De Garagebaan en nu de Kamerbaan
Re: Sjaaks nieuwe baan
Aanvullend op de prima opmerkingen van Jos en Freddy over de belijning (markering): een belangrijk onderscheid tussen autowegen en snelwegen is de af- c.q. aanwezigheid van een vluchtstrook. Bij een snelweg is die er in principe altijd, tenzij er echt geen ruimte voor is.
Overigens geldt op een stroomweg (autoweg) met 100 km/h het omgekeerde voor de belijning: de strepen zijn 9m lang met 3m tussenruimte. Als er in 1 richting meerdere rijstroken zijn (zoals bij jou, Sjaak) dan geldt wat Jos zegt. Reden daarvoor is dat als je bij het inhalen een tegenligger kunt tegenkomen dat erg gevaarlijk is; de lange strepen ontmoedigen het inhalen. Bij een weg met meerdere rijstroken in 1 rijrichting is dat probleem er niet en is er geen reden om inhalen te ontmoedigen.
Freddy: de belijning die jij beschrijft (EHK - Essentiële Herkenbaarheids Kenmerken) zijn geen Europese standaard hoor. Uniformiteit in Europa gaat nog wel effe duren, hoewel er wel aan wordt gewerkt. Er zijn wel Europese scoringssystemen (EuroRAP) om aan de hand van de weginrichting een veiligheidsscore aan wegen te kunnen toekennen. Dat systeem ligt overigens nog flink onder vuur bij verkeersveiligheidsmensen (waaronder ik ). Europa kent nog hele grote verschillen in hoe men omgaat met dit soort dingen: in Frankrijk is het Franse handboek wegontwerp bijvoorbeeld een wet, in NL een richtlijn waarvan je beargumenteerd mag afwijken.
Overigens geldt op een stroomweg (autoweg) met 100 km/h het omgekeerde voor de belijning: de strepen zijn 9m lang met 3m tussenruimte. Als er in 1 richting meerdere rijstroken zijn (zoals bij jou, Sjaak) dan geldt wat Jos zegt. Reden daarvoor is dat als je bij het inhalen een tegenligger kunt tegenkomen dat erg gevaarlijk is; de lange strepen ontmoedigen het inhalen. Bij een weg met meerdere rijstroken in 1 rijrichting is dat probleem er niet en is er geen reden om inhalen te ontmoedigen.
Freddy: de belijning die jij beschrijft (EHK - Essentiële Herkenbaarheids Kenmerken) zijn geen Europese standaard hoor. Uniformiteit in Europa gaat nog wel effe duren, hoewel er wel aan wordt gewerkt. Er zijn wel Europese scoringssystemen (EuroRAP) om aan de hand van de weginrichting een veiligheidsscore aan wegen te kunnen toekennen. Dat systeem ligt overigens nog flink onder vuur bij verkeersveiligheidsmensen (waaronder ik ). Europa kent nog hele grote verschillen in hoe men omgaat met dit soort dingen: in Frankrijk is het Franse handboek wegontwerp bijvoorbeeld een wet, in NL een richtlijn waarvan je beargumenteerd mag afwijken.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
Re: Sjaaks nieuwe baan
mooi gemaakt Sjaak
het lijkt de weg tussen kampen en zwolle wel
die heeft ook z'n beton muurtje in het midden
Gr andy
het lijkt de weg tussen kampen en zwolle wel
die heeft ook z'n beton muurtje in het midden
Gr andy
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Sjaaks nieuwe baan
Je kan toch gewoon blijven zitten bij de rechter??
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Sjaaks nieuwe baan
Hoi ,
die laatste antwoorden begrijp ik niet zal wel aan mij leggen
Maar de andere heren bedankt voor de uitleg ,heb de lijnen er op gezet .
Zoals aangegeven waren ze 3mtr lang en 9mtr er tussen ,zo kwam ik dan aan 1,8cm en 5,6 cm ertussen.
Hieronder een foto zo het geworden is ...
Nu nog de andere wegen van belijning voorzien .
Dus word vervolgd ( heb weer drie weken vakantie)
mvg Sjaak
die laatste antwoorden begrijp ik niet zal wel aan mij leggen
Maar de andere heren bedankt voor de uitleg ,heb de lijnen er op gezet .
Zoals aangegeven waren ze 3mtr lang en 9mtr er tussen ,zo kwam ik dan aan 1,8cm en 5,6 cm ertussen.
