goed lezen en ga je de plaatjes ook snappen. Want je moet het echt even goed lezen. Succes ermee!
De Mb-tafeltjes zijn ook erg fragiel en klein....maar dat zie je wel weer terug natuurlijk. Veel schöner eigenlijk dan die plastic dingen die je wel eens tegenkomt.
J.
Hi Harry,
Ja, het is de moeite. En eigenlijk viel de tweede boom mij redelijk mee om te maken. Het is wel een gepriegel, maar als je een beetje Duits kunt kun je de handleiding goed lezen en ga je de plaatjes ook snappen. Want je moet het echt even goed lezen. Succes ermee!
De Mb-tafeltjes zijn ook erg fragiel en klein....maar dat zie je wel weer terug natuurlijk. Veel schöner eigenlijk dan die plastic dingen die je wel eens tegenkomt.
J.
Re: Backeramm am Rhein
Tjooow,
De afgelopen tijd redelijk veel gedaan aan de baan. Tussen de verplichte nummertjes door welteverstaan. Met het mooie weer is het erg aanlokkelijk om de boel naar buiten te gooien, aan elkaar te knopen en dan eens een lekker dagje te gaan rijden. Leuk, koud drankje erbij, fotootjes maken, een filmpje misschien. Maar zoiets is verslavend, duurt de hele dag en die tijd had je ook wel kunnen besteden aan wat werkzaamheden.
Welnu, dat hebben we dus ook maar gedaan. Werken dus. De meest linker module moest helemaal dicht, en dat is nu voor 95% klaar. Vanmiddag de laatste stukjes even doen, maar zoals je wellicht op onderstaande foto kunt zien wil ik dat eigenlijk pas doen als de naastliggende module eraan staat. Zo heb je de meest vloeiende overgang en scheelt het veel dubbel werk. Het landschap is grotendeels van afvaldelen XPS-schuim gemaakt (met dank aan het NPCT te T.) en een stukkie horrengaas gespannen over wat houten spanten. Ohja, die tip hoorde ik van iemand: de spanten kun je bijvoorbeeld ook maken van XPS. Gips erover (met deze keer een klein drupje verf ) en de boel kan al in de basiskleur.
(rechts eraan komt de 'dorpmodule')
Gisteren nog even verder zitten klieren met de hekjes. Die hier al eerder op de foto stonden waren nog wel enigszins stevig. Die op onderstaande foto waren echt heel fragiel. Mij eigenlijk iets te fragiel uit karton, maar met -sneldrogende!- houtlijm kun je nog wel verlijmen. Fijn zijn ze wel en passen prima zo rond de overweg.
Ook op de helling naar boven zijn ze te vinden...
Nadat ik de auto's van de nodige details had voorzien heb ik die ook met een fluttelflatsje secondenlijm vastgezet....
Tractor....met bestuurder. Hier heb ik zo'n el cheapo-Tschernobyl-Preiser vakkundig en rigoureus voor moeten amputeren.
Okid'eau!
J.
De afgelopen tijd redelijk veel gedaan aan de baan. Tussen de verplichte nummertjes door welteverstaan. Met het mooie weer is het erg aanlokkelijk om de boel naar buiten te gooien, aan elkaar te knopen en dan eens een lekker dagje te gaan rijden. Leuk, koud drankje erbij, fotootjes maken, een filmpje misschien. Maar zoiets is verslavend, duurt de hele dag en die tijd had je ook wel kunnen besteden aan wat werkzaamheden.
Welnu, dat hebben we dus ook maar gedaan. Werken dus. De meest linker module moest helemaal dicht, en dat is nu voor 95% klaar. Vanmiddag de laatste stukjes even doen, maar zoals je wellicht op onderstaande foto kunt zien wil ik dat eigenlijk pas doen als de naastliggende module eraan staat. Zo heb je de meest vloeiende overgang en scheelt het veel dubbel werk. Het landschap is grotendeels van afvaldelen XPS-schuim gemaakt (met dank aan het NPCT te T.) en een stukkie horrengaas gespannen over wat houten spanten. Ohja, die tip hoorde ik van iemand: de spanten kun je bijvoorbeeld ook maken van XPS. Gips erover (met deze keer een klein drupje verf ) en de boel kan al in de basiskleur.
