Backeramm am Rhein
-
- Moderator
- Contacteer:
Re: Backeramm am Rhein
Denk je tijdens het bouwen en knutselen , "even het forum checken..."
Ben'k gelijk een uur afgeleid met heerlijke platen uwerzijds.
Magoe, ik ga hier maar weer eens verder klungelen om straks iets minder schril af te proberen te steken met mijn hobby-isten baantje bij dit kunstwerk in Lochem.
Groetjes
Hoontje
Ben'k gelijk een uur afgeleid met heerlijke platen uwerzijds.
Magoe, ik ga hier maar weer eens verder klungelen om straks iets minder schril af te proberen te steken met mijn hobby-isten baantje bij dit kunstwerk in Lochem.
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
jottum 800 km is top man
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Heerlijke update Jeroen! Schitterend! Blijf vooral foto's posten!
Groeten, Roger
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
-
Hallo Jeroen,
Schitterende baan heb je.
Goed kleurgebruik ook.
Ik voel me bijna terug op vakantie in Assmannshausen!
Groet,
Richard
Schitterende baan heb je.
Goed kleurgebruik ook.
Ik voel me bijna terug op vakantie in Assmannshausen!
Groet,
Richard
-
- Elektronica/Commercieel
Echt strak weer maat
Had btw in houten en man die beweerde dat N geen details mogelijk waren. Heb hem even middels dit draadje bewezen dat hij ongelijk had.
Duurde wel ff voordat hij geloofde dat deze foto's van een n baan waren whahaha
Anyhoer keep up the good work! !!!!!
Had btw in houten en man die beweerde dat N geen details mogelijk waren. Heb hem even middels dit draadje bewezen dat hij ongelijk had.
Duurde wel ff voordat hij geloofde dat deze foto's van een n baan waren whahaha
Anyhoer keep up the good work! !!!!!
Er zijn helaas nog veel mensen die om die reden voor H0 kiezen...
Maar goed, terug on topic: dit is natuurlijk helemaal geweldig:
Maar goed, terug on topic: dit is natuurlijk helemaal geweldig:
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
-
Goede morgen,
Maar dit is toch ook echt.
Modelbouw natuurlijk maar dan wel van het hoogste niveau.
Prachtig gemaakt en natuurlijk schitterend gefotografeerd met een lekker zonnetje buiten.
Dat is toch wel ideaal om een baan zo lekker te kunnen fotograferen.
@Jeroen: nu weet ik wat ik heb gemist
mvrgr Bob
Maar dit is toch ook echt.
Modelbouw natuurlijk maar dan wel van het hoogste niveau.
Prachtig gemaakt en natuurlijk schitterend gefotografeerd met een lekker zonnetje buiten.
Dat is toch wel ideaal om een baan zo lekker te kunnen fotograferen.
@Jeroen: nu weet ik wat ik heb gemist
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
Ja dat hoor ik ook vaak, dat je in N geen details kan maken. Het antwoord is dan dat het zeker wel kan plus de voldoening dat je rijlengte en mooie scenery hebt. Dit draadje en van een Duitse bouwer voer ik dan aan als bewijs.
Andersom valt het mij altijd tegen hoeveel details je dan wel ziet in grotere schalen. Ik bedoel: leuk hoor, zo'n 0-baan op een beurs. Maar zie je dan ook tig keer betere details? Meestal niet. Man, wat zou ik dan loos gaan op een schilvertje van een emaille bord, vogelpoepvlekje, tijdschriftenkiosk, bloemetjes in vensterbanken, gereedschap naast de locloods enz. En in ieder geval betere figuurtjes, want in h0 en groter worden mensen extra lomp. Naar mijn bescheiden mening.
Andersom valt het mij altijd tegen hoeveel details je dan wel ziet in grotere schalen. Ik bedoel: leuk hoor, zo'n 0-baan op een beurs. Maar zie je dan ook tig keer betere details? Meestal niet. Man, wat zou ik dan loos gaan op een schilvertje van een emaille bord, vogelpoepvlekje, tijdschriftenkiosk, bloemetjes in vensterbanken, gereedschap naast de locloods enz. En in ieder geval betere figuurtjes, want in h0 en groter worden mensen extra lomp. Naar mijn bescheiden mening.
-
- Elektronica/Commercieel
Dit maakt modelbouw nu echt leuk!!!!Lemland schreef:Ja dat hoor ik ook vaak, dat je in N geen details kan maken. Het antwoord is dan dat het zeker wel kan plus de voldoening dat je rijlengte en mooie scenery hebt. Dit draadje en van een Duitse bouwer voer ik dan aan als bewijs.
Als ik dit draadje hierboven leest en ziet wat er hier op het forum gebouwd wordt...
Maar zie dan ook meteen mijn eigen valkuil, ik ga de lat zo hoog leggen dat ik al mijn tijd verliest aan zaken leren en perfectioneren...
Dat er geen bibs meer komt van daadwerkelijk bouwen....
Mvg,
Ad
(Nog bedankt voor de extra foto's Jeroen )
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Ad,
Daar kan ik me ook in vinden. Als je echt gedetailleerd werk dan kost dat veel tijd.
Maar ik kan je ook vertellen dat dat in HO even lang duurt als in N dus daar zit geen verschil in
Hoe beter gedetailleerd werken hoe meer tijd het vraagt.
mvrgr Bob
Daar kan ik me ook in vinden. Als je echt gedetailleerd werk dan kost dat veel tijd.
Maar ik kan je ook vertellen dat dat in HO even lang duurt als in N dus daar zit geen verschil in
Hoe beter gedetailleerd werken hoe meer tijd het vraagt.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
Ja ... veel meer
Dit ziet er toch allemachtig prachtig uit?!?
Groeten,
William
Dit ziet er toch allemachtig prachtig uit?!?
Groeten,
William
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Wat een comments, guys! Fantastisch! Dus bedankt maar weer!
Tja, vandaag was het niet echt weer om de hele handel buiten neer te zetten. Tevens heb ik afgelopen week weer even moeten werken, dus weinig nieuws te melden uit dit deel van het 1:160 Rheintal. Komende tijd krijg ik het heul heul druk, maar daarover later meer.
Ciao for now!
J.
Tja, vandaag was het niet echt weer om de hele handel buiten neer te zetten. Tevens heb ik afgelopen week weer even moeten werken, dus weinig nieuws te melden uit dit deel van het 1:160 Rheintal. Komende tijd krijg ik het heul heul druk, maar daarover later meer.
Ciao for now!
J.
Een beetje modelbouwer zet zijn baan met stormlijnen vast.
Alleen de de storm is niet op schaal N.
Verder schitterende foto's.
Alleen de de storm is niet op schaal N.
Verder schitterende foto's.
-
- Forum-Beheerder
- Contacteer:
Te kakken hee.. dat zijn foto's van de echte wereld, maar dan bewerkt dat het modelbouw lijkt..
Wauw.....
Wauw.....
dank dank......en ik ga vandaag nog even proberen een filmpje in elkaar te draaien, want afgelopen rijdag heb ik ook weer wat beeldmateriaal kunnen verzamelen. Stay tuned!
j.
j.
Geweldig Jeroen! Je hebt de sfeer van het werkelijk Rijndal helemaal te pakken!
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Hey boys,
Het filmpje, daar is nog weinig van terecht gekomen. Drukdrukdruk. Gisteren met dat mooie weer wél de boel aan het rijden gebracht. Het probleem met de ESU'tjes blijft zich voordoen hoewel ik de analoge modus uit heb en CV 27 op 0 had staan. Ik kwam er ook achter dat in 'de keerlus' de wisseldecoder kuren vertoont. Soms wordt er wel geschakeld, en soms niet. Daar hebben we natuurlijk helemaal niks aan. Dat hield enkel voor het moment even in dat er vanaf die kant geen trek/duw-treinen konden worden ingezet. Kwestie van wissel als zijnde defect aanvinken in Koploper en gassen maar weer.
Ook was ik op het testrondje bezig met schoonmaken....en had ik eindelijk na lange tijd mijn 'vieze' 101 weer aan het rijden.
Close-uppie...
Blijft een mooie sleep, die SBB-handel. Qua tijdperk ietsje oud, maar ach...
Die draaistellen mogen wel wat kleur gebruiken....glimt gewoon. Brrr....
Grtz,
J.
Het filmpje, daar is nog weinig van terecht gekomen. Drukdrukdruk. Gisteren met dat mooie weer wél de boel aan het rijden gebracht. Het probleem met de ESU'tjes blijft zich voordoen hoewel ik de analoge modus uit heb en CV 27 op 0 had staan. Ik kwam er ook achter dat in 'de keerlus' de wisseldecoder kuren vertoont. Soms wordt er wel geschakeld, en soms niet. Daar hebben we natuurlijk helemaal niks aan. Dat hield enkel voor het moment even in dat er vanaf die kant geen trek/duw-treinen konden worden ingezet. Kwestie van wissel als zijnde defect aanvinken in Koploper en gassen maar weer.
Ook was ik op het testrondje bezig met schoonmaken....en had ik eindelijk na lange tijd mijn 'vieze' 101 weer aan het rijden.
Close-uppie...
Blijft een mooie sleep, die SBB-handel. Qua tijdperk ietsje oud, maar ach...
Die draaistellen mogen wel wat kleur gebruiken....glimt gewoon. Brrr....
Grtz,
J.
leuk,
inzake je keerlus module, controleer even je scheidingen, denkelijk maakt de ene scheiding contact. daardoor schakelt de unit niet goed
inzake je keerlus module, controleer even je scheidingen, denkelijk maakt de ene scheiding contact. daardoor schakelt de unit niet goed
Mau,
Nee, de keerlusmodule doet het fantastisch. De wisseldecoder doet het niet goed. ZO'n WDM10 ding of hoe het ook heet.
Nee, de keerlusmodule doet het fantastisch. De wisseldecoder doet het niet goed. ZO'n WDM10 ding of hoe het ook heet.
Wd10 gaven bij mij ook problemen, gebruik ze niet meer als wissel decoder.
Ziet er weer geweldig uit hoe jij dat allemaal doet gewedig.
Ziet er weer geweldig uit hoe jij dat allemaal doet gewedig.
Mvg.
Jacob
Minitrix / Fleischmann / Roco
Multymous / LTD en Minitrixrails / S88XpressNetLI / Rosoft / koploper
Jacob
Minitrix / Fleischmann / Roco
Multymous / LTD en Minitrixrails / S88XpressNetLI / Rosoft / koploper
wees dan ook duidelijkJeroen schreef:Mau,
lekker een servo switch eronder knallen maat, ben je van al het gezeuer af
wees dan ook duidelijk
Wat precies begreep je hier niet aan?Ik kwam er ook achter dat in 'de keerlus' de wisseldecoder kuren vertoont. Soms wordt er wel geschakeld, en soms niet.
Tja, Servoswitch.....ik pak nog wel een andere wisseldecoder. Het stomme is dat bij DU-B . de 4 WD10's het altijd perfect hebben gedaan. De andere WD10 bij Backeramm doet het ook perfect. En nu ineens krijg ik wat kuren zonder dat ik ook maar iets heb veranderd. Heel vreemd. Ik heb bij Boppard geloof ik nog een Switchpilot van ESU, die kan ik natuurlijk gebruiken. En anders zo'n Digirails ding......laat ik die maar vast bestellen.