Hieronder een foto zo het geworden is ...
Nu nog de andere wegen van belijning voorzien .
Dus word vervolgd ( heb weer drie weken vakantie)
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Sjaaks nieuwe baan
Hallo Sjaak.
Prachtig, en zeer interesant al de info die je krijgt.
Je ziet het wordt steets maar mooier.
Komt er aan de andere kant van het viaduct ook nog een beton rand, want die mist nog.
Sucses.
Martin de Deugd
Prachtig, en zeer interesant al de info die je krijgt.
Je ziet het wordt steets maar mooier.
Komt er aan de andere kant van het viaduct ook nog een beton rand, want die mist nog.
Sucses.
Martin de Deugd
-
- Berichten: 3829
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: Sjaaks nieuwe baan
Hallo Sjaak,
Dat ziet er perfect uit!!
Mooi dat je ook percies de afstanden hebt berekend.
Gr Chris
Dat ziet er perfect uit!!
Mooi dat je ook percies de afstanden hebt berekend.
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Re: Sjaaks nieuwe baan
Hoi Martin ,mdedeugd schreef:Hallo Sjaak.
Prachtig, en zeer interesant al de info die je krijgt.
Je ziet het wordt steets maar mooier.
Komt er aan de andere kant van het viaduct ook nog een beton rand, want die mist nog.
Sucses.
Martin de Deugd
ik wil boven de helix een dorpje maken en dan word de vangrails doorgetrokken
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Sjaaks nieuwe baan
Bedankt ChrisSchachbrett schreef:Hallo Sjaak,
Dat ziet er perfect uit!!
Mooi dat je ook percies de afstanden hebt berekend.
Gr Chris
Anders had Steven het wel afgekeurd die zit bij Rijks Water staat
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Sjaaks nieuwe baan
Dat zal wel meevallen hoor, als jij het maar mooi vindt daar gaat het om lijkt me.
Maar wel mooi dat het precies op schaal is nu. Kan onze ontwerp-afdeling nog wat van leren.
Maar wel mooi dat het precies op schaal is nu. Kan onze ontwerp-afdeling nog wat van leren.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Sjaaks nieuwe baan
Dat ziet er prachtig uit! Ik had twijfel bij het muurtje maar nu ik het met alle lijnen en met auto's ziet het er echt áf uit.
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Sjaaks nieuwe baan
sjaak,
Dat heb je netjes gedaan
Leuk idee z'n weg schuin over je baan
nog wat bomen en struiken op het tapuit en het is af
Bob
Dat heb je netjes gedaan
Leuk idee z'n weg schuin over je baan
nog wat bomen en struiken op het tapuit en het is af
Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Sjaaks nieuwe baan
Ik ben weer jaloers op wat jullie allemaal kunnen, ziet er fantastisch uit...
En ja, dan komt er een maar: Zou je aan de buitenkant van de doorgetrokken strepen niet nog een stukje asfalt kleuren? De streep staat meestal óp het asfalt, met nog een stukje erbuiten, om de onzuiverheden in de aanleg op te heffen
Detlev
En ja, dan komt er een maar: Zou je aan de buitenkant van de doorgetrokken strepen niet nog een stukje asfalt kleuren? De streep staat meestal óp het asfalt, met nog een stukje erbuiten, om de onzuiverheden in de aanleg op te heffen
Detlev
Re: Sjaaks nieuwe baan
De kantstreep staat idd óp het asfalt, met daarnaast nog zo'n 20cm asfalt. Dat is de zogeheten redresseerstrook, die dient om nog stuurcorrecties te kunnen doen als je van je koers af bent geraakt (dus voor je in de berm belandt).Detlev schreef:En ja, dan komt er een maar: Zou je aan de buitenkant van de doorgetrokken strepen niet nog een stukje asfalt kleuren? De streep staat meestal óp het asfalt, met nog een stukje erbuiten, om de onzuiverheden in de aanleg op te heffen
Detlev
Voor je rijstroken: die zijn 2,75m breed bij een weg voor 80 km/h, 3m breed bij 100 km/h en 3,25m bij 120 km/h (exclusief strepen).
Rood asfalt zul je niet snel aantreffen naast een 100 km/h weg. Het wordt vooral gebruikt voor fiets(suggestie)stroken, oversteekplaatsen etc, en die leg je niet naast een 100 km/h weg... (bovendien is het veel duurder dan zwart ).
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Sjaaks nieuwe baan
Hoi manne bedankt ,
maar ben nog aan het verzinnen wat er op het bruine gedeelte naast de belijning komt ?
Wel wil ik gras tot onderkant vangrails erop doen ,
maar ben aan het denken wat ik met het bruine geverfde (vluchtstrook) gedeelte doe .
Of het asfalt tot de vangrails doe ???
mvg Sjaak
maar ben nog aan het verzinnen wat er op het bruine gedeelte naast de belijning komt ?
Wel wil ik gras tot onderkant vangrails erop doen ,
maar ben aan het denken wat ik met het bruine geverfde (vluchtstrook) gedeelte doe .
Of het asfalt tot de vangrails doe ???
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Sjaaks nieuwe baan
Gras kan prima. De berm wordt wel vaker gebruikt om voertuigen te bergen.
Of zoiets?
Of zoiets?
Of zoiets?
Of zoiets?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53
Re: Sjaaks nieuwe baan
Ah, ik dacht dat die er was zodat je langs die SUV kon kijken die maar 130 km/h voor je rijd, en je zeker weet dat die je groot licht ziet, zodat je er langs kan . My bad .shoven schreef:De kantstreep staat idd óp het asfalt, met daarnaast nog zo'n 20cm asfalt. Dat is de zogeheten redresseerstrook, die dient om nog stuurcorrecties te kunnen doen als je van je koers af bent geraakt (dus voor je in de berm belandt).
Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Re: Sjaaks nieuwe baan
hoi Steven ,
bedankt voor de foto's daar kan ik wat mee
En het is niet om langs een suv te kijken Cybertinus
Vandaag niet veel gedaan behalve dan wat gras onder de vangrails
Ben wel bezig geweest met die weidepaaltjes en draad ,
maar dan voor een megaboerderij ofwel een varkenshouderij .
maar word vervolgd .....
mvg Sjaak
bedankt voor de foto's daar kan ik wat mee
En het is niet om langs een suv te kijken Cybertinus
Vandaag niet veel gedaan behalve dan wat gras onder de vangrails
Ben wel bezig geweest met die weidepaaltjes en draad ,
maar dan voor een megaboerderij ofwel een varkenshouderij .
maar word vervolgd .....
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Sjaaks nieuwe baan
Hoi ,
toch nog wat gedaan en de omheining is klaar .
Morgen weer verder met de inrichting ervan
word vervolgd ..
mvg Sjaak
toch nog wat gedaan en de omheining is klaar .
Morgen weer verder met de inrichting ervan
word vervolgd ..
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: Sjaaks nieuwe baan
We zijn bezig met een proef met verplichte ingebouwde snelheidsbegrenzer voor notoire snelheidsduivels. Iets voor jou?Cybertinus schreef: Ah, ik dacht dat die er was zodat je langs die SUV kon kijken die maar 130 km/h voor je rijd, en je zeker weet dat die je groot licht ziet, zodat je er langs kan . My bad .
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53
Re: Sjaaks nieuwe baan
Ik ben geen notaire snelheidsduivel. Althans, niet officieel . Nog maar 1 boete gehad (voor 8 km/h te hard op de snelweg, 16 EUR koste dat :p). Ik heb wel vaker dan 1x te hard gereden :p.
Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Re: Sjaaks nieuwe baan
Is die er ook met een instelling voor een minimumsnelheid bij bejaarden?shoven schreef: We zijn bezig met een proef met verplichte ingebouwde snelheidsbegrenzer voor notoire snelheidsduivels. Iets voor jou?
Groetjes,
Jos
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Sjaaks nieuwe baan
Offf nog beter rechts het bos inJos schreef:Is die er ook met een instelling voor een minimumsnelheid bij bejaarden?shoven schreef: We zijn bezig met een proef met verplichte ingebouwde snelheidsbegrenzer voor notoire snelheidsduivels. Iets voor jou?
Groetjes,
Jos
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Sjaaks nieuwe baan
Hoi ,
kreeg vandaag een cadotje van de vrouw voor in de treinenkamer
Waar ik heel blij mee ben .
mvg Sjaak
kreeg vandaag een cadotje van de vrouw voor in de treinenkamer
Waar ik heel blij mee ben .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Sjaaks nieuwe baan
Mis ik nou iets
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek