Hookyville op weg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Hookyville op weg

Bericht door Rob Fongers »

En wat je openingen betreft. ik heb grotere :( :( maar geeft geen problemen hoor.

Grtz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

We zijn in huis een opruimkamer (om het zo maar te noemen) aan het verbouwen, dus vanaf morgen zal alles in het teken daarvan staan. Maar je weet nooit wat ik tussendoor nog kan (en mag) doen.

Vandaag stond in het teken van solderen en de diagonale sporen passend proefleggen. Twee sporen lagen natuurlijk al vast, maar er moeten er nog vier naast komen te liggen. Drie tweeblokkige sporen en één éénblokkig (doorgangs)spoor. Dat betekent aardig wat secties en dus ook aardig wat draadjes.

Na al het soldeerwerk een proefpas gemaakt. Let wel: er moeten nog isolatielasjes worden aangebracht. Dat het niet 100% recht ligt, verbaast me niets. Ik heb immers alles aangesloten en niet stukje voor stukje gecontroleerd. Het vanochtend aangeschafte lasertje (nog geen 2 euro bij de Action) toont meteen aan dat het niet recht ligt. Eigenlijk meet ik vanaf de verkeerde kant, want aan de andere kant liggen al enkele rails vast.

Afbeelding

Wat een wirwar van draden lijkt het zo. Gelukkig weet ik precies welke draad waarbij hoort en vooral waar de draad naar toe moet gaan. Dan moet ik wel eerst wat gaatjes langs de rails maken.

Afbeelding

Bovenzicht van de dradenzooi behorend bij de diagonale sporen. Wordt nog een leuk klusje om ze straks allemaal weg te werken, want er hangt nog genoeg onder de tafel. Van boven ziet het er nu al strak uit!

Afbeelding

En als je van de andere kant kijkt, zie je in spoor 2 en 3 nog wel wat oneffenheden zitten. Dat is wel recht te krijgen tijdens het echte leggen. In spoor 1 ligt een flex van 77,7 cm. Die zal ik nog wat rechter buigen voordat deze definitief wordt aangebracht. In elk geval komt spoor 1 als laatste aan de beurt.

Afbeelding

Zo, dit kan ik even laten bezinken. Nu maar eens wat verfrissends drinken en dan nog een zooi oude basketbalvideobanden opruimen.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

michiel1995
Berichten: 166
Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
Locatie: leiden

Re: Hookyville op weg

Bericht door michiel1995 »

Hallo

Je bent veel bezig met draadjes zie ik.
Wordt dat niet moelijk wegwerken.

Groet michiel


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Dat zal hopelijk wel meevallen Michiel. De draden liggen nu open en bloot op dit deel van de tafel, maar als ik de rails vast ga leggen, dan boor ik kleine gaatjes om de draadjes naar beneden te trekken. Door onder de tafel bij het gat aan te geven welke draad het is, kan ik hem op de juiste plek aansluiten. Dat kan aan de ringleiding zijn voor de massa (bij mij zwart) of de niet-gedetecteerde secties (grijze draden aan rails aangesloten op bruine ringleidingdraad). Een andere optie is aansluiten op de bezetmelddecoder (rode draden aan rails) die dan weer verder is aangesloten op de zwarte en rode draad van de ringleiding. Draadjes voor de wissels gaan uiteraard naar de betreffende wisseldecoder. Alle draden worden enigszins op maat geknipt en verder weggewerkt in meerdere bindruggen.

Als je het een keer wilt zien, mag je best eens langskomen hoor. Oegstgeest is maar een paar minuutjes met de fiets vanuit Leiden en ik heb overdag vrij veel tijd.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ondanks een nog enigszins verhitte zolder ben ik gisteren en vandaag bezig geweest om de diagonale sporen allemaal te leggen. Oftewel gaatjes boren voor de draadjes, die nu dus onder de tafel uitkomen en niet meer op de rails liggen. Alles passend neerleggen met niet al te grote gaatjes tussen de railstaven waar isolatielasjes zitten. En een stukje flex ingekort tot 23 cm. Ik kon daar geen passtukjes gebruiken en met het roco-zaagje lukte me dit goed.

De wisselstraat van de diagonale sporen, gezien als je vanuit de rechte opstelsporen de boog neemt om diagonaal verder te gaan:
Afbeelding

Shot van bovenaf:
Afbeelding

De zes diagonale sporen:
Afbeelding

Nu ik rails ook op maat weet te maken (en dat zal met de pas aangekomen railcutter voor de spoorstaven misschien nog wel makkelijker gaan), zie ik niet meer op tegen het passend maken van de flexstukjes bij de rechte opstelsporen en het rondje om de spiraal heen. Maar dat zien we later dan wel weer.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Jacob
Berichten: 188
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:12
Locatie: Wezep

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jacob »

Hallo Martin,

Dat ziet er heel erg mooi en netjes uit :)
En wat een tempo heb je er in, bij mijn licht het in de zomer maanden een beetje stil.


Mvg.
Jacob

Minitrix / Fleischmann / Roco
Multymous / LTD en Minitrixrails / S88XpressNetLI / Rosoft / koploper
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Jacob, dank voor je complimenten. Heb nu tijd, dus dan moet ik het er ook maar van nemen.

Gisteravond en vandaag weer eens een dagje op m'n rug onder de baan doorgebracht. Oftewel draadjes trekken hoofdstuk 84! Verbazend hoeveel tijd dat trekken van draadjes en wegwerken van draadjes toch in beslag neemt. Maar je zit ook niet te wachten om onder de baan te kruipen en alle draden los te trekken, dus ruimen we het toch maar netjes op. Voordeel is wel dat je door te labelen meteen weet welke draad welke functie heeft en waar 'ie naar toe gaat.

Na gisteravond al wat massadraden aan de ringleiding te hebben bevestigd, was het vandaag tijd om eerst maar eens de bezetmelddraadjes op te ruimen. Op onderstaande foto zie je dat er in dit deel aan twee zijden bezetmelddraden lopen. Je ziet het niet in beeld, maar deze lopen naar bezetmelddecoder 1 en bezetmelddecoder 3.
Afbeelding

Hier zie je naast de ringleiding links (waar alleen de rode draad is ingebracht, de andere twee volgen nog) een grote bindrug met bezetmelddraadjes voor bezetmelddecoder 1 lopen. In het vak daarachter lopen ook nog een paar draadjes 'deze' kant op. Dat het er zo veel zijn, komt doordat vier van de zes diagonale opstelsporen (als je iets verder terugleest, begrijp je wel wat ik bedoel) uit twee blokken bestaan en dus de nodige bezetmelders bezitten. In elk geval is dit deel gereed.
Afbeelding

En dat komt dan allemaal netjes bijeen in bezetmelddecoder 1. Alle zestien bezetmelders zijn nu 'bezet'. De dikke rode draad van de ringleiding krijgt alleen onderaan gezelschap van de twee andere draden voor de ringleiding. Zij moeten namelijk een stukje omlopen onder de spiraal door, want daar komen vooral niet-gedetecteerde en massa-aansluitingen. Die enkele bezetmelderdraad in de spiraal komt elders uit, waar de 'rode' ringleidingdraad wel loopt.
Afbeelding

Als je denkt dat ik er nu bijna ben, kijk dan even hieronder. Er zijn nog zat draadjes te 'behandelen'. Er zitten dus nog wel de nodige dagen werk in. Kijken wat ik voor maandag nog kan doen, want dan staat de ANWB weer voor m'n deur met een enorme opdracht: 600 tekstjes schrijven voor de campinggids. Tja, de hobby is niet goedkoop, dus af en toe moet er ook geld worden verdiend.
Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Hookyville op weg

Bericht door shoven »

Aha, dus elke zomer zit ik tegen jouw teksten aan te kijken als ik op zoek ga naar een camping!


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Dat zou zo maar kunnen Steven, :D


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Zojuist beziggeweest met het plaatsen van wisseldecoder 1 (voor de wissels 1 tot en met 8). Heb even zitten dubben en overleg gevoerd met deskundigen over eventuele storingen van draden ten opzichte van elkaar. Uiteindelijk heb ik besloten om de wisseldecoder onder de tafel aan de onderkant van de framelatten te bevestigen. Hierdoor hoefde ik geen wisseldraadjes voor de wissels 1 tot en met 5 (de wissels aan de spiraalkant van de diagonale opstelsporen) nodeloos te verlengen. Dat geldt natuurlijk wel voor wissels 6 tot en met 8, maar die moeten nog doorgetrokken worden. Tevens met bindruggen de loop van de wisseldraadjes uitgedokterd om zoveel mogelijk haaks met de bezetmelddraadjes te kruisen. Ook moesten enkele lange wisseldraadjes een paar keer door dezelfde bindrug heen worden gehaald, want te veel loshangende draadjes maken me niet gelukkig.

Afbeelding
Op bovenstaande foto is te zien dat ik de twee rode digitale draadjes voor de bezetmelddecoder aan de binnenzijde (rechts) nog een bindrugje moet geven om het haakse met een tweede bindrug met wisseldraadjes vast te houden. Ik moet nog wel even kijken wat ik met die netwerkkabel ga doen. Die zijn wat moeilijker 90 graden te draaien, aan de andere kant zijn ze wel goed afgeschermd. Ik vraag me af of ik hier dan zo veel moeite voor moet gaan doen. Wie het weet, mag het zeggen.

Afbeelding
Bovenstaande foto is van een vlak verder, maar hier komen wissel 4 en 5 tevoorschijn. De groene en witte draad rechts worden straks aan de ringleiding bevestigd, zodat alle opdrachten ook bij de wisseldecoder terechtkomen. Ook hier weer het haaks kruisen nagestreefd.

Voor wie het zich nog afvraagt, de werking van de wissels en de wisseldecoder is vooraf getest.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jos »

Dit is nu wat je noemt een draadje met draadjes :D
Netjes hoor Martin!

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Hookyville op weg

Bericht door Rob Fongers »

hahahhahahaa om gek van te worden

Grtz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

michiel1995
Berichten: 166
Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
Locatie: leiden

Re: Hookyville op weg

Bericht door michiel1995 »

Hallo

ik geef julie helemaal gelijk :D .
ik heb nog niet eens de helft van deze dradjes omdat het maar in de weg zit :D .

Groet michiel.


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Hookyville op weg

Bericht door shoven »

Het is wel heel netjes weggewerkt zo met die bindruggen. Ik denk dat ik ook maar eens een ladinkje van die dingen moet gaan kopen.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Hookyville op weg

Bericht door Chris83 »

zou je dit ook draadloos kunnen maken? scheelt een hoop draadjes.


Groeten Chris
Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: Hookyville op weg

Bericht door Wesley »

In het algemeen is elke draadloze verbinding minder bedrijfszeker dan een bedrade variant. Dus 't kan vast wel, maar ik weet niet of je het ook moet willen :mrgreen:.


Swiftly and with style !
Afbeelding
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Hookyville op weg

Bericht door shoven »

Vast wel maar dan moet je het niet over het prijskaartje willen hebben... :o


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Hookyville op weg

Bericht door Rob Fongers »

Chris83 schreef:zou je dit ook draadloos kunnen maken? scheelt een hoop draadjes.
Ja alles kan maar dat is meer een kwestie van geld. Maar dan moet je gaan denken om in ieder wissel, ontkoppelaar, seinpaal en bezetmelder een decoder in te bouwen. Maar dan zit je nog steeds met het probleem van spanningsverlies. Dus je zal op meerdere plaatsen toch voeding moeten geven. en dus blijf je draadjes houden weliswaar niet zo veel.

Grtz Rob


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: Hookyville op weg

Bericht door Chris83 »

achja ik heb toch liever die draadjes hehe, ik veroorzaak nu al in mijn hele omgeving wireless storingen als ik mijn draadloze train cam aansluit..
en toch wil ik die graag gaan gebruiken voor in me schaduwstation, dat moet ik dan ook maar met snoer maken.


Groeten Chris
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Voordat ik weer wat ga doen, even tijd maken voor een update. Ik ben nu met de 'rechte' opstelsporen bezig. In elk van de negen sporen moet een flexrail op maat worden gemaakt. Ik heb diverse zaken bekeken en ga het doen met het Roco-zaagje. De railcutter komt handig van pas voor als een staaf uitsteekt, zodat ik die ook passend kan maken. Maar die heb ik nog niet hoeven te gebruiken.

Een flex op de tafel zagen doe ik niet. Ik meet eerst nauwkeurig de maat af en pak dan een mal erbij. Van resthout heb ik een mal gemaakt. Twee balken/latten met de niet afgezaagde kant naar het midden toe heb ik op een plank gelijmd. Wel eerst een paar standaardrails ertussen geplaatst. Dat zit lekker strak. Nu steek ik van bovenaf een flex erin, zodat ik flauwe bochten en scheve toestanden automatisch rechttrek en ik dus ook recht af kan zagen. Ik meet even buiten de latten de juiste lengte af, plaats aan weerszijden een streepje (dat gebruik ik nu gewoon standaard, want je kan de flex ook verder wegduwen tussen de latten of juist meer naar voren halen) en zagen maar. Niet te wild, gewoon rustig aan, dan gaat het goed. Natuurlijk zullen er andere - en wellicht professionelere - mallen bestaan, maar dit werkt voor mij prima.
Afbeelding

De drie buitenste sporen van de rechte opstelsporen zijn inmiddels gelegd en gelijmd. De buitenste twee zijn wat korter dan de andere opstelsporen, want deze moeten immers tussen de twee poten passen. In het originele plan waren deze sporen er helemaal niet, maar bij de aanpassing heb ik ze wel ingetekend. Dus het plan is er echt al wel een tijd en dat zie je ook aan de oude foto's. Dus zo nieuw is het nu ook weer niet.
Afbeelding