(rechts eraan komt de 'dorpmodule')
Gisteren nog even verder zitten klieren met de hekjes. Die hier al eerder op de foto stonden waren nog wel enigszins stevig. Die op onderstaande foto waren echt heel fragiel. Mij eigenlijk iets te fragiel uit karton, maar met -sneldrogende!- houtlijm kun je nog wel verlijmen. Fijn zijn ze wel en passen prima zo rond de overweg.
Ook op de helling naar boven zijn ze te vinden...
Nadat ik de auto's van de nodige details had voorzien heb ik die ook met een fluttelflatsje secondenlijm vastgezet....
Tractor....met bestuurder. Hier heb ik zo'n el cheapo-Tschernobyl-Preiser vakkundig en rigoureus voor moeten amputeren.
Okid'eau!
J.
Re: Backeramm am Rhein
Gisteren weer even een goeie middag zitten karren met de handel buiten in de zon. Geen storingen, botsingen of ander gezeik. Natuurlijk wel een nukkig koppelingetje hier en daar en het gebruikelijke gedoe met lichte wagons vóór in lange treinen. Maar verder: geen bijzonderheden. Ik wilde wel wat foto's maken, maar ik was ook druk bezig met de rivier te maken. Deze keer van alu-folie. Foto's volgen nog een keer. Want er reed ook wat nieuw spul rond en dat deed bijna zeer aan je ogen, zo fel.....daar moet eerst een verouderingskwastje langs!
J.
J.
Re: Backeramm am Rhein
Ray-Bandeed bijna zeer aan je ogen, zo fel
Je maakt me weer heel nieuwsgierig.Deze keer van alu-folie
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Backeramm am Rhein
Ha die Ron,
Ja, ik was ook erg benieuwd. De reden dat ik deze keer afstapte van de pleepapier-methode is dat ik eens wat anders wilde probeerde, en iets wat nóg wat mooier aansloot bij het oppervlak wat de Rijn in het echt ook heeft. Omdat ik hier af en toe van de CEO ook eens wat in huis doen moet, kwam ik op deze manier in aanraking met bijvoorbeeld aluminiumfolie (alsmede vershoudfolie, de stofzuiger, zwabber, honderduizenddingendoekjes en de halve productlijn van HG). Met het 'Ja, maar ik heb mijn auto toch al gewassen?' kwam ik niet meer weg .
Bon, dus ik frommel dat alufolie in elkaar en ik zag een structuur die me aan golfjes deed denken. Zo kwam ik op het idee. Om het alufolie op hout te lijmen is nog de grootste uitdaging. Uiteindelijk met Bison Kit uit zo'n tube is het gelukt afgelopen zaterdagavond. Daarna heb ik de boel gegrond met de bekende primer van de Action. Gistermiddag ben ik de hele dag bezig geweest met het samenstellen van de juiste kleur voor de rivier. Met niet te dure verf gemengd van lichtblauw, geel (50/50). Dan krijg je...juist. Lichtgroen. Zo'n kauwgombalkleurtje. Dat heb ik met een beetje zwart en wit gemengd tot groengrijs. Nog wat (wat als in: een beetje) Burnt Sienna erbij gevoegd en dan krijg je een mooi groen/bruinig kleurtje.
Omdat die bewuste acrylverf nogal dik was bleven de strepen die de kwast achterliet er hier en daar zichtbaar staan. Mijn proefstukje had ik met de veel duurdere Vallejo verfjes gemaakt. Toevallig vond ik met een simultaan ander klusje iets geniaals in mijn lijm-box. Het heet 3D-kit, van de Action, bedacht door de CEO toen die toevallig boodschappen daar ging doen en voor mij op het boodschappenlijstje allerhande hobby-tjak moest kopen. Het is een soort dikke gel die nagenoeg doorzichtig opdroogt. Ik heb dat op het oppervlak van de rivier gebracht en met een platte kwast het min of meer verdeeld. Zo krijg je een mooi waterig oppervlak. Mocht ik een bootje op de rivier willen gooien zou ik absoluut dat spul gebruiken om het zog of stroming aan te duiden.
Nou, en om deze lap tekst af te sluiten. Zojuist loop ik de schuur uit nadat ik de eerste laag blanke lak heb opgebracht. Het water krijgt al een mooie 'shimmery shine' en ik popel om de oever zelf vorm te gaan geven.
Foto's maak ik vanmiddag ook even. Van het proces zelf heb ik geen foto's.....ik was toen gewoon te druk. Maar met bovenstaande uitleg moeten jullie je toch een aardig idee kunnen vormen over de werkwijze.
Jaha!!
J.
Ja, ik was ook erg benieuwd. De reden dat ik deze keer afstapte van de pleepapier-methode is dat ik eens wat anders wilde probeerde, en iets wat nóg wat mooier aansloot bij het oppervlak wat de Rijn in het echt ook heeft. Omdat ik hier af en toe van de CEO ook eens wat in huis doen moet, kwam ik op deze manier in aanraking met bijvoorbeeld aluminiumfolie (alsmede vershoudfolie, de stofzuiger, zwabber, honderduizenddingendoekjes en de halve productlijn van HG). Met het 'Ja, maar ik heb mijn auto toch al gewassen?' kwam ik niet meer weg .
Bon, dus ik frommel dat alufolie in elkaar en ik zag een structuur die me aan golfjes deed denken. Zo kwam ik op het idee. Om het alufolie op hout te lijmen is nog de grootste uitdaging. Uiteindelijk met Bison Kit uit zo'n tube is het gelukt afgelopen zaterdagavond. Daarna heb ik de boel gegrond met de bekende primer van de Action. Gistermiddag ben ik de hele dag bezig geweest met het samenstellen van de juiste kleur voor de rivier. Met niet te dure verf gemengd van lichtblauw, geel (50/50). Dan krijg je...juist. Lichtgroen. Zo'n kauwgombalkleurtje. Dat heb ik met een beetje zwart en wit gemengd tot groengrijs. Nog wat (wat als in: een beetje) Burnt Sienna erbij gevoegd en dan krijg je een mooi groen/bruinig kleurtje.
Omdat die bewuste acrylverf nogal dik was bleven de strepen die de kwast achterliet er hier en daar zichtbaar staan. Mijn proefstukje had ik met de veel duurdere Vallejo verfjes gemaakt. Toevallig vond ik met een simultaan ander klusje iets geniaals in mijn lijm-box. Het heet 3D-kit, van de Action, bedacht door de CEO toen die toevallig boodschappen daar ging doen en voor mij op het boodschappenlijstje allerhande hobby-tjak moest kopen. Het is een soort dikke gel die nagenoeg doorzichtig opdroogt. Ik heb dat op het oppervlak van de rivier gebracht en met een platte kwast het min of meer verdeeld. Zo krijg je een mooi waterig oppervlak. Mocht ik een bootje op de rivier willen gooien zou ik absoluut dat spul gebruiken om het zog of stroming aan te duiden.
Nou, en om deze lap tekst af te sluiten. Zojuist loop ik de schuur uit nadat ik de eerste laag blanke lak heb opgebracht. Het water krijgt al een mooie 'shimmery shine' en ik popel om de oever zelf vorm te gaan geven.
Foto's maak ik vanmiddag ook even. Van het proces zelf heb ik geen foto's.....ik was toen gewoon te druk. Maar met bovenstaande uitleg moeten jullie je toch een aardig idee kunnen vormen over de werkwijze.
Jaha!!
J.
Re: Backeramm am Rhein
Verhaal is duidelijk. Kom maar op met de foto's
Groeten,
William
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Backeramm am Rhein
Nice.. ben benieuwd naar het resultaat .....en volgens mij heeft mijn CEO op dezelfde "CEO school gezeten" klinkt allemaal bekend... .
Re: Backeramm am Rhein
Ik zou bijna medelijden krijgen met zo'n beleidsvoering...
bijna dan...
Moest hier zondag ook aan de bak..
bijna dan...
Moest hier zondag ook aan de bak..
Re: Backeramm am Rhein
Ach....een beetje wheelendealen noem ik het dan maar. Toegegeven, ze helpt me ook altijd die zware modules buiten zetten, is gematigd enthousiast erover en vraagt dikwijls of ik nog wat drinken wil terwijl ik apathisch naar die 1:160 goederentreinen zit te kijken en op de vraag met m'n stationspet op en het fluitje bungelend op m'n rug nauwelijks een ja-knik-achtige-beweging maak. Voor wat hoort wat, om maar eens de allervreselijkste oneliner van stal te halen!de CEO toen die toevallig boodschappen daar ging doen en voor mij op het boodschappenlijstje allerhande hobby-tjak moest kopen
-
- Moderator
- Berichten: 4681
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Backeramm am Rhein
Kortom een prachtvrouw dus! Af en toe huishouden doen helpt goed in de 'treintjes-tijd-geld-enthousiasme-onderhandelingen'.
Ben benieuwd naar de foto's. Het klinkt allemaal veelbelovend.
Groetjes,
Hoontje
Ben benieuwd naar de foto's. Het klinkt allemaal veelbelovend.
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Backeramm am Rhein
Nou Alwin, alhoewel veel vrienden en kennissen zich afvragen waarom nu ook al treinen in het woonhuis moeten komen te staan sta ik qua onderhandelingen vreselijk in het krijt. Maar als een beetje huishouden doen het enige is..... We hebben er beiden profijt van in zekere zin dat de hele boel (Backeramm althans) beneden staat in de voorkamer (door mijn omgedoopt tot 'het atelier'). Het is wel wat gezelliger zo. En ja, ik heb een halve deadline als het ware, dus om dan elke vrije minuut in de schuur te zitten. Daar staat nu trouwens wel een deel chemicaliën uit te dampen. En wel de delen waar de rivier op komt. Lekker bruggetje is dit weer in het verhaal. Waar hebben we het over?
Van bovenaf gefotografeerd. Dit is laklaag 2,5.....
Het oppervlak bevalt me goed, maar de kleur nog niet echt. Dat trekt vast bij als het eenmaal is opgedroogd, maar ik houd het in de gaten.
En ook op de meest linkermodule. Hier gaat het wel hard nu. Immers, als de rivier klaar is kunnen we ook al wat scenery gaan doen. Uiteraard moet ik niet vergeten om de resterende seindecoder nog aan te sluiten. Not to mention de bovenleiding, maar ik doe eerst die seindecodert wel.
Ik ben erg benieuwd hoe dit 'water' eruit gaat zien met het zonlicht erop. Ik kan het altijd nog overschilderen natuurlijk.
En zo pendel ik al 3 dagen tussen het woonhuis en de schuur. In het woonhuis staan ook nog wat onderdelen waar het nodige aan gedaan moet worden. Na het 'enter' drukken van deze post ga ik maar weer eens aan de gang met wat wijngaarden voor op de middelste berg. Die was ook nog wat kaal hier en daar, dus daar heb ik aardig wat bosjes bij geplant nu. Vergis je niet, ook hier gaat weer véél tijd in zitten! Voor vergelijk moeten jullie even wat pagina's terugscrollen.
Ik heb ook besloten om er nog maar een steunmuurtje bij te bouwen. Hierboven komen dan nog wat kleine wijngaarden, eronder allerhande groentroep.
...zelfs de klei kon ik weer op gaan scharrelen....
As I was saying....véél bosjes.
En weer creatieven met groen. Van alles en nog wat door elkaar....
Ook op de rand, daar waar de module tegen de rechtermodule komt, ook wat beplant. Dit was eerst ook kale rotsimitatie....
Plaatje vanuit de heli. Je kijkt zo een beetje de diepte in. Daar waar bosjes waren, was het eerst gewoon de ondergrond (mix van Earth Blend van WS en wat fijne ballast van datzelfde merk).
Okay, gauw maar weer verder!
J.
Van bovenaf gefotografeerd. Dit is laklaag 2,5.....
Het oppervlak bevalt me goed, maar de kleur nog niet echt. Dat trekt vast bij als het eenmaal is opgedroogd, maar ik houd het in de gaten.
En ook op de meest linkermodule. Hier gaat het wel hard nu. Immers, als de rivier klaar is kunnen we ook al wat scenery gaan doen. Uiteraard moet ik niet vergeten om de resterende seindecoder nog aan te sluiten. Not to mention de bovenleiding, maar ik doe eerst die seindecodert wel.
Ik ben erg benieuwd hoe dit 'water' eruit gaat zien met het zonlicht erop. Ik kan het altijd nog overschilderen natuurlijk.
En zo pendel ik al 3 dagen tussen het woonhuis en de schuur. In het woonhuis staan ook nog wat onderdelen waar het nodige aan gedaan moet worden. Na het 'enter' drukken van deze post ga ik maar weer eens aan de gang met wat wijngaarden voor op de middelste berg. Die was ook nog wat kaal hier en daar, dus daar heb ik aardig wat bosjes bij geplant nu. Vergis je niet, ook hier gaat weer véél tijd in zitten! Voor vergelijk moeten jullie even wat pagina's terugscrollen.
Ik heb ook besloten om er nog maar een steunmuurtje bij te bouwen. Hierboven komen dan nog wat kleine wijngaarden, eronder allerhande groentroep.
...zelfs de klei kon ik weer op gaan scharrelen....
As I was saying....véél bosjes.
En weer creatieven met groen. Van alles en nog wat door elkaar....
Ook op de rand, daar waar de module tegen de rechtermodule komt, ook wat beplant. Dit was eerst ook kale rotsimitatie....
Plaatje vanuit de heli. Je kijkt zo een beetje de diepte in. Daar waar bosjes waren, was het eerst gewoon de ondergrond (mix van Earth Blend van WS en wat fijne ballast van datzelfde merk).
Okay, gauw maar weer verder!
J.
Re: Backeramm am Rhein
Mooie foto die laatste, wow! wat een diepte zo.
Ik vind de waterkleur best mee vallen, ziet er precies zo uit als de zon op rivier schijnt.
Dat grachtengroen wat ik erop gesmeerd heb is naar mijn mening zelfs iets te donker.
gr. Ron.
Ik vind de waterkleur best mee vallen, ziet er precies zo uit als de zon op rivier schijnt.
Dat grachtengroen wat ik erop gesmeerd heb is naar mijn mening zelfs iets te donker.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: Backeramm am Rhein
Nou vriend, dat vond ik dus ook . Ik ben wel 3 keer naar boven gelopen (DU-B.) en vond t nogal donker voor iets wat de Rhein moest uitstralen. Bij Boppard wist ik eigenlijk niet beter....dat was ook maar het eerste project natuurlijk.Dat grachtengroen wat ik erop gesmeerd heb is naar mijn mening zelfs iets te donker.
Duss.....weken geleden weer eens wezen kijken enzo, en het is meer grijsgroen/bruin, afhankelijk van hoe de zon staat. Deze methode is echt duidelijk meer werk, maar we zullen binnenkort (vrijdag) zien hoe het staat wanneer de zon erop staat. Ben je niet vrij toevallig?
J.
Re: Backeramm am Rhein
Leuk he?!? klei-en
Maar zonder dollen, dat zijn weer hele mooie plaatjes.
Groeten,
William
Maar zonder dollen, dat zijn weer hele mooie plaatjes.
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Re: Backeramm am Rhein
Grrrmbll, moet ik het weer typen. Met m'n ochtendkop de boel klakkeloos weggeklikt. Fukkerdefuk.
Naja, gisteren dus lekker buiten wezen gassen met de handel. Nu is de boel ook eindelijk goed droog, en kan ik ook mooi even nadenken over de linkermodule, scenerywise that is. Natuurlijk, origineel als ik ben, iets met wijngaarden ofzo. Die staan er nou eenmaal zat in het zonnige deel van het Rheintal.
Ohja, er zullen vast nog meer steunmuurtjes moeten komen. Pfff....
Ook de nieuwe struiken doen het goed zo. Dit is een hele verbetering t.o.v. het vrijwel kale vlak wat er vorige week nog zat.
FF zomaar wat snappende shots...
Met de zon van gisteren konden we ook even mooi het water testen op werking. Nou. Dat werkte wel.
Lekker shiny shiny zo. Deed zeer aan de ogen, en ook had de camera wat moeite met de lichtinval. Nu alleen die oever nog....
En de moduleovergang....nou, kan ermee door zo.
Twee keer pijn aan de ogen. De glinstering van de lak en de felheid van de nieuwe kolenwagons......gatver, gauw de kwast eroverheen. Echt niet te doen dit.
Kijk, aanmerkelijk rustiger voor de ogen...
Nog meer hoofdpijn. Glimmend Taurusje met van die autotransporters, ook net nieuw uit de verpakking. De naam van de firma vraagt u? ARS!
Al met al is het een Ganzzug geworden.....net zoals in het echt. Niet zo lang als in het echt (tegen de 38/2=19 combiwagons) maar wel allemaal dezelfde. De wagons lopen heel mooi licht, en dat niet extreem sterke Fleischmann Taurusje sleurt toch zo'n 12 tweetjes vrolijk over de baan. Aan mij binnenkort de nobele taak om 19 kolenwagons en 24 ARS wagons te verouderen, verpunken met grafitti etc. etc.
Wel lollig, zo'n gele slang....
Goed, de zooi staat weer buiten, dus zometeen weer flink rijden met de boel.
Latore,
J.
Naja, gisteren dus lekker buiten wezen gassen met de handel. Nu is de boel ook eindelijk goed droog, en kan ik ook mooi even nadenken over de linkermodule, scenerywise that is. Natuurlijk, origineel als ik ben, iets met wijngaarden ofzo. Die staan er nou eenmaal zat in het zonnige deel van het Rheintal.
Ohja, er zullen vast nog meer steunmuurtjes moeten komen. Pfff....
Ook de nieuwe struiken doen het goed zo. Dit is een hele verbetering t.o.v. het vrijwel kale vlak wat er vorige week nog zat.
FF zomaar wat snappende shots...
Met de zon van gisteren konden we ook even mooi het water testen op werking. Nou. Dat werkte wel.
Lekker shiny shiny zo. Deed zeer aan de ogen, en ook had de camera wat moeite met de lichtinval. Nu alleen die oever nog....
En de moduleovergang....nou, kan ermee door zo.
Twee keer pijn aan de ogen. De glinstering van de lak en de felheid van de nieuwe kolenwagons......gatver, gauw de kwast eroverheen. Echt niet te doen dit.
Kijk, aanmerkelijk rustiger voor de ogen...
Nog meer hoofdpijn. Glimmend Taurusje met van die autotransporters, ook net nieuw uit de verpakking. De naam van de firma vraagt u? ARS!
Al met al is het een Ganzzug geworden.....net zoals in het echt. Niet zo lang als in het echt (tegen de 38/2=19 combiwagons) maar wel allemaal dezelfde. De wagons lopen heel mooi licht, en dat niet extreem sterke Fleischmann Taurusje sleurt toch zo'n 12 tweetjes vrolijk over de baan. Aan mij binnenkort de nobele taak om 19 kolenwagons en 24 ARS wagons te verouderen, verpunken met grafitti etc. etc.
Wel lollig, zo'n gele slang....
Goed, de zooi staat weer buiten, dus zometeen weer flink rijden met de boel.
Latore,
J.
Re: Backeramm am Rhein
nice, wat ik me nog zat af te vragen, wat is het plan als dit project klaar is, ga jehet dan ergens permanent neer zetten ?, verkopen ? of wat
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Backeramm am Rhein
Had je al een plannetje voor de oever in die bocht?Jeroen schreef:Grrrmbll, moet ik het weer typen. Met m'n ochtendkop de boel klakkeloos weggeklikt. Fukkerdefuk.
Naja, gisteren dus lekker buiten wezen gassen met de handel. Nu is de boel ook eindelijk goed droog, en kan ik ook mooi even nadenken over de linkermodule, scenerywise that is. Natuurlijk, origineel als ik ben, iets met wijngaarden ofzo. Die staan er nou eenmaal zat in het zonnige deel van het Rheintal.
Ik moest gelijk denken aan zo'n typisch grind parkeerplaatsje in de binnenbocht met een bankje of 2. Zo'n lekker uitzichtpuntje over t water.
Dat water is echt super, glinstert perfect en t kleurtje op de foto's lijken mij realistisch.
Vuil mogen ze zeker worden, zoek maar eens foto's op van die wagons. Die zijn echt ranzig!
Verder gewoon lekkere foto's. Lekker knallen met dat spoor! pas op dat t niet wegwaaid.. hier staat een behoorlijk windje!
Re: Backeramm am Rhein
Ja hier waait t ook aardig, Joost. Gister geen zuchtje wind.... Voor wie zich afvraagt of dat nou echt lekker f*cking belangrijk is: jazeker! Container- en ketelwagons hebben nog wel eens de neiging om te waaien bij een goeie windvlaag door de spiraal. Op zich wel lollig, maar ja....ontsporingen, botsing op t tegenspoor en al die andere heerlijke 1:160 modelspoorellende.
J.
Dat is een goed idee. Ik heb nog geen vastomlijnd plan. Zelf zat ik ook te denken aan een camping, al is het dan wel weer wat kleinschalig. Ook zag ik ergens een leuk tankstation, dat zou ook niet misstaan.Had je al een plannetje voor de oever in die bocht?
Ik moest gelijk denken aan zo'n typisch grind parkeerplaatsje in de binnenbocht met een bankje of 2. Zo'n lekker uitzichtpuntje over t water.
Nou, wat je zegt! Toen ik laatst in Rüdesheim was kwam er een oude 140 (modelletje net na de E40) -jawel!- langs met zo'n autotransporttrein a la die ik nu heb. Die wagons waren echt te goor om onder te spugen. Toen dacht ik: hey, n-spoorstore bellen, bestellen en poederen maar. Vandaar!Vuil mogen ze zeker worden, zoek maar eens foto's op van die wagons. Die zijn echt ranzig!
J.
Re: Backeramm am Rhein
Mau, was ik je bijna vergeten.Maurits71 schreef:nice, wat ik me nog zat af te vragen, wat is het plan als dit project klaar is, ga jehet dan ergens permanent neer zetten ?, verkopen ? of wat
Verkopen??! Dan wil ik t wel inruilen voor een nieuwe R8 of RS6, anders niet. Nee, mijn schuur kent een bovenverdieping waar DU-B. nu ook al staat. In de andere kamer komt een heel Rheintal, waar dit onderdeel van uitmaakt. Die keerlus op dat hout met die paar opstelsporen verdwijnt na de beurs in Lochem weer. Dan gaat dit dus omhoog de schuur in en maak ik de 'U' af met nog meer Rheintal. De hele handel wordt uiteindelijk ook aangesloten op Beksheim. Enne...onder dit project komt ook in U-vorm een schaduwstation a la Domburg. Zo kan ik tenminste fatsoenlijk veel combinaties laten rijden.
J.
Re: Backeramm am Rhein
Gebeurt mij echt niet vaak, maar hier moest ik toch even twee keer kijken...
Je heb het voor elkaar Herr J, ben hier zo goed als ingetrapt dat het de echte wereld was, mijn complimenten voor deze foto
Je nieuwe water is erg interessant, kan je ook een foto plaatsen van de golfslag (lens recht over het water)?
Weegt het op tegen de oude manier, nu de boel buiten heeft gestaan en zo ver je kan oordelen?
Ben zeer benieuwd
Mvg,
Ad
(PS, complimenten over de wegbelijning nu )
Je heb het voor elkaar Herr J, ben hier zo goed als ingetrapt dat het de echte wereld was, mijn complimenten voor deze foto
Je nieuwe water is erg interessant, kan je ook een foto plaatsen van de golfslag (lens recht over het water)?
Weegt het op tegen de oude manier, nu de boel buiten heeft gestaan en zo ver je kan oordelen?
Ben zeer benieuwd
Mvg,
Ad
(PS, complimenten over de wegbelijning nu )
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: Backeramm am Rhein
Jeroen schreef:Mau, was ik je bijna vergeten.Maurits71 schreef:nice, wat ik me nog zat af te vragen, wat is het plan als dit project klaar is, ga jehet dan ergens permanent neer zetten ?, verkopen ? of wat
Verkopen??! Dan wil ik t wel inruilen voor een nieuwe R8 of RS6, anders niet. Nee, mijn schuur kent een bovenverdieping waar DU-B. nu ook al staat. In de andere kamer komt een heel Rheintal, waar dit onderdeel van uitmaakt. Die keerlus op dat hout met die paar opstelsporen verdwijnt na de beurs in Lochem weer. Dan gaat dit dus omhoog de schuur in en maak ik de 'U' af met nog meer Rheintal. De hele handel wordt uiteindelijk ook aangesloten op Beksheim. Enne...onder dit project komt ook in U-vorm een schaduwstation a la Domburg. Zo kan ik tenminste fatsoenlijk veel combinaties laten rijden.
J.
schaam je,
ok snap hem, ben wel benieuwd hoe dat er dan gaat uitien , zal wel bladzijde 999 worden
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Backeramm am Rhein
Denk dat de staatskas weer leeg is , maar wat een mooi gezicht die gele slang.
Wel snel met poeder erover.
Tja wat kan ik verder zeggen dan gewoon geweldig allemaal.
gr. Ron,
Wel snel met poeder erover.
Tja wat kan ik verder zeggen dan gewoon geweldig allemaal.
gr. Ron,
Ik rommel maar wat aan!
Re: Backeramm am Rhein
Echt jaw-dropping deze foto's, machtig mooi!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Backeramm am Rhein
Thanks boys! De commentaren doen me weer goed. Extra motivatie om af en toe weer eens foto's (voor jullie) te maken. En eerlijk is eerlijk, ik vind het ook een gaaf gezicht zo met het zonnetje erop. Als het je gaat vervelen heb je mooi pech, want enkel met droog -en zonnig- weer kan ik het buiten zetten. In de regen.....zou de staatskas echt gierend hard leeg gaan.
@Ron: ja inderdaad, dat was weer de zoveelste ribbenkast uit m'n lijf. Maar ja, het is mooi wel een complete trein zo. Gaaf gezicht die gele slang!
...al vloekt het vooralsnog erg met de omgeving....
Al is het wel een leuk gezicht: dat lekkere suffe pleintje met op de achtergrond die lange sleep wagons die maar voortdendert.
Ik heb wat afgewisseld met tractie. Enkel de 185 van Rail4Chem kreeg de eer om op de foto te komen.
Een plaatje bij de overweg. Geinig doorkijkje is het zo geworden....
Maar die boog langs de rots blijft wel mijn favoriete plek so far...
Ad, voor jou heb ik hopelijk de juiste foto's gemaakt zo? Heb het geprobeerd bijna 'level' te maken met de waterspiegel...
Dan globaal maar wat zonnige plaatjes zonder treinen...
De mensen op het terras lijken qua outfit zó uit Quantanamo Bay te komen
Het is een Traxxen-dag geweest vandaag. De divisie HGK mocht/moest vandaag de staaltrein rondscheuren...
Het past ook allemaal maar net te Backeramm aan de Rhein...
Zwarte lok, zwarte truc...
En de beresterke 185.2 van Minitrix reed de hele dag een gezellig zware gemengde goederentrein rond.
De spotters vonden het wel best zo in de namiddagzon.....
Als laatste plaatje een soort overzichtje. Enjoy!
Zo, we schrijven 21:54 LT en de baan rijdt nog steeds....maar die gaat nu wel weer afgebroken worden . Het is weer mooi geweest voor vandaag. Afgezien van een enkele windvlaag die de keteltrein deels omwierp waren het 800 probleemloze Koploperkilometertjes. Dat zegt niet iedereen iets, maar het komt neer op uren lang treinen die af en aan rijden. Zonder gezeur. Zelfs geen morrende ESU-decodertjes. Heurlijk!
J.
@Ron: ja inderdaad, dat was weer de zoveelste ribbenkast uit m'n lijf. Maar ja, het is mooi wel een complete trein zo. Gaaf gezicht die gele slang!
...al vloekt het vooralsnog erg met de omgeving....
Al is het wel een leuk gezicht: dat lekkere suffe pleintje met op de achtergrond die lange sleep wagons die maar voortdendert.
Ik heb wat afgewisseld met tractie. Enkel de 185 van Rail4Chem kreeg de eer om op de foto te komen.
Een plaatje bij de overweg. Geinig doorkijkje is het zo geworden....
Maar die boog langs de rots blijft wel mijn favoriete plek so far...
Ad, voor jou heb ik hopelijk de juiste foto's gemaakt zo? Heb het geprobeerd bijna 'level' te maken met de waterspiegel...
Dan globaal maar wat zonnige plaatjes zonder treinen...
De mensen op het terras lijken qua outfit zó uit Quantanamo Bay te komen
Het is een Traxxen-dag geweest vandaag. De divisie HGK mocht/moest vandaag de staaltrein rondscheuren...
Het past ook allemaal maar net te Backeramm aan de Rhein...
Zwarte lok, zwarte truc...
En de beresterke 185.2 van Minitrix reed de hele dag een gezellig zware gemengde goederentrein rond.
De spotters vonden het wel best zo in de namiddagzon.....
Als laatste plaatje een soort overzichtje. Enjoy!
Zo, we schrijven 21:54 LT en de baan rijdt nog steeds....maar die gaat nu wel weer afgebroken worden . Het is weer mooi geweest voor vandaag. Afgezien van een enkele windvlaag die de keteltrein deels omwierp waren het 800 probleemloze Koploperkilometertjes. Dat zegt niet iedereen iets, maar het komt neer op uren lang treinen die af en aan rijden. Zonder gezeur. Zelfs geen morrende ESU-decodertjes. Heurlijk!
J.