Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Jeroen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

We gaan dat Digirails ding eens proberen. Digikeijs, pardon. De iPad maakt er Rails van. Die komt morgen binnen. Gezien het weer wordt dat vast weer een rijdagje. Vandaag heb ik tussen het studeren door de muurtjes aan de kade geplaatst en een kleurtje gegeven. De kleur van de rivier ga ik alsnog aanpassen. De structuur vind ik mooi, de kleur minder. De blanke lak was me wat te bruin hier en daar. Jullie houden de foto's nog tegoed!

Grtz J

Afbeelding

Michiel

Bericht door Michiel »

Jeroen, ik lees al geruime tijd in stilte mee, maar ik wil je toch even zeggen dat ik je baan prachtig vind. En foto's met zonlicht maakt het allemaal nog eens zo echt. Bedankt voor het delen. Ik geniet.

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Tjoow,

Afbeeldingv

Een tot nu geslaagd experiment: mijn eerste soundlok. De eerste CV die ik na de adressering heb aangepast was het volume van dat kreng. Verder nog wat meer dingen van het geluid weten aan te passen. Verder rijdt ie voorbeeldig rond op het baantje in de zon. Vandaag is het alweer het laatste dagje dat dát nog kan, want aan de paar zomerse (rij)dagen komt vanavond een eind, aldus het KNMI. 8-)

Nog maar een paar plaatjes dan....

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal er eerdaags ook een filmpje van in elkaar draaien, time-permitting (en dat is onmenselijk weinig op dit moment....).

Afbeelding

En gewoon zomaar nog even een zomers plaatje. Saai he, alleen maar goederentreinen....

Afbeelding

J.

Afbeelding

FidOo

Bericht door FidOo »

Mooie foto's weer J.

PS onthoud die cv voor het geluidsvolume. Op de beurs wil je die waarschijnlijk wat harder hebben. Anders hoor je hem niet door het omgevingsgeluid.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

bob vermeulen

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

De laatste foto is weer z'n uitblinker :o
Lekker aan je baan gewerkt tijdens de zomer zo te zien.
ik kom zeker in Lochum even een poosje genieten.

mvrgr Bob

Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Dank Bob!

Echt veel gewerkt heb ik niet gedaan. Heb het extreem druk met werk op het moment. Maar wel heb ik de derde module -de meeste linker- wat aangepakt. Met wat stukken bouwschuim ben ik begonnen de heuvels wat vorm te geven.

Afbeelding

Ook heb ik daar al de nodige rotsen van gemaakt. Sommige van enkel bouwschuim en wat scherp spul om 't te snijden enzo.....

Afbeelding

Gezien vanaf het spoor. De boog lijkt nu wel erg krap, maar dat valt optisch reuze mee. Het is wel de krapste boog zichtbaar op het geheel, en ik ga het een beetje camoufleren met wat hogere bomen en struiken enzo.

Afbeelding

Een ander stukje heb ik weer op de bekende manier gemaakt van gips.

Afbeelding

Uiteraard rijdt de trein hier ook weer vlak langs de heuvels, dus maar weer gezellig steunmuurtjes maken...pffff.... ik snap de mensen wel die een NL-thema baan maken! :ugeek:

Afbeelding

Ook al een beetje groen hier en daar. De rest wordt weer wijngaarden, wijngaarden en.....juist.

Afbeelding

Afbeelding

Er is weer een huisje van karton bijgekomen. Ditmaal van Noch. Ook weer hulde aan de ontwerpers van dat spul, want het past weer perfect. Ik acht de kans vrij groot dat het hier ook neergezet gaat worden.

Afbeelding

Een impressie....

Afbeelding

Tijdens het rijden wilde ik de stroomafnemer-omhoog functie eens testen. Met wat zéér minimaal ge-tune reden ook de Taurussen -met smalle sleepstukken- hun rondjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bam. Dwars door je dorpje heen, 24 van die wagons. Bijna 2 meter trein. Dussse....nog maar 2 meter trein te vervuilen en verpunken :x

Afbeelding

Ehm, ja....om over alle modules met de stroomafnemers omhoog te kunnen rijden moest ik tijdelijk natuurlijk even wat verzinnen. Mijn highly sophisticated Jeronimo Catenary Continuity System (het JCCS, in de volksmond de 'Jakkes' genoemd, welbekend....) werd daarvoor ontworpen, na een conference call met Siemens en de NASA....

Afbeelding

Ook tussen de modules kwam hetzelfde materiaal van toepassing.....

Afbeelding

Goed, uitgemekkerd. Nog altijd ligt er nog wat filmmateriaal te wachten op wat editing. Zie boven......nauwelijks tijd....

Jo!

J.

Afbeelding

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Jeroen schreef: Mijn highly sophisticated Jeronimo Catenary Continuity System (het JCCS, in de volksmond de 'Jakkes' genoemd, welbekend....) werd daarvoor ontworpen, na een conference call met Siemens en de NASA....

Afbeelding
Ik zou er wel patent op aanvragen. :mrgreen: Maar zonder gekheid, prachtige foto's weer! Die rots uit puur schuim interesseert me, ziet er goed uit! Welke tools heb je daar voor gebruikt? Mooie kleuren gebruikt ook trouwens!

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Erwin

Bericht door Erwin »

Mooie foto's met echte zon 8-) en prachtige rotsen!!
Ben benieuwd naar het vervolg...

het zit hem in de details

Haverud in N: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8705

Marksintpancras

Bericht door Marksintpancras »

Dat ziet er weer geweldig uit :) , ga het zeker volgen hoe de derde module wordt afgewerkt. :geek:

Met vriendelijke groet,
Mark

Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Ron

Bericht door Ron »

Echt veel gewerkt heb ik niet gedaan. Heb het extreem druk met werk op het moment.
Tuurlijk 8-)

Ziet er weer erg mooi uit drukke man. :mrgreen:

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

bob vermeulen

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

Mooi huisje heb je gekozen als blik vanger.
Natuurlijk ook mooi in de zon maar toch je moet er maar opkomen

mvrgr Bob

Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

william

Bericht door william »

Het ziet er inderdaad allemaal weer 'strak' uit.
En mooie foto's weer.

Groeten,
William

Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl

jeepney

Bericht door jeepney »

Bij sommige foto's heb ik het idee dat ik naar 1:1 zit te kijken ipv 1:160. Het verschil tussen werkelijkheid en fictie is dan niet meer te zien. Bijzonder knap.

NB: ik zie het nu weer in dit topic maar heb het ook bij anderen reeds gezien: tegen echt zonlicht kan geen belichting op.

Henk

René

Bericht door René »

Dat ziet er weer top uit! Mooi mooi mooi.

Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/

[Patrick]
Contacteer:

Bericht door [Patrick] »

ik wil hem in het echt zien... zegt genoeg denk ik :lol:

Goed goan!
Patrick

Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Afbeelding

[Patrick]
Contacteer:

Bericht door [Patrick] »

Dit draadje kan gesloten worden! ;)

Goed goan!
Patrick

Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf

Driesel

Bericht door Driesel »

Jups Jeroen,

Tof die soundlok: het is zo'n zingende Taurus.
Een bekende winkelier kreeg ooit een klant die het model terug bracht met de volgende klacht: "welk belachelijk en onrealistisch geluid heeft Fleischmann daar op gezet!" :lol:

Groeten,

Dries

Wim H

Bericht door Wim H »

Hallo Jeroen,
Drie weken geleden zat ik met de familie een paar dagen aan de Rijn (Koblenz). Uiteraard hebben we daar een boottocht gemaakt (naar Rüdesheim). Uiteindelijk kwamen we langs Assmannshausen en ik moest onmiddelijk aan Backeramm denken :-D
Bij deze een paar foto's. Ze lijken wel erg op jouw modelbaan!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat ik dus eigenlijk wil zeggen: je hebt de sfeer geweldig getroffen!
Ik wacht vol ongeduld op de volgende bouwsels :-)
Groet, Wim

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hoi wim,

Wat een mooie foto's. Ja, het blijft mijn favoriete stukje spoorlijn. Gaaf compliment dat je het bouwsel vindt gelijken op het echie qua sfeer. Dat was in ieder geval mijn uitgangspunt voor het bouwen: ik moet me er kunnen wanen qua sfeer.

Zo, na al het geleer komt er een een eind in zicht. We zijn er nog niet, maar reeds een goed eind op weg. De rust is in ieder geval op het moment wel teruggekeerd hier. Er is zelfs alweer een tijdje tijd geweest voor wat modelspoor. De baan staat voor de komende winter opgesteld in huis, zodat ik er aan kan knoeien en ook lekker kan rijden. De afgelopen paar dagen heb ik dat maar gedaan. Even schoonmaken, beetje ATF en gassen maar. Dat wordt al snel saai, dus ik ben onderwijl ook maar begonnen met het verouderen (verbeteren) van de knalgele autowagons.

Gezien de vroege dienst morgen vanavond geen foto's, morgen wel. We're back in!

J.

Afbeelding

141

Bericht door 141 »

Jeroen schreef: Afbeelding
Is dit 1:1 of 1:160? Knap staaltje werk!!!

Gr. Clemens

Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Dank je, Clemens.

Sorry voor het wederom niet nakomen van de belofte.....het is toch minder gesteld met de motivatie na bijna 60 uur vliegen in 2 weken tijd met een wekker op tijdstippen dat ik nog chagrijniger ben dan een beer die zojuist wordt verstoord in zijn winterslaap door een bladblazer. Enfin....even doorbijten nog.

Gisteravond toch de boel maar gewoon eens aangezet. En eindelijk is het zover dat dat als volgt gaat: verdeeldoos aan, laptop aan, Koploper aan, eenmaal drukken op 'start communicatie' en dan nog eenmaal op 'Gassen met die handel' en klaar. En als je het zat bent dan loop je dat rijtje terug en kunnje naar je bed.

Het is best belangrijk om veel te rijden en kritisch te kijken. Zo kwam ik erachter dat er nog wel iets meer 'actie' kon zijn. Het was me al niet saai, maar je kan het een stuk meer 'congested' krijgen op de sporen, als ware het Spitsuur met de goederentreinen echt op blokafstand van elkaar. Het was even zoeken en instellen, maar dan is het echt een komen en gaan.....vraagt weer eens om een filmpje. Op termijn, want jullie hadden er nog al eentje tegoed.

Okay, zo op naar wat Canarische Weilanden maar weer!

J.

Afbeelding

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Okay, ik heb eindelijk weer eens een paar foto's gemaakt en geupload naar mijn nogal stoffig geworden Photobucket.

De nieuwe 'dienstregeling' bevalt me wel eigenlijk, al heb ik morgen echt eens lekker de tijd om het geheel te aanschouwen en kijken waar er nog wat te tunen valt. Ik kom nu wel op zo'n 100 Koploper-km's meer uit per uur en dat is toch een stijging van zo'n 40%. Dat is natuurlijk niet gratis, want nu rijden de treinen af en toe toch wat langzamer voorbij, anticiperend op een stop in een volgend blok. Maar dat is eigenlijk wel leuk om te zien, want het gebeurt lang niet elke keer......iets meer variatie dus.

Bon, de 101 is even uit de IC-dienst gehaald en sleurt al 2 weken een 11-wagons lange CNL door het Rijndalletje.

Afbeelding

Iets wat nu op het 'doing' lijstje staat i.p.v. het 'to-do'-lijstje is het verouderen van bepaalde wagons. Die kanariegele autotransporters waren al langer een vloek voor het oog, en daar komt nu langzaamaan verandering in . Het is verbazingwekkend hoe die dingen meer tot leven komen met behulp van een beetje poeder. Uiteraard, conform de realiteit, heb ik speciaal voor Adriaan ook wat graffiti toegevoegd . Dat komt niet op elke wagon, en bepaalde wagons zijn er erger aan toe qua vervuiling en verpunking dan andere. Blabla. Mekker. Een plaatje dan maar.

Afbeelding

De rechter ook extra stoffig. Om het geel wat doffer te maken moet je de kleur benaderen met poeders. valt nog niet mee!

Afbeelding

Ter vergelijking ook een nieuwe, onbehandelde wagon erachter....

Afbeelding

Okay, nog even een dagje werken vandaag en dan is het weer showtimeee!

J.

Afbeelding

Hoontje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Hoontje »

Staat er weer mooi op Jeroen.

Groetjes,

Hoontje

Prutsert
Moderator

Bericht door Prutsert »

Heeeeeeeel mooi gemaakt en wat een prachtige foto. !!

Een heule dikke duim

Groet Hans

1 gebrek, N modelspoor en Formule-1 gek.

Bekijk ook mijn "hoogoven project" in schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =21&t=9299
Plaats reactie