En hier zie je de drie sporen vanaf de andere zijde.
Afbeelding

Zo ziet het er van boven uit. Je ziet dat ik nog zes rechte opstelsporen te gaan heb en dat het prima past ten opzichte van de diagonale sporen.
Afbeelding

Natuurlijk breng ik ook nog wel wat tijd onder de baan door. In de grote bindrug lopen de bezetmelddraadjes naar bezetmelddecoder 3. Daar zijn ze nog niet allemaal bevestigd tussen de klemschroeven, maar dat komt nog wel. Door het labelen weet ik precies welke draad waar moet. Waarom ga ik daar niet even mee verder? Omdat er nog wat draden uit het vlak dat je niet op de foto ziet, moeten komen. Ik kan wel bindruggen gaan plaatsen, maar er komen hier ook nog draden van de zes resterende opstelsporen door het tafelblad naar beneden. Zul je net zien dat ik daar een bindrug heb geplaatst. Is me al een keer overkomen, dus die grap wil ik geen tweede keer meemaken. Dan maar even wat wirwar van draden houden. Een goede kijker ziet ook dat ik wat draden opzij heb geplaatst, over de dikke netwerkkabel heen. Dan zijn ze én uit het zicht én ik trek ze ook niet meteen van de tafel af.
Afbeelding

Straks weer verder met die zes opstelsporen. Nu de werkklus een weekje is uitgesteld hoop ik van het weekend alle opstelsporen wel af te hebben.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Weer lekker bezig geweest met passen en meten. Ik heb zojuist de flexrails op maat gezaagd voor de nog open stukken van de rechte opstelsporen. Morgen wat draadjes aan solderen en dan is het een kwestie van de laatste vijf sporen netjes leggen (één spoor is al helemaal uitgetekend) en het hele opstelgebied is rond.

Hier een situatieschets vanaf de spiraal. De vier rechter sporen zijn helemaal gereed. De sporen waar nog punaises in zitten zijn al wel uitgemeten qua lengte, maar de meeste rails liggen nog los. Het linker spoor is al helemaal met punaises op maat vastgezet en uitgetekend. Maar dat leg ik pas als laatste vast. Ik werk immers van buiten (rechts) naar binnen (links).

Afbeelding

Hier dezelfde sporen, maar dan vanaf de andere kant bekeken. Je ziet dat de wissels van de nog niet gelegde sporen ook nog niet helemaal in één lijn liggen. Dat wordt bij het leggen wel opgelost.

Afbeelding

Tot slot nog een foto van de grote boog. Daar is nu ook een begin mee gemaakt. Deze boog zorgt er meteen voor dat de laatste wissel in het schaduwstation (die het dichtst bij de boog ligt natuurlijk) niet meer kan verschuiven.

Afbeelding

Ik lig dus nog steeds op schema om alle opstelsporen dit weekend gereed te krijgen. Daarna zal ik nog wel enkele dagen onder de tafel bezig zijn met draadjes wegwerken, maar ook als ik weer werk kan ik daar nog wel één of twee uurtjes per dag mee bezig zijn.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jos »

Wat een tempo Martin, heb je nog wel tijd om te werken en te slapen? :shock:

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Werken? Vanaf morgen heb ik weer een klus voor zes weken, dus dan gaat het tempo wel even omlaag. Voor de rest was het de afgelopen maand erg rustig met opdrachten, dus dan heb je wel even tijd voor dit soort dingen. Maar een beetje inkomsten kan ook geen kwaad, want anders kan ik ook niks meer kopen voor de hobby.

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Vandaag aanvankelijk niet zoveel gedaan. Wel draadjes gesoldeerd aan alle te gebruiken flexrails (twee draadjes per rail) en aan de rails die aan de wissels vast zitten (drie draadjes per rail). Daarna weer aan de slag met lasjes en isolatielasjes, uitmeten van het leggen en uiteindelijk het leggen zelf. Weer zijn er twee sporen van het schaduwstation doorgetrokken. Nog drie sporen te gaan, waarvan er eentje al is uitgezet. Gaat de goede kant op, al zeg ik het zelf.

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7485
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Hoi Martin ,
je gaat als een speer wat een tempo .
Ik wou dat ik maar de helft van je tempo had , dan lag er al een gedeelte er al .
Nu nog steeds bezig met plannen en digi rijden in de huiskamer lekker uitproberen .
Moet nu allerlei beschijvingen door lezen erover .
Ook kijken wat er voor decoders in moeten .
En dan de vrij en bezet melders opzoeken.

mvrg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie