Pagina 48 van 262
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 25 mei 2011 20:12
door Krab
Hoi ,
vandaag niet zoveel gedaan was te warm buiten .
Dus heb ik het hoekje van de weg even bij gewerkt en gelijk de paardenwei afgemaakt.
Maar een foto zegt meer dan woorden .........
mvg Sjaak
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 25 mei 2011 20:55
door gek op stoom
mooie paarden stal
en de weg is ook mooi af zo
Gr andy
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 25 mei 2011 22:05
door Hookies
Gaat lekker zo Sjaak! Bij mij ligt alles om bekende redenen wel een tijdje stil. OVerigens zie ik nog wel een punt van verbetering. Bij de ja-knikker (of de pompinstallatie) zie je aan de ene kant duidelijk de bodemplaat net wat boven de ondergrond uitsteken. Ik denk dat je dat wel op de een of andere manier weg kunt werken.
Mvg,
Martin
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 25 mei 2011 22:43
door Lemland
Die stal, is dat de goederenloods van Faller station Guglingen?
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 26 mei 2011 11:14
door Krab
Hookies schreef:Gaat lekker zo Sjaak! Bij mij ligt alles om bekende redenen wel een tijdje stil. OVerigens zie ik nog wel een punt van verbetering. Bij de ja-knikker (of de pompinstallatie) zie je aan de ene kant duidelijk de bodemplaat net wat boven de ondergrond uitsteken. Ik denk dat je dat wel op de een of andere manier weg kunt werken.
Mvg,
Martin
Hoi Martin ,
het gaat zeker lekker heb er op het moment veel tijd voor
Die ja-knikker moet nog aangesloten worden zodat hij beweegt ,
vandaar dat hij iets hoger staat door de draadjes eronder.
Als hij op zijn definitieve plek staat zie je het niet meer .
mvg Sjaak
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 26 mei 2011 14:00
door Overdijk
Wim Ros schreef:Sjaak,
Eigenlijk mis ik iets wat in het nederlandse landschap altijd voorkomt, en dat is een sloot.
Mvg
Wim.
In een groot gedeelte van Nederland (Oost, Zuid-Oost en Zuiden) kom je geen sloot tegen, gezien de aspergevelden op zijn baan, zou een sloot nier perse hoeven.
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 26 mei 2011 14:38
door Krab
Lemland schreef:Die stal, is dat de goederenloods van Faller station Guglingen?
Hoi Lem en Bart ,
het is niet de goederenloods maar het aparte toilet gebouwtje ,
dat vond ik in de rommel hoek van een winkel hier .
Vond het mooi passend als stal en dat voor een euro
mvg Sjaak
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 26 mei 2011 16:51
door mdedeugd
Hallo Sjaak.
Tjonge, wat een pracht baan wordt dit toch.
Complimenten Sjaak.
Martin de Deugd
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 26 mei 2011 19:45
door spoor65
Overdijk schreef:Wim Ros schreef:Sjaak,
Eigenlijk mis ik iets wat in het nederlandse landschap altijd voorkomt, en dat is een sloot.
Mvg
Wim.
In een groot gedeelte van Nederland (Oost, Zuid-Oost en Zuiden) kom je geen sloot tegen, gezien de aspergevelden op zijn baan, zou een sloot nier perse hoeven.
Ik kan je verzekeren, als ik jou hier, in het oosten, in elke sloot druk, die er is te vinden, dat je dan voor minstens de komende 2 jaren geen droge draad meer aan je lijf zult hebben, en je vrouw direct de scheiding aan gaat vragen, omdat je alleen nog maar met smerige was thuis komt ipv met bloemen.
mvg
Freddy
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 26 mei 2011 20:15
door shoven
Langs nagenoeg iedere weg in Nederland heb je minimaal 1 sloot. Ook in het zuiden, oosten etc!
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 26 mei 2011 20:23
door Overdijk
spoor65 schreef:Overdijk schreef:Wim Ros schreef:Sjaak,
Eigenlijk mis ik iets wat in het nederlandse landschap altijd voorkomt, en dat is een sloot.
Mvg
Wim.
In een groot gedeelte van Nederland (Oost, Zuid-Oost en Zuiden) kom je geen sloot tegen, gezien de aspergevelden op zijn baan, zou een sloot nier perse hoeven.
Ik kan je verzekeren, als ik jou hier, in het oosten, in elke sloot druk, die er is te vinden, dat je dan voor minstens de komende 2 jaren geen droge draad meer aan je lijf zult hebben, en je vrouw direct de scheiding aan gaat vragen, omdat je alleen nog maar met smerige was thuis komt ipv met bloemen.
mvg
Freddy
Ok, ok, ik beperk mijn uitspraak dan meer tot het Zuid-Oosten. Buiten de greppels langs de weg zal je hier in de weilanden voornamelijk alleen prikkeldraad en heggen vinden als afscheiding.
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 26 mei 2011 21:58
door Krab
mdedeugd schreef:Hallo Sjaak.
Tjonge, wat een pracht baan wordt dit toch.
Complimenten Sjaak.
Martin de Deugd
Dank je wel Martin .
Maar hoe gaat het met jou treinbaan ???
mvg sjaak
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 27 mei 2011 16:16
door mdedeugd
Krab schreef:
Dank je wel Martin .
Maar hoe gaat het met jou treinbaan ???
mvg sjaak
Dat ligt nu helaas stil.
Mischien dat ik morgen een klein uurtje pak.
Dat is het nadeel als er overdags gewerkt wordt.
Dan is de fut om s,avonds op zolder te hobbyen weg.
Vroeg opstaan en laat thuis, dat is werken buiten Dordrecht.
Ik ben nu ook net thuis.
Martin de Deugd
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 27 mei 2011 16:25
door Krab
Dat ligt nu helaas stil.
Mischien dat ik morgen een klein uurtje pak.
Dat is het nadeel als er overdags gewerkt wordt.
Dan is de fut om s,avonds op zolder te hobbyen weg.
Vroeg opstaan en laat thuis, dat is werken buiten Dordrecht.
Ik ben nu ook net thuis.
Martin de Deugd
Hoi Martin ,
dat is een nadeel dan dat je lang weg bent ,maar ja er zullen ook centjes verdient moeten worden .
Als het maar werk is waar je het na je zin hebt dan komt het wel goed.
Vandaag de vangrails gevonden dieik wilde hebben van evergreen strip styrene nr 261 ,
is 1,5 mm breed met twee ruggetjes er op ,
moet hem enkel zilverkleurig met hier en daar een beetje roest erop schilderen .
Zal er wel foto's van ploaatsen als het klaar is .
mvg Sjaak
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 28 mei 2011 12:39
door Krab
Hoi ,
ben net klaar met de buitenkant van de vangrails te schilderen .
Ik denk dat als middengeleiding en betonnen muurtje doe ,dat zie ik wel meer bij viadukten .
Er reden vandaag ook nog treinen zoals de Thalys ..........
En de IC 3 uit het station naar de volgende bestemming .........
Zo dat was het weer Word vervolgd .
mvg Sjaak
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 28 mei 2011 20:21
door shoven
Krab schreef:
Ik denk dat als middengeleiding en betonnen muurtje doe ,dat zie ik wel meer bij viadukten .
Een middenscheiding is niet echt nodig, alleen als dat de rest van de weg ook aanwezig is. Als je het doet, moet je wel een stukje ervoor en erna doen, anders is het zo'n muurtje waar je je heel makkelijk op dood rijdt...
De meeste viaducten hebben het niet, zeker die op 80 km/h-wegen. Bij modernere 100 km/h-wegen kom je het wel tegen, maar dan is het dus over de hele lengte van de weg.
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 28 mei 2011 21:37
door Rob Fongers
Mooi Sjaak,
Vooral die 2 flitstreinen
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 28 mei 2011 23:34
door Krab
Hoi ,
hier een kleine update van het viaduct ......
En van het totaal er moeten nog wel witte lijnen op ...
Maar dat komt wel..
Dus word vervolgd .
mvg Sjaak
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 29 mei 2011 00:26
door Krab
R Fongers schreef:Mooi Sjaak,
Vooral die 2 flitstreinen
Dank je Rob en ze rijden heel goed door de wisselstraten .
mvg Sjaak
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 29 mei 2011 11:34
door shoven
Wow, netjes gedaan Sjaak.
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 29 mei 2011 12:17
door Krab
shoven schreef:Wow, netjes gedaan Sjaak.
Hoi Steven bedankt .
maar jij weet ook denk wat over de witte lijnen
aan de kant doorgetrokken strepen ,
maar in het midden de onderbroken streep om de hoeveel afstaand staan die ???
En hoe lang zijn die strepen ???
Zoals je ziet is het wel een 100 km weg geworden
Ik hoor het wel van je
mvg Sjaak
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 29 mei 2011 12:55
door spoor65
Sjaak,
100km weg, dan is de witte streep aan de rechterkant een doorgetrokken streep.
in jou geval links dus ook 1 witte doorgetrokken streep, daar jij de betonnen rand er hebt staan.
Zonder die middengeleiding was het bij 100km een dubbele streep geweest (onderbroken als inhalen is toegestaan en doorgetrokken indien verboden) met daartussen een groene doorgetrokken lijn.
Bij 80km is de rechterkant altijd een onderbroken streep en wederom dubbele streep in het midden, doorgetrokken of onderbroken, maar geen groene lijn.
60km wegen geen middenstreep en onderbroken strepen aan de zijkanten veelal met fiets sugestie stroken.
Dit alles nu nog in combinatie met de bekende bebordingen, maar welke in de toekomst, als deze belijningen overal in europa zijn doorgevoerd, zonder de bebordingen, zodat dan alleen de belijning nog zal aangeven welke snelheid is toegestaan.
zo te zien, wil je op een 100km weg toch 2 rijbanen op ieder wegvlak wilt maken.
Persoonlijk zou ik het op 1 rijbaan houden met de hierboven beschreven belijning, anders gaat het al snel op een autosnelweg lijken (120km)
wel zou je op de brug, naar de muurkant eventueel in en uitvoeg stroken kunnen sugereren, alsof er dus net niet zichtbaar op jouw baan een op en afrit is. en dan bv ff iets verder op een parkeerplekje zodat de breedte van het asfalt goed en geloofwaardig benut word.
mvg
Freddy
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 29 mei 2011 13:24
door Lemland
Off topic: zonder bebording lijkt mij juridisch nogal lastig, reden waarom ook inhaalverboden altijd ondersteund worden door bebording. Belijning en dergelijke is geleidend, de restricties komen van de bebording. Anders wordt handhaving bij sneeuw en dergelijke lastig.
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 29 mei 2011 15:30
door Jos
Mooi hoor Sjaak!
Als je een onderbroken belijning wilt, op de snelweg zijn de strepen 3 meter lang en een lege tussenruimte ertussen van 9 meter.
Groetjes,
Jos
Re: Sjaaks nieuwe baan
Geplaatst: 29 mei 2011 16:43
door shoven
Lemland schreef:Off topic: zonder bebording lijkt mij juridisch nogal lastig, reden waarom ook inhaalverboden altijd ondersteund worden door bebording. Belijning en dergelijke is geleidend, de restricties komen van de bebording. Anders wordt handhaving bij sneeuw en dergelijke lastig.
Belijning is juridisch ook geldig, daar is al jurisprudentie over. Een doorgetrokken streep volstaat om een inhaalverbod aan te geven. Ik kan je zo een hele zwik locaties aangeven waar geen bord staat en wel doorgetrokken strepen staan.
Sneeuw is lastig, maar borden kunnen ook ondersneeuwen. Bepalend is het verkeersbesluit dat de wegbeheerder heeft genomen. Dat is juridisch bepalend en moet altijd genomen zijn als van een gebod of verbod sprake is.
(Maar als de markering of bebording niet klopt ga je natuurlijk alsnog onderuit bij de rechter